بازی های ارز دیجیتال

آموزش بازی ماویا (Mavia) و نحوه کسب درآمد

مسترکارت کارت مسافرتی

 بازی‌های مبتنی بر بلاک چین (P2E) در چند سال گذشته شاهد افزایش محبوبیت بوده‌اند؛ چرا که این دسته از بازی‌ها برای گیمرها هم جنبه سرگرمی دارند هم کسب درآمد. در این مقاله به معرفی بازی ماویا (Heroes of Mavia) می‌پردازیم که فضای آن شبیه به کلش اف کلنز است و طرفداران زیادی دارد.

آشنایی با بازی قهرمانان ماویا

Heroes of Mavia یک بازی آنلاین استراتژیک مبتنی بر web3 است که در آن بازیکنان می‌توانند با برنده شدن در نبردها، ارز دیجیتال به دست آورند.  در این بازی از توکن‌های MAVIA ،Ruby و Sapphire برای خرید و فروش اقلام درون بازی و پاداش به بازیکنان استفاده می‌شود. در سرزمین ماویا، گیمرها باید قلمرو و ارتش خود را مجهز و به سایر زمین‌ها حمله کنند تا منابع آن‌ها را تحت تصرف در بیاورند. بازی ماویا از طریق گوگل پلی و اپ استور برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

توکن‌های بازی Heroes of Mavia

اکوسیستم ماویا، سه توکن را در اقتصاد خود جای داده است که هر یک از آن‌ها کاربرد خاصی دارند و در قسمت‌های مختلف بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشاهده قیمت ارز دیجیتال لحظه‌ای

توکن ماویا MAVIA

رمزارز اصلی این پلتفرم توکن MAVIA است. وظیفه اصلی آن در اکوسیستم ماویا حکمرانی است. دارندگان این ارز می‌توانند از طریق Mavia DAO در رای گیری در مورد تغییرات و آینده پلتفرم شرکت کنند. همچنین از توکن MAVIA برای معامله NFT ها در مارکت پلیس استفاده می‌شود. گیمرها با برنده شدن در جنگ‌ها و شرکت در رویدادهای ویژه، ارز MAVIA کسب می‌کنند که این ارز را می‌توانند در صرافی ارز دیجیتال معامله کنند.

ارز دیجیتال ماویا (MAVIA) دارای سقف عرضه ۲۵۰ میلیون است. این توکن در اوایل فوریه ۲۰۲۴ راه‌اندازی شد و ۳.۵ % از کل عرضه آن  به ایردراپ‌ها، ۴۴% به جامعه و اکوسیستم، ۲۲% به تیم، ۱۰% به جوایز بازی، ۱۵% پیش فروش اولیه، ۲.۵% شرکا و ۳% به مشاوران اختصاص داده شده‌است. مشخصات این ارز نیز در جدول آمده است. 

نمادMAVIAوب سایتmavia.com
عرضه در گردش۳۰,۰۰۰,۳۹۶ MAVIAمارکت کپ$۱۰۱,۰۷۲,۸۶۹
کیف پول‌هاMeta mask – trust walletوایت پیپرmavia.pdf

توکن روبی (RUBY)

روبی یک توکن اختصاصی است که برای ساخت، خرید و فروش آیتم‌های افسانه‌ای درون بازی استفاده می‌شود و خارج از بازی قابل معامله نیست. همین موضوع احتمال دستکاری قیمت این توکن را کاهش و پایداری پلتفرم را افزایش می‌دهد. این منبع را فقط می‌توان در محیط بازی Heroes of Mavia به دست‌آورد و خرج کرد.

توکن سافایر(SAPPHIRE)

سافایر یکی دیگر از توکن‌های دیجیتال مورد استفاده در Heroes of Mavia است که فقط برای اکانت‌های پریمیوم در دسترس است. این توکن مانند یک اکسیر می‌تواند سرعت ساخت آیتم‌های افسانه‌ای و یا سایر منابع داخل بازی را افزایش دهد. مانند توکن روبی، امکان دستیابی به این توکن نیز در خارج از بازی وجود ندارد. توکن SAPPHIRE به منظور فراهم کردن پیشرفت‌ها و مزایای بیشتر برای کاربران پریمیوم طراحی شده‌است. 

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

گیم پلی بازی ماویا و نحوه درآمدزایی

آموزش بازی ماویا (Mavia) و نحوه کسب درآمد صرافی او ام پی فینکس

کاربران بازی را در جزیره ماویا با ایجاد پایگاه اصلی خود شروع می‌کنند. بازیکنان باید دیوارها و برجک‌ها را برپا کنند و ارتش را برای محافظت از قلمرو در برابر دشمنان مستقر کنند. به شما گزینه‌هایی داده می‌شود تا تجهیزات لازم برای فتح پایگاه رقبا را ایجاد کنید. عرشه بازی شامل ۱۲ نوع مختلف از واحدهای ارتش، مانند پیاده‌نظام، واحدهای هوایی و جنگنده‌ها است.

شما با شکست دادن دشمنان در نبرد، دفاع موفقیت آمیز از پایگاه خود و برنده شدن در مسابقات، در درجه اول روبی به دست می‌آورید. سایر منابع درون بازی که می‌توانید به دست آورید نفت و طلا هستند. پایگاه شما نفت و طلا تولید می‌کند؛ اما با حمله به پایگاه‌های دیگران از منابع بیشتری بهره‌مند می‌شوید.

Mavia NFTs

آموزش بازی ماویا (Mavia) و نحوه کسب درآمد صرافی او ام پی فینکس

در Marketplace بازی ماویا می‌توانید اقلام درون بازی مانند Land ،Hero و Statue ها را در قالب توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) خریداری و مبادله کنید تا عملکرد بهتری در بازی داشته باشید. NFTها برای شرکت در بازی ضروری و اولویت نیستند، اما مطمئناً با افزایش منابع و دارایی‌های خود در بازی، با قوای بالاتری می‌توانید به پایگاه‌های دیگر حمله کنید و احتمال پیروزی شما در نبردها بیشتر می‌شود.

در حال حاضر تنها Landها در بازار NFT قابل مینت و معامله هستند و NFTهای  Hero و Statue به زودی در دسترس خواهند بود. سه نوع لند وجود دارد: ۱. معمولی ۲. نادر ۳. افسانه ای. Land ها را می‌توان در بازار ماویا با استفاده از توکن RUBY خرید و فروش کرد. این NFT‌ها همچنین در بازارهای ثانویه مانند اوپن سی (OpenSea) قابل معامله هستند. 

استیکینگ ماویا

سافت استیکینگ (Soft-Staking) یک روش بدون کارمزد برای به دست آوردن پاداش یا زمین است. به سادگی با نگه داشتن و قفل کردن NFTها در کیف پول خود بدون فروش یا انتقال آن‌ها در دوره استیکینگ می‌توانید کسب درآمد کنید. در حال حاضر استیکینگ توکن ماویا در دسترس نیست و قرار است به زودی اضافه شود. 

ایردراپ ماویا

بازی ماویا ۲.۵ درصد از کل عرضه توکن‌های MAVIA را به عنوان ایردراپ به شرکت کنندگان ارسال می‌کند. کاربرانی که برنامه را دانلود کرده و حساب های خود را همگام سازی کرده‌اند، واجد شرایط دوره اول ایردراپ هستند. کاربران واجد شرایط ۱۴ روز فرصت دارند تا توکن‌ها را مطالبه کنند، در غیر این صورت به خزانه بازگردانده می‌شوند. دوره بعدی ایردراپ شامل کسانی است که در سافت استیکینگ شرکت کرده باشند. زمان توزیع ایردراپ در تاریخ  ۲۰۲۴/۰۲/۲۰ است. 

 ایردراپ‌هایی که در آینده وجود خواهد داشت که شامل تعامل در شبکه‌های اجتماعی، گیم‌پلی و مسابقات، معامله در بازار و موارد دیگر می‌شود. بنابراین در بازی ماویا فعالیت کنید تا واجد شرایط دریافت ایردراپ‌های بعدی باشید.

از کجا ارز MAVIA بخریم؟

با مراجعه به صرافی یونی سواپ (Uniswap)، بای بیت (bybit) و کوکوین (Kucoin) می‌توانید توکن ماویا که از بازی بدست آوردید را نقد کنید یا توکن ماویا را از این صرافی‌ها خریداری کرده و به بازی منتقل کنید تا بتوانید در مراحل مختلف برای خرید اقلام از آن استفاده کنید. 

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید شیبا در صرافی ارز دیجیتال

آیا ارز ماویا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ارز ماویا در دسته ارزهای متاورسی و گیمفای (GameFi) قرار دارد؛ بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این ارز را دارید باید بدانید که در چه صورتی قیمت این ارز ممکن است رشد یا ریزش داشته باشد. زمانی که توسعه دهندگان اقدام به رونمایی و راه‌اندازی بخش جدیدی از این بازی کنند که سبب جلب توجه و ورود سرمایه شود، می‌توانیم انتظار رشد قیمت را داشته باشیم. همچنین اگر اخبار مثبتی مرتبط با متاورس و بازی‌های P2E منتشر شود، می‌تواند بر قیمت این ارزهای تاثیرگذار باشد.

توجه داشته باشید که این پروژه‌ها به دلیل اینکه خیلی ناگهانی در شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شوند، ممکن است بعد از گذشت زمان و لانچ شدن یک بازی دیگری، کامیونیتی خود را از دست بدهند و ارزش آن‌ها کاهش یابد. با این حال، این پروژه یک بازی نوظهور است که توانسته مشکلات بازی‌های قبلی را برطرف کرده و به شهرت برسد. قبل از سرمایه گذاری لازم است که وایت پیپر و شرایط تکنیکال این ارز را بررسی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله آموختید که بازی ماویا چیست و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد. بازیکنان اخیرا از این بازی بسیار تعریف و تمجید می‌کنند و به نظر می‌رسد بازی ماویا توانسته دوباره شور و شوق را به عرصه بازی‌های P2E باز گرداند. شما نیز در کامنت‌ها بنویسید که کدام بازی متاورسی را دوست دارید و از آن توانسته‌اید درآمدزایی کنید؟

سوالات متداول

آیا بازی ماویا پولی است؟

ماویا یک بازی رایگان است و برای شروع  نیاز به داشتن هیچ ارز دیجیتال یا NFT ندارد.

از کجا می‌توان بازی ماویا را دانلود کرد؟

برای دانلود بازی باید به وب سایت اصلی آن مراجعه کنید که در این مقاله لینک آن را قرار داده‌ایم. 

بازی متاورسی ماویا بر روی چه سیستمی قابل اجرا است؟

کاربران می‌توانند ماویا را روی سیستم عامل‌های iOS و اندروید بازی کنند. اما در حال حاضر نسخه مرورگر و رایانه‌های شخصی آن موجود نیست.

زهرا اسدنژاد حقی

من زهرا اسدنژاد حقی؛ دانش آموخته رشته مدیریت مالی که از سال ۱۳۹۸ تا الان به عنوان معامله‌گر و ژورنالیست بازارهای مالی مشغول به فعالیت هستم. به تحقیق و پژوهش در حوزه‌ اقتصاد و بازارهای جهانی بسیار علاقه‌مندم و تولید محتوا در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای من جذابیت دارد. در سال‌های اخیر تلاش کردم تا روی مباحث اقتصاد کلان، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال تسلط پیدا کنم. به عقیده من، پذیرش تکنولوژی‌های نوظهور و همگام شدن با آن‌ها نیازمند افزایش آگاهی جمعی و اطلاع رسانی درست است و من از اینکه می‌توانم در مسیر جمع آوری و انتقال این اطلاعات به جامعه کریپتو موثر باشم، بسیار خوشحالم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. این بازی یه مزخرفه و هیچ ارزشی نداره.توکن اصلی ماویا ایردراپ داده شد روبی رو میشه تو بازی به دست آورد سفیر هم با دلار میتونی بخری مثل جم توی کلش اف کلنز کار میکنه.به تازگی هم یه مارکت باز کرده که باهاش میشه توی بازی اسکین های مسخره خرید که هیچ کاربردی نداره.به غیر از این هیچ چیزی نداره و هیچ درآمدی هم نمیشه ازش داشت.

    1. درود وقت بخیر کاربر گرامی
      ممنونیم از اینکه تجربه گیم پلی خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین
      توضیحات در مورد توکن‌های درون بازی، ایردراپ عرضه شده و سایر ویژگی‌های بازی کامله.
      این محتوا با هدف ارائه اطلاعات منتشر شده و جنبه تبلیغاتی و تشویق کاربران برای انجام بازی نداره.
      البته باید در نظر بگیرید که بازی‌های P2E ذاتا نمی‌تونن منبع اصلی درآمد گیمرها باشن و صرفا باعث میشن که انگیزه بازیکنان برای کسب پاداش بیشتر بشه.
      از طرفی این بازی پلن استیکینگ توکن ماویا رو هم قراره به زودی اجرایی کنه که میتونه به اقتصاد بازی کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا