اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

واکنش بیت‌ کوین به اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ چه بود؟

جشنواره تون پلاس

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا بین «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا و رقیب  وی «دونالد ترامپ» در روز پنجشنبه برگزار شد. بر خلاف تصور اکثر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال اما در این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای، هیچ اشاره‌ای به بیت کوین یا مسائل مهم مربوط به نحوه سیاست‌گذاری پیرامون صنعت ارزهای دیجیتال نشد. این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که با توجه به صحبت‌های پیشین دو رقیب درباره حمایت از رمزارزها و همچنین کمک‌های مالی فعالان برجسته این صنعت به کمپین‌های انتخاباتی، طی روند مناظره شاهد بحث‌های داغی در این زمینه باشیم. با این وجود، هیچ اشاره‌ای به ارزهای رمزپایه نشد و این موضوعی ناامیدکننده برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بود.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت تحلیلی-خبری بنزینگا (benzinga)، بینندگان این مناظره مهم و تقریبا ۹۰ دقیقه‌ای، شاهد اعلام نظرات دو سیاستمدار کهنه‌کار بر سر مسائلی مانند اقتصاد، مالیات، سقط جنین و مهاجرت بودند. اما میزبانان این مناظره هیچ سوال خاصی در مورد سیاست‌های ارزهای دیجیتال مطرح نکردند. به عبارت دیگر، بحث پیرامون مسائل اقتصادی به اندازه‌ای عمیق و گسترده شده‌بود که حتی خود دو نامزد نیز نتوانستند موضوع کریپتو را شخصا مطرح کنند.

اکثر تحلیلگران پیش‌بینی‌ کرده‌بودند که ترامپ به دلیل حمایت‌های مالی زیادی که از طرف جامعه کریپتو برای کمپین انتخاباتی خود دریافت کرده‌است و طبق حمایت‌هایی که پیشتر در کمپین خود درباره بیت کوین داشته‌است، بخشی از صحبت‌های خود در مناظره انتخاباتی را مشخصا به بیت کوین اختصاص دهد. با این وجود در کمال تعجب این چنین نشد.

مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن

این در حالی است که دونالد ترامپ مواضعی به شدت طرفدارانه از بازار ارزهای دیجیتال را از خود نشان داده‌است تا جایی که خود را به عنوان «رئیس جمهور صنعت رمزنگاری» معرفی کرد و بیت کوین را به عنوان راهی برای کمک‌های مالی به کمپین سیاسی خود پذیرفت. همین موضوع منجر به به افزایش حمایت طرفداران و فعالان این صنعت از نامزد جمهوری خواه شده است.

کارشناسان صنعت کریپتو، بر این باورند که ارزهای دیجیتال یک موضوع سیاسی کلیدی و تعیین کننده در انتخابات سال ۲۰۲۴ است. به طوری که کتی وود، مدیرعامل شرکت آرک اینوست (Ark Invest) معتقد است که تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در انتخابات احتمالا تصمیمات مربوط به رای خود را بر اساس سیاست اتخاذی نامزدها درباره ارزهای رمزپایه اتخاذ می‌کنند.

با وجود اینکه در این مناظره هیچ اشاره‌ای به بیت کوین نشد اما به دلیل اینکه پس از این مناظره، شانس پیروزی ترامپ نسبت به بایدن بیشتر شده‌است، قیمت ارز دیجیتال برتر بازار پس از این رویداد شاهد رشد نسبی در قیمت بود؛ اما بیت کوین مجددا به دلیل برخی مسائل دیگر کاهش یافت. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۶۰,۸۶۱ دلار معامله می‌شود که یک کاهش ۰.۸۸ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته دارد.

شایان ذکر است که حمایت از کمپین انتخاباتی ترامپ توسط جامعه کریپتو همچنان ادامه دارد و اخیرا نیز جسی پاول، از بنیان‌گذاران و رئیس هیات مدیره صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken)، یک میلیون دلار در قالب دارایی‌های دیجیتال به کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ که موضعی موافق‌تر با ارزهای دیجیتال دارد، اهدا کرده‌است. وی در توییتی طی روز جمعه، فاش کرد که این کمک مالی عمدتا در قالب ارز دیجیتال اتریوم (ETH) بوده‌است. بنیانگذار کراکن با اعلام حمایت علنی از ترامپ به دلیل دیدگاه‌های مثبت او نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال، گفت که مشتاق است تا به دیگر رهبران این جامعه بپیوندد و از تنها نامزد اصلی طرفدار ارزهای دیجیتال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا