آموزش ارز دیجیتال

ژورنال نویسی معاملاتی چیست؟ آموزش ساخت ژورنال معاملاتی

مسترکارت کارت مسافرتی

ژورنال نویسی معاملاتی به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را بهبود ببخشید، مدیریت ریسک را تقویت کنید و از تصمیمات احساسی دوری کنید. تصور کنید که هر معامله‌ای که انجام می‌دهید، در یک دفترچه یا فایل اکسل ثبت شده و تمام جزئیات آن مشخص است. این عمل، که به آن ژورنال معاملاتی گفته می‌شود، چیزی فراتر از ثبت قیمت‌ها و مرور نمودارهاست.

نوشتن ژورنال معاملاتی مثل داشتن نقشه راه برای سفر در دنیای پرنوسان معاملات است. با این کار، می‌توانید به طور منظم عملکرد خود را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. انضباط ذهنی که از طریق ژورنال نویسی به دست می‌آورید، به شما کمک می‌کند تا به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد داریم شما را با اصول و روش‌های صحیح ژورنال نویسی معاملاتی آشنا کنیم.

پادکست آشنایی با ژورنال نویسی معاملاتی

ژورنال معاملاتی چیست؟

ژورنال معاملاتی یا ژورنال ترید روشی برای ردیابی عملکرد معاملاتی است که با ثبت معاملات انجام می‌شود. این امکان را فراهم می‌کند تا با مرور مجدد معاملات، از معاملات موفق و ناموفق خود درس بگیرید و فعالیت‌های معاملاتی خود را بهبود بخشید. بررسی معاملات انجام شده در گذشته به شما اجازه می‌دهد تا اشتباهاتی که هنگام تنظیم ستاپ معاملاتی و باز یا بسته کردن موقعیت‌ها انجام داده‌اید را بررسی کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا به پلن معاملاتی خود پایبند بمانید و توانایی خود را برای اجرای بهتر معاملات در آینده ارتقا دهید.

ژورنال نویسی معاملاتی می‌تواند بیش از یک ثبت ساده از تمام معاملاتی که انجام داده‌اید باشد. معامله‌گران می‌توانند افکار، احساسات و مشاهدات خود را در طول تحلیل پس از معامله یادداشت کنند. مهم است که یک مشاهده مهم را در سریع‌ترین زمان ممکن ثبت کنید، زیرا ممکن است در طول یک روز شلوغ معاملاتی برخی از آن‌ها فراموش شوند.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

آموزش ژورنال نویسی معاملاتی

برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق و بهره‌مندی از تغییرات قیمت ارز دیجیتال یا سایر دارایی‌ها در بازارهای مالی، نظم و ثبات تاثیر بسیار زیادی در روند فعالیت یک معامله‌گر دارد. ژورنال نویسی معاملاتی می‌تواند به این موضوع کمک کند، در ادامه آموزش ساخت ژورنال معاملاتی را در چهار گام بررسی می‌کنیم:

همه معاملات خود را ثبت کنید

هنگامی که برای اولین بار مجله معاملاتی را ایجاد می کنید، باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را می خواهید ثبت کنید، این شامل مواردی مانند ابزار تحلیل تکنیکال، نقاط ورود و خروج و اندازه موقعیت است. بعد از هر معامله باید مطمئن شوید که تمام نکات اطلاعاتی را برای هر معامله ای که در آن روز انجام داده اید پر می کنید.

تصویری از نمودار بگیرید

نمودار را در زمانی که وارد معامله می‌شوید ثبت کنید و آن را با جزئیات خرید و فروش، شاخص‌های فنی، سطوح حمایت و مقاومت و خطوط روند علامت‌گذاری کنید. بسته به نحوه تنظیم ژورنال خود، این عکس برداری را با مدخل ژورنال اضافه کنید.

یادداشت‌های خاصی در مورد معامله بنویسید

معامله را به زبان خودتان خلاصه کنید، چه در عکس گرفتن یا در بخشی از ژورنال خود که به نوشتن اطلاعات کلیدی اختصاص دارد. مهمترین چیزی که باید یادداشت شود این است که آیا معامله خوب بوده یا بد، و چرا.

ژورنال را مجدد بررسی کنید

داده‌ها، یادداشت‌ها و نمودارهای خود را مرور کنید. وقت گذاشتن برای بررسی تمام معاملاتی که در یک روز انجام داده‌اید می‌تواند به شما در شناسایی اشتباهات احتمالی یا زمینه‌های بهبود در استراتژی‌تان کمک کند.

نمونه ژورنال نویسی ترید

نمونه-ژورنال-نویسی-ترید

در ساده‌ترین شکل خود، یک ژورنال معاملاتی موفق شامل مواردی مانند تاریخ و زمان معامله، ابزار معاملاتی، حجم معامله، موقعیت خرید یا فروش، نقاط ورود و خروج و نتیجه معامله زمانی که موقعیت بسته می‌شود، است. اضافه کردن موارد بیشتر می‌تواند برای ارزیابی بهتر سبک و عملکرد معاملاتی اضافه شوند. به یاد داشته باشید، هیچ روش درست یا غلطی برای نگهداری ژورنال وجود ندارد؛ این یک سند شخصی‌سازی شده است که به یک تریدر کمک می‌کند تا معاملات خود را تحلیل و بهبود بخشد. برخی از عناصر اضافی می‌توانند شامل نمودارها، تفسیر شرایط بازار و دلایل شما برای باز کردن معامله باشند.

معرفی نرم‌افزار ژورنال نویسی ترید

در اینجا بهترین نرم‌افزارهای ژورنال معاملاتی موجود برای تمام تریدرها را معرفی کرده و ویژگی‌ها، قیمت‌ها و دارایی‌های پشتیبانی شده توسط آن‌ها را مقایسه می‌کنیم.

نرم‌افزار اکسل

مایکروسافت اکسل ابزار اصلی برای معامله‌گرانی است که به دنبال شروع اولین ژورنال نویسی خود هستند. استفاده از یک ژورنال در اکسل با ساختن یک صفحه گسترده از ابتدا یا دانلود یک الگوی صفحه گسترده رایگان از وب، کنترل کامل و قابلیت‌های زیادی را به شما می‌دهد. اگر به اکسل تسلط دارید، تنظیم ژورنال شما آسان خواهد بود، اما برای کاربرانی که از توابع و ماکروهای مرتبط با مالی آگاهی ندارند، باید مدتی را برای آماده کردن آن صرف کنید.

قیمت: رایگان – دارایی‌های پشتیبانی شده: همه بازارهای مالی و دارایی‌ها

نرم‌افزار Trademetria

Trademetria افزایش عملکرد معاملاتی مورد نیاز شما را در نرم‌افزار همه‌کاره ژورنال معاملاتی خود ارائه می‌دهد. این ابزار امکان نظارت بر چندین معیار در چندین حساب را فراهم می‌کند و دارای ویژگی‌های نموداری قابل توجه، آزمایش گذشته، ویژگی‌های ژورنال و اتصال به بیش از ۱۴۰ پلتفرم و بروکر است.

قیمت: طرح رایگان (ویژگی‌های محدود)، طرح اولیه (۲۹.۹۵ دلار در ماه) و طرح حرفه‌ای (۳۹.۹۵ دلار در ماه)

دارایی‌های پشتیبانی شده: سهام، آپشن، معاملات آتی، فارکس، کریپتو و CFD

نرم‌افزار TradesViz

TradesViz یک ابزار ژورنال ترید آنلاین پیشرفته با طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل عملکرد پیشرفته و ویژگی‌های نمودار سهام است. یکی از بهترین ویژگی‌های آن، تجزیه و تحلیل و تجسم پس از معامله است، با بیش از ۷۰ نمودار پایه مختلف که می‌تواند برای کنترل دقیق بودن داده‌های معاملاتی شما سفارشی شود. یک دوره آزمایشی رایگان به مدت ۷ روز شروع کنید یا از طرح رایگان آن‌ها با ویژگی‌های محدود لذت ببرید تا زمانی که آماده ارتقا شوید.

قیمت: رایگان با ویژگی‌های محدود، طرح حرفه‌ای ۱۹.۹۹ دلار در ماه و طرح پلاتینیوم ۲۹.۹۹ دلار در ماه

دارایی‌های پشتیبانی شده: سهام، آپشن سهام، معاملات آتی، آپشن آتی، ارزهای دیجیتال و فارکس

نرم‌افزار TraderSync

TraderSync یک نرم‌افزار ژورنال نویسی ترید مبتنی بر ابر است که از طریق فروشگاه اپل و گوگل پلی روی دسکتاپ و موبایل در دسترس است. طیف وسیعی از ویژگی‌های پلتفرم را در طول یک دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه تجربه کنید، از جمله نمودارهای روزانه، تجزیه و تحلیل‌های خاص معاملات، امکان اشتراک‌گذاری معاملات، گزارش عملکرد و موارد دیگر.

با کمک بازخورد هوش مصنوعی، TraderSync زحمت به روز رسانی دستی یک صفحه گسترده را هر روز متحمل می‌شود و کل فرآیند را برای شما خودکار می‌کند و نتایج را در قالبی ساده و قابل درک ارائه می‌دهد.

قیمت: طرح حرفه‌ای ۲۹.۹۵ دلار در ماه، طرح پریمیوم ۴۹.۹۵ دلار در ماه، طرح ویژه ۷۹.۹۵ دلار در ماه

دارایی‌های پشتیبانی شده: سهام، آپشن، معاملات آتی، آپشن آتی و فارکس

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

دلایل عدم استفاده افراد از ژورنال معاملاتی

ژورنال نویسی معاملاتی

دو دلیل اصلی به نام زمان و حقیقت وجود دارد که باعث می‌شود معامله‌گران ژورنال نویسی معاملاتی را شروع نکنند یا به طور مداوم از آن استفاده نکنند، در ادامه هر یک از این عوامل را بررسی می‌کنیم.

زمان

به نظر می رسد که نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی زمان‌بر باشد، به خصوص اگر یک تریدر کوتاه مدت باشید. معامله‌گران مبتدی اغلب می گویند: من وقت ندارم دفترچه ژورنال داشته باشم، باید به رصد بازارها بپردازم.

در واقع، به عنوان یک معامله‌گر، با شناسایی فرصت‌های خوب و نه با نوشتن یک ژورنال، درآمد کسب می کنید. با این حال، شخص مجبور نیست پس از هر معامله، یادداشتی را یادداشت کند، در عوض، پس از مشاهده چیز مهم، یادداشت‌های کوتاهی می‌نویسد. در ساعاتی از روز که مشغله کمتری دارید می‌توانید خلاصه‌ای سریع از روز معاملات و نتیجه‌گیری‌های کلیدی را جمع‌آوری کنید.

حقیقت

حقیقت می‌تواند دردناک باشد، یک ژورنال معاملاتی زمانی بیشترین کارایی را دارد که تریدر با خودش صادق باشد. این به معنای داشتن دیدگاه منفی زیاد نیست. نظراتی مانند امروز روز وحشتناکی داشتم! دارم فکر می‌کنم آیا این کار ارزش وقت من را دارد و آیا اصلا موفق خواهم شد، شما را به تریدر بهتری تبدیل نمی‌کند. در عوض، مشاهدات خود را ثبت کرده و سعی کنید دقیقا تشخیص دهید چه چیزی اشتباه پیش رفت.

مثال: یک فرصت معاملاتی خوب را شناسایی کردم، اما به دلیل سرریز اطلاعات دچار عدم اطمینان شدم و معامله‌ام را خیلی زود بستم. راه حل این مشکل چه می‌تواند باشد؟ شاید تریدر در این مثال زمان زیادی را در توییتر سپری می‌کند و توییت‌های منابع مختلف به او احساس ناامنی منتقل کرده است.

آیا ژورنال نویسی معاملاتی مفید است؟

ژورنال نویسی معاملاتی یکی از موثرترین ابزارهای معاملاتی هستند که در دسترس معامله‌گران جدید و با تجربه است. هر چه داده‌های منسجم‌تر و غنی‌تر به یک ژورنال اضافه شود، بینش بهتری خواهد داشت و شناسایی الگوها و بررسی داده‌های تجاری برای بهبود تنظیمات ستاپ معاملاتی در آینده آسان‌تر خواهد بود.

پرسش‌های متداول درمورد ژورنال نویسی معاملاتی

  • چرا باید از ژورنال نویسی معاملاتی استفاده کنیم؟

    ژورنال نویسی معاملاتی در پیدا کردن نقاط قوت و ضعف در معاملات کمک می‌کند و در نهایت منجر به بهبود عملکرد شما می‌شود.

  • چه ابزاری برای ژورنال نویسی مناسب است؟

    برای ژورنال نویسی معاملاتی می‌توانید به صورت سنتی از کاغذ و قلم یا ابزارهای آفلاین و آنلاین استفاده کنید، ساده‌ترین ابزار ژورنال معاملاتی اکسل است که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید.

  • بهترین نرم‌افزار ژورنال نویسی معاملاتی چیست؟

    اکسل چه به صورت به صورت آنلاین یا آفلاین ساده‌ترین نرم‌افزار است که به صورت رایگان می‌توانید برای ژورنال نویسی معاملاتی از آن استفاده کنید.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا