آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی های ارز دیجیتال

آیا فروش تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

کاربران زیادی در بازار ارز دیجیتال به دنبال فروش تتر بدون احراز هویت هستند و به دلایل مختلفی دوست دارند یک صرافی غیرمتمرکز برای خرید و فروش تتر بدون احراز هویت پیدا کنند. اگرچه امروزه صرافی‌های زیادی چه خارجی و چه ایرانی وجود دارند که در آن‌ها تتر بدون احراز هویت معامله می‌شوند اما سرمایه گذاران قبل از انجام هر کاری باید بدانند که این صرافی‌ها چه معایب و خطراتی را ممکن است به دنبال داشته باشند. از این رو، در ادامه به فروش سریع تتر بدون احراز هویت و معایب آن برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

فروش تتر بدون احراز هویت چگونه انجام می‌شود؟

در کل تفاوت چندانی در فروش تتر بدون احراز هویت و با احراز هویت وجود ندارد و تنها تفاوت در صرافی است که استفاده می‌شود و اینکه در این دست از صرافی ها، معاملات در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود و کاربر نیازی به این ندارد تا چند روز منتظر تکمیل فرایند احراز هویت خود بماند.

احراز هویت (KYC) فرایندی است که موسسات مالی برای تایید هویت دارندگان حساب‌های خود استفاده می‌کنند. فرایند احراز هویت یک الزام قانونی برای موسسات مالی متمرکز و غیرمتمرکز است تا تایید کنند، شخصی که حساب را باز کرده است ربات و یا کلاهبردار نیست.

این فرایند غالبا به منظور جلوگیری از پولشویی، تامین مالی تروریسم و فرار مالیاتی طراحی شده است و حتی در بسیاری از موارد در موسسات مالی متمرکز و دولتی احراز هویت شامل سیاست‌های ضد پولشویی هم می‌شود که برای جلوگیری از پنهان شدن درآمد‌های غیرقانونی ایجاد شده اند.

با این حال، صرافی‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز عملکرد متفاوتی نسبت به موسسات مالی دارند و با وعده ارائه بستری غیرمتمرکز، شفاف، ناشناس و غیرقابل کنترل برای فروش سریع تتر بدون احراز هویت ایجاد شده اند اما باز هم می‌بینیم که صرافی‌های ارز دیجیتال هم برای ارائه خدمات خود ابتدا از کاربران و سرمایه گذاران می‌خواهند که این فرایند را برای فروش تتر بدون احراز هویت تکمیل کنند.

این امر به این دلیل است که امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) نمی‌تواند به صورت مجزا وجود و فعالیت داشته باشد و باید همگام با سیستم مالی متمرکز (CeFi) عمل کند. به هر حال نمی‌توان کل دستگاه مالی متمرکز را یک شبه اصلاح کرد و باید از جایی شروع کنیم.

اگرچه امروزه اغلب صرافی برای ارائه خدمات خود از کاربران می‌خواهند احراز هویت را تکمیل کنند اما این کاربران در صورت تمایل می‌توانند صرافی‌هایی را پیدا کنند که در آن‌ها خرید و فروش تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است.

فروش سریع تتر بدون احراز هویت

مطمئنا دلایل بسیاری برای احراز هویت تتر وجود دارد که مهمترین آن‌ها جلوگیری از پولشویی است. با این وجود، صرافی‌های بدون احراز هویت ایرانی و خارجی زیادی هم پیدا می‌شوند که نحوه فروش تتر بدون احراز هویت در آن‌ها مشابه خرید تتر به صورت عادی است و کاربران در صورت تمایل می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند اما قبل از این کار باید بدانند که آیا این کار خطری برای آن‌ها دارد یا نه؟

بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟

خرید و فروش تتر بدون احراز هویت چه معایبی را به همراه دارد؟

در حالی که بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال قبل از ارائه خدمات خود و فروش سریع تتر بدون احراز هویت از کاربران می‌خواهند که فرایند احراز هویت را تکمیل کنند، سرمایه گذاران در صورت تمایل می‌توانند به صرافی بدون احراز هویت ایرانی و خارجی مراجعه کنند؛ اما آیا انتخاب این صرافی‌ها باعث به خطر افتادن امنیت و سرمایه کاربران می‌شوند یا نه؟ در ادامه به بررسی برخی از معایب فروش تتر بدون احراز هویت خواهیم پرداخت:

اعتماد به صرافی بدون احراز هویت

صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش تتر بدون احراز هویت را فراهم می‌کنند، اغلب سعی دارند که با ناشناس ماندن از بررسی قانونی دولت جلوگیری کنند. از این رو، سرمایه گذاران باید اعتماد بالایی به این صرافی‌ها داشته باشند تا سرمایه خود را به آن‌ها انتقال دهند.

این صرافی‌ها سعی می‌کنند با ارائه یک سیستم بدون نیاز به اعتماد که توسط جامعه پلتفرم اداره می‌شود، اعتماد کاربران را به خود جلب کنند. با این حال، کاربران قبل از فروش تتر بدون احراز هویت لازم است که سوابق معاملات، تراکنش‌ها و حتی افرادی که صرافی را اداره می‌کنند، بررسی کنند و سپس پس از انجام تحقیقات کافی و لازم در آن‌ها سرمایه گذاری کنند.

کلاهبرداری و پولشویی

برخی از صرافی بدون احراز هویت سعی دارند با ناشناس ماندن به پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی بپردازند. سرمایه گذاران قبل از فروش تتر بدون احراز هویت باید حتما این مورد را در نظر بگیرند و بدانند که احتمال دارد این صرافی توسط کلاهبرداران اداره شود.

محدودیت‌های فروش تتر بدون احراز هویت

صرافی بدون احراز هویت با محدودیت‌های بیشتری در ارزش معاملات، توکن‌های موجود و سایر خدمات ارائه شده مواجه هستند.

امنیت کمتر

به طور کلی فروش تتر بدون احراز هویت به اندازه انجام آن به صورت احراز هویت شده ایمن نیست. صرافی بدون احراز هویت اغلب دارای نظارت و قوانین حمایت از مشتری مشابهی نیستند و در صورت ورشکستگی یا تعطیلی صرافی، سرمایه گذار ممکن است وجوه خود را برای همیشه از دست بدهد.

خرید و فروش تتر بدون احراز هویت

چرا برخی از کاربران به دنبال فروش تتر بدون احراز هویت هستند؟

امروزه اغلب صرافی‌ها امکان خرید و فروش تتر بدون احراز هویت را ارائه نمی‌دهند اما صرافی بدون احراز هویت زیادی هم وجود دارد که خدمات مشابهی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. تریدر‌ها و سرمایه گذاران زیادی هم به دلایل مختلفی ممکن است از این صرافی‌ها استفاده کنند که این دلایل اغلب شامل موارد زیر می‌شود:

حریم شخصی

یکی از اهداف اصلی صرافی‌های غیرمتمرکز و دیفای ارائه حریم شخصی به کاربران است که تا حدودی این هدف توسط فرایند احراز هویت کاهش یافته است.

دسترسی به ارز‌های دیجیتال بیشتر

صرافی‌ها اغلب قابلیت این را ندارند که تمام ارز‌های دیجیتال بازار را در فهرست خود قرار دهند. در مقابل، برخی از تریدرها هم ممکن است رمزارز‌هایی را مد نظر داشته باشند که اغلب در صرافی‌های بدون احراز هویت موجود هستند.

نمی خواهند چند روز منتظر فرایند احراز هویت بمانند.

فرایند احراز هویت صرافی‌ها اغلب چند روز ممکن است طول بکشد. از این رو، کاربرانی که می‌خواهند هرچه سریعتر به خرید و فروش تتر بدون احراز هویت بپردازند، به پلتفرم‌های بدون احراز هویت مراجعه می‌کنند.

بهترین صرافی بدون احراز هویت کدام‌ها هستند؟

در ادامه به بررسی برخی از صرافی بدون احراز هویت برای کاربرانی که به دنبال فروش سریع تتر بدون احراز هویت هستند خواهیم پرداخت:

کوکوین

صرافی غیرمتمرکز کوکوین (KuCoin) به کاربران خود اجازه می‌دهد که بدون تکمیل فرایند احراز هویت به راحتی و در سریعترین زمان ممکن به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال مورد نظر خود بپردازند. با این حال، لازم به ذکر است که برای حساب‌های احراز هویت نشده محدودیت برداشت به اندازه ۱ بیت کوین وجود دارد.

صرافی کراکن (Kraken) یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب سرمایه گذاران است که در سال ۲۰۱۱ راه  اندازی شد. اگرچه تریدرها برای شروع معامله در این صرافی نیاز به ارائه برخی از اطلاعات به عنوان احراز هویت دارند اما این اطلاعات شامل شماره شناسنامه و ملی نمی‌شود.

مکسی

مکسی (MexC) یکی دیگر از صرافی بدون احراز هویت است که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. سرمایه گذاران می‌توانند به فروش تتر بدون احراز هویت بپردازند. با این وجود، مکسی برای انجام برخی از تراکنش‌ها از جمله مبادلات جفت ارز‌ها و مشتقات به ارائه برخی از اطلاعات از سوی کاربران نیاز دارد.

بای بیت

در حال حاضر کاربران برای راه اندازی حساب کاربری در صرافی بای بیت (ByBit) نیازی به احراز هویت ندارند؛ با این حال برای برداشت رمزارز محدودیت ۲ بیت کوین وجود دارد.

صرافی بدون احراز هویت

یونی سواپ

صرافی یونی سواپ (Uniswap) در سال ۲۰۱۸ توسط هایدن آدامز راه اندازی شد و امروزه یکی از بزرگترین و برجسته ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. تریدرها برای شروع خرید و فروش تتر بدون احراز هویت در تتر تنها لازم است که کیف پول اتریوم خود را به این صرافی متصل کنند.

درکل، سرمایه گذاران و تریدرها محدودیتی در فروش سریع تتر بدون احراز هویت ندارند. با این حال، قبل از واریز وجوه خود به صرافی بدون احراز هویت بهتر است به خوبی درباره آن تحقیق کرده و همچنین تاریخچه تراکنش‌های آن‌ها را بررسی کنند. فروش تتر بدون احراز هویت اغلب تفاوت چندانی با انجام آن به صورت احراز هویت شده ندارد و در اغلب صرافی‌ها به صورت یکسانی انجام می‌شود. برخی از صرافی‌های برتر بدون احراز هویت شامل بای بیت، یونی سواپ، مکسی، کوکوین، کراکن و … است. به نظر شما فروش تتر بدون احراز هویت چه خطراتی را به همراه دارد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

سوالات رایج شما درباره فروش تتر بدون احراز هویت:

آیا خرید تتر trc20 بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

بله، کاربران در برخی از صرافی‌ها می‌توانند به خرید و فروش تتر بدون احراز هویت بپردازند.

بهترین صرافی بدون احراز هویت کدام است؟

کاربران می‌توانند از صرافی‌های کوکوین، مکسی، یونی سواپ، بای بیت و … برای فروش بدون احراز هویت تتر استفاده کنند.

احراز هویت تتر چگونه انجام می‌شود؟

کاربران با مراجعه به صرافی مورد نظر و ارائه اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و … احراز هویت می‌شوند.

مطالعه بیشتر

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. صرافی هایی هم که احراز هویت نمیخوان ممکنه یه روزی در اینده بخوان.
    پیشنهاد میکنم از همون اول احراز هویت انجام بشه

    1. کوکوین هم مثل بقیه صرافی های ارز دیجیتاله و به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز شناخته می شه. تنها تفاوتش تو اینه که ویژگی های یک پلتفرم غیرمتمرکز و متمرکز رو با هم داره

    1. خیر همه متمرکز هستن جز کوکوین که خدمات هی غیرمتمرکز و متمرکز رو با هم ارائه میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا