آموزش ارز دیجیتال

مقاله بونوس چیست؟ انواع بونوس در فارکس

جشنواره تون پلاس

بونوس (Bonus) به معنی جایزه یا پاداش است و در بازارهای مالی به عنوان طرح تشویقی شناخته می‌شود. وقتی Bonus از طرف یک بروکر یا کارگزاری اعلام می‌شود، به این معنا که تحت شرایط و مقررات مشخصی، آن کارگزاری مبلغی را به حساب معامله‌گر اضافه می‌کند تا کاربر را به استفاده بیشتر از خدمات بروکر ترغیب نماید. در بازارهای مالی، انواع مختلف بونوس‌ وجود دارد که هرکدام شرایط و قوانین خاص خود را دارند و هدف آن‌ها افزایش فعالیت‌های تجاری و جذب معامله‌گران جدید است. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به صورت به معرفی بونوس در فارکس و انواع آن می‌پردازیم.

پادکست مقاله بونوس چیست؟ انواع بونوس در فارکس

بونوس چیست؟

معامله‌گران هنگام انتخاب یک بروکر یا کارگزاری برای انجام معاملات خود در جهت بهره‌مندی از تغییرات قیمت ارز دیجیتال و سهام هزینه‌های مختلفی را پرداخت می‌کنند. برای مثال هنگامی که شخصی در یک کارگزاری فارکس حساب باز می‌کند و قصد معامله یک جفت ارز را دارد متحمل هزینه خواهد شد. کارگزاری به معامله‌گر پاداش‌های مختلفی می‌دهد و تمام یا برخی از این هزینه‌ها را پس از اینکه خود را به عنوان یک معامله‌گر فعال ثابت کرد، به او باز می‌گرداند. کارگزاری با به کارگیری این طرح تشویقی سعی در جذب معامله‌گران بیشتر دارد.

پاداش‌های کارگزاری چگونه کار می‌کنند؟

بونوس‌های زیادی توسط کارگزی‌ها ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها پس از معامله داده می‌شود و برخی دیگر به محض تکمیل سپرده به حساب معامله‌گر واریز می‌شود. پاداش‌هایی که به عنوان تخفیف شناخته می‌شوند، پس از انجام معامله به حساب شما واریز می‌شوند، در حالی که پاداش‌های معمولی ممکن است نیاز داشته باشند ابتدا تعداد زیادی معامله را انجام دهید.

بونوس فارکس چگونه کار می‌کند؟ از آنجایی که این پاداش یک جایزه سپرده‌گذاری است، معامله‌گر باید پس از پذیرفتن شرایط و ضوابط و اعمال موفقیت آمیز، از طریق مدیر حساب، یک واریز در فارکس انجام دهد. معمولا پس از واریز حساب، امکان دارد چند ساعت یا در برخی موارد استثنایی چند روز طول بکشد تا واقعا پاداش در حساب کاربر دریافت شود.

هنگامی که پاداش وجود دارد، یک معامله‌گر ممکن است شروع به باز کردن و بستن موقعیت‌ها با هدف معامله حجم مورد نیاز کند تا بونوس را به عنوان دارایی خود مطالبه کند. هنگامی که یک معامله‌گر حجم مورد نیاز را تکمیل کرد، پول پاداش می‌تواند از کارگزار به معامله‌گر منتقل شود. بعد از این، فرد می‌تواند با این سرمایه‌ها هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

آموزش استراتژی معامله حجم (Volume Trading) ؛ ترید با حجم معاملات

انواع مختلف بونوس

انواع مختلف بونوس

انواع بونوس‌ها در بازارهای مالی وجود دارند که توسط صرافی‌ها و بروکرها برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی ارائه می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به بونوس خوش‌آمدگویی، بدون واریز، با واریزی و هدیه اشاره کرد. هر یک از این موارد شرایط و مزایای خاص خود را دارند و معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آن‌ها، تجربه معاملاتی خود را بهبود بخشند و سرمایه اولیه خود را افزایش دهند. در ادامه برخی از انواع مختلف بونوس را مشاهده کرده و به بررسی ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

بونوس‌های بدون واریز چیست؟

این پاداش معاملاتی فارکس به معامله‌گران بدون نیاز به هیچ‌گونه واریزی از طرف آن‌ها اعطا می‌شود. معمولا اندازه این نوع پاداش‌ها کم و بین ۵ دلار تا ۵۰ دلار متغیر است. بروکرها معمولا این پیشنهاد‌ها را به منظور انگیزه‌بخشی به معامله‌گران برای انجام عملیات بیشتر و یادگیری نحوه معاملات ارز به‌صورت مؤثرتر، توزیع می‌کنند.

این نوع پاداش در پیش‌نمایش شرایط واقعی بازار مفید خواهد بود زیرا مبالغ معاملاتی روی سرورهای لایو انجام می‌شود ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که بونوس‌های بدون واریز خیلی رایج نیستند. اگر آن را در یک بروکر دیدید ابتدا مطمئن شوید که بروکری که آن را ارائه می‌دهد قابل اعتماد است، در غیر این صورت وقت خود را تلف نکنید.

این پاداش به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا استراتژی‌ها و سبک‌های معاملاتی جدید را بدون ریسک کردن ضررهای قابل توجه در حساب لایو خود امتحان کنند و افتتاح حساب با پاداش بدون واریز امکان معامله بدون استرس را فراهم می‌کند. این نوع پاداش برای معامله‌گران با تجربه در توسعه استراتژی‌های معاملاتی بسیار عالی است. اصلی‌ترین ایراد این پاداش‌ها این است که معامله‌گران مبتدی اغلب ترجیح می‌دهند با این پاداش معاملاتی فارکس شروع به انجام معاملات کنند.

به جای آشنا شدن با بازار از طریق حساب معاملاتی آزمایشی، برخی از معامله‌گران مبتدی شروع به معامله با حساب پاداش بدون واریز می‌کنند. این موضوع می‌تواند مانع از یادگیری قوانین مدیریت ریسک شود و همچنین مانع از بهره‌مندی آن‌ها از پاداش‌های مناسب برای زمانی که صرف معامله می‌کنند، گردد. به همین دلیل، به عنوان یک معامله‌گر مبتدی نباید به دنبال این نوع پاداش باشید.

بونوس‌های بازپرداخت چیست؟

پاداش بازپرداخت‌های فارکس زمانی اتفاق می‌افتد که کمیسیون یا بخشی از اسپرد پس از بستن یک موقعیت به حساب معامله‌گر بازگردانده می‌شود. در برخی موارد، فرآیند بازپرداخت فارکس بسیار سریع است. با این حال، بسیاری از کارگزاران تمایل دارند که آن را به صورت ماهانه پرداخت کنند.

به عنوان مثال اگر یک کارگزار فارکس به طور متوسط اسپردی به اندازه سه پیپ در جفت ارز EUR/USD داشته باشد و به شما وعده بازپرداخت ۲۰ دلار به ازای هر لات برای هر طرف را بدهد، این می‌تواند یک پیشنهاد جذاب به نظر برسد. با این حال، از طریق محاسبات ساده متوجه خواهید شد که این پیشنهاد بهتری نسبت به ارائه اسپردهای یک پیپ روی EUR/USD نیست. به عبارت دیگر، اگر بروکری پیدا کنید که هیچ بازپرداختی ارائه نمی‌دهد، اما اسپردهای متوسط ​​۰.۸ پیپ روی EUR/USD عرضه می‌کند، بهتر است با آن کار نکنید.

بازپرداخت‌های فارکس می‌توانند مفید باشند، زیرا برای هر لات که معامله کرده‌اید، جبران می‌شوید و برای دریافت پاداش هیچ شرط حداقلی وجود ندارد. هنگام جستجوی بروکرهای فارکس با بونوس و تبلیغات، اغلب خواهید دید که بازپرداخت‌های فارکس از طریق وب‌سایت‌های شخص ثالث دیگر بسیار محبوب هستند.

انتقاد اصلی از بازپرداخت فارکس این است که چنین پاداشی به سادگی برای معامله‌گران کارایی ندارد زیرا در بیشتر موارد، فقط به عنوان جبران نسبی برای هزینه‌های معاملاتی شما خواهد بود. همچنین، معمولا اندازه بازپرداخت فارکس نسبتا کوچک است، بنابراین با معامله با بازپرداخت، فقط بخش کوچکی از وجوه خود را به دست می‌آورید.

بونوس واریز چیست؟

بونوس واریز

این نوع پاداش نسبت به سایر موارد محبوبیت بیشتری دار، شما باید بتوانید به راحتی یک پیشنهاد بونوس واریزی را پیدا کنید که از ۱۰ درصد تا مقادیر بیشتری مانند ۴۰۰ درصد متغیر باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که در زمینه بونوس‌های فارکس، بزرگتر همیشه بهتر نیست. در واقع، در بسیاری از موارد، انتخاب یک بونوس کوچک‌تر بهتر از انتخاب یک بونوس بزرگ‌تر است.

بسیاری از معامله‌گران بروکرها را تنها با اندازه‌گیری مقدار بونوس ارائه‌شده انتخاب می‌کنند. این قطعا روش درستی نیست و در بیشتر موارد، دلیل تجربه بد معامله‌گران در تلاش برای نقد کردن بونوس‌های واریزی‌شان همین است. هنگام انتخاب بونوس برای واریز بعدی، ایده اصلی این است که با یک بروکر معتبر حساب باز کنید و فقط پس از آن مطمئن شوید که این بروکر می‌تواند بونوس ارائه دهد. اگر ندهد، مسئله بزرگی نیست، زیرا حداقل شما می‌توانید با اطمینان از اینکه وجوه شما جدا شده و شما محافظت می‌شوید، به طور ایمن در فارکس معامله کنید.

از سوی دیگر، اگر تصمیم بگیرید که یک پاداش واریز ۲۰۰ درصد از یک کارگزاری غیرقابل اعتماد دریافت کنید، خطر مواجهه با مشکلات در هنگام تلاش برای برداشت پاداش‌ها وجود دارد. وقت خود را تلف نکنید و وجوه خود را به خطر نیندازید. هنگام انتخاب پاداش‌ باید کارگزارانی را که با آن‌ها راحت هستید، فهرست کنید. پس از تهیه فهرست خود، شروع به بررسی امکانات پاداش واریز کنید. از استعلام مستقیم نترسید، حتی اگر کارگزار به صورت عمومی کمپین‌های پاداش ارائه ندهد، ممکن است توسط مدیر حساب پاداش‌های سفارشی به شما ارائه شود. قانون اصلی این است که کارگزار را انتخاب کنید، نه پاداش را.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید فانتوم در صرافی ارز دیجیتال

بونوس قابل برداشت چیست؟

بونوس قابل برداشت که به آن بونوس غیرقابل ضرر نیز گفته می‌شود، یکی از امکانات جذابی است که بروکرها به معامله‌گران ارائه می‌دهند. این بونوس پس از افتتاح حساب و واریز اولیه به حساب شما اضافه می‌شود و قدرت بیشتری برای گرفتن پوزیشن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. برای برداشت این بونوس، باید شرایط خاصی که توسط بروکر تعیین می‌شود، مانند انجام حجم مشخصی از معاملات در مدت زمان معین، را برآورده کنید.

این بونوس‌ها به صورت درصدی اعلام می‌شوند و معمولا به موجودی اصلی شما اضافه می‌شوند، اما در صورت ضرر، از مارجین شما کسر نمی‌شوند. به عبارت دیگر، اگر پوزیشن شما به ضرر برسد، تنها موجودی اصلی شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مبلغ بونوس از دست نمی‌رود. به عنوان مثال، بونوس ۱۰ درصد خوش‌آمدگویی بعد از واریز اولیه به حساب شما اضافه می‌شود و شما می‌توانید با تکمیل شرایط تعیین‌شده، آن را برداشت کنید.

بونوس خوش‌ آمدگویی چیست؟

بونوس خوش آمدگویی یا ثبت‌نام، نوعی پاداش است که توسط صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی به کاربران جدید ارائه می‌شود و بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال دریافت بونوس رایگان هستند. این پاداش معمولا به صورت مبلغی مشخص و محدود به حساب کاربر پس از ثبت‌نام و افتتاح حساب واریز می‌گردد. در بیشتر موارد، دریافت این پاداش نیازی به واریز اولیه ندارد و به عنوان پاداشی رایگان برای شروع فعالیت‌های معاملاتی اعطا می‌شود.

بروکر با بونوس خوش‌آمد گویی به کاربران تازه‌وارد امکان می‌دهد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه زیاد با پلتفرم آشنا شوند و شرایط معاملاتی را با ریسک کمتری تجربه کنند. همچنین قدرت خرید کاربر را افزایش داده و فرصت‌های بیشتری برای انجام معاملات فراهم آورد.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید لونا در صرافی ارز دیجیتال

بونوس هدیه چیست؟

در برخی موارد مشاهده می‌کنید که بروکرها اقلامی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و اسمارت واچ را به عنوان هدیه در مقابل مبلغ واریزی شما ارائه می‌دهند. این موضوع شاید برای بسیاری از معامله‌گران جذاب باشد اما واقعیت این است که هیچ‌ یک از کارگزاری‌های معتبر چنین کاری انجام نمی‌دهند زیرا هیچ سودی در ارسال اقلام گران‌قیمت به مشتریان درست پس از افتتاح حساب وجود ندارد.

معمولا کارگزاری‌های نامعتبر مایل به ارائه این پیشنهادات هستند زیرا چیزی برای از دست دادن ندارند، آن‌ها اغلب این پیشنهاد را می‌دهند و سپس به سادگی کالاها را ارسال نمی‌کنند یا کمپین را تغییر می‌دهند یا کالا را با چیزی با ارزش بسیار کمتر جایگزین می‌کنند و حتی ممکن است پیشنهاد را به طور کامل لغو کنند. آن‌ها علاقه‌ای به حفظ اعتبار ندارند، بنابراین بازخورد منفی را می‌پذیرند.

گاهی اوقات تبلیغات هدایا پیشنهاد می‌دهند که تنها پس از انجام تعداد معینی از معاملات به شما هدیه‌ای ارائه شود. این یک رویکرد صادقانه‌تر و قابل اعتمادتر به حساب می‌آید اما همچنان مزایای آن محدود است. به جای رضایت از یک کمپین پاداش هدیه، توصیه می‌شود از پاداش‌های واریزی بهره ببرید، زیرا ارزش پولی پاداش‌ها از ارزش یک گوشی هوشمند یا تبلت بیشتر خواهد بود.

پرسش‌های متداول در مورد بونوس در فارکس

  • بونوس رایگان ارز دیجیتال چیست؟

    صرافی‌های ارز دیجیتال به منظور جذب مشتریان جدید و تشویق مشتریان فعلی به آن‌ها در اشکال مختلف ارز دیجیتال رایگان ارائه می‌دهند.

  • بونوس شرط بندی چیست؟

    بونوس شرط بندی نوعی پاداش است که در سایت‌ها و پلتفرم‌های پیش‌بینی بازی و مسابقه‌ها به کاربران ارائه می‌شود.

  • کدام بروکرها بونوس ارائه می‌دهند؟

    بروکرهای مختلف به صورت دوره‌ای پاداش‌ها را عرضه می‌کنند و ممکن است به مناسبت‌های ویژه‌ مانند اعیاد، سالگرد تاسیس یا تولد نیز بونوس‌های جذابی در هر بروکر فعال شود.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا