اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

گزارش ماهانه آنچین کاردانو فراتر از انتظارات

بنیاد کاردانو (Cardano Foundation) روز گذشته و همزمان با جشن هالووین گزارش ماهانه آنچین کاردانو (درون‌شبکه / On-Chain) مربوط به ماه اکتبر (مهر-آبان) را منتشر کرد و آمار به اندازه‌ای خوب بود که ترس و نگرانی هولدرهای این رمزارز (ADA) را از بین ببرد.


بنیاد کاردانو یک کمپانی مستقل و غیرانتفاعی سوییسی است که بر پیشرفت‌ها و عملکرد بلاک چین کاردانو نظارت دارد و به‌عنوان سرپرست رسمی و قانونی برند کاردانو شناخته می‌شود. این بنیاد جهت اطمینان از توسعه و ارتقای کاردانو در قالب یک راه‌کار امن، شفاف، و مورد اعتماد برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان، با کمپانی‌های IOG و ایمورگو (EMURGO) همکاری می‌کند.


بنیاد کاردانو هالووین سال ۲۰۲۲ را با ۸۵۰,۰۰۰ دنبال‌کننده خود در شبکه اجتماعی توییتر جشن گرفت و طی یک توییت آمار ماهانه آنچین کاردانو نظیر تعداد کیف پول‌ها و قراردادهای هوشمند شبکه را با آن‌ها به اشتراک گذاشت.


به بیان دقیق و طبق تصویر زیر، سطح فعالیت آنچین کاردانو در ماه اکتبر شامل ۶.۶۲ میلیون واحد توکن بومی (ADA)، ۵۳.۳ میلیون تراکنش، ۳.۶۳ میلیون کیف پول شخصی، ۱.۲۲ میلیون کیف پول محول‌شده (Delegated)، ۳,۵۳۵ اسکریپت پلوتوس (قرارداد هوشمند) و ۶۴,۰۹۴ سیاست مینت توکن (Policies) می‌شود.

گزارش ماهانه فعالیت‌های آنچین کاردانو
گزارش ماهانه فعالیت‌های آنچین کاردانو – Cardano Foundation

همچنین ۲۷ درصد از تراکنش‌های بلاک چین کاردانو در قراردادهای هوشمند انجام شده‌اند و در مجموع، تمامی آمارهای منتشرشده نسبت به ماه گذشته تا کنون، با رشد همراه بوده‌اند.

لازم به ذکر است گزارش آنچین کاردانو در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) نیز مشابه با اکتبر، شاهد رشد در تمامی موارد بوده است.


چارلز هاسکینسون، کمک بنیان‌گذار کاردانو و مدیرعامل IOG، کمپانی مسئول تحقیق و توسعه (R&D) بلاک چین کاردانو، اخیراً اظهار کرد کاردانو به مرور و در بلندمدت به یک «شبکه از بلاک چین‌های مختلف» تبدیل می‌شود و سایدچین‌های (بلاک چین جانبی / Sidechain) زیادی به‌صورت موازی در کنار این بلاک چین فعالیت خواهند داشت.

پلوتوس در کاردانو چیست؟

پلوتوس (Plutus) زبان بومی و پلتفرم برنامه‌نویسی قرادادهای هوشمند در بلاک چین کاردانو است و از طریق آن، اپلیکیشن‌های سازگار با این شبکه طراحی می‌شوند.

سیاست مینت چیست؟

سیاست‌های شبکه کاردانو شامل اسکریپت‌هایی می‌شود که برای مثال مشخص می‌کند چه‌کسی قابلیت مینت (ضرب / Mint) یک توکن را دارد و یا تا چه زمانی می‌توان یک توکن را مینت کرد.

منبع: CryptoGlobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۳ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا