آموزش ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش تصویری بازیابی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) 

جشنواره تون پلاس

در دنیای ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری از مهم‌ترین ابزار سرمایه گذاران برای مدیریت دارایی‌ هستند. کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین کیف‌پول‌های موبایلی شناخته می‌شود که از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. اگر در میان جستجوهای خود به این مقاله رسیدید، احتمالا یا عبارت بازیابی خود را فراموش کرده‌اید و یا به دنبال راه‌اندازی کیف پول خود بر روی یک دستگاه جدید هستید.  در ادامه این مقاله به معرفی و آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت می‌پردازیم.

کیف پول نرم افزاری Trust Wallet چیست و چگونه کار می‌کند؟

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) در نوامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و به دلیل رابط کاربر پسند و ویژگی‌های امنیتی قوی خود به سرعت در فضای کریپتو شهرت پیدا کرد. در جولای ۲۰۱۸، بایننس (Binance)،بزرگترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال، تراست ولت را خریداری کرد و همین موضوع سبب افزایش کاربران و استفاده این کیف پول در سراسر جهان شد. 

تراست ولت یک کیف پول مبتنی بر موبایل است که به کاربران امکان ذخیره، مدیریت و معامله ارزهای دیجیتال مختلف را فراهم می‌کند و برای هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است. امنیت سنگ بنای اصلی طراحی Trust Wallet است. تراست ولت به‌عنوان یک کیف پول غیرمتمرکز عمل می‌کند، به این معنی که کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی و وجوه خود را در اختیار دارند. یکی از جذابیت‌های این کیف پول پشتیبانی آن از مجموعه وسیعی از ارزهای دیجیتال است. تراست ولت امکان واریز، برداشت، معامله و مشاهده قیمت ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بایننس کوین (BNB)، همراه با تعداد زیادی از توکن‌ها در پلتفرم‌های مختلف بلاکچین، از جمله ERC-20 ،BEP-2 و BEP-20 را ارائه می‌دهد.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید آربیتروم در صرافی ارز دیجیتال

آموزش تصویری بازیابی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) صرافی او ام پی فینکس

ویژگی های تراست ولت

تراست ولت به عنوان یک کیف پول نرم افزاری پیشرو، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از سایر برنامه‌های موجود متمایز می‌کند. در این بخش به چند مورد از برجسته‌ترین امکانات این کیف پول اشاره می‌کنیم:

برنامه غیرمتمرکز (DApp)

تراست ولت شامل یک مرورگر داخلی DApp است که به کاربران امکان می دهد مستقیماً از کیف پول با برنامه های غیرمتمرکز تعامل داشته باشند. این ویژگی به برای ارتباط با اکوسیستم رو به رشد DeFi (مالی غیرمتمرکز) بسیار مفید است، این امور شامل فعالیت‌هایی مانند وام دادن، استقراض و سپرده گذاری می‌شوند. مرورگر DApp فرآیند دسترسی به این خدمات را بدون نیاز به نرم‌افزار جداگانه یا دانش فنی تسهیل می‌کند. 

استیکینگ (Staking)

برای کاربرانی که به دنبال کسب درآمد غیرفعال از دارایی‌های دیجیتال خود هستند، استیکینگ در تراست ولت گزینه مناسبی است. استیکینگ یا سپرده گذاری شامل نگه داشتن برخی ارزهای دیجیتال در کیف پول به منظور پشتیبانی از عملیات شبکه بلاک‌چین است. در ازای آن، کاربران پاداشی را به شکل توکن دریافت می‌کنند. تراست ولت در حال حاضر از استیکینگ برای ارزهایی مانند XTZ ،TRX و ATOM پشتیبانی می‌کند.

مبادله (Swap)

تراست ولت با صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ادغام شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را مستقیماً در برنامه تعویض کنند. این ویژگی مبادله رمز ارز بدون نیاز به انتقال وجه به صرافی‌های خارجی را امکان‌پذیر می‌کند. به ویژه ادغام Trust Wallet با Binance DEX به کاربران امکان دسترسی به طیف وسیعی از جفت‌ ارزهای معاملاتی و نقدینگی بالاتری را ارائه می‌دهد.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید بی بی دوج در صرافی ارز دیجیتال

عبارت بازیابی چیست؟

هنگامی که کیف پول خود را تنظیم می‌کنید، یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای (Seed Phrase) به طور تصادفی به شما داده می‌شود که برای بازیابی کیف پول بسیار مهم است. برخلاف موسسات مالی سنتی که می‌توانند حساب‌ها را با اطلاعات شخصی بازیابی کنند، تراکنش‌های بلاک‌چین غیرقابل برگشت هستند. بنابراین این عبارت باید به طور ایمن ذخیره شود زیرا دسترسی به وجوه در صورت گم کردن دستگاه یا حذف نصب برنامه، تنها از طریق عبارت بازیابی امکان‌پذیر خواهد بود. کلاهبرداران ممکن است سعی کنند شما را از طریق مختلف فریب دهند تا عبارت بازیابی حسابتان را بدست آورند؛ اما همیشه به یاد داشته باشید که هیچ پلتفرم قانونی عبارت بازیابی شما را درخواست نخواهد کرد و به اشتراک گذاری آن با دیگران سرمایه شما را به خطر می اندازد.

نحوه راه‌اندازی تراست ولت با Recovery Phrase

بازیابی کیف پول تراست ولت شما یک فرایند ساده است، اما به Recovery Phrase نیاز دارد که در طول راه‌اندازی اولیه دریافت کرده‌اید. برای بازیابی حساب قبلی خود باید مراحل زیر را دنبال کنید:

دانلود برنامه و اتصال آن به حساب قبلی

اگر دسترسی به کیف پول خود را از دست داده اید یا باید آن را در دستگاه جدیدی نصب کنید، با دانلود برنامه Trust Wallet از گوگل پلی (Google Play) یا اپل استور (Apple App Stor) شروع کنید. برنامه را باز کنید و گزینه بازیابی کیف پول موجود (Add existing Wallet) را انتخاب کنید.

آموزش تصویری بازیابی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) صرافی او ام پی فینکس

انتخاب رمز عبور 

در این بخش از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور برای برنامه انتخاب کنید. این رمز عبور باعث می‌شود که افراد دیگری نتوانند از طریق موبایل شما وارد کیف پول تراست ولت شده و جزئیات آن را مشاهده کنند. 

آموزش تصویری بازیابی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) صرافی او ام پی فینکس

وارد کردن عبارات خصوصی

روی گزینه Secret phrase را بزنید. سپس Multi-coin-Wallet را انتخاب کنید. حالا میبایست عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که هر کلمه را به ترتیب صحیح وارد کنید. این برنامه از این عبارت برای بازسازی کیف پول شما و بازگرداندن دسترسی به وجوه شما استفاده می کند.

روش پیدا کردن عبارات بازیابی در تراست ولت

اگر عبارت بازیابی خود را فراموش کرده‌اید، مطابق آموزش تصویری می‌توانید دوباره آن‌ را پیدا کنید. 

  1. روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. گزینه Wallet و سپس Main Wallet را انتخاب کنید.
آموزش تصویری بازیابی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)  صرافی او ام پی فینکس

۲. حالا Manual را بزنید. ملاحظات امنیتی را مطالعه و تایید کنید.

آموزش تصویری بازیابی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)  صرافی او ام پی فینکس

۳. در قسمت بعدی می‌توانید مجددا عبارات بازیابی کیف پول خود را مشاهده کنید. نکته حائز اهمیت این است که به دلایل امنیتی نمی‌توانید از روی آن اسکرین شات بگیرید و باید حتما آن را در جایی امن یادداشت کنید.

چگونه از کیف پول Trust Wallet محافظت کنیم؟

نکاتی که باید برای مراقبت از عبارات بازیابی و کیف پول تراست ولت خود رعایت کنید به شرح زیر است:

ذخیره ایمن Recovery Phrase

عبارت بازیابی خود را به صورت فیزیکی روی کاغذ بنویسید و آن را در مکانی امن نگهداری کنید. از روش‌های ذخیره‌سازی دیجیتال خودداری کنید، زیرا در معرض هک و از دست دادن داده‌ها قرار دارند.

 همچنین بهتر است چندین نسخه از عبارت بازیابی خود تهیه کنید و را در مکان‌های مختلف ذخیره کنید. این کار باعث می‌شود که در صورت گم شدن یا آسیب دیدن یک کپی، همچنان شانس بازیابی کیف پول خود را داشته باشید.

به علاوه، از ذخیره عبارت بازیابی خود در مکان‌های قابل دسترس برای عموم خودداری کنید و سعی کنید آن را در مکان‌هایی نگه دارید که از آسیب فیزیکی در امان هستند، مانند گاوصندوق های نسوز.

عدم اشتراک گذاری عبارات بازیابی

هرگز عبارت بازیابی خود را در رسانه‌های اجتماعی برای افراد غریبه به اشتراک نگذارید. حتی دوستان قابل اعتماد یا اعضای خانواده شما نیز نباید به اطلاعات حسابتان دسترسی داشته باشند. ارسال عبارات رمز عبور برای دیگران می‌تواند منجر به از دست دادن دارایی شما شود و مسئولیت آن بر عهده شماست.

اقدامات امنیتی

از احراز هویت بیومتریک (اثر انگشت یا تشخیص چهره) استفاده کنید. این کار یک لایه امنیتی اضافی به حساب شما می‌دهد و دسترسی کاربران غیرمجاز به کیف پول شما را سخت‌تر می کند. توصیه می‌شود برای اپلیکیشن تراست ولت نیز یک پین کد قوی انتخاب کنید که حدس زدن آن سخت باشد و به اطلاعات شخصی شما مانند سال تولد یا اعداد متوالی ۱۲۳۴۵۶ مرتبط نباشد. 

برنامه Trust Wallet را نیز مرتبا به‌روزرسانی کنید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های رمز ارز اغلب به‌روزرسانی‌هایی را برای بهبود امنیت و عملکرد منتشر می‌کنند.

 مراقب تلاش‌های فیشینگ باشید و همیشه قبل از وارد کردن اطلاعات حساس، صحت وب سایت را بررسی کنید زیرا کلاهبرداران قصد سرقت کلیدهای خصوصی یا عبارت بازیابی شما از طریق لینک‌های نامعتبر را دارند.

جمع‌بندی

 چه یک کاربر با تجربه باشید چه مبتدی، کیف پول تراست ولت می‌تواند یک ابزار کاربردی برای ذخیره و انتقال ارز دیجیتال باشد. در این مقاله آموختیم که چگونه می‌توان کیف پول تراست ولت را بازیابی کرد. به نظر شما بهترین کیف پول نرم افزاری کدام است؟ اگر سوالی در خصوص بازیابی کیف پول تراست ولت داشتید، می‌توانید در قسمت کامنت‌ بپرسید.

آیا راه دیگری برای بازاریابی کیف پول وجود دارد؟

تنها راه برگشت حساب در تراست ولت از طریق عبارات بازیابی است.

چند بار می‌توان حساب تراست ولت را بازیابی کرد؟

در حال حاضر محدودیتی در خصوص بازیابی کیف پول وجود ندارد و تا زمانی که Recovery Phrase خود را گم نکرده باشید می‌توانید کیف پول خود را راه‌اندازی کنید.

چگونه ۱۲ کلمه بازیابی تراست والت رو ببینم؟

همانطور که در این مقاله به طور تصویری آموزش داده شد، از قیمت تنظیمات می‌توانید کلمات بازیابی را مشاهده کنید.

زهرا اسدنژاد حقی

من زهرا اسدنژاد حقی؛ دانش آموخته رشته مدیریت مالی که از سال ۱۳۹۸ تا الان به عنوان معامله‌گر و ژورنالیست بازارهای مالی مشغول به فعالیت هستم. به تحقیق و پژوهش در حوزه‌ اقتصاد و بازارهای جهانی بسیار علاقه‌مندم و تولید محتوا در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای من جذابیت دارد. در سال‌های اخیر تلاش کردم تا روی مباحث اقتصاد کلان، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال تسلط پیدا کنم. به عقیده من، پذیرش تکنولوژی‌های نوظهور و همگام شدن با آن‌ها نیازمند افزایش آگاهی جمعی و اطلاع رسانی درست است و من از اینکه می‌توانم در مسیر جمع آوری و انتقال این اطلاعات به جامعه کریپتو موثر باشم، بسیار خوشحالم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا