اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

تسلا در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ هیچ بیت‌کوینی نفروخته است!

مسترکارت کارت مسافرتی

تسلا پس از خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۵ درصد از آن را در سال ۲۰۲۲ فروخت و در حال حاضر ۱۸۴ میلیون دلار بیت کوین دارد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وبسایت تحلیلی-خبری کوین تلگراف، دارایی‌های دیجیتال تسلا برای چهارمین سه ماهه متوالی بدون تغییر باقی مانده‌است و همچنان به هولد ۱۸۴ میلیون دلار بیت کوین باقی مانده خود ادامه می‌دهد.

پادکست تسلا در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ هیچ بیت‌کوینی نفروخته است!

طبق گزارش‌های ارائه شده توسط این شرکت، درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ که در ۱۹ جولای منتشر شد، ارزش خالص دارایی بیت کوین تسلا به ۱۸۴ میلیون دلار رسیده که در دو سه ماهه گذشته نیز تغییری نداشته‌است.

تسلا از سه ماهه دوم سال گذشته که بیش از ۳۰,۰۰۰ بیت کوین به قیمت ۹۳۶ میلیون دلار را فروخت، هیچ بیت کوینی خرید و فروش نکرده‌است. لازم به ذکر است که این میزان تقریبا ۷۵ درصد از کل دارایی‌های این شرکت را تشکیل می‌داد.

ترازنامه شرکت تسلا

تسلا برای اولین بار در مارس ۲۰۲۱، ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد و ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل این شرکت قول داد بیت کوین را به عنوان روش پرداخت برای وسایل نقلیه تسلا در آینده‌ای نزدیک بپذیرد.

ماسک پس از این ادعا، پرداخت بیت کوین برای وسایل نقلیه تسلا را متوقف کرد. او نگرانی‌های زیست محیطی ناشی از مصرف بالای انرژی بیت کوین را دلیل عقب‌نشینی خود از این تصمیم عنوان کرد.

تسلا در سال جاری عملکردی بهتر از انتظارات تحلیلگران داشته‌است، به طوری که این شرکت درآمد تعدیل شده هر سهم را ۰.۹۱ دلار گزارش کرده در حالی که تحلیلگران ارزشی معادل ۰.۰۹ دلار را برای آن پیش‌بینی کرده بودند. علاوه بر این، عملکرد درآمدی این شرکت نیز با وجود پیش‌بینی روند صعودی تحلیلگران، باز هم روندی بهتر را در پیش گرفته‌است. به طوری که درآمد این شرکت خودروهای برقی ۲۴.۹ میلیارد دلار در سه ماهه دوم گزارش شد، نرخی که ۰.۸۱ درصد بیش از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بود.  

شایان ذکر است که برخی از معامله‌گران انتظار دارند بیت کوین در صورت ناکامی در حفظ سطوح بالای ۳۰,۰۰۰ دلار در روزهای آتی، مجددا ارزش ۲۷,۵۰۰ دلار را در روزهای آتی مشاهده کند.

نمودار روند بیت کوین در 7 روز گذشته
نمودار روند بیت کوین در ۷ روز گذشته

علی‌رغم پیش‌بینی‌ها، بازار باز هم ظاهرا نتوانسته‌است این میزان صعود را به درستی پیش‌بینی کند. بر اساس داده‌های ارائه شده در گوگل فایننس، قیمت سهام تسلا در معاملات پس از ساعت کاری با ۴.۱۹ درصد کاهش به ۲۷۹.۰۷ دلار رسید. همچنین، ارزش بیت کوین طی این هفته نزدیک به ۰.۰۷ درصد کاهش یافته و در حال حاضر در قیمت حدودی ۳۰ هزار دلار در حال نوسان است.  

در زمینه دیگر جزئیات گزارش درآمدی تسلا نیز باید گفت که تسلا بالاترین درآمد فصلی را ثبت کرد؛ اما حاشیه عملیاتی این شرکت به ۹.۶ درصد کاهش یافته‌است.

درآمد حاصل از کسب‌وکار اصلی خودروسازی تسلا ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۲۱.۲۷ میلیارد دلار رسید که حدود ۶.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هزینه‌های تحقیق و توسعه تسلا از ۷۷۱ میلیون دلار در سه ماهه اول به ۹۴۳ میلیون دلار افزایش یافته‌است. این شرکت برای سهامداران خود توضیح داد که تمرکز این شرکت بر پیشرو بودن در توسعه هوش مصنوعی است و تولید «رایانه‌های آموزشی» Dojo خود را آغاز کرده‌است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا