تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین مدتی است که در یک محدوده مشغول رنج‌زنی بوده و توانست هفته میلادی گذشته را با رشد جزئی ۲ درصدی به پایان برساند. برخی تحلیل‌گران بازار از جمله دیسِن‌تریدر (DecenTrader)، معتقدند این روند خنثی قیمت احتمالاً تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت و با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در ماه آوریل (اوایل اردیبهشت ماه)، تقاضا برای خرید رمزارز برتر افزایش پیدا می‌کند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن


طبق یکی از گزارشات اخیر نشریه بلومبرگ، با وجود این که ETF های اسپات بیت کوین درهای ورود سرمایه‌های سازمانی به بازار این ارز دیجیتال را گشوده‌اند، جریان ورود سرمایه به این بازار‌ قدرت زیادی نداشته که علت آن، صحت‌سنجی و ارزیابی دقیق و بیشتر نهادها و پلتفرم‌های بزرگ برای یک ورود سنجیده‌شده به این بازار است.


در حل حاضر یکی از نکات مثبت برای بیت کوین، کاهش فشار فروش و خروجی‌ها از صندوق بیت کوین تراست کمپانی گری‌اسکیل (GreyScale) با نماد “GBTC” است. داده‌های ارائه‌شده از سوی پلتفرم معاملاتی بیت‌مکس (BitMEX)، نشان می‌دهند از تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) تا کنون، خروجی‌ سرمایه از این صندوق معامله‌گری بیت کوین به‌طور روزانه در محدوده ۲۰۰ میلیون دلار بوده و از سقف ۶۴۰ میلیون دلاری در ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) فاصله گرفته است. اما تثبیت (Consolidation) فعلی قیمت بیت کوین، می‌تواند توجه معامله‌گران را به برخی آلت کوین‌ها جلب کند که در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.


به این ترتیب در واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های چین لینک (LINK) و رندر توکن (RNDR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: راهنمای کامل استفاده از پلتفرم تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، طی چند روز اخیر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۴۲,۴۷۱ دلار باقی مانده، اما خریداران هنوز موفق به عبور از نخستین مقاومت مهم در ۴۴,۷۰۰ دلار نشده‌اند. طبق برنامه هر هفته، بیت کوین نخستین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

بازگشت ضعیف قیمت بیتکوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید در قیمت‌های بالاتر در سطح کمی قرار دارد. حال چنانچه قیمت دچار کاهش شود و در سطح ۴۱,۳۹۴ دلار یک شکست نزولی تشکیل دهد، این احتمال به‌وجود می‌آید که بیت کوین مدت بیشتری را در ناحیه بین ۴۴,۷۰۰ دلار تا ۳۷,۹۸۰ دلار به تثبیت خود ادامه دهد.


مقاومت ۴۴,۷۰۰ دلاری یکی از مهم‌ترین سطوح قیمت BTC در مسیر رشد به‌شمار می‌آید. شکست صعودی و بستن کندل ۱ روزه بالاتر از این سطح، نشان از سلطه مجدد خریداران در بازار خواهد داشت. چنین شرایطی می‌تواند مسیر آغاز یک رالی (حرکت صعودی / Rally) به‌سمت سطح روانی (Psychological Level) 50,000 دلاری را هموار سازد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خطوط میانگین متحرک‌های بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، شیب خود را از دست داده‌اند و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) به محدوده میانی نزدیک شده است که یعنی، بین خریداران و فروشندگان بیت کوین تعادل برقرار شده است. در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) کاهش داشته باشد، شرایط بازار ممکن است به‌سود فروشندگان تغییر پیدا کند و احتمال کاهش قیمت تا سطح ۴۱,۳۹۴ دلار وجود خواهد داشت.


اما چنانچه خریداران قصد کنترل شرایط بازار را دارند، باید قیمت را از ۴۴,۰۰۰ دلار عبور دهند و به مقاومت ۴۴,۷۰۰ دلاری برسانند که در صورت موفقیت، بیت کوین پتانسیل رشد تا ۴۷,۰۰۰ دلار را پیدا خواهد کرد. این سطح در نقش یک مقاومت قوی شناخته می‌شود که می‌تواند قیمت را به ۴۴,۷۰۰ دلار بازگرداند. اگر خریداران این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند، قیمت بیت کوین می‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد و تا مرز ۵۰,۰۰۰ دلار رشد پیدا کند.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن؛ تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک موفق شد در ۲ فوریه (۱۳ بهمن)، از مقاوت ۱۷.۳۲ دلاری عبور کند و شرایط بسیار خوبی برای ادامه روند صعودی پیدا کند. در ادامه به تحلیل چین لینک در واچ لیست هفتگی ۱۵ بهمن ماه می‌پردازیم.

تحلیل چین لینک در نمودار 1 روزه
تحلیل چین لینک در نمودار ۱ روزه – TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه چین لینک در سطح ۱۵.۸۰ دلار شروع به حرکت رو به بالا کرده و شاخص RSI به نزدیکی ناحیه اشباع خرید (Overbought) رسیده است که نشان می‌دهند خریداران کنترل این بازار را به‌دست گرفته‌اند. اکنون قیمت چین لینک در سطح ۱۹.۵۴ دلاری یک مقاومت جزئی دارد که در صورت عبور از آن، این رمزارز می‌تواند تا هدف بعدی خود در سطح ۲۱.۷۹ دلار رشد پیدا کند.


حال چنانچه فروشندگان قصد توقف حرکت صعودی قیمت LINK را داشته باشند، باید قیمت را به زیر سطح شکسته‌شده ۱۷.۳۲ دلاری پایین بکشانند. چنین عملکردی نشان از فروش‌های سنگین در سطوح بالاتر قیمت دارد و ممکن است منجر به کاهش قیمت LINK تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود.

تحلیل چین لینک در نمودار 4 ساعته
تحلیل چین لینک در نمودار ۴ ساعته – TradingView

چین لینک در نمودار ۴ ساعته، شاهد تلاش خریداران برای تبدیل ۱۷.۳۲ دلار به یک سطح حمایتی است. حرکت صعودی خطوط میانگین متحرک‌ها و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی چین لینک در ناحیه مثبت، نشان از برتری خریداران در این بازار دارد. شکست صعودی و بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از سطح ۱۸.۸۸ دلار، ممکن است منجر به تشکیل یک روند صعودی جدید و رشد قیمت ارز LINK تا سطح ۲۱.۳۸ دلار شود.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت و شکست نزولی در ۱۷.۳۲ دلار تضعیف قدرت خریداران را نشان خواهد داد. در این صورت، قیمت چین لینک ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد و مدتی را در یک محدوده ثابت به رنج‌زنی مشغول شود.


مطالعه بیشتر: معرفی چند اندیکاتور ساده برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

قیمت ارز دیجیتال رندر توکن در نمودار ۱ روزه، موفق شد مقاومت ۴.۴۰ دلاری را در تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) پشت سر بگذارد و پول‌بک (Pullback) بعد از این حرکت را، در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۴.۲۶ دلار متوقف کند. رندر توکن آخرین رمزارز واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن ماه است که در ادامه به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView

در حال حاضر قیمت رندر توکن یک مقاومت جزئی را در سطح ۵.۰۷ دلار می‌بیند که احتمالاً به‌راحتی از آن عبور کند. با عبور از این سطح، توکن رندر می‌تواند سقف ۵.۲۸ دلاری را مجدداً تست کند و در صورتی که خریداران موفق به عبور از این مانع شوند، حرکت صعودی رندر می‌تواند تا ۶.۶۰ دلار ادامه پیدا کند.


اما چنانچه قیمت رندر با رسیدن به سطح ۵.۲۸ دلار کاهشی شدید را تجربه کند، به این معنی خواهد بود که فروشندگان در سطوح بالاتر قیمت فعالیت بیشتری دارند. به این ترتیب، رندر توکن ممکن است مجدداً تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش قیمت داشته باشد. شکست نزولی از این سطح به‌منزله پایان حرکت صعودی در کوتاه‌مدت خواهد بود و قیمت می‌تواند تا ۴ دلار پایین بیاید.

تحلیل رندر توکن در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر توکن در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خطوط میانگین متحرک‌های رندر توکن در تایم فریم ۴ ساعته شروع به حرکت رو به بالا کرده و شاخص RSI این رمزارز در ناحیه مثبت قرار دارد که یعنی شرایط این بازار در کوتاه‌مدت، به‌سود خریداران است. از این رو، احتمال رشد قیمت توکن RNDR ابتدا تا ۵.۰۷ دلار و سپس تا ۵.۲۸ دلار وجود دارد.


نخستن نشانه تضعیف قیمت رندر، شکست نزولی و بستن کندل ۴ ساعته پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود که در این صورت، قیمت ممکن است تا سطح شکسته‌شده در ۴.۴۰ دلار دچار کاهش شود. این سطح اهمیت بسیار بالایی برای خریداران و حمایت آن‌ها دارد، چرا که شکست نزولی در آن، روند قیمت رندر توکن را در کوتاه‌مدت تغییر خواهد داد.


در واچ لیست هفتگی۱۶ بهمن ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، چین لینک و رندر توکن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۱۶ بهمن ماه

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی دارد؟

در واچ لیست امروز تحلیل ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، چین لینک (LINK) و رندر توکن (RNDR) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

برای ساخت بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که ابتدا از لحاظ فاندمانتال شرایط خوبی داشته باشند و سپس عملکرد تکنیکال آن‌ها در نمودارها نیز، رشد احتمالی قیمت را نشان دهد.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ابتدا بیت کوین (BTC) و سپس رمزارزهایی هستند که مشابه با بیت کوین، از حجم معاملات بالا و مارکت کپ بالایی برخوردار هستند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-16-بهمن

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا