تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد؛ او ام پی فینکس

مسترکارت کارت مسافرتی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت بیت کوین پس از رشد تا سقف هفتگی ۷۲,۰۰۰ دلاری دچار کاهش شد، اما خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از سطح ۶۹,۰۰۰ دلار حفظ کنند. رمزارز برتر هفته میلادی گذشته را تقریباً با ۱ درصد رشد به پایان رساند و با وجود این‌که در عبور از مقاومت‌های پیش رو موفق نبوده، خریداران همچنان به فعالیت در این بازار ادامه می‌دهند.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد


داده‌های پلتفرم فارساید اینوسترز (Farside Investors) نشان می‌دهند بازار ETF های اسپات بیت کوین در هفته‌ای که گذشت، ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جدید را شاهد بوده‌اند که مجموع سرمایه‌گذاری‌ها در این محصولات بیت کوین را به ۱۵.۵ میلیارد دلار رساند. این خریدهای بزرگ نشان از آن دارند که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیت کوین، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت قرار است به روند صعودی خود ادامه دهد.


البته که قیمت بیت کوین در روز ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) یک ریزش نسبی داشت و آلت کوین‌ها را نیز دچار سرنوشتی مشابه کرد. دن کریپتو تریز (Daan Crypto Trades)، تحلیل‌گر شناخته‌شده بازار، طی پستی در پلتفرم X از کاهش ۱.۵ میلیارد دلاری اپن اینترست (سود باز / Open Interest) بیت کوین و ۸۰۰ میلیون دلاری اتریوم در پی این ریزش بازار خبر داد. تحلیل‌گران پلتفرم کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) هم معتقدند قیمت بیت کوین و اتریوم کف‌های خود را تشکیل خواهند داد و اقدامات آتی فدرال رزرو ایالات متحده، احتمالاً به‌سود دارایی‌های پرریسک باشند.


اکنون سوال این‌جا است که آیا بیت کوین می‌تواند سطح ۶۹,۰۰۰ دلاری را حفظ کند و کدام آلت کوین‌ها عملکرد بهتری در پیروی از رشد بیت کوین خواهند داشت؟ طبق برنامه هر هفته، در مقاله واچ لیست ارزهای دیجیتال به معرفی و تحلیل این رمزارزها پرداخته‌ایم.


به این ترتیب در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد ماه، ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های بی ان بی (BNB)، تون کوین (TON) و اینجکتیو پروتکل (INJ) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: راهنمای کامل و آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه پس از رسیدن به مقاومت ۷۲,۰۰۰ دلاری در ۷ ژوئن (۱۸ خرداد)، خیلی سریع دچار کاهش شد که نشان از فعالیت پررنگ فروشندگان در سطوح بالاتر قیمت داشت. مثل همیشه، بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد است.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

این اصلاح بیت کوین، در نهایت حمایت خود را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۶۸,۶۰۳ دلار پیدا کرد که یعنی خریداران همچنان کف‌های قیمت BTC را به‌عنوان موقعیتی مناسب برای خرید می‌بینند. اکنون در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشتی صعودی و پرقدرت داشته باشد، خریداران جهت هدایت قیمت تا مقاومت و سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری مجدداً تلاش خواهند کرد. شکست صعودی و بستن کندل روزانه بالاتر از این سطح، مسیر تشکیل یک رالی (حرکت صعودی / Rally) ابتدا تا مرز ۸۰,۰۰۰ دلار و سپس تا ۸۸,۰۰۰ دلار را برای قیمت بیتکوین هموار خواهد ساخت.


اما از طرفی دیگر، شکست نزولی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به این معنی است که خریداران بازار بیت کوین تسلیم شده‌اند. این اتفاق می‌تواند کاهش بیشتر قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۶۵,۸۰۷ دلار را در پی داشته باشد.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

قیمت بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، مدتی است که در محدوده ۶۶,۵۰۰ دلار تا ۷۲,۰۰۰ دلار در حال نوسان است. عدم موفقیت قیمت در عبور از مقاومت این محدوده معاملاتی، باعث بازگشت و اصلاح قیمت شده که فعلاً حمایت خود را در ناحیه ۶۹,۰۰۰ دلاری پیدا کرده است. حال خریداران جهت تقویت عملکرد بیت کوین برای رشد مجدد تا سطح ۷۲,۰۰۰ دلاری، باید قیمت را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور دهند.


اما در سناریوی نزولی، بستن کندل ۱ روزه پایین‌تر از سطح ۶۸,۴۲۰ دلار وضعیت این بازار را در کوتاه‌مدت در اختیار فروشندگان قرار خواهد داد و قیمت بیت کوین ممکن است تا حمایت قدرتمند ۶۶,۵۰۰ دلاری دچار کاهش شود.


مطالعه بیشتر: ترید چیست و چگونه تریدر شویم؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد؛ تحلیل تکنیکال بایننس کوین (BNB)

ارز دیجیتال بایننس کوین یا بی ان بی BNB در نمودار ۱ روزه، پس از رسیدن به سقف ۷۲۲ دلاری در تاریخ ۶ ژوئن (۱۷ خرداد)، یک حرکت اصلاحی را آغاز کرد که نشان از برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت داشت. اکنون نخستین حمایت مهم برای قیمت بی ان بی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶۳۹ دلار برآورد شده است. در ادامه به تحلیل بایننس کوین در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد می‌پردازیم.

تحلیل بایننس کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بایننس کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

اکنون چنانچه قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشتی قوی داشته باشد، به این معنی خواهد بود که ذهنیت سرمایه‌گذاران و جو این بازار همچنان مثبت باقی مانده و معامله‌گران مشغول خرید در کف هستند. این شرایط احتمال ادامه روند صعودی را برای ارز بی ان بی بیشتر می‌کند و قیمت می‌تواند تا هدف ۷۷۵ دلاری رشد داشته باشد.


این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت BNB به اصلاح و کاهش خود ادامه دهد و به زیر سطح شکسته‌شده ۶۳۵ دلاری برسد. چنین عملکردی می‌تواند معاملات اهرم‌دار را به تله بیاندازد و قیمت را تا خط روند صعودی مشخص‌شده در نمودار پایین بکشاند.

تحلیل بایننس کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل بایننس کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

اما در نمودار ۴ ساعته بایننس کوین، فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند، اما در ادامه این مسیر تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه موفق ظاهر نشدند. این مسئله نشان می‌دهد که فشار فروش بی ان بی در سطوح پایین‌تر قیمت از بین می‌رود. حال خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور دهند که در صورت موفقیت، ارز دیجیتال بی ان بی می‌تواند یک رالی را ابتدا تا ۶۹۵ دلار و سپس تا سقف ۷۲۲ دلاری آغاز کند.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به معنی تلاش خریداران جهت تبدیل این سطح به یک مقاومت خواهد بود. به این ترتیب، این حرکت ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ادامه پیدا کند. این سطح اهمیت زیادی داشته، چرا که از دست‌رفتن آن می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت بایننس کوین تا سطح ۶۳۵ دلاری شود.


مطالعه بیشتر: معاملات اسپات چیست و چگونه می‌توان از آن کسب سود کرد؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد؛ تحلیل تکنیکال تون کوین (TON)

ارز دیجیتال تون کوین، چندین مرتبه در عبور از مقاومت ۷.۶۷ دلاری شکست خورده و با توجه به این موضوع، این احتمال وجود دارد که معامله‌گران کوتاه‌مدت در این بازار، برای برداشت سود اقدام کنند. تون کوین TON رمزارز بعدی است که در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد، تحلیل آن را پوشش داده‌ایم.

تحلیل تون کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل تون کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

نکته مثبت این‌جا است که قیمت تون کوین حمایت خود را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶.۸۰ دلار پیدا کرده است. اکنون در صورتی که قیمت از این سطح شروع به رشد کند، خریداران جهت غلبه بر مقاومت ۷.۶۷ دلاری مجدداً تلاش خواهند کرد. چنانچه این حرکت با موفقیت همراه باشد، ارز دیجیتال TON می‌تواند یک حرکت رو به رشد سریع و قوی را تا سطح روانی (Psychological Level) 10 دلار رقم زند.


اما چنانچه قیمت TON از سطوح فعلی یا مقاومت پیش رو دچار کاهش شود و در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک شکست نزولی ایجاد کند، به معنی خروج سریع خریداران از این بازار خواهد بود. این اتفاق می‌تواند کاهش قیمت تن کوین تا مرز ۶ دلار را در پی داشته باشد.

تحلیل تون کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل تون کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

تون کوین در نمودار ۴ ساعته به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش داشته است، اما ظاهراً سطوح پایین‌تر قیمت توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند. حال خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را از مقاومت ۷.۶۷ دلاری عبور دهند که شکست صعودی و بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از این سطح، می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی ارز TON را به‌همراه داشته باشد.


اولین سطح مهم در سناریوی نزولی این رمزارز، خط روند صعودی (Uptrend Line) مشخص‌شده در نمودار است. در صورت از دست‌رفتن این سطح، احتمال اصلاح بیشتر به‌وجود خواهد آمد و قیمت تون کوین ممکن است تا ناحیه حمایتی بین ۶.۲۶ دلار تا ۶ دلار کاهش پیدا کند.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد؛ تحلیل تکنیکال اینجکتیو پروتکل (INJ)

اینجکتیو پروتکل در نمودار ۱ روزه، موفق شد یک الگوی مثلث صعودی (Ascending Triangle) را تشکیل دهد که در صورت شکست صعودی و بستن کندل بالاتر از سطح ۲۹.۹۳ دلاری، این الگو تایید خواهد شد. اینجکتیو آخرین رمزارزی است که در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل اینجکتیو در تایم فریم 1 روزه
تحلیل اینجکتیو در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۲۶.۱۵ دلاری، شروع به حرکت رو به بالا کرده و شاخص RSI اینجکتیو نیز به ناحیه مثبت خود جهش داشته است که یعنی، وضعیت این بازار تا حدی به‌سود خریداران است. حال در صورتی که این دسته از فعالان بازار موفق به عبور از مقاومت ۲۹.۹۳ دلاری شوند، قیمت اینجکتیو پروتکل می‌تواند شاهد تقویت مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) و رشد تا ۳۶.۵۰ دلار شود. این حرکت ممکن است تا هدف الگوی مذکور در سطح ۴۱.۷۴ دلار ادامه پیدا کند.


اما این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت دچار کاهش و شکست نزولی در خط حمایت (Support Line) الگو شود. در این صورت، قیمت ارز INJ می‌تواند تا سطح ۱۸ دلاری دچار کاهش شود.

تحلیل اینجکتیو در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل اینجکتیو در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته اینجکتیو، خریداران موفق شدند که قیمت را از مقاومت ۲۹.۹۳ دلاری عبور دهند، اما در حفظ این سطح عملکرد خوبی نداشتند. این یعنی که فروشندگان فعالیت زیادی در سطوح بالاتر از ۲۹.۹۳ دلار دارند. در ادامه این حرکت، قیمت اینجکتیو دچار کاهش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شد، اما سریعاً تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بازگشت داشت.


اکنون خریداران دوباره جهت غلبه بر مقاومت ناحیه بین ۲۹.۹۳ دلار تا ۳۱ دلار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت، این رمزارز می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند که در صورت کاهش مجدد قیمت اینجکتیو پروتکل به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، احتمالاً کنترل بازار در ‌دست فروشندگان قرار گیرد.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، بی ان بی، تون کوین و اینجکتیو را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست ارز دیجیتال ۲۱ خرداد

برای واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی انتخاب کنیم؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که باید زیر نظر داشته باشید بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB)، تون کوین (TON)، اینجکتیو (INJ) و فایل کوین (FIL) هستند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید ارزهایی را در نظر بگیرید که تحلیل فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته و در آستانه رشد قیمت دیده می‌شوند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، بیت کوین و رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بالا بوده و همچنین حجم معاملات خوبی در بازه روزانه دارند.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-21-خرداد

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا