آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکس

استخر مشارکت او ام پی فینکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های کسب سود از بازار کریپتو، هولد کردن ارزهای دیجیتال است. سود هولد کردن نیز با افزایش قیمت دارایی در طول زمان حاصل می‌شود. بنابراین در هولد کردن ارزهای دیجیتال شما دارایی مورد نظرتان را در محدوده‌های کف قیمتی خریداری می‌کنید و منتظر افزایش قیمت آن می‌مانید تا سود سرمایه‌گذاری محقق شود.

استخر مشارکت او ام پی فینکس قابلیتی است که امکان کسب درآمد از دارایی رمزارزی که هولد می‌کنید را برای شما فراهم کرده است. با مشارکت در استخر دارایی او ام پی فینکس شما رمزارزهای خود را طی شرایط و قوانین مشخصی در اختیار کاربرهایی که قصد انجام معاملات خرید و فروش تعهدی دارند، قرار می‌دهید و از این طریق می‌توانید در سود موقعیت‌های تعهدی شریک شوید.

بنابراین در استخر مشارکت او ام پی فینکس امکان کسب درآمد از دارایی رمزارزی با ضمانت حفظ اصل سرمایه فراهم شده است. در ادامه نحوه عملکرد استخر مشارکت صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس را به طور مفصل بررسی می‌کنیم.

استخر مشارکت او ام پی فینکس چیست؟

استخر مشارکت او ام پی فینکس محلی است که نقدینگی معاملات تعهدی در پلتفرم را تامین می‌کند. افرادی که هولدر ارزهای دیجیتال هستند و خود شخصا قصد معامله‌های کوتاه مدت و میان مدت با آن رمزارزها را ندارند، می‌توانند در نقش وکالت‌دهنده دارایی وارد استخر مشارکت شوند و دارایی رمزارزی خود را طی ضوابط مشخصی در اختیار افرادی که قصد انجام معاملات تعهدی دارند قرار بدهند و در نهایت در سود آن معاملات سهیم باشند.

منظور از وکالت دهنده رمزارز فردی است که دارایی خود را در استخر قرار داده و منظور از وکالت گیرنده رمزارز نیز فردی است که وکالت خرید  یا فروش یک رمزارز را از استخر مشارکت دریافت کرده و قصد انجام معامله تعهدی دارد. در واقع استخر مشارکت او ام پی فینکس واسطه‌ای است که کاربران وکالت دهنده و وکالت گیرنده رمزارز را به یکدیگر متصل می‌کند. بنابراین نقدینگی معاملات خرید و فروش تعهدی در او ام پی فینکس از طریق استخر مشارکت تامین می‌شود.

در حال حاضر امکان مشارکت در استخر رمزارزهای  بیت‌کوین، اتریوم، بایننس‌کوین، تتر، پولکادات، اتریوم کلاسیک، بیت‌کوین کش، متیک، ریپل، ترون، دوج کوین، تن کوین، آربیتروم، آوالانچ، شیبا اینو، استلار، کاردانو، سولانا، لایت‌کوین و فانتوم برای کاربران او ام پی فینکس فراهم شده و به تدریج امکان مشارکت در استخر سایر رمزارزها نیز فراهم خواهد شد.

استخر مشارکت او ام پی فینکس چه کاربردی دارد؟

برای توضیح نحوه عملکرد و کاربردهای استخر مشارکت او ام پی فینکس ابتدا می‌بایست نحوه عملکرد معاملات خرید و فروش تعهدی را به خوبی بشناسیم.

  • فروش تعهدی

 معاملات فروش تعهدی به عنوان روشی برای کسب سود از بازارهای نزولی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب که اگر دیدگاهتان نسبت به بیت‌کوین نزولی بوده و در کیف پول حساب کاربری خود مقداری موجودی نقد (تومان،تتر) دارید می‌توانید با ضمانت قرار دادن این موجودی نقد، وکالت فروش مقدار مشخصی بیت‌کوین را از استخر مشارکت دریافت کنید و دارایی وکالت گرفته شده را در بازار بفروشید. پس از کاهش قیمت می‌بایست آن را مجددا خریداری کرده و به استخر برگردانید. سود معامله فروش تعهدی نیز از اختلاف قیمت دارایی در زمان فروش و خرید حاصل می‌شود.

به عنوان مثال فرض کنید وکالت فروش یک واحد بیت‌کوین را در قیمت ۴۴۰۰۰ دلار دریافت کرده‌اید. اگر قیمت بیت‌کوین به ۴۰۰۰۰ دلار برسد، شما برای خرید مجدد بیت‌کوین و برگرداندن آن به استخر دارایی لازم است ۴۰۰۰۰ دلار پرداخت کنید. بنابراین دارایی را در قیمت بالاتر از استخر قرض می‌گیرید، می‌فروشید، با کاهش قیمت مجددا آن را خریداری می‌کنید و به استخر بازمی‌گردانید. معاملات فروش تعهدی عملکردی شبیه به موقعیت‌های Short Position در بازارهای جهانی داشته و امکان استفاده از ضریب نیز در این معاملات وجود دارد.

  • خرید تعهدی

زمانی که دیدگاهتان نسبت به بیت‌کوین صعودی است، می‌توانید وارد موقعیت‌ خرید شوید و از افزایش قیمت‌ سود کنید. قابلیت خرید تعهدی امکان استفاده از ضریب را در این معاملات فراهم کرده‌ تا بتوانید بیشتر از موجودی نقد خود معامله کرده و سود بیشتری دریافت کنید. لازم به ذکر است که موقعیت‌های خرید تعهدی در حال حاضر تنها در بازار تتری قابل انجام بوده و شما می‌توانید با قراردادن موجودی تتر خود به عنوان وجه تضمین، با استفاده از ضریب، چند برابر وجه تضمین خود معامله کرده و سود معامله خرید خود را افزایش دهید. نقدینگی معاملات خرید تعهدی نیز توسط استخر مشارکت تامین می‌شود.

حال با توضیح فرایند معاملات خرید و فروش تعهدی، نحوه عملکرد و کاربرد استخر مشارکت بسیار شفاف‌تر است؛ استخر مشارکت محلی است که نقدینگی معاملات خرید و فروش تعهدی را تامین می‌کند. کاربران وکالت‌دهنده رمزارز می‌توانند با قرار دادن دارایی خود در استخر، آن را در اختیار وکالت‌گیرنده‌ها یا همان افرادی که خواهان انجام معاملات تعهدی هستند قرار بدهند و در نهایت در سود آن معاملات شریک شوند.

 لازم به ذکر است که اگر یک موقعیت تعهدی با ضرر به پایان برسد، زیان وارد شده به دارایی وکالت گرفته شده از محل وجه تضمین وکالت‌گیرنده جبران می‌شود. بنابراین استخر مشارکت در ضرر موقعیت‌های تعهدی شریک نمی‌شود.

دوره زمانی و نحوه محاسبه سود استخر چگونه است؟

قبل از توضیح دوره زمانی محاسبه سود بهتر است با مفاهیم سود محقق شده و سود محقق نشده آشنا شویم. تا زمانی که یک موقعیت تعهدی بسته نشده، سود یا زیان حاصل از آن به عنوان سود یا زیان محقق نشده در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که یک موقعیت تعهدی به پایان برسد، سود یا ضرر حاصل از آن به عنوان سود یا ضرر محقق شده تلقی می‌شود.

دوره زمانی محاسبه سود استخر مشارکت یک دوره ۳۰ روزه است که از ابتدا تا انتهای ماه شمسی را در برمی‌گیرد. در پایان هر دوره، سود محقق شده از موقعیت‌های تعهدی در هر استخر به تناسب میزان دارایی قرار داده شده در استخر بین وکالت‌دهندگان تقسیم می‌شود. توجه داشته باشید که اگر در آن دوره زمانی، موقعیت‌های تعهدی با سود همراه نشوند و یا هیچ معامله تعهدی با دارایی مشارکت شده‌ی شما در استخر انجام نشود، سودی نیز به شما تعلق نخواهد گرفت.

امکان خروج آنی از استخر و لغو مشارکت نیز برای تمام کاربران او ام پی فینکس وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر قبل از پایان ماه شمسی کل موجودی خود را از استخر برداشت کنید، سودی دریافت نمی‌کنید. اما اگر بخشی از موجودی را برداشت کنید، در زمان تخصیص سود ماهانه، مقدار مشارکت برابر با مقدار موجودی پس از برداشت  در نظر گرفته می‌شود. امکان افزایش مشارکت در استخر نیز در طول دوره زمانی وجود دارد.

 نحوه تقسیم سود و زیان استخر مشارکت نیز  به شرح زیر است:

در صورتی که موقعیت تعهدی در یک روز باز شود و در همان روز به پایان برسد، تمام سود موقعیت متعلق به وکالت‌گیرنده خواهد بود. اما اگر یک موقعیت تعهدی برای روزهای بعد تمدید شود، با هر بار تمدید روزانه موقعیت، در صورتی که موقعیت در سود باشد ۳ درصد از سود آن به استخر تعلق می‌گیرد.

بنابراین سود ماهانه مشارکت در استخر دارایی به صورت مستقیم به مقدار سود معاملات تعهدی و مدت زمان باز بودن موقعیت‌های تعهدی بستگی دارد. بدیهی است که اگر با دارایی شما در استخر هیچ معامله تعهدی سوددهی ثبت نگردد، سودی هم شامل حال آن دوره محاسباتی نمی‌شود. بنابراین سود حاصل از موقعیت‌های تعهدی برای وکالت‌دهندگان می‌تواند بین صفر تا ۹۰ درصد متغیر باشد.

توجه به این نکته نیز ضروری بوده که سود حاصل از مشارکت، از جنس رمزارز مشترک شده است؛ به این معنا که اگر در استخر بیت‌کوین مشارکت کنید، سود ماهانه شما نیز در قالب رمزارز BTC محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است که استخر مشارکت تحت هیچ شرایطی در زیان معاملات تعهدی شریک نشده و هر زمان یک موقعیت تعهدی با ضرر به پایان برسد، زیان وارد شده به دارایی استخر از محل وجه تضمین کاربر وکالت‌گیرنده پرداخت می‌شود. بنابراین با مشارکت در استخر، اصل دارایی رمز ارزی شما همواره حفظ خواهد شد.

چگونه در استخر دارایی او ام پی فینکس مشارکت کنیم؟

در مرحله اول می‌بایست از طریق وبسایت یا اپلیکیشن او ام پی فینکس ثبت نام و احراز هویت کرده و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام در او ام پی فینکس

سپس می‌توانید در داشبورد حساب کاربری از قسمت بالای صفحه روی گزینه «استخر مشارکت» کلیک کنید.

چگونه در استخر دارایی او ام پی فینکس مشارکت کنیم؟

در صفحه جدید می‌توانید لیست استخرها را به همراه مقدار ظرفیت آزاد و سود تقریبی سالانه هر یک مشاهده کنید و در صورت تمایل به ورود به استخر روی گزینه «مشارکت» بزنید.

توجه داشته باشید که سود سالانه نمایش  داده شده برای هر استخر به صورت تقریبی می‌باشد که بر مبنای عملکرد استخر تا لحظه گزارش‌گیری به دست آمده و هیچ تضمینی بابت عملکرد آتی استخر و عملکرد کاربران وکالت‌گیرنده وجود ندارد.

بنابراین ممکن است مطابق با شرایط حاکم بر بازار رمز ارزها و سود معاملات تعهدی کاربران وکالت‌گیرنده، سود دریافتی از استخر مشارکت با سود اعلام شده متفاوت باشد.

 استخر دارایی او ام پی فینکس

در پنل سمت راست نیز می‌توانید به گزینه‌‌های استخرهای من، تاریخچه سود مشارکت و تراکنش‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

مشارکت در استخر دارایی او ام پی فینکس برای چه کاربرهایی مناسب است؟

اگر هولدر ارزهای دیجیتال هستید و خود شخصا قصد انجام معامله با دارایی‌تان را ندارید، مشارکت در استخر قطعا یکی از بهترین گزینه‌های کسب درآمد غیر فعال برای شماست. چرا که با مشارکت در استخر نه تنها اصل سرمایه شما حفظ خواهد شد، بلکه امکان کسب درآمد از سود احتمالی موقعیت‌های تعهدی نیز وجود دارد. هر چه سود معاملات تعهدی کاربران وکالت‌گیرنده مقادیر بیشتری داشته باشد، سهم سود شما نیز بیشتر است.

در صورت وجود هر گونه سوال دیگر پیرامون روند مشارکت در استخر نیز می‌توانید به صورت بیست و چهار ساعته و در تمام روزهای هفته از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و همچنین تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با واحد پشتیبانی او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

بیشترین سوالات کاربران در مورد استخر مشارکت او ام پی فینکس

آیا امکان خروج آنی از استخر وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به لغو مشارکت خود در استخر اقدام کنید.

نحوه تقسیم سود معاملات تعهدی بین کاربر وکالت گیرنده و استخر به چه صورت است؟

در صورتی که موقعیت تعهدی در یک روز باز شود و در همان روز به پایان برسد، تمام سود موقعیت متعلق به وکالت‌گیرنده خواهد بود. اما اگر یک موقعیت تعهدی برای روزهای بعد تمدید شود، با هر بار تمدید روزانه موقعیت، در صورتی که موقعیت در سود باشد ۳ درصد از سود آن به استخر تعلق می‌گیرد.

آیا استخر مشارکت در ضرر معاملات تعهدی نیز شریک می‌شود؟

خیر. در صورتی که موقعیت تعهدی با ضرر به پایان برسد، زیان وارد شده به دارایی وکالت گرفته شده از محل وجه تضمین کاربر وکالت‌گیرنده جبران می‌شود.

آیا مشارکت در استخر او ام پی فینکس هزینه دارد؟

خیر. مشارکت در استخر برای تمام کاربران کاملا رایگان است.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. درود و احترام
    فقط یک نکته ابهام دار برای من مطرح است که
    چگونه صحت تسهیم به نسبت صحیح را با توجه به مدت زمان و میزان ارز دیگر وکالت دهندگان می‌توان راستی‌آزمایی کرد؟ که یک سرمایه گذار با خیال آسوده در استخر حضور پیدا کند.
    همواره وقتی منافع مشترک به میزان مشارکت افراد مطرح است، این ابهام باید رفع گردد که تداوم چنین استخرها یا مشارکت‌هایی تضمین گردد.
    با تشکر از توجه شما

    1. سلام وقت بخیر. سود سالانه هر استخر مشارکت در صفحه مربوطه به‌صورت تقریبی (بر اساس مقدار دوره قبلی) نمایش داده شده و حجم و ظرفیت هر استخر هم یک مقدار ثابت داره که شما بر اساس نسبت واریزی خودتون به اون استخر، سود مربوطه را در صورتی که تا پایان دوره استخر (حداقل ۳۰ روز) سرمایه‌تون رو حفظ کنین، قابل دریافت خواهد بود. اما به‌طور کل، شما قادر به مشاهده میزان مشارکت یا سود دریافتی سایر شرکت‌کنندکان نخواهید بود و فقط وضعیت حساب و عملکرد خود شما برای شما قابل نمایش هست. اگر هنوز هم در مورد عملکرد استخر مشارکت او ام پی فینکس دچار ابهام هستید و سوالات بیشتری دارید، پیشنهاد میکنم با واحد پشتیبانی تماس تلفنی برقرار کنید. ممنون که با ما هستید.

  2. سلام ‌و وقت بخیر
    با فرض بر اینکه بازار صعودی باشد، و ارزی که در استخر مشارکت استفاده کردیم در حالت عادی هولد ۲۰٪ رشد کرده، آیا در پایان زمان مشارکت و خارج شدن از استخر دارایی ما شامل ۲۰٪ شرایط عادی نیز میگردد؟ یا فقط سود استخر رو شامل میشه؟!
    در واقع منظور بنده این هست که اگر تعداد ۱۰ عدد از یک رمز ارز برای مشارکت استفاده شده، در زمان برداشت و خارج شدن از استخر هم همین تعداد برداشت میشود؟

    1. سلام وقت بخیر. سود ارز دیجیتال هولدشده شما در صورتی که قیمت اون ارز رشد کرده باشه، ربطی به فعالیت یا عدم فعالیت شما در استخر مشارکت نداره و به‌طور خودکار به ارزش دلاری / تومانی سرمایه شما افزوده میشه. به این ترتیب، اگر شما ارزی رو هولد کرده باشید و در یک استخر مشارکت قرار داده باشید، در پایان دوره مشارکت، شما علاوه بر بالارفتن طبیعی قیمت و ارزش دلاری / تومانی ارز دیجیتال خودتون، سود مشارکت در استخر رو هم در قالب همون رمزارز دریافت می‌کنید که به موجودی قبلی شما اضافه میشه و در واقع تعداد واحدهایی که از اون ارز هم داشتید، بر اساس این سود مشارکت افزایش پیدا میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا