آموزش NFTآموزش ارز دیجیتالبازی های ارز دیجیتال

بازی‌های NFT چیست؟ معرفی ۸ بازی برتر کریپتویی

بازی‌های NFT این روزها محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند و مرکز توجه پلتفرم‌های غیرمتمرکز هستند. اما سؤال اصلی این است که بازی‌های NFT چیست؟ قبل از بررسی جواب این سؤال، با صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه باشید تا با NFT یا توکن غیرقابل تعویض آشنا شویم.

پادکست بازی‌های NFT چیست؟ معرفی ۸ بازی برتر کریپتویی

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT به توکنی می‌گویند که مشابه ندارد و خاص است. این توکن را نمی‌توان با هیچ توکن دیگری معاوضه کرد زیرا ارزش آن‌ها یکسان نیست. با این حال می‌توانید این توکن‌ها را با استفاده از ارزهای دیجیتال تهیه کنید. این توکن‌ها با هدف هنر، بازی و مالکیت دیجیتال ساخته شدند.

اکنون می‌توانیم به این موضوع بپردازیم که بازی‌های NFT چیست و نحوه عملکرد آن‌ها چگونه است. سپس به ۸ بازی برتر NFT می‌پردازیم که پتانسیل زیادی برای پیشرفت در آینده دارند. البته قبل از معرفی بازی‌ها به سؤال بازی‌های NFT چیست و صنعت گیمفای و هدف آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بازی‌های NFT چیست؟

آنچه که به عنوان بازی‌های NFT می‌شناسیم، درواقع بازی‌های ویدیویی با عناصر NFT هستند، اما آیا پاسخ بازی‌های NFT چیست در این جمله خلاصه شده است؟ بازی‌های NFT به بازیکنان توانایی کنترل دارایی‌های درون بازی را می‌دهند و امکان تجارت را در بازی فراهم می‌کنند. صنعت بازی‌های ویدیویی کلاسیک یا وب ۲ در طول سال‌های طولانی با روش‌های غیر اخلاقی از بازیکن‌ها پول می‌گرفت تا مزیتی را در بازی‌های آنلاین به دست آورند.

مقایسه و تفاوت بازی‌های وب ۲ و وب ۳

چرا گیمرها نسبت به بازی‌های NFT شک دارند؟

چرا گیمرها نسبت به بازی‌های NFT شک دارند؟

بعد از پیدا کردن جواب سؤال بازی‌های NFT چیست، می‌خواهیم به شک و تردید گیمرها و نحوه کار این بازی‌ها نگاهی بیاندازیم. پرداخت هزینه برای برتری نسبت به سایر بازیکن‌ها در طول چند سال اخیر یک فاجعه در صنعت بازی‌های ویدیویی بوده، زیرا هنگامی که شخصی یک بازی را خریداری می‌کند، انتظار دارد بدون هیچ محدودیتی بازی را شروع کند. صنعت بازی‌های ویدیویی در سال‌های گذشته بازیکنان را قانع کرده است تا دارایی‌های درون بازی را که هیچ ارزش واقعی ندارند خریداری کنند. بازی‌های NFT با هدف تغییر روند این بازار و جذب گیمرها به مزیت‌های وب ۳ ایجاد شده است.

بازی‌های NFT چگونه کار می‌کنند؟

اکثر بازی‌های NFT مانند بازی‌های سنتی کار می‌کنند،‌ ولی برخی از آن‌ها نیاز دارند که قبل از بازی، NFT درون بازی را خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید در این بازی‌ها NFT برنده شوید و این ان اف تی‌ها را بفروشید. می‌توانید از دارایی‌های دیجیتالی که در بازی خریداری می‌کنید توکن کسب کنید و این توکن‌ها را در آینده با پول فیات معاوضه کنید.

۸ بازی برتر کریپتویی

بعد از جواب به سؤال اینکه بازی‌های NFT چیست، در این بخش، به نقد و بررسی ۸ بازی کریپتویی بر اساس حجم توکن آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بازی Axie Infinity

Axie Infinity

Axie Infinity بازی است که گیمفای را به دنیا معرفی کرد. این بازی با یک هدف خیره کننده، هر آیتم و موجود درون بازی را به یک قطعه هنری NFT تبدیل کرد. علاوه بر این، بازی اکسی اینفینیتی پیشرفت چشمگیری داشته است. این بازی تا به حال نزدیک به ۳.۶ میلیارد دلار در معاملات بازار خود داشته است و روزانه حدود ۲.۸ میلیون بازیکن فعال را تجربه می‌کند.

در بازی اکسی اینفینیتی سه روش برای بازی وجود دارد. برای شروع می‌توانید در نبردهای PvE شرکت کنید و جوایز متغیری را در قالب NFT دریافت کنید. این نبردها شما را در برابر محیط بازی قرار می‌دهد. راه دیگر برای تجربه این بازی شرکت در نبردهای PvP با سایر بازیکنان است. در این مسابقات، هرکسی که در صدر جدول قرار بگیرد، شانس برنده شدن جوایز باارزش را دارد.

کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی با کاشت و برداشت در فاناسیا و پرورش اکسی ها

در این بازی موجوداتی به اسم اکسی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای مبارزه استفاده کنید. البته، یکی دیگه از قابلیت اکسی‌ها، پرورش است. شما می‌توانید اکسی‌های خود را پرورش دهید تا مجموعه‌ای از ان اف تی های کلکسیونی جمع کنید و آن‌ها را در بازار آزاد بفروشید.

بازی اکسی اینفینیتی یک ویژگی به خصوص برای سرمایه گذاری دارد که از متاورس الهام گرفته است. یکی از جدیدترین دارایی‌های داخل این بازی زمین‌های مجازی هستند که بازیکنان توانایی خرید و فروش و استفاده از منابع آن‌ها را دارند.

بازی The Sandbox

The Sandbox

بازی Sandbox یک تجربه متاورسی است که هیچ مشابه دیگری ندارد. این بازی با پشتیبانی سلبریتی‌هایی مثل اسنوپ داگ و جاستین تیمبرلیک در سال ۲۰۲۱ موج بزرگی در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد.

راه‌های مختلفی برای تجربه این بازی وجود دارد، ولی در اصل Sandbox یک بازی ساخت و ساز است. اگر به اندازه کافی اتریوم برای خرید زمین داشته باشید، می‌توانید میزبان رویدادهای مختلف باشید یا حتی زمین خود را اجاره دهید.

معرفی بازی سندباکس، آموزش کسب درآمد با خرید زمین

کاربرانی که زمین ندارند می‌توانند به صورت رایگان در بسیاری از رویدادهای درون بازی شرکت کنند. برخی از این رویدادها به کاربران توکن SAND هم می‌دهد.

بازی STEPN

STEPN

برنامه STEPN هم یکی از برنامه‌هایی است که در سبک خود خلاقیت ویژه‌ای داشته است. این برنامه اولین بازی حرکت کن و پول دربیار (M2E) است که به بازیکن‌ها بر اساس فعالیت‌های عادی و روزانه جایزه می‌دهد، کسانی که این بازی را تجربه کردند به درستی به پاسخ سؤال اینکه بازی‌های NFT چیست دست پیدا کردند. این بازی بر پایه شبکه سولانا، بایننس و حتی اتریوم در دسترس است.

برای شروع این بازی باید یک کفش را به عنوان NFT تهیه کنید. با استفاده از این کفش‌ها یا ان اف تی‌ها هرچقدر که پیاده‌روی کنید، درآمد کسب می‌کنید. خرید کفش‌های متعدد جوایز شما را چندبرابر می‌کند تا توکن بیشتری دریافت کنید. برای پیاده‌روی هر کفش انرژی روزانه محدودی دارد، بنابراین برای کسب درآمد بیشتر به انرژی بیشتر و کفش‌های بیشتر نیاز دارید.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

همچنین، هر کفش در این بازی را می‎‌توانید با یک هدف به خصوص ارتقا دهید. کفش‌های شما سوکت‌هایی دارند که می‌توانید اقلام دیجیتالی مانند جواهرات درون بازی را برای ارتقا در آن قرار دهید.

توکن‌های GMT و GST بازی STEPN به تازگی تحت فشار فروش قابل توجهی قرار گرفته‌اند. بسیاری از کاربران بعد از این فشار فروش از کمتر شدن حجم جایزه‌ها شکایت کرده‌اند و معتقدند که سرمایه گذاری در این بازی دیگر ارزشی ندارد. با این حال، تیم STEPN به توسعه این بازی ادامه می‌دهد و امیدوار است که این پروژه دوباره به عظمت سابق خود برگردد.

بازی GALA Games

GALA Games

GALA Games یک بازی نیست، بلکه یک پلتفرم راه‌اندازی بازی‌های کریپتویی است. این پلتفرم چندین بازی کاربردی دارد، با این حال فروش NFT را قبل از عرضه بازی شروع می‌کند که ممکن است پرریسک باشد.

دو بازی که می‌توانید در حال حاضر در این پلتفرم تجربه کنید عبارت است از Spider Tanks و Town Star، البته بازی‌های دیگری در این پلتفرم در دست توسعه هستند.

Spider Tanks یک بازی PvP است که بازیکنان را مقابل هم قرار می‌دهد تا تانک و سلاح بخرند و به مبارزه بپردازند. این بازی رایگان است، ولی خرید NFT یکی از مزیت‌های قابل توجه بازی است.

بازی Town Star هم مانند بسیاری از بازی‌های موبایلی دیگر است. در این بازی شما با یک قطعه زمین شروع می‌کنید و با خرید NFT کشاورزی خود را شروع می‌کنید و یک جامعه تشکیل می‌دهید. زمین‌های فعال و جامعه‌های سالم در طول زمان توکن‌های GALA تولید می‌کنند.

بازی My Neighbor Alice

My Neighbor Alice

My Neighbor Alice یک بازی جذاب با رابط کاربری زیبا است. گرافیک و نام تجاری این بازی یادآور برخی از بازی‌های شرکت نینتندو است. قابلیت‌های این بازی شباهت زیادی به Sandbox دارد. کاربران می‌توانند بدون نیاز به سرمایه گذاری در توکن ALICE، یک تجربه رایگان داشته باشند. این بازی تجربه جذابی برای طرفداران بازی‌های موبایل و وب خواهد بود، ولی نظر گیمرهای سنتی را جلب نکرده است.

بازی Illuvium

Illuvium

مانند بسیاری از بازی‌های کریپتویی دیگر، Illuvium هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است و در مرحله بتا خصوصی قرار دارد، بنابراین برای دسترسی به این بازی باید ثبت نام کنید. نسخه بتا این بازی در حال حاضر محدود به بخش تمرینی است.

بازی Illuvium جهان باز است و بازیکنان برای کسب درآمد در این بازی باید توکن Illuvials را جمع‌آوری کنند. این بازی هم دو حالت دارد و بازیکنان می‌توانند بین مبارزه با محیط بازی یا مبارزه با سایر بازیکن‌ها انتخاب کنند. با تجربه این حالت‌های بازی می‌توانید توکن ILV جمع کنید و جوایز نفیس کریپتویی برنده شوید.

بازی Valhalla

Valhalla

آیا تا به حال نام فلوکی اینو را شنیده‌‎اید؟ فلوکی یک میم کوین بر اساس سگ است که از بسیاری از کوین‌های سگ دیگر به وجود آمده. فلوکی به خودی خود کوین بزرگی است و توسط بسیاری از فعالان حوزه کریپتو شناخته شده است.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجتال

چه چیزی فلوکی را متفاوت می‌‎کند؟ هدف کلی این پروژه تبدیل شدن به ارز دیجیتال منتخب مردم است. این ماموریت شامل ایجاد یک اکوسیستم بزرگ با ابزار واقعی برای همه کاربران است. بخشی از این هدف به گیمفای و بازی Valhalla مربوط می‌شود.

Valhalla یک بازی مبارزه‌ای ساده و رایگان است که بر پایه Kovan Testnet و اتریوم لایه دو ساخته شده است. در Valhalla می‌توانید به عنوان یکی از سه شخصیت داخل بازی، بازی کنید. با کسب تجربه، می‌توانید شخصیت خود را ارتقا دهید و کمیابی آن‌ها را افزایش دهید. تمام این بازی بر پایه بلاک چین اجرا می‌شود.

بازی Alien Worlds

Alien Worlds

بازی Alien Worlds نسبت به دیگر بازی‌های این لیست کمی عجیب است. Alien Worlds تنها بازی این لیست است که یک محیط گیمفای و توکنومیک را در قالب یک بازی کامل ارائه می‌دهد. توسعه دهندگان Alien Worlds این بازی را به عنوان یک متاورس NFT توصیف می‌کنند که از آن می‌توانید توکن تریلیوم (TLM) را دریافت کنید.

Alien Worlds درواقع یک بازی کارتی است که کارت‌های درون بازی را به عنوان NFT در دسترس کاربران قرار می‌دهد. محیط این بازی و کارت‌ها به خوبی طراحی شده‌اند و تجربه یک بازی واقعی را به بازیکنان ارائه می‌دهند.

بهترین بازی‌های پول‌ساز ۲۰۲۳

چرا باید بازی‌های NFT را تجربه کنیم؟

حالا که به سؤال بازی‌های NFT چیست جواب دادیم و لیستی از بازی‌‌های کریپتویی را مرور کردیم می‌توانیم به بحث عمیق‌تری راجع به فایده بازی‌های NFT و اینکه چرا باید این بازی‌ها را تجربه کنیم، بپردازیم.

انگیزه اصلی بازیکنان برای تجربه یک بازی، کسب درآمد نیست. لذت بردن، غرق شدن در دنیای دیگر و وقت گذراندن با دوستان باید تمرکز اصلی یک بازی ویدیویی باشد. کسب درآمد یا NFT درواقع عناصری برای افزایش مخاطب هستند. باید بدانیم که هیچ بازی با هدف کسب درآمد ساخته نشده است و کسب درآمد ثابت و مطمئن از بازی‌های ویدیویی غیرممکن است.

سوالات پرتکرار درباره بازی‌های NFT

  • بازی‌های NFT چیست؟

    آنچه که به عنوان بازی‌های NFT می‌شناسیم، درواقع بازی‌های ویدیویی با عناصر NFT هستند.

  • هدف بازی‌های NFT چیست؟

    باید بدانیم که هیچ بازی با هدف کسب درآمد ساخته نشده است و کسب درآمد ثابت و مطمئن از بازی‌های ویدیویی غیرممکن است.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا