تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین با رسیدن به کف‌های هفتگی سریعاً بهبود پیدا کرد و هفته میلادی گذشته را با کاهشی جزئی به‌پایان رساند. بر اساس آمار پلتفرم فارساید اینوسترز (Farside Investors)، بازار ETF های اسپات روز قبل از هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) شاهد ورود ۳۰.۴ میلیون دلار سرمایه جدید بودند و ۵ روز متوالی فروش و خروج سرمایه از این بازار را متوقف کردند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت ماه


طبق معمول، اکثر آمار خروجی‌ها متعلق به گری‌اسکیل (GrayScale) و صندوق “GBTC” این کمپانی بود و این در حالی است که صندوق “IBIT” کمپانی بلک‌راک (BlackRock)، همچنان به جذب سرمایه‌های جدید ادامه می‌دهد. اریک بالکوناس، تحلیل‌گر برجسته ETF ها در بلومبرگ، پیرامون این موضوع در پلتفرم X از ۶۹ روز متوالی جریان ورود سرمایه به این ETF بیت کوین بلک‌راک خبر داد.


اکنون پیش‌بینی می‌شود جریان ورود سرمایه به ETF های اسپات بیت کوین، در سال ۲۰۲۴ رفته‌رفته قدرتمندتر شود. هانتر هورسلی، مدیرعامل کمپانی بیت‌وایز (Bitwise)، معتقد است تا پایان سال ۲۰۲۴ کمپانی‌های بزرگ بیشتری برای راه‌اندازی ETF های اسپات بیت کوین اقدام خواهند کردند. وی خاطرنشان کرد این کمپانی‌ها، فقط به خرید بیت کوین می‌پردازند و این بازار را وارد عصر جدیدی خواهند کرد. حال در صورتی که در شرایط فعلی بیت کوین بتواند سطوح مقاومتی پیش رو را پشت سر بگذارد، برخی آلت کوین‌ها هم هستند که پتانسیل رشد بهتری نسبت به رقبای خود پیدا خواهند کرد.


به این ترتیب در واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت ماه، ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های بی ان بی (BNB)، نیر پروتکل (NEAR) و رندر (RNDR) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از بهترین اندیکاتورها برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، موفق شد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۶۵,۸۵۰ دلار برسد و اهمیت این سطح را بیش از پیش کرده است. طبق برنامه هر هفته، ابتدا به تحلیل بیت کوین در واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت ماه می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون در صورتی که قیمت BTC از میانگین متحرک‌های خود کاهش شدیدی را تجربه کند، نشان‌گر فعالیت سنگین فروشندگان در هر رالی (حرکت صعودی / Rally) بیت کوین خواهد بود. این مسئله می‌تواند منجر به تست مجدد ناحیه حمایتی بین ۶۰,۷۷۵ دلار تا ۵۹,۶۰۰ دلار شود. انتظار می‌رود خریداران از این محدوده با تمام قوا حمایت کنند، چرا که از دست‌رفتن آن فشار فروش بیت کوین را تشدید خواهد کرد. در این سناریو، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۵۴,۲۹۸ دلار دچار کاهش شود.


اما از طرفی دیگر شکست صعودی قیمت در میانگین متحرک‌ها، احتمالاً بیت کوین را در محدوده بین ۶۰,۷۷۵ دلار تا ۷۳,۷۷۷ دلار برای مدت بیشتری نگه دارد. در این‌جا، خریداران به‌منظور تشکیل یک رالی به‌سمت هدف ۸۴,۰۰۰ دلاری، باید قیمت را از مقاومت موجود در محدوده مذکور عبور دهند.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته قیمت بیتکوین، میانگین متحرک‌ها یک تقاطع صعودی (Bullish Crossover) را تشکیل داده‌اند و شرایط بازار را در کوتاه‌مدت، به‌سود خریداران نشان می‌دهند. بیت کوین ممکن است در مواجهه با ناحیه بین ۶۷,۰۰۰ دلار تا ۶۸,۰۰۰ دلار با مقاومت روبرو شود اما در صورت غلبه بر آن، مقصد بعدی قیمت احتمالا سطح ۷۱,۰۰۰ دلاری خواهد بود.


این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که بیت کوین دچار کاهش شود و میانگین متحرک‌ها را به‌سمت پایین بشکند. چنین عملکردی نشان از فروش در رالی‌ها دارد و می‌تواند قیمت بیت کوین را ابتدا تا ۶۳,۰۰۰ دلار و سپس تا ۶۰,۷۷۵ دلار پایین بکشاند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بی ان بی (BNB)

ارز دیجیتال بی ان بی یا بایننس کوین (Binance Coin / BNB) در نمودار ۱ روزه، چند روز اخیر را در ناحیه بین ۴۹۵ دلار تا ۶۳۵ دلار مشغول رنج‌زنی بوده است که تعادل بین عرضه و تقاضا برای این رمزارز را نشان می‌دهد. در ادامه به تحلیل بایننس کوین در واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت می‌پردازیم.

تحلیل بایننس کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بایننس کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

خریداران موفق شدند در ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت)، قیمت بایننس کوین را از میانگین متحرک‌ها عبور دهند که نشان‌دهنده کاهش فشار فروش این رمزارز است. از این رو، ارز دیجیتال بی ان بی اکنون پتانسیل حرکت به‌سوی مقاومت ۶۳۵ دلاری را دارد که پیش‌بینی می‌شود فروشندگان در این سطح، فعالیت‌های خود را افزایش دهند. در صورتی که قیمت BNB از مقاومت ۶۳۵ دلاری دچار کاهشی شدید شود، احتمالاً این رمزارز مدت بیشتری را به رنج‌زنی در ناحیه مذکور ادامه دهد.


روند بعدی قیمت بی ان بی زمانی آغاز خواهد شد که این رمزارز در مقاومت ۶۳۵ دلاری یک شکست صعودی، یا در حمایت ۴۹۵ دلاری یک شکست نزولی را رقم زند. در صورت تشکیل شکست صعودی، قیمت می‌تواند به مسیر خود تا ۶۹۲ دلار ادامه دهد؛ شکست نزولی در سطح ۴۹۵ دلاری نیز، کاهش قیمت ارز بی ان بی تا ۴۶۰ دلار را در پی خواهد داشت.

تحلیل بایننس کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بایننس کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

اما در نمودار ۴ ساعته بایننس کوین، خط میانگین متحرک نمای ۲۰ روزه شروع به حرکت رو به بالا کرده و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) نیز، در ناحیه مثبت قرار دارد که یعنی خریداران در تلاش برای بازگشت به این بازار هستند. بی ان بی در سطح ۵۸۵ دلاری یک مقاومت جزئی دارد که در صورت عبور از آن، پتانسیل رشد ابتدا تا مرز ۶۰۰ دلار و سپس ۶۳۵ دلار را پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود فروشندگان در این سطح مقاومتی جدی از خود نشان دهند.


این سناریوی صعودی زمانی در کوتاه‌مدت نامعتبر می‌شود که قیمت دچار کاهش شود و میانگین متحرک‌ها را بشکند. چنین عملکردی ممکن است منجر به کاهش قیمت بایننس کوین ابتدا تا ۵۴۰ دلار و سپس ۵۱۰ دلار شود.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی اسکالپینگ و تکنیک‌های آن

واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال نیر پروتکل (NEAR)

ارز دیجیتال نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه، در یک کانال نزولی قرار گرفته و شاهد کاهش قیمت بوده است که یعنی شرایط فعلی به‌سود فروشندگان در این بازار است. از این رو واکنش قیمت NEAR به سطوح مقاومتی و حمایتی این کانال، احتمالاً مسیر آینده این رمزارز را مشخص خواهد کرد. در ادامه به تحلیل تکنیکال نیر پروتکل در واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت می‌پردازیم.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 1 روزه
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه – TradingView

علی‌رغم شرایط مذکور، ارز دیجیتال نیر شاهد حرکت صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه واقع در سطح ۶.۱۵ دلار است و نشان می‌دهد که فشار فروش، احتمالاً در حال کاهش است. اکنون، قیمت نیر پروتکل تلاش خواهد کرد تا از خط مقاومت (Resistance Line) پیش رو عبور کند که البته، انتظار می‌رود فروشندگان در این سطح مقاومتی جدی از خود نشان دهند. حال در صورتی که ارز نیر با رسیدن به این مقاومت کاهش شدیدی را تجربه کند، به این معنی است که احتمالاً مدت بیشتری را در کانال نزولی باقی می‌ماند.


چنانچه خریداران قصد کنترل شرایط را داشته باشند، باید قیمت را از این کانال نزولی خارج کنند. این حرکت می‌تواند روند قیمت NEAR را در کوتاه‌مدت صعودی کند و به‌سمت اهداف ۸ دلار و سپس ۹ دلاری به‌حرکت در بیاید.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 4 ساعته
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۴ ساعته – TradingView

اما نیر پروتکل در نمودار ۴ ساعته، پس از تلاش‌های بسیار موفق شد سطح ۵.۹۰ دلاری را بشکند و سلطه بازار را به خریداران بدهد. اما این احتمال هم وجود دارد که قیمت از سطح ۵.۹۰ دلاری دچار کاهش نیز شود، اما در صورت تبدیل این سطح به یک حمایت، ارز نیر می‌تواند به‌سمت مقاومت پیش رو شروع به حرکت کند.


در آن روی سکه، کاهش شدید قیمت و شکست نزولی در میانگین متحرک‌ها به این معنی خواهد بود که شکست صعودی از سطح ۵.۹۰ دلاری، یک تله گاوی (Bull Trap) بوده است. این مسئله می‌تواند منجر به کاهش قیمت نیر پروتکل ابتدا تا مرز ۵ دلار و سپس تا خط حمایت (Support Line) کانال نزولی شود.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

رندر توکن در نمودار ۱ روزه، یک دوره اصلاح را طی چند روز گذشته سپری کرده، اما با تلاش خریداران در هدایت قیمت بالاتر از خط روند نزولی (Downtrend Line) مشخص‌شده در نمودار، ظاهراً قصد بازگشت صعودی دارد. رندر توکن آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت ماه است.

تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۸.۹۰ دلار شیب خود را از دست داده و شاخص RSI رندر نیز در مرز میانی قرار دارد که یعنی، عملکرد فروشندگان در این بازار در حال تضعیف است. حال در صورتی که قیمت توکن RNDR بتواند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را حفظ کند، ممکن است یک حرکت صعودی جدید را ابتدا به‌سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در ۹.۹۵ دلار و سپس تا ۱۲ دلار آغاز کند.


اما چنانچه قیمت دچار کاهش به زیر این میانگین متحرک شود، به این معنی است که شکست صعودی اخیر این رمزارز یک شکست جعلی (Fakeout) بوده است. در این شرایط، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر ۷ دلار و سپس ۶ دلار پایین بکشانند.

تحلیل رندر توکن در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر توکن در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته رندر توکن، میانگین متحرک‌ها یک تقاطع صعودی را تشکیل داده و شرایط را به‌سود خریداران نشان می‌دهند؛ اما فروشندگان نیز در سطح ۹.۵۰ دلاری، مقاومتی جدی از خود نشان می‌دهند. حال در صورتی که قیمت ارز RNDR از مقاومت پیش رو دچار کاهش شود اما حمایت خود را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پیدا کند، به این معنی است که دیدگاه سرمایه‌گذاران در این بازار از فروش در رالی‌های قیمت به خرید در کف تبدیل شده است. این شرایط، پتانسیل رشد تا سطح ۱۰.۵۰ دلاری را به رندر توکن خواهد داد.


اما خلاف این سناریو زمانی است که میانگین متحرک‌ها شاهد شکست نزولی و بسته‌شدن کندل‌ها پایین‌تر از آن‌ها باشند که یعنی، شکست صعودی قیمت یک تله گاوی بوده است. در این شرایط، احتمال کاهش قیمت رندر توکن تا سطح ۷ دلار به‌وجود می‌آید.


در واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، بایننس کوین، نیر پروتکل و رندر توکن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۳ اردیبهشت

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چیست؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که باید زیر نظر داشته باشید، رمزارزهای بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB)، نیر پروتکل (NEAR)، رندر توکن (RNDR) و منتل (MNT) هستند.

چگونه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال را درست کنیم؟

شما برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته باشند و رمزارز مربوطه را در وضعیتی رو به رشد نشان دهند.

تله گاوی چیست؟

زمانی که معامله‌گران یک سیگنال صعودی نادرست از نمودار می‌گیرند، تصور می‌کنند که روند نزولی به پایان رسیده‌ و وارد معاملات خرید می‌شوند. در چنین شرایطی اصطلاحاً می‌گویند معامله‌گران در «تله گاوی» افتاده‌اند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-3-اردیبهشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا