اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

چهار بانک استرالیا مبادلات با صرافی‌های رمزنگاری را متوقف کردند

با پیوستن بانک ملی استرالیا به سایر بانک‌ها، اکنون چهار بانک بزرگ استرالیا روند مبادلات با صرافی‌های رمزارز را مسدود کردند. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از سایت خبری coingape، تشدید بررسی‌های ارزهای دیجیتال توسط مقامات استرالیا منجر به عدم تمایل بانک‌ها به همکاری با صرافی‌ها و شرکت‌های رمزنگاری شده‌است.

پادکست چهار بانک استرالیا مبادلات با صرافی‌های رمزنگاری را متوقف کردند

بانک ملی استرالیا با مسئولیت محدود (NAB) به دیگر بانک‌های پیشرو کشور مانند Westpac Banking Corp، Commonwealth Bank of Australia و گروه بانکی استرالیا و نیوزلند پیوسته است تا پرداخت‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال پرخطر را مسدود کند.

بانک ملی استرالیا روند معاملات با صرافی‌های رمزنگاری را مسدود می‌کند

بانک استرالیا و قوانین رمزارزی

بانک ملی استرالیا به عنوان یکی از چهار موسسه مالی بزرگ در این کشور، برخی از پرداخت‌ها را به صرافی‌های ارزهای دیجیتال پرخطر در این کشور مسدود می‌کند. این بانک نگرانی در مورد خطرات ناشی از کلاهبرداری‌های رمزنگاری را به عنوان دلیل اصلی مسدود کردن دسترسی به پلتفرم‌های دارایی دیجیتال عنوان کرده‌است.

کریس شیهان (Chris Sheehan)، مدیر تحقیقات مربوط به کلاهبرداری در بانک ملی استرالیا (NAB)، گفت: «این کلاهبرداران بخشی از گروه‌های جنایی سازمان‌یافته و فراملی هستند. به طور فزاینده‌ای شاهد استفاده آنها از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال برای ارسال سریع وجوه دزدیده شده به خارج از کشور هستیم.

بانک‌های Westpac Banking Corp، Commonwealth Bank of Australia و Australia & New Zealand Banking Group سه بانک دیگری هستند که همچون بانک ملی استرالیا شروع به محدود کردن دسترسی به صرافی‌های رمزنگاری کرده‌اند. این موضوع بایننس را نیز تحت تاثیر قرار داده‌است. بانک ملی استرالیا (NAB) کلاهبرداری‌های رمزنگاری شده را به عنوان یک تهدید امنیتی سریع در حال رشد شناسایی کرد که در سال گذشته ۲۲۱ میلیون دلار استرالیا (معادل ۱۵۱ میلیون دلار) برای استرالیایی‌ها ضرر و زیان به‌دنبال داشت.

با توجه به کلاهبرداری‌های گزارش شده به صرافی جرایم مالی استرالیا در ۳۰ روز گذشته، تقریبا ۵۰ درصد این کلاهبرداری‌ها به ارزهای دیجیتال مربوط هستند. NAB به طور خاص مبادلات رمزنگاری تحت تأثیر این حرکت را گزارش نکرد، اما آنها را پرخطر نامید.

بایننس پس از اینکه شریک بانکی‌اش Cuscal شراکت خود را به دلیل نگرانی‌های ناشی از احتمال کلاهبرداری متوقف و بانک بزرگ Westpac در ماه می، نقل و انتقالات مشتریان به این صرافی را ممنوع کرد، تسهیل همه برداشت‌های دلار استرالیا (AUD) را به حالت تعلیق در آورد.

لازم به ذکر است که استرالیا با در اختیار داشتن میلیاردها دلار حجم مبادلات روزانه، به یکی از برترین بازارهای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌است. با این حال، اقدامات کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) علیه مبادلات رمزنگاری بر حجم معاملات روزانه این کلاس دارایی تأثیر گذاشته‌است. با این وجود، Monochrome Asset Management و Vasco اولین برنامه ETF بیت کوین را تحت قوانین جدید ارز دیجیتال استرالیا ثبت کردند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا