آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکس

راهنمای دسترسی به تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس تمام سفارشات تکمیل شده، سفارشات پیشرفته و سفارشات باز حساب را به همراه جزئیات دقیق قیمت، زمان، حجم، کارمزد و فاکتور سفارش به کاربر نمایش می‎‌دهد. در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ضمن توضیح نحوه دسترسی به تاریخچه معاملات، جزئیات و نحوه استفاده از دیتای موجود در آن را نیز بررسی می‌کنیم.

پادکست آموزش دسترسی به تاریخچه سفارشات صرافی او ام پی فینکس

دسترسی به تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

در ویدئو زیر نحوه دسترسی به تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس به طور کامل برای شما توضیح داده شده است. در صورت تمایل به آموزش گام به گام تصویری و متنی نیز می‌توانید در ادامه این مقاله با همراه باشید.

برای مشاهده تاریخچه سفارشات در او ام پی فینکس کافیست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و در صفحه داشبورد، از گزینه‌های بالای صفحه سمت چپ، آیکون مربوط به سفارشات را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید به تناسب اطلاعاتی که نیاز دارید وارد هر یک از لیست‌های تاریخچه سفارشات، سفارشات باز و سفارشات پیشرفته شوید.

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

لیست مربوط به تاریخچه سفارشات، تمام معاملاتی که به طور کامل تکمیل شده‌اند را به شما نشان می‌دهد. سایر سفارشات باز که درصدی از آن‌ها تکمیل شده و سپس توسط کاربر لغو می‌شوند نیز در همین قسمت قابل مشاهده‌اند. به بیان دیگر تاریخچه سفارشات لیستی از تمام معاملات پایان یافته در حساب کاربری شماست. در ادامه اطلاعات مربوط به هر یک از ستون‌های این صفحه را بررسی می‌کنیم.

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

همان طور که مشاهده می‌کنید ستون اول مربوط به تاریخ و ساعت دقیق ثبت سفارش شماست. در ستون بعدی نوع سفارش (خرید/فروش) مشخص شده و ستون سوم نیز بازاری که در آن سفارش ثبت کرده‌اید را نشان می‌دهد. در ستون بعدی می‌توانید روش ثبت سفارش را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که پلتفرم او ام پی فینکس از انواع روش‌های ثبت سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کاربران در او ام پی فینکس می‌توانند سفارش‌های خرید و فروش خود را به چهار روش سفارش بازار (Market)، سفارش محدود (Limit)،سفارش حد ضرر (Stop Limit) و سفارش حد ضرر به قیمت بازار (Stop Market) ثبت کنند. ستون چهارم تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس، روش سفارش‌گذاری شما را برای آن بازار نشان می‌دهد.

در ستون‌های بعدی نیز به ترتیب حجم سفارش، قیمت سفارش، قیمت فعالساز یا همان قیمت تریگر (برای سفارشات پیشرفته)، مبلغ کل سفارش، مقدار کارمزد معامله و مقدار درصد تکمیل‌شده‌ی سفارش به شما نشان داده می‌شود. در ستون آخر نیز می‌توانید به فاکتور سفارش خود دسترسی داشته باشید.

یک نکته مهم در مورد فاکتور سفارش

در این قسمت بهتر است مروری مختصر بر تعریف سفارش‌ بازار (Market) و سفارش حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) داشته باشیم. در سفارش‌گذاری به روش «سفارش بازار» شما تنها مبلغ کل سفارش را مشخص می‌کنید و معامله شما در لحظه و به قیمت لحظه‌ای بازار یا همان قیمت سر خط بازار او ام پی فینکس تکمیل می‌گردد.

با ثبت سفارش به روش «حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market)» نیز شما ابتدا یک قیمت فعالسازی یا اصطلاحا تریگر برای سیستم مشخص می‌کنید. زمانی که قیمت بازار او ام پی فینکس به قیمت فعالسازی سفارش شما برسد، معامله به صورت آنی به قیمت سر خط بازار در همان لحظه تکمیل می‌گردد. بنابراین در هر دوی این سفارش‌ها (مارکت و استاپ مارکت)، قیمت معامله شما قیمت سر خط بازار او ام پی فینکس است.

گاهی اوقات ممکن است شرایطی ایجاد شود که در زمان مشاهده فاکتور سفارش با شرایطی مواجه شوید که «قیمت معامله شده» برای سفارش شما دارای چند مقدار مختلف است. در چنین موقعیتی کاربران اغلب علت را جویا می‌شوند که در این قسمت توضیح آن را برایتان قرار داده‌ایم. فاکتور سفارشی که در تصویر زیر مشخص شده را به دقت مشاهده کنید.

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

این مورد معامله‌ای را نشان می‌دهد که در آن درخواست خرید ۱۸۸ تتر به روش سفارش بازار توسط کاربری در او ام پی فینکس ثبت شده و قیمت واحد سفارش برابر با ۵۳,۰۱۰ تومان مشخص شده‌ است. اما همانطور که در تصویر نیز قابل مشاهده است، برای این معامله سه «قیمت معامله شده» متفاوت در نظر گرفته شده‌است.

مشاهده قیمت و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

این موضوع نشان دهنده آن است که ۴۶.۷ تتر از حجم کل ۱۸۸ تتری که در سفارش خرید کاربر ثبت شده بود، با قیمت ۵۲,۹۸۵ تومان خریداری شده یعنی قیمت سر خط بازار در آن لحظه برابر با این مقدار بوده است. تعداد ۹۳.۲ تتر از آن ۱۸۸ تتر نیز در قیمت ۵۳,۰۰۱ تومان خریداری شده و قیمت سر خط بازار در آن لحظه به این عدد رسیده است. ۴۸.۷ تتر نیز به قیمت ۵۳,۰۴۵ تومان برای کاربر خریداری شده‌است.

مشاهده قیمت و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

در نهایت میانگین این سه «قیمت معامله شده» به عنوان قیمت واحد سفارش در نظر گرفته شده است. بنابراین با توجه به این که تمام معاملات در او ام پی فینکس به صورت همتا به همتا (P2P) انجام می‌شود، اگر حجم سفارش شما از حجم موجود در سر خط اول بازار بیشتر باشد، بخشی از معامله با قیمت سر خط اول و بخش دیگر با قیمت سر خط دوم تکمیل می‌شود. همین موضوع ممکن است گاهی اوقات منجر به تفاوت در «قیمت معامله شده» برای سفارش‌هایی که به روش مارکت و استاپ مارکت ثبت می‌شوند، شود.

لیست سفارشات باز در صرافی او ام پی فینکس

دومین بخش از تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس لیست سفارشات باز کاربر را نشان می‌دهد. همان طور که از نامشان پیداست، سفارش‌هایی که هنوز به طور کامل (۱۰۰%) تکمیل نشده‌اند، در این قسمت قرار می‌گیرند. اما چه سفارش‌هایی به این دسته تعلق دارند؟

۱- سفارش‌هایی که به روش سفارش محدود (Limit) ثبت می‌شوند:

در سفارش‌گذاری به روش لیمیت علاوه‌بر حجم سفارش، قیمت سفارش نیز توسط خود کاربر مشخص می‌شود. سفارش خریدی که در شکل زیر برای بیت‌کوین ثبت شده را در نظر بگیرید:

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

این سفارش به این معناست که کاربر یک سفارش برای خرید ۰.۰۰۰۴۵ بیت‌کوین در بازار «بیت‌کوین-تتر» به قیمت ۲۵۰۰۰ تتر ثبت کرده که مبلغ کل سفارش او برابر با ۱۱.۲۵ تتر شده‌ است.

بر خلاف سفارش‌های مارکت که معامله در لحظه و به قیمت سر خط بازار انجام می‌شود، سفارش محدود به محض ثبت شدن توسط کاربر، در تابلو سفارشات صرافی قرار می‌گیرد و تنها زمانی تکمیل می‌شود که یک سفارش فروش متناظر با قیمت سفارش خرید او در بازار او ام پی فینکس وجود داشته باشد.

زمانی که این اتفاق می‌افتد سفارش در پروسه تکمیل شدن قرار می‌گیرد و زمانی که ۱۰۰ درصد آن تکمیل شد، از لیست سفارشات باز به لیست تاریخچه سفارشات منتقل می‌شود. امکان مشاهده جزئیات دقیق سفارش و همچنین لغو سفارش نیز در این قسمت برای کاربر قرار داده شده‌است.

۲- سفارش‌هایی که به روش سفارش حد ضرر (Stop Limit) ثبت می‌شوند:

تنها تفاوت این سفارش با سفارش محدود در قیمت فعالسازی آن است. در سفارش‌هایی که به روش استاپ لیمیت ثبت می‌شوند، کاربر ابتدا یک قیمت فعالسازی مشخص کرده و پس از آن قیمت سفارش را تعیین می‌کند. زمانی که قیمت بازار او ام پی فینکس به قیمت فعالساز کاربر برسد، سفارش محدود مورد نظر او بر روی تابلو سفارشات قرار می‌گیرد و در صورتی که سفارشی متناظر با سفارش او در بازار وجود داشته باشد، معامله تکمیل می‌گردد.

در صرافی او ام پی فینکس، سفارش‌هایی که به روش حد ضرر (استاپ لیمیت) ثبت می‌شوند ابتدا در لیست سفارشات پیشرفته قرار می‌گیرند. به محض این که قیمت سر خط بازار به قیمت فعالساز کاربر برسد، سفارش به عنوان یک سفارش محدود تلقی شده و وارد لیست سفارشات باز می‌شود.

لیست سفارشات پیشرفته در صرافی او ام پی فینکس

سفارش‌هایی که کاربر به روش حد ضرر (Stop Limit) و یا حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) ثبت می‌کند، همان ابتدا در لیست سفارشات پیشرفته قرار می‌گیرند. شباهت این دو روش سفارش‌گذاری این است که هر دوی آن‌ها دارای قیمت فعالساز هستند که اصطلاحا قیمت تریگر (Trigger Price) یا قیمت توقف (Stop Price) نام دارد. تفاوت استاپ لیمیت و استاپ مارکت نیز در آن است که با رسیدن قیمت بازار او ام پی فینکس به قیمت فعالساز کاربر:

  • سفارش استاپ مارکت به قیمت سر خط بازار انجام شده و وارد تاریخچه سفارشات می‌شود.
  • سفارش استاپ لیمیت در تابلو سفارشات صرافی ثبت شده و وارد لیست سفارشات باز می‌شود. این سفارش تنها در صورتی تکمیل خواهد شد که سفارشی با متناظر با قیمت مشخص شده توسط کاربر وجود داشته باشد. سفارش مورد نظر پس از تکمیل شدن در لیست تاریخچه سفارشات نشان داده می‌شود.
تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

تاریخچه سفارشات در بازار معاملات او ام پی فینکس

لازم به ذکر است که در بازار معاملات نیز می‌توانید به لیست تاریخچه سفارشات و همچنین لیست سفارشات باز و سفارشات پیشرفته دسترسی داشته باشید و در صورت تمایل سفارش‌های فعال خود را لغو کنید.

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

تاریخچه سفارشات در اپلیکیشن صرافی او ام پی فینکس

دسترسی به تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس به نسخه دسکتاپ محدوده نبوده و در نسخه‌های اندروید و وب اپلیکیشن نیز امکان‌پذیر است. در این قسمت آموزش بررسی تاریخچه سفارشات در نسخه اندروید و نسخه تحت وب صرافی او ام پی فینکس را قرار داده‌ایم:

ابتدا می‌بایست وارد حساب کاربری خود شوید. در روش اول می‌توانید در صفحه داشبورد، از دکمه‌های میانبر بالای صفحه آیکون مربوط به سفارشات را انتخاب کنید.

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

امکان دسترسی به تاریخچه سفارشات از طریق صفحه «معامله» نیز فراهم شده‌است. در روش دوم کافیست به قسمت پایین صفحه معامله مراجعه کنید تا به لیست سفارشات باز و سفارشات پیشرفته دسترسی داشته باشید. با زدن بر روی آیکون تاریخچه در سمت چپ نیز می‌توانید لیست تاریخچه سفارشات، سفارشات باز و سفارشات پیشرفته را با جزئیات دقیق مشاهده کنید.

بیشترین سوالات کاربران در مورد تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس

منظور از قیمت توقف چیست؟

در سفارش‌های استاپ لیمیت و استاپ مارکت قیمت توقف، استاپ پرایس، تریگر، قیمت فعالساز و قیمت شرط همگی بر قیمتی دلالت دارند که با رسیدن قیمت بازار او ام پی فینکس به آن، سفارش کاربر فعال می‌شود.

تاریخچه سفارشات چه نوع سفارش‌هایی را شامل می‌شود؟

جزئیات تمام معاملاتی که به روش معامله سریع، تبدیل دارایی اندک، تبدیل دارایی کل و انواع سفارشات در او ام پی فینکس که در بازار معاملات به ثبت رسیده‌اند، در این قسمت قابل مشاهده است.

تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس چه جزئیاتی را نشان می‌دهد؟

تاریخ و ساعت، قیمت سفارش، حجم سفارش، مبلغ کل سفارش، مقدار کارمزد، وضعیت سفارش و فاکتور سفارش در تاریخچه سفارش‌ها قابل مشاهده است.

چرا در بعضی فاکتورهای سفارش، چندین قیمت معامله شده وجود دارد؟

این اتفاق ممکن است در شرایطی خاص برای سفارش‌های مارکت و استاپ مارکت رخ دهد. با توجه به همتا به همتا بودن معاملات در او ام پی فینکس، اگر حجم معامله شما از حجم موجود در سر خط اول بازار بیشتر باشد، بخشی از معامله به قیمت سر خط اول و بخش دیگر به قیمت سر خط دوم تکمیل می‌شود.

آیا ممکن است یک سفارش استاپ لیمیت فعال شود اما بر روی تابلوی سفارشات باقی بماند؟

بله. ممکن است به دلیل فراهم نبودن شرایط بازار و عدم وجود یک سفارش متناظر با سفارش شما، معامله به صورت کامل انجام نشود و روی تابلوی سفارشات باقی بماند.

چرا سفارش حد ضررم فعال شده اما به طور کامل تکمیل نشده و بر روی تابلو باقی مانده است؟

علت این اتفاق مسئله زمان است. چرا که ممکن است افراد دیگری نیز وجود داشته باشند که سفارشی دقیقا مشابه با قیمت سفارش شما ثبت کرده‌ باشند. در شرایط برابر بودن قیمت سفارش‌ها، زمان ثبت شدن آن‌ها اولویت قرار می‌گیرد. بنابراین ممکن است سفارش‌های سایر معامله‌گرانی که زودتر از شما سفارش خود را ثبت کرده‌اند انجام شود و دیگر قیمت بازار برای تکمیل سفارش شما مناسب نباشد.

آیا امکان مشاهده گردش حساب در تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس وجود دارد؟

خیر. برای دسترسی به گردش حساب و واریز و برداشت‌های رمزارزی و تومانی می‌بایست به قسمت تاریخچه کیف پول در حساب کاربری خود مراجعه کنید.

در صورت وجود هر سوال دیگری پیرامون تاریخچه سفارشات در صرافی او ام پی فینکس می‌توانید به صورت بیست و چهار ساعته در تمام روزهای هفته با واحد پشتیبانی مجموعه او ام پی فینکس از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و همچنین تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ در ارتباط باشید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا