آموزش NFTآموزش ارز دیجیتال

آموزش OpenSea ؛ راهنمای کامل ساخت و خرید و فروش NFT در اوپن سی

اگر شما هم به خرید و فروش NFT و دنیای توکن‌های منحصر‌به‌فرد بازار ارز دیجیتال علاقه‌مند هستید، بدون شک تابه‌حال نام پلتفرم اوپن سی (OpenSea) به گوشتان خورده، اما نتوانستید منبع مناسبی برای آموزش OpenSea پیدا کنید.

پادکست آموزش OpenSea

ظهور توکن‌های غیرمثلی، غیر قابل تعویض یا همان NFT ها، مفاهیم و تعریف جدیدی از دارایی‌های دیجیتال و پتانسیل آن‌ها به دنیا معرفی کرد. امروزه می‌بینیم که بسیاری از هنرمندان در حوزه‌های مختلف، آثار و محتوای خود را از طریق توکن‌های NFT به‌طور مستقیم و بدون نیاز به یک ناشر، در اختیار مخاطبان قرار داده و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند. پلتفرم اوپن سی، به‌نوعی در محوریت این اکوسیستم و تعاملات قرار دارد و مخاطبان مربوطه برای فعالیت در این حوزه، به یادگیری و آموزش OpenSea نیاز خواهند داشت.


همان‌طور که می‌دانید، NFT یا توکن غیرمثلی یک آیتم دیجیتالی منحصربه‌فرد بوده که در یک شبکه بلاک چین ذخیره و ثبت می‌شود. این توکن‌ها می‌توانند نماد و ارائه‌دهنده هر چیزی در دنیا باشند و قابلیت ثبت مالکیت توکن یا دارایی مربوطه را به‌صورت دیجیتال دارند. جهت خرید و فروش یا ساخت NFT در اوپن سی، به یک صرافی ارز دیجیتال برای خرید رمزارز، کیف پول ارز دیجیتال و یک حساب کاربری در این پلتفرم نیاز خواهید داشت که البته پیش از شروع آموزش OpenSea، بهتر است ابتدا با ماهیت و نحوه عملکرد این پلتفرم آشنا شوید.


در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قصد ارائه کامل‌ترین راهنما و آموزش OpenSea را داریم تا با نحوه خرید و فروش و ساخت NFT در این بازار آشنا شوید.

معرفی پلتفرم اوپن سی

معرفی پلتفرم اوپن سی

اوپن سی در تعریف فنی یک بازار تجمیع‌کننده (Aggregator) مبتنی بر بلاک چین برای خرید و فروش و تبادل توکن‌های NFT است. اوپن سی را می‌توان مشابه با فروشگاه‌های آنلاین سنتی نظیر ای‌بِی (eBay) یا آمازون (Amazon) برای NFT ها در نظر گرفت که البته، در محیطی غیرمتمرکز و همتا به همتا (P2P) فعالیت می‌کند.


پلتفرم OpenSea توسط الکس آتالا و دِوین فینزِر توسعه یافته و کار خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است. هدف اصلی از ساخت اوپن سی، ایجاد یک بازار آزاد و کاربرپسند برای توکن‌های NFT بود، اما پتانسیل روزافزون این دسته از توکن‌های دیجیتال باعث شد که بنیان‌گذاران این پلتفرم به فکر ایجاد محیطی بیفتند که در آن خالقان آثار مختلف، تولیدکنندگان محتوا و کلکسیونرها بتوانند تعاملات خود را ارتقا دهند و به ساخت و تبادل NFT و انتقال مالکیت آن به‌صورت مستقیم بپردازند.


پس از این‌که توکن‌های ان‌اف‌تی محبوبیت زیادی پیدا کردند، پلتفرم اوپن سی هم فعالیت‌های خود را در بلاک چین‌ها و استانداردهای مختلف توکن‌ها گستردش داد. این حرکت باعث شد مجموعه‌ای بزرگ‌تر و متنوع‌تر از NFT ها به بازار اوپن سی وارد شوند و سرمایه‌گذاران بیشتری نیز در این پلتفرم فعالیت کنند. تمام این تحولات، اوپن سی را به بزرگ‌ترین بازار NFT دنیا در سال‌های جاری تبدیل کرد.


یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های پلتفرم OpenSea، رویکرد غیرحضانتی (Non-Custodial) در برار تراکنش‌ها، توکن‌ها و کیف پول‌ها است. تراکنش‌های این پلتفرم در قرارداد هوشمند (Smart Contract) ویژه هر کاربر پردازش می‌شوند که امنیت و عادلانه‌بودن تراکنش را برقرار می‌کند. البته که اوپن سی از فروش NFT ها در پلتفرم خود یک کمیسیون ۲.۵ درصدی دریافت کرده که جهت پوشش هزینه‌های پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.


در حال حاضر، بازار اوپن سی از بلاک چین‌های پالیگان (Polygon)، سولانا (Solana)، کلیتن (Klaytn)، بیس (Base)، آوالانچ (Avalanche)، زورا (Zora) و آپتیمیزم (Optimism) پشتیبانی می‌کند. دسترسی و فعالیت در این بازار برای هیچ فرد یا منطقه‌ای محدودیت نداشته و خرید و فروش NFT را می‌توان با یک کیف پول و ارز دیجیتال در اوپن سی انجام داد.

آموزش OpenSea ؛ ثبت نام در OpenSea و خرید NFT

آموزش OpenSea


حال که با این بازار آشنا شدید، آموزش OpenSea را مرحله به مرحله همراه با تصاویر مربوطه پیش می‌بریم تا بتوانید اعتماد به نفس و آگاهی لازم را برای فعالیت در این پلتفرم پیدا کنید. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، برای ثبت نام در OpenSea و خرید و فروش NFT، به ارز دیجیتال، کیف پول ارز دیجیتال و حساب کاربری اوپن سی نیاز خواهید داشت که در ادامه، این فرآیندها را مرحله به مرحله باهم پیش می‌بریم.

۱.خرید ارز دیجیتال: شما می‌توانید با خرید متیک (MATIC) یا اتریوم (ETH) در صرافی‌های ارز دیجیتال، فرآیندهای مالی مانند خرید NFT یا پرداخت هزینه تراکنش‌ها را در اوپن سی انجام دهید. هزینه‌های مینت (Mint) یک NFT و کارمزدهای گس (Gas Fee) آن، از طریق ارز دیجیتال اتریوم پرداخت می‌شوند.

۲. نصب کیف پول ارز دیجیتال: برای اتصال به پلتفرم و ثبت نام در OpenSea، به یک کیف پول ارز دیجیتال مانند متامسک (MetaMask) نیاز دارید تا یک آدرس منحصربه‌فرد برای تراکنش‌های شما در اوپن سی ایجاد کند. تراکنش‌هایی که شما در اوپن سی انجام می‌دهید، در اکسپلورر بلاک چین اتریوم (etherscan.io) یا هر بلاک چینی که بر روی آن NFT بسازید، قابل مشاهده و پیگیری است.


پلتفرم اوپن سی به‌نوعی یک ابزار جهت برقراری ارتباط با بلاک چین مربوطه است و توکن‌ها و دارایی‌ها شما، هیچ‌گاه در اختیار پلتفرم قرار نمی‌گیرند و معاملات به‌صورت همتا به همتا انجام می‌شوند. به همین دلیل، برای انجام این نوع تعاملات به یک کیف پول شخصی نیاز دارید تا فعالیت‌های شما در اوپن سی را در بلاک چین ثبت کند. بازار OpenSea در حال حاضر از کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)، اپرا تاچ (Opera Touch)، فانتوم (Phantom)، پروتکل والت کانکت (WalletConnect) و چندین نمونه دیگر پشتیبانی می‌کند.

۳. ثبت نام در OpenSea: قدم اول برای ساخت حساب کاربری و ثبت نام در اوپی سی، اتصال کیف پول ارز دیجیتال شما به این پلتفرم است. ابتدا به وبسایت رسمی اوپن سی به آدرس “opensea.io” بروید و روی گزینه “Login” کلیک کنید. سپس برای شما یک پیام مبنی بر اتصال کیف پول (Connect Your Wallet) ظاهر می‌شود که با کلیک بر روی کیف پول مد نظر خود، این مرحله را به اتمام می‌رسانید.

آموزش opensea انتخاب کیف پول
صفحه انتخاب کیف پول هنگام ثبت نام در OpenSea


پس از اتصال کیف پول به اوپن سی می‌توانید به حساب کاربری خود اطلاعات شخصی، آدرس ایمیل، عکس پروفایل و . . . را اضافه کنید. زمانی که کیف پول شما به‌درستی به پلتفرم متصل شده باشد، دارایی‌ها و NFT های موجود در کیف پول شما، در حساب کاربریتان در اوپن سی نمایش داده می‌شوند.

۴. خرید NFT: پس از این‌که مراحل بالا در آموزش OpenSea را گذراندید، می‌توانید در مجموعه‌های قرار داده‌شده در بازار گشت و گذار کنید. لازم به ذکر است خرید ان اف تی در اوپن سی، از طریق کارت‌های اعتباری بانکی نیز امکان‌پذیر است. زمانی که NFT مورد نظر خود را پیدا کردید، با انتخاب آن گزینه “Buy Now” به‌معنای خرید فوری یا “Make an Offer” برای شرکت در مزایده ان‌اف‌تی مربوطه برای شما نمایش داده می‌شود. NFT هایی که قابلیت خرید فوری دارند، عموماً یک قیمت ثابت داشته و در هر زمانی طی دوره فروش آن‌ها، قابل خریداری هستند. این روش ساده‌ترین راه خرید NFT در بازار OpenSea است.

روش های پرداختی در opensea
روش‌های پرداختی در OpenSea


اما برخی NFT ها در اوپن سی به مزایده (Auction) گذاشته می‌شوند که شما برای خرید آن‌ها باید پیشنهاد خود را ثبت کنید که در نهایت، به بالاترین پیشنهاد فروخته می‌شوند. فروشنده در هر زمانی پیش از پایان دوره مزایده می‌تواند یک پیشنهاد را قبول کند که در این صورت، کارمزد گس مربوطه را خود فروشنده پرداخت خواهد کرد. خریداران هم برای ثبت یک پیشنهاد جدید، باید حداقل ۵ درصد بالاتر از آخرین پیشنهاد، رقم خود را ثبت کنند. البته فروشنده می‌تواند در صورت نیاز، مزایده را لغو کند که شامل پرداخت هزینه برای او خواهد شد.


پس از انتخاب NFT و رسیدن به صفحه فاکتورمانند خرید، احتمالاً متوجه می‌شوید که هزینه کل پرداختی شما از قیمت ان اف تی انتخاب‌شده بیشتر است که به کارمزدهای گس شبکه برای انجام تراکنش مربوط می‌شود. کارمزد گس برای تمامی تراکنش‌ها وجود دارد و میزان آن به عواملی نظیر شلوغی شبکه بستگی دارد. این کارمزدها به پلتفرم OpenSea پرداخت نمی‌شوند و هزینه انجام عملیات در بلاک چین هستند.

پرداخت خرید nft
صفحه پرداخت در OpenSea هنگام خرید NFT


در مرحله آخر آموزش OpenSea برای خرید NFT، پس واردکردن تمامی اطلاعات روی گزینه پرداخت (Pay) کلیک می‌کنید تا خرید شما تکمیل و در بلاک چین ثبت شود. پس از چند ثانیه، مشاهده خواهید کرد که NFT خریداری‌شده در حساب کاربری شما در اوپن سی و همچنین، کیف پول شما نمایش داده می‌شود.

آموزش OpenSea ؛ ساخت NFT در OpenSea

ساخت NFT در OpenSea

ساخت NFT در OpenSea مراحل سرراست و ساده‌ای دارد. تنها کافی است که تصمیم بگیرید مجموعه یا توکن ان‌اف‌تی شما چه مضمونی دارد و پس از اتصال کیف پول خود به پلتفرم و انتخاب بلاک چین، می‌توانید به ساخت NFT بپردازید. در بازار اوپن سی هر کسی می‌تواند NFT بسازد. توکن ان اف تی شما می‌تواند یک اثر هنری، قطعه موسیقی، تصویر متحرک، عکس یا ویدیو باشد. در ادامه، آموزش ساخت NFT در OpenSea را به مرحله به مرحله پیش‌ می‌بریم:

۱.در صفحه اصلی وب‌سایت، در سمت راست بالای صفحه روی آیکن پروفایل خود کلیک کرده و گزینه استودیو (Studio) را انتخاب کنید.

opensea studio

۲. صفحه جدید متعلق به بخش ساخت NFT در اوپن سی بوده که “OpenSea Studio” نام دارد و شما با کلیک بر روی گزینه “Create” در سمت راست بالای صفحه، به صفحه ساخت NFT وارد خواهید شد.

صفحه ساخت nft در opensea

۳. در صفحه جدید می‌توانید با انتخاب گزینه‌های مربوطه، یک توکن ان‌اف‌تی (Create an NFT) یا یک مجموعه ان‌اف‌تی (Create a New Collection) را بسازید.

آموزش opensea ساخت nft

۴. با انتخاب گزینه ساخت مجموعه ان‌اف‌تی، می‌توانید یک NFT را ساخته و بعداً به مجموعه خود، توکن‌های بیشتری را اضافه کنید. به‌خاطر داشته باشید که انتقال توکن‌های NFT بین مجموعه‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.

۵. پس از انتخاب گزینه “Create a New Collection”، مراحل را یکی پس از دیگری گذرانده تا قرارداد هوشمند شما برای ساخت NFT فعال شود. سپس می‌توانید برای مجموعه خود تصویر لوگو، اسم و نماد (Symbol) انتخاب کنید. در مرحله بعدی بلاک چین مورد نظر خود را انتخاب کرده تا توکن شما بر روی آن ساخته شود.

ساخت ان اف تی در اوپن سی


به‌خاطر داشته باشید که استفاده از قرارداد هوشمند شامل کارمزد گس می‌شود که پیش از تایید قرارداد، مقدار تخمینی آن به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که کارمزد مربوطه بیش از حد بالا بود، می‌توانید عملیات خود را به تعویق انداخته و مجدداً هنگام خلوت‌تر بودن شبکه اقدام کنید.

۶. زمانی که آماده بودید، روی گزینه ادامه (Continue) کلیک کنید. سپس یک تراکنش در کیف پول شما ظاهر شده که باید آن را تایید و پرداخت کنید. حتماً توجه کنید که پیام تایید و تکمیل تراکنش را دریافت می‌کنید.

ساخت کالکشن ان اف تی در اوپن سی


بخش نخست آموزش OpenSea برای ساخت NFT شما با ایجاد قرارداد هوشمند به‌پایان می‌رسد. این نکته را در ذهن داشته باشید که پس از مینت (Mint) یک ان‌اف‌تی در مراحل بعدی، اطلاعات آن دیگر قابل تصحیح نخواهد بود، چرا که در بلاک چین ثبت می‌شود. در صورتی که بلاک چین اتریوم را برای ساخت NFT خود انتخاب کردید، استاندارد توکن شما ERC-1155 خواهد بود که به شما اجازه داده در آینده، نسخه‌های بیشتری را به مجموعه خود اضافه کنید. ادامه مراحل ساخت NFT در OpenSea به‌شرح زیر است:

۷. در این مرحله ابتدا باید محتوای توکن NFT خود را آپلود کنید که می‌توانید با کشیدن فایل مربوطه به داخل صفحه پیش رو، یا از طریق انتخاب فایل از روی کامپیوتر خود این کار را انجام دهید.

۸. سپس نام آیتم و تعداد نسخه‌های موجود در مجموعه که قصد مینت آن‌ها را دارید (Supply) را وارد کنید. در صورتی که این عدد را ۱ تعیین کنید، تنها یک توکن NFT منحصر‌به‌فرد برای شما ساخته خواهد شد و به یک مجموعه چندتایی تبدیل نمی‌شود.

ساخت ان اف تی در opensea

۹. برای شخصی‌سازی بیشتر توکن NFT خود، می‌توانید در بخش توضیحات (Description) اطلاعات مورد نظر خود را وارد کرده و یا برای آن یک لینک مجزا (External Link) و چندین ویژگی (Traits) تعیین کنید.

۱۰. پس از واردکردن این اطلاعات، روی گزینه “Create” کلیک کنید. در صفحه جدید با چند پیام بارگزاری یا لودینگ روبرو می‌شوید که نشان می‌دهند NFT شما در حال مینت شدن است. در این بین، یک تراکنش برای شما ظاهر شده که باید برای نهایی‌شدن فرآیند مینت ان اف تی، آن را تایید کنید.

تراکنش nft در opensea

۱۱. تمام! NFT شما با موفقیت ساخته شده و در صورتی که یک مجموعه ان‌اف‌تی را ساختید، می‌توانید آن را شخصی‌سازی و به‌روز کرده و توکن‌های بیشتری به آن اضافه کنید.

ان اف تی اوپن سی
پیام موفقیت ساخت یک NFT در OpenSea

آموزش OpenSea ؛ فروش NFT در OpenSea

فروش NFT در OpenSea

برای فروش NFT در اوپن سی، ابتدا باید آن را برای فروش لیست کنید. در حساب کاربری خود در وب‌سایت، روی NFT مد نظر کلیک کنید. سپس گزینه فروش (Sell) برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب آن، باید تصمیم بگیرید که قصد فروش فوری با قیمت ثابت (Fixed Price) دارید، یا می‌خواهید توکن خود را به مزایده (Timed Auction) گذاشته و به بالاترین پیشنهاد بفروشید.


اگر انتخاب کنید که NFT خود را با قیمت ثابت بفروشید، باید برای آن یک قیمت نیز تعیین کنید. همچنین می‌توانید با واردکردن آدرس کیف پول یک خریدار مشخص در بخش “Reserve”، آن توکن را تنها برای او نگه دارید. در صورت فروش NFT در یک مزایده، باید مدت‌زمان (Duration) و قیمت پایه (Price) برای شروع مزایده را تعیین کنید. در این‌جا شما یک قیمت نگهداری (Reserve Price) هم دارید که با تعیین آن، در صورتی که قیمت‌های پیشنهادی خریداران طی دوره مزایده به آن سطح نرسد، مزایده تمام خواهد شد. حداقل این سطح قیمت در شبکه اتریوم، ۱ واحد ETH است.

فروش NFT در OpenSea
صفحه فروش NFT در OpenSea


در مزایده شما می‌توانید هر زمان که می‌خواهید، یک پیشنهاد را قبول کنید. در صورتی که مزایده شما به قیمت نگهداری نرسیده باشد نیز، این اختیار را دارید که NFT خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی موجود بفروشید یا مزایده را بدون فروش خاتمه دهید. در صورت رسیدن پیشنهادات به قیمت نگهداری، پلتفرم اوپن سی به‌صورت خودکار فرآیند فروش را تکمیل خواهد کرد.


در صورتی که پیشنهاد جدیدی در آخرین دقایق مزایده گزاشته شود، مدت‌زمان مزایده تمدید خواهد شد که البته پلتفرم OpenSea یک محدودیت برای چنین شرایطی تعیین کرده تا این اتفاق، تا بی‌نهایت ادامه پیدا نکند. به‌علاوه، اوپن سی درصدی از فروش NFT ها را برای خود بر می‌دارد.

ویژگی های مهم پلتفرم OpenSea

آموزش opensea 01

حال که نحوه کار با بازار و آموزش OpenSea را فرا گرفتید، بهتر است با مزایا و ویژگی‌های مهم این پلتفرم نیز آشنا شوید که محبوبیت زیادی برای آن به ارمغان آورده و قابلیت‌های مهمی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

  • قابلیت مینت NFT: سازندگان و خالقان آثار NFT در اوپن سی، برای محتوای دیجیتال خود قابلیت صحت‌سنجی و تعیین مالکیت دارند.
  • شفافیت: استفاده از قراردادهای هوشمند در اوپن سی باعث شده فرآیندها به‌صورت امن، شفاف و بدون نیاز به واسطه انجام شوند.
  • پشتیبانی از چندین بلاک چین: ادغام پلتفرم OpenSea با چندین شبکه بلاک چین، باعث شده فعالیت کاربران تنها به شبکه اتریوم و NFT های موجود در آن محدود نشود.
  • انواع گوناگون ان‌اف‌تی: بازار OpenSea از چندین دسته از NFT ها مانند نقاشی و تصاویر، موسیقی، آیتم‌های کلکسیونی، زمین‌های مجازی، دامنه‌ها، و NFT های کاربردی (Utility) پشتیبانی کرده و طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جذب کرده است.
  • رابط کاربری ساده: محیط وب‌سایت اوپن سی کاملاً کاربرپسند و ساده بود و افرادی هم که آشنایی چندانی با آن ندارند، می‌توانند به‌راحتی بخش مورد نظر خود در پلتفرم را پیدا کنند.
  • شخصی‌سازی ویترین: سازندگان و فروشندگان NFT ها می‌توانند مجموعه‌های خود را با نماهای شخصی‌سازی شده نمایش دهند و برند خود را بهتر و حرفه‌ای‌تر تبلیغ کنند.
  • تعامل کاربران: پلتفرم اوپن سی کاربران خود را تشویق کرده تا در بخش نظرات هر توکن به تعامل بپردازند تا مجموعه‌های ترندشده در بازار NFT، راحت‌تر شاخته شوند.
  • تداوم در نوآوری: بازار OpenSea دائماً مشغول ارائه ویژگی‌های جدید، بهبود تعاملات و همگام‌سازی با حوزه NFT در اکوسیستم رمزارزها است.
  • جامعیت و فراگیری: پلتفرم اوپن سی همیشه در تلاش است تا با پشتیبانی از زبان‌های مختلف و ارائه توکن‌ها و محتوای متنوع، یک بازار جامع را برای مخاطبانی از سراسر دنیا ارائه کند.


در بخش پایانی آموزش OpenSea، باید گفت که در دنیای همیشه در حال تغییر NFT ها، این پلتفرم مسیری رو به تکامل و نوآوری را پیش گرفته و با همگام‌شدن با ترندها و انواع جدید دارایی‌های دیجیتال در بازار و تعهد به خدمت‌رسانی به کاربران، احتمالاً به برتری خود در برابر رقبا ادامه خواهد داد. با بهبود عملکرد پلتفرم‌های نظیر رَریبل (Rarible)، بلور (Blur) و . . .، احتمالاً پلتفرم اوپن سی شاهد رقابت سخت‌تری در زمینه حجم معاملات خواهد شد که یکی از معیارهای مهم میان بازارهای ان اف تی محسوب می‌شود.


در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، سعی کردیم کامل‌ترین آموزش OpenSea را برای شما ارائه کنیم. در صورتی که پیرامون این مطلب سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در اتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباره آموزش OpenSea

OpenSea چیست؟

اوپن سی بزرگ‌ترین بازار NFT دنیا است که از انواع مختلف ان اف تی و همچنین چندین بلاک چین پشتیبانی کرده و امکان ساخت NFT در آن نیز وجود دارد.

چگونه در OpenSea دیده شویم؟

شما می‌توانید با مشارکت فعالانه در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر و ردیت (Reddit) و استفاده از هشتگ‌ها و لینک‌های مربوط به توکن خود، در OpenSea بهتر دیده شوید.

ورود به سایت اوپن سی چگونه است؟

از طریق آدرس “opensea.io” به وب‌سایت رسمی اوپن سی وارد شوید و با کلیک بر روی گزینه “Login” و اتصال کیف پول، در OpenSea ثبت نام کنید.

سلب-مسئولیت-آموزش-opensea

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. سلام وقت بخیر. ارزش و قیمت توکن‌های NFT بر اساس شبکه‌ای که تحت آن ساخته شدن و ارز دیجیتالی که خرید و فروش میشن تغییر میکنه، یعنی مثلاً اگر NFT شما با اتریوم معامله میشه، اگر قیمت اتریوم رشد پیدا کنه ارزش NFT شما هم بالا میره، اما قیمت خود توکن NFT بر اساس اتریوم در بازارهای NFT ثابته، و تنها در صورت مزایده گذاشتن اون‌ها هست که بر اساس قیمت پیشنهادی خریداران می‌تونین با قیمت بالاتری توکن خودتون رو بفروشین (در صورتی که پیشنهاد بالاتر داشته باشه).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا