تحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال؛ امروز ۷ تیر

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، محصولات سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال (Investments Products) در پلتفرم‌های معاملاتی، شاهد بیشترین جریان ورود سرمایه طی یک هفته، از ماه جولای ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱) تا به امروز بوده‌اند. این آمار که ۱۹۹ میلیون دلار برآورد شده، پس از ۹ هفته متوالی خروج سرمایه از محصولات سرمایه گذاری به ثبت رسیده است. بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت بیت کوین هنگام نگارش این خبر در محدوده ۳۰,۴۳۹ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۰.۶ درصد رشد داشته است.

پادکست تحلیل فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال امروز ۷ تیر

قیمت بیت کوین
عملکرد قیمت بیت کوین در روزهای اخیر – TradingView


دسترسی سریع: خرید تتر

تحلیل فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال با بررسی میزان سرمایه‌گذاری‌ها

طبق گزارش منتشر شده از پلتفرم تحلیل‌گر کوین‌شرز (CoinShares)، بیت کوین بیشترین میزان ورود سرمایه و حجم معاملات به‌عنوان یک محصول قابل معامله (ETP) را داشته است که در مقایسه با میانگین سالانه، رشد ۱۷۰ درصدی داشته و مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها تا روز جاری، ۲.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.


در ادامه تحلیل فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال مشخص شد که این افزایش حجم معاملات، با رشد ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) به سطح ۳۷ میلیارد دلار، تلاقی زمانی داشته است. این سطح، بالاترین آمار تا به امروز پس از سقوط کمپانی تری اَروز کپیتال (Three Arrows Capital) بوده است. بیت کوین که رهبر رشد سرمایه‌گذاری‌ها بوده، طی هفته‌ای که گذشت شاهد ۱۸۸ میلیون دلار ورود سرمایه به محصولات خود بوده است.


این رقم که ۹۴ درصد از کل آمار به‌دست آمده را شامل می‌شود، برتری بیت کوین در فضای ارزهای دیجیتال را برجسته‌تر کرده است. در برابر این سرمایه‌گذاری‌ها، محصولاتِ موقعیت فروش یا شورت (پیش‌بینی کاهش قیمت / Short) بیت کوین نیز شاهد خروج سرمایه برای نهمین هفته متوالی بوده‌اند که مجموع آن‌ها، ۴.۹ میلیون دلار محاسبه شده است. این آمار، ۶۰ درصد از کل دارایی‌های تحت مدیریت در محصولات سرمایه‌گذاری را در بر می‌گیرد.

رمزارز دوم بازار، اتریوم، نیز شاهد ورود سرمایه ۷.۸ میلیون دلاری به محصولات سرمایه‌گذاری خود بوده است که آمار نسبتاً خوبی برای این رمزارز به‌شمار می‌آید.


اما نکته جالب در تحلیل فاندامنتال بازار این است که با وجود تمایلات احیاشده سرمایه‌گذاران، جریان ورود سرمایه به محصولات سرمایه‌گذاری سایر آلت کوین‌ها، رقمی کوچک بوده است. رمزارزهای ریپل (XRP) و سولانا (SOL) به ترتیب شاهد ۲۴۰,۰۰۰ دلار و ۱۷۰,۰۰۰ دلار سرمایه جدید بوده‌اند که نشان می‌دهد ظاهراً سرمایه‌گذاران، تمایلی به پخش‌کردن سبد سرمایه خود ندارند.


این‌طور که پیدا است، علت پیدایش ذهنیت و تمایلات (Sentiment) مثبت در بازار، اخبار پیرامون کمپانی‌های ارائه‌دهنده صندوق‌های معامله‌گری در مورد دریافت صدور مجوز از آژانس‌های نظارتی است. این کمپانی‌ها جهت ارائه صندوق معامله‌گری (ETF) با پشتوانه دارایی‌های فیزیکی، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست مجوز کرده و پیش‌بینی شده که در مجموع، پتانسیل تزریق ۱۵ تریلیون دلار سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال را دارند.


مسئله دیگر که با سرمایه‌گذاری‌ها در محصولات کریپتویی همزمان شده، هشدار اقتصاددانان بلومبرگ در رابطه با تلاش‌های بانک مرکزی انگلستان (BoE) جهت مهار تورم است که بالاترین سطح را میان کشورهای گروه هفت (G7) دارد؛ کارشناسان پیش‌بینی کردند که این اقدامات ممکن است تا پایان سال میلادی جاری، بریتانیا را دچار رکود کند.


در ادامه این صحبت‌ها پیش‌بینی شده که نتیجه ۱۳ مرتبه افزایش نرخ‌ها از سال ۲۰۲۱ تاکنون، یک رکود خفیف اما بلندمدت است. طبق گفته اقتصاددانان، در صورتی که نرخ‌ها از ۵ درصد فراتر روند، ریسک وقوع یک شوک اقتصادی به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و همچنین پیش‌بینی کردند که روند رشد اقتصادی در سال میلادی جاری و همچنین سال بعد، سرعت کمی داشته و نرخ تورم تا پایان سال، به ۵ درصد می‌رسد که ۲ برابر هدف اصلی دولت‌ها است.

سلب-مسئولیت-تحلیل-فاندامنتال-بازار-7-تیر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا