اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

دولت بایدن در بازداشت مدیران بایننس پادرمیانی می‌کند؟

دولت بایدن در حال حاضر با فشار قابل توجهی برای کمک به آزادی تیگران گامبریان (Tigran Gambaryan) و ندیم آنجاروالا (Nadeem Anjarwalla) دونفر از مدیران بایننس مواجه است. هر دو این افراد از ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ توسط دولت نیجریه بازداشت شده‌اند.

پادکست دولت بایدن در بازداشت مدیران بایننس پادرمیانی می‌کند؟

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام‌ پی فینکس و به نقل از وب‌سایت cryptointelligence، این درخواست برای اقدام قانونی توسط اتاق بازرگانی دیجیتال آمریکا ابراز شده است. این نهاد نگرانی‌های خود را از طریق انتشار پست بلاگی در ۱۵ مارس بیان کرد و از اقدامات سریع دیپلماتیک برای اصلاح آنچه که بی‌عدالتی شدید می‌داند، حمایت کرد.

این نهاد با تاکید بر وخامت اوضاع، بازداشت گامبریان در شرایط مشکوک را به عنوان سابقه‌ای وحشتناک که امنیت حقوقی کارآفرینان آمریکایی در خارج از کشور، به ویژه در بخش ارزهای دیجیتال را تهدید می کند، عنوان کرد.

اتاق بازرگانی دیجیتال اتاق تاکید کرد: «بازداشت غیر معقول تیگران گامبریان بیش از یک موضوع قانونی است. این یک موضوعی است که به عزت و اقتدار ملی خدشه وارد می‌کند و بر خلاف مواضع دولت درباره حمایت از شهروندان آمریکایی در سراسر جهان است.»

پادرمیانی بایدن در آزادسازی مدیران بایننس

این بیانیه بر اقدام خودسرانه برای بازداشت گامبریان اشاره کرد؛ موضوعی که از نظر این سازمان بر فقدان روند قانونی و وجود بحرانی بزرگ در زمینه هنجارهای حقوق بین‌الملل و روابط دیپلماتیک تاکید می‌کند.

شایان ذکر است نیجریه سالانه بیش از یک میلیارد دلار کمک خارجی از ایالات متحده دریافت می‌کند و به نوعی، متحد آمریکا محسوب می‌شود اما هنوز در این مورد دلیل روشنی برای این بازداشت ارائه نکرده است.

این موضوع برای اولین بار در اواخر فوریه و با گزارش فایننشال تایمز بدون نام بردن به طور مشخص از مدیران بازداشت شده آشکار شد.

گمباریان و آنجاروالا در ۲۵ فوریه به دعوت دولت نیجریه به ابوجا سفر کردند. شایان ذکر است که آنجاروالا دارای تابعیت دوگانه بریتانیا و کنیا است. هدف از سفر آنان به این کشور بحث در مورد اختلاف مربوط به عملیات غیرقانونی ادعایی توسط بایننس در کشور بود.

ظاهرا مدیران اجرایی صرافی بایننس روز بعد با مقامات نیجریه ملاقات کردند تا دستورالعمل دولت برای ارائه‌دهندگان مخابراتی این کشور جهت محدودسازی دسترسی به بایننس و سایر صرافی‌های خرید ارز دیجیتال را بررسی کنند. مقامات کاهش ارزش «نایرا» پول رسمی نیجریه و تسهیل «جریانات غیرقانونی» وجوه را به صرافی‌های کریپتویی نسبت دادند.

با این حال، به جای پیشرفت، هر دو مدیر پس از جلسه به هتل‌هایشان برده شدند، به آنها دستور داده شد که وسایل خود را جمع کنند و متعاقبا طبق گفته خانواده‌هایشان به «مهمان‌خانه‌ای» که توسط آژانس امنیت ملی نیجریه اداره می‌شود، منتقل شدند. این حادثه کمی قبل از اعلام خروج بایننس از نیجریه در ۵ مارس رخ داد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا