تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ بهمن

امروز دوشنبه شانزدهم بهمن ۱۴۰۲ با شصتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. بیت‌کوین در تایم فریم هفتگی یک کندل پین بار نزولی اما به رنگ سبز به ثبت رساند که نشان از غلبه فشار فروش بر فشار خرید طی هفته گذشته دارد. اما این کندل پین بار با ۱.۳ درصد رشد به پایان رسید و بیت‌کوین در نهایت پس از نوسان‌هایی که طی هفته پیش تجربه کرد، در محدوده ۴۲,۵۸۲ دلار به کار خود در این هفته پایان داد.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ بهمن، معرفی واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن، معرفی جدیدترین رویدادهای صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و نکته معاملاتی هفته موضوعاتی هستند که در ادامه این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. تا انتهای این قسمت از هفته نامه ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۶ بهمن

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 16 بهمن
خلاصه وضعیت بازار در روز اول هفته - 16 بهمن

طبق روال همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ بهمن» را به بررسی وضعیت کلی بازار در اولین روز معاملاتی از هفته جدید (دوشنبه ۱۶ بهمن) اختصاص می‌دهیم.

دامیننس تتر هنوز موفق نشده در مسیر بازگشت از کف کانال صعودی بلند مدت خود، مقاومت استاتیک ۶.۱۵ درصد را پشت‌سر بگذارد و همین موضوع می‌تواند گواهی بر حرکت نمودار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها به سمت محدوده‌های سقف تریدینگ رنج باشد. در حال حاضر قیمت بیت کوین درون یک الگوی مثلث قراره گرفته و مقاومت ۴۴,۷۰۰ دلار را پیش‌روی خود دارد.

ارز دیجیتال اتریوم نیز به عنوان دومین رمزارز برتر کل بازار و نماینده بازار آلت‌کوین‌ها در محدوده ۲۳۰۰ دلار قرار گرفته و یک فاز تریدینگ رنج را سپری می‌کند. در صورتی که قیمت اتریوم بتواند محدوده ۲۳۰۰ دلار را پشت‌سر بگذارد، می‌توانیم اهداف ۲۵۰۰ دلار و ۲۷۰۰ دلار را در ادامه این مسیر صعودی در نظر داشته باشیم.

در میان این تریدینگ رنج حاکم بر کل بازار، برخی رمزارزها توانستند اولین روز از هفته معاملاتی جدید را با نوسان‌های رو به بالا آغاز کنند. رمزارزهای لونا کلاسیک (LUNC)، چین‌لینک (LINK) و فانتوم (FTM) به ترتیب تاپ گینرهای بازار در روز دوشنبه ۱۶ بهمن بودند.

در این میان رمزارزهای رندر توکن (RNDR)، آوالانچ (AVAX) و بیت‌کوین‌کش (BCH) تاپ لوزرهای بازار در اولین روز معاملاتی از هفته جدید بودند و کار خود را با نوسان‌های منفی آغاز کردند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ بهمن

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 16 بهمن

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ بهمن» به سراغ واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال و معرفی رمزارزهای مستعد رشد در هفته پیش‌رو می‌رویم.

همانطور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، بیت‌کوین در یک تریدینگ رنج قرار گرفته و هفته گذشته را با رشد جزئی ۱.۳ درصدی به پایان رسانده است. برخی تحلیل‌گران بازار معتقدند این درجا زدن‌های قیمتی تا یک ماه دیگر ادامه‌دار خواهد بود و با نزدیک شدن به رودیداد هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در ماه آوریل، بازار این رمزارز مجددا با افزایش تقاضا رو به رو می‌شود.

در این میان می‌توان در بازار آلت‌کوین‌ها فرصت‌های معاملاتی بسیار جذابی را شکار کرد. در هفتاد و یکمین سری از واچ لیست‌های هفتگی ارز دیجیتال به سراغ تحلیل نمودار قیمت بیت‌کوین (BTC)، چین‌لینک (LINK) و رندر توکن (RNDR) در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته می‌رویم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن سر بزنید.

جدیدترین رویدادهای پلتفرم او ام پی فینکس

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ بهمن» به معرفی دو قابلیت جدید پلتفرم معاملات رمزارز او ام پی فینکس و دو کمپین جذاب و پر جایزه از این پلتفرم اختصاص دارد.

استخر مشارکت او ام پی فینکس

معرفی استخر مشارکت او ام پی فینکس

استخر مشارکت او ام پی فینکس قابلیتی است که کاربران می‌توانند با قرار دادن رمزارزهای خود در این استخرها، در سود معاملات خرید و فروش تعهدی سایر معامله‌گران شریک شوند.

به بیان دیگر افراد با مشارکت در استخرهای رمزارزی او ام پی فینکس وکالت خرید یا فروش دارایی رمزارزی خود را به افرادی که خواهان انجام معاملات تعهدی هستند می‌دهند و در صورت سودده بودن این معاملات تعهدی، در این سود شریک می‌شوند.

بنابراین استخر مشارکت او ام پی فینکس واسطه‌ای است که کاربران وکالت‌دهنده رمزارز و کاربران وکالت‌گیرنده رمزارز را به یکدیگر متصل می‌کند.

لازم به ذکر است که استخر در ضرر معاملات تعهدی شریک نمی‌شود؛ بنابراین اگر یک موقعیت خرید یا فروش تعهدی با ضرر به پایان برسد، زیان وارد شده به دارایی استخر از محل وجه تضمین معامله‌گر یا همان کاربر وکالت‌گیرنده جبران می‌شود. برای آشنایی کامل با نحوه عملکرد استخر مشارکت او ام پی فینکس و جزئیات نحوه تقسیم سود بین استخر و معامله‌گر می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: استخر مشارکت او ام پی فینکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

معاملات تعهدی در او ام پی فینکس

معرفی معاملات تعهدی در او ام پی فینکس

معاملات تعهدی در او ام پی فینکس قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ضمن استفاده از ضریب معامله، موجودی نقد خود را چند برابر کنند و در بازارهای صعودی و نزولی به صورت دو طرفه معامله انجام دهند.

معامله فروش تعهدی عملکردی شبیه به معاملات شورت (Short) در بازار جهانی داشته و امکان کسب سود از ریزش قیمت‌ها را برای معامله‌گران فراهم می‌کند.

عملکرد معاملات فروش تعهدی به این صورت است که معامله‌گر می‌بایست ابتدا مقدار مشخصی وجه تضمین درون کیف پول تعهدی حساب خود قرار دهد و سپس وکالت فروش مقدار مشخصی از رمزارز مورد نظرش را استخر مشارکت دریافت کند، آن را در بازار بفروشد و پس از کاهش قیمت همان مقدار دارایی را مجددا خریداری کرده و به استخر مشارکت بازگرداند. به بیان دیگر معامله فروش تعهدی فرصتی برای کسب سود از اختلاف قیمت رمزارز در روندهای نزولی است.

معامله خرید تعهدی نیز مکانیسمی شبیه به معاملات لانگ (Long) در بازار جهانی داشته و به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا در روندهای صعودی، با استفاده از ضریب موجودی نقد خود را افزایش دهند و قدرت خرید بیشتری داشته باشند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با ثبت معاملات خرید تعهدی، در بازارهای صعودی سود بیشتری به دست آورند.

برای آشنایی کامل با جزئیات معاملات تعهدی و نحوه ثبت این نوع معاملات در او ام پی فینکس می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با معاملات تعهدی در صرافی او ام پی فینکس

کمپین برگشت نقدی پلاس در او ام پی فینکس

کمپین برگشت نقدی پلاس در او ام پی فینکس

تا سی‌ام بهمن فرصت دارید تا در ازای واریزهای رمزارزی روزانه، معاملات روزانه و مشارکت روزانه در استخر او ام پی فینکس کش بک دریافت کنید و درآمد نقدی روزانه داشته باشید!

تمام واریزهای رمزارزی روزانه، معاملات روزانه و کمترین مقدار مشارکت روزانه شما در استخر رمزارزها مشمول دریافت برگشت نقدی شده و مبلغ این برگشت نقدی نیز می‌تواند بین ۲,۰۰۰ تومان تا ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان در هر روز باشد!

هر چه واریزهای رمزارزی روزانه، حجم معاملات روزانه و مقدار مشارکت روزانه شما در استخر افزایش یابد، برگشت نقدی دریافتی حسابتان نیز به طور تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات کمپین برگشت نقدی پلاس او ام پی فینکس و روش‌های افزایش دریافت کش بک بیشتر می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با جزئیات کمپین برگشت نقدی پلاس در او ام پی فینکس

کمپین ۵۰-۵۰ در او ام پی فینکس

کمپین 50-50 در او ام پی فینکس

اگر به دنبال کسب بی‌نهایت بیت‌کوین رایگان هستید، کمپین ۵۰-۵۰ او ام پی فینکس برای شماست! با تکمیل ثبت نام و احراز هویت در او ام پی فینکس، ۲۵۰۰ ساتوشی بیت‌کوین به عنوان هدیه ثبت نام به صورت آنی به حساب شما واریز می‌شود که به راحتی می‌توانید آن را به تومان تبدیل کرده و در حساب بانکی برداشت بزنید و یا همان موجودی را در قالب رمزارز BTC درون کیف پول خود نگه دارید.

در ازای هر فردی که با کد یا لینک معرف شما در او ام پی فینکس ثبت نام و احراز هویت کند، ۲۵۰۰ ساتوشی بیت‌کوین به شما و ۲۵۰۰ ساتوشی بیت‌کوین نیز به فرد دعوت شده تعلق می‌گیرد! هیچ محدودیتی در تعداد افراد دعوت شده وجود ندارد و شما می‌توانید با دعوت دوستان بیشتر، بیت‌کوین بیشتری را از آن خود کنید و این یعنی یک راه مطمئن و بی‌دردسر برای دریافت بی‌نهایت بیت‌کوین! لازم به ذکر است که برای مشارکت در کمپین ۵۰-۵۰ تنها تا سی‌ام بهمن فرصت دارید!

دعوت دوستان و دریافت بیت‌کوین رایگان

نکته معاملاتی هفته – ۱۶ بهمن

نکته معاملاتی هفته - 16 بهمن

به رسم همیشه در هفته‌ نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ بهمن» را به یک نکته روانشناسی ترید اختصاص می‌دهیم.

«در بازارهای مالی یاد گرفتن این که چگونه ضرر کنید، بسیار مهم‌تر از یادگیری نحوه برنده شدن است!»

معاملات برنده همیشه جذاب‌ترین و البته هیجان‌انگیزترین بخش حرفه ترید است و اکثر معامله‌گران نیز عموما تمرکز خود را بر این قرار می‌دهند که مهارت‌های تحلیل و ترید خود را بالاتر ببرند تا معاملات برنده بیشتری داشته باشند. این موضوع به ذات اتفاق مشکل‌سازی نیست اما اگر در کنار بهبود مهارت‌های ترید، اصول مدیریت سرمایه را رعایت نکنید، احتمالا معاملات برنده شما با معاملات زیان‌ده سر به سر خواهد شد!

یک اصل مهم در معامله‌گری وجود دارد که می‌گوید چگونه ضرر کردن بسیار مهم‌تر از بیشتر سود کردن است؛ شما به عنوان یک معامله‌گر باید بدانید که در ازای هر معامله مجاز به تحمل چه مقدار ریسک هستید تا بتوانید از این طریق انتخاب حجم معقولی برای موقعیت‌های خود داشته باشید.

همواره به خاطر داشته باشید که اگر قرار است ضرر کنید، ضرر باید به اندازه‌ای باشد که توانایی جبران کردن آن را داشته باشید! به گفته اکثر تریدرهای مطرح دنیا، بهتر است قانون حداکثر ریسک ۲ درصد در ازای هر معامله را از یاد نبرید.

این قانون می‌گوید که شما در ازای هر معامله مجازید تنها ۲ درصد از موجودی حسابتان را از دست بدهید؛ به عنوان مثال اگر بالانس حساب ترید شما ۱۰۰۰ دلار است، شما نباید در هر معامله بیشتر از ۲۰ دلار ضرر کنید! بنابراین باید حجم موقعیت خود را به نحوی انتخاب کنید که در صورت فعال شدن حد ضرر موقعیت، مقدار زیان معامله از ۲۰ دلار بیشتر نشود!

همیشه یادتان باشد که برای کسب سود مستمر از معامله‌گری، ابتدا باید بتوانید بقای خود را در بازار تضمین کنید و این ضمانت تنها با مدیریت سرمایه صحیح محقق می‌شود. اما اگر معاملات خود را با ریسک‌های نسنجیده و حجم‌های غیر معقول انجام دهید، به زودی از بازار خارج خواهید شد. یادتان باشد که شما ابتدا باید در بازی باقی بمانید تا برنده شوید!

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا