آموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

شناسایی بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید، در دنیای پر از اطلاعات بازار رمزارزها دشوار است. به‌ویژه زمانی که این حوزه یک صنعت نوظهور شناخته می‌شود و هر روز فناوری‌ها، راه‌حل‌ها و ایده‌های جدیدی در آن معرفی می‌شوند. اما اگر یک الگوی از پیش تعیین شده داشته باشیم و طبق یک سری روش‌های تحلیلی سنجیده‌ای پیش برویم، یافتن لیستی از رمزارزهای مناسب برای خرید تا حدی ساده‌تر خواهد شد. یکی از روش‌های کلی و شناخته شده در تشخیص بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید، استناد به ارزش بازار رمزارزها است.

فهرست مطالب

پادکست «آیا بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟»

اگرچه در کمتر از ۱۵ سال، صنعت ارزهای دیجیتال به بخش مهمی از بازارهای مالی تبدیل شده، اما هنوز هم یک صنعت پرریسک و دارای نوسان‌های قیمتی زیاد شناخته می‌شود. سال گذشته یک طوفان از سقوط‌ها، فروپاشی‌ها و کلاهبرداری‌ها در پروژه‌های کریپتویی، بازار ارزهای دیجیتال را به چالش کشید و در عرض یک سال تقریباً ۶۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. با‌این‌وجود، قیمت‌ها از اوایل ۲۰۲۳ دوباره شروع به رشد کرده‌؛ به‌طوری‌که اغلب رمزارزها در این دوره تقریباً بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند. با افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها در سال جاری، در ادامه به معرفی برخی معیارهای‌ کلیدی در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید خواهیم پرداخت.

بیت کوین اولین گزینه از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

هنگام درخواست یک سیگنال برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، اولین پیشنهادی که ممکن است از اغلب کارشناس‌ها و تحلیل‌گران دریافت شود، خرید بیت کوین است. زیرا بیت‌کوین شناخته‌شده‌ترین و اولین رمزارز هست که بیشترین ارزش بازار را در بین هم‌نوع‌های خود دارد. بنابراین برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال مصون‌ماندن سرمایه خود از فروپاشی کلی هستند و می‌خواهند با پروژه‌های معتبرتری همراه باشند، هیچ‌کدام از ارزهای دیجیتال به‌اندازه بیت کوین تثبیت شده نیست. بیت کوین در حال حاضر، به‌تنهایی بیش از ۵۱۰ میلیارد دلار یا تقریباً ۵۰ درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد.

اتریوم از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

رمزارز اتر (ETH)، کوین بومی بلاکچین اتریوم، دومین مورد از نظر ارزش بازار است. به توصیه اغلب معامله‌گران، خرید اتریوم نیز به‌عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. بلاکچین این پروژه یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در دنیای رمزارزها را تشکیل می‌دهد؛ برخلاف بیت‌کوین، از شبکه اصلی اتریوم بسیار فراتر از ابزاری برای پرداخت‌های همتابه‌همتا استفاده می‌شود. در واقع، بلاکچین اتریوم برای ساخت قراردادهای هوشمند، ابزارهای مالی غیرمتمرکز و برنامه‌های به‌اصطلاح وب ۳.۰ ساخته شده. همچنین در راه‌اندازی و تجارت توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) بسیار کاربردی است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

تتر در گروه بهترین ارز‌های دیجیتال برای خرید

تتر (USDT) به‌عنوان اولین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین در بازار رمزارزها شناخته می‌شود. سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال، با خرید تتر یا تبدیل دیگر رمزارزها به این استیبل‌کوین، از سرمایه خود در برابر نوسان‌های قیمتی این نوع دارایی‌ها محافظت می‌کنند. زیرا آن‌ها همواره تتر را به‌عنوان یک رمزارز پایدار و بدون نوسان می‌شناسند. همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، استیبل‌کوین‌ها به پروژه‌هایی در دنیای رمزارزها گفته می‌شود که هدفشان تطبیق ارزش خود به ارزش دارایی دیگری از جمله؛ یک ارز فیات، یک کالا یا ترکیبی از این دو خواهد بود و از این طریق تناظر یک‌به‌یک و پایداری قیمت خود را حفظ می‌کنند.

البته توجه داشته باشید که خرید تتر نباید به هدف سودگرفتن از رشد قیمت این رمزارز، انجام شود، چون تتر همانند دیگر رمزارزها نوسان قیمت ندارد و هموار قیمت آن برابر با یک دلار است. علاوه بر موردی که در ابتدای این بخش اشاره شد، خرید تتر می‌تواند به دلیل داشتن نقدیندگی در بازار، سرمایه‌گذاری در دلار یا مواردی مشابه صورت بگیرد.

هفت معیار کلیدی در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

در نگاه اول تحقیق و جستجو درباره سرمایه‌گذاری در یک رمزارز و تهیه لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید، می‌تواند بسیار زمان‌بر و سخت به نظر برسد. اما در نظر داشته باشید که استراتژي‌های هوشمند و مؤثری وجود دارند که می‌توانید برای تصمیم‌گیری آسان‌تر و سریع‌تر از آن‌ها استفاده کنید.

امروزه بازار ارزهای دیجیتال نه‌تنها توجه سرمایه‌گذاران باتجربه، بلکه توجه افراد عادی که تجربه قبلی در خرید ارزهای دیجیتال ندارند را به خود جلب کرده است. با این شرایط، علاوه بر بیت‌کوین، اتریوم و تتر که رمزارزهای شناخته شده‌ و با ارزش بازاری بالا هستند، هزاران ارز دیجیتال دیگر (طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ در لحظه نوشتن این مقاله تعداد رمزارزهای فعال تقریباً ۹۰۹۰ واحد است) وجود دارند که می‌توانند آینده امیدوارکننده‌ای داشته باشند.

بنابراین، مهم هست که یاد بگیرید چگونه بفهمید کدام ارز‌های دیجیتال ارزش وقت و پول شما را دارند. با مطالعه این مقاله، هفت روش مؤثر در ارزیابی یک ارز دیجیتال را یاد خواهید گرفت تا بتوانید لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید تهیه کنید و با اطمینان بیشتری سرمایه‌گذاری کنید.

۱. انتخاب بهترین ارز‌های دیجیتال برای خرید وابسته به بررسی ‌سایت پروژه‌ها

هر پروژه ارز دیجیتالی که بخواهد ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد و در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید واقع شود، باید یک سایت برای خود طراحی کند. ساخت یک وب‌سایت در این عصر از تکنولوژی کار زیاد سختی نیست و هر پروژه یا شرکتی که در مورد جذب سرمایه و توسعه خود جدی باشد، یک وب‌سایت به‌روز، کاربرپسند و آموزنده خواهد داشت. موارد زیر برخی از موضوعاتی هستند که در وب‌سایت یک رمزارز باید بررسی شوند:

  • به‌روز بودن و استفاده آسان از آن
  • مرتب و به‌ دور از اشتباهات املایی و ظاهری
  • گزارش و افشای اعضای تیم و مشارکت‌ها
  • مشخص‌کردن هدف پروژه به واضحی
  • ارائه کاغذسفید، نقشه‌ راه و چشم‌انداز رمزارز
  • و…
شناسایی بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

۲. شناسایی بهترین ارز‌های دیجیتال برای خرید مشروط به مطالعه وایت پیپر آن‌ها

کاغذسفید یا وایت پیپر (White Paper) هر رمزارزی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای ارزیابی آن است، زیرا به‌عنوان ستون فقرات پروژه عمل می‌کند. کاغذسفید هر پروژه‌ای باید یک سند معتبر باشد که اهداف، موارد استفاده و استراتژی منحصر‌به‌فرد پروژه را به‌صورت واضح مشخص می‌کند. همچنین این سند به‌عنوان یک نقشه راه برای توسعه پروژه و آپدیت‌های بعدی آن عمل می‌کند. کاغذسفید معمولاً اولین گزینه‌ای است که کاربران قبل از انتخاب هر رمزارزی به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید، به آن مراجعه می‌کنند.

به‌علاوه کاغذسفید ارزهای دیجیتال، بهترین ابزار برای بررسی توکنومیک (اقتصاد پروژه) خواهد بود؛ توکنومیک شامل جزئیاتی از نحوه توزیع توکن‌ها در بین سرمایه‌گذاران و محدودیت‌های عرضه آن‌‌ها است. همچنین این معیار اطلاعاتی از نحوه ضرب توکن‌های جدید و فرایند توکن سوزی (در صورت وجود) ارائه می‌دهد.

مسلماً برخی از وایت‌ پیپر‌ها آن‌قدر فنی و دقیق هستند که درک تمام جزئیات‌ مندرج در آن‌ها نیاز به تخصص خاصی دارد. اما در نظر داشته باشید که لزوماً نیازی به درک همه جنبه‌های فنی و تخصصی نیست، بلکه دانستن اینکه تیم پشت پروژه چه کسانی هستند، اهداف آن‌ها چیست و چگونه به اهداف خود دست خواهند یافت، حائز اهمیت است. به‌طور‌کلی، نداشتن کاغذسفید یک خط‌ قرمز بوده و هر کاغذسفید قابل‌اعتمادی باید عاری از اشتباهات املایی و دستوری باشد.

۳. بررسی کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای تهیه لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

با استفاده از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی هر رمزارزی، یافتن بینشی دقیق در مورد جامعه و طرف‌داران آن راحت است. اغلب پروژه‌های ارز دیجیتالی دارای کانال‌های توییتر، ردیت، دیسکورد، تلگرام و… هستند، به تعداد فالوورها و تعامل آنها در بخش نظرات توجه کنید. همچنین ارزیابی کنید که آیا انجمن پروژه به سؤالات دنبال‌کنندگان خود پاسخ می‌دهند؟ رویدادهای خبری را تبلیغ می‌کنند و فعالانه در بحث‌ها شرکت می‌کنند؟ یا خیر.

همچنین یاد بگیرید که کلاهبرداری‌های رمزارزی را از طریق رسانه‌های اجتماعی شناسایی کنید. به‌عنوان نمونه از گروه‌هایی که در رویکرد فروش و بازاریابی خود اسپم هستند، دوری کنید. یک پروژه قوی نیازی به استفاده از این دسته تاکتیک‌ها ندارد.

بحث و گفت‌وگو دررابطه‌با ارز دیجیتال موردنظرتان را در رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید. اگر در این فضا بسیاری از مردم در مورد یک ارز دیجیتال مثبت صحبت کنند، می‌تواند نشان‌دهنده فشار خرید و وجود علاقه به سرمایه‌گذاری در آن باشد. از طرف دیگر، اگر گفت‌وگو‌ها عمدتاً منفی باشند، می‌تواند یک علامت خطر و هشدار باشد. اگرچه توجه به این نکته مهم است که درک زمینه و هدف پشت مکالمات، چه مثبت و چه منفی، در رسانه‌های اجتماعی پراهمیت بوده و باید دلایل آن بررسی و شناسایی شود.

معیار‌های انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

۴. یافتن بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با بررسی تیم پروژه و مشارکت‌ها

اعتبار یک رمزارز به اعضای تیم آن و سوابق آن‌ها وابسته است. بسیاری از پروژه‌های کریپتویی که در چند سال گذشته به‌عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید شناخته شده‌اند، دارای تیم قوی بوده‌اند. وجود یک تیم قوی به ایجاد اعتماد بیشتر در جامعه آن رمزارز کمک می‌کند.

در زمان بررسی سایت و کاغذسفید یک رمزارز مناسب، باید بتوانید بنیان‌گذاران و اعضای کلیدی آن را شناسایی کنید. سپس در مورد شهرت و خط فکری آن‌ها در اکوسیستم بلاکچین و دنیای رمزارزها تحقیق کنید. وجود یک تیم باسابقه در راه‌اندازی و توسعه پروژه‌های موفق قبلی نشانه خوبی خواهد بود، درحالی‌که یک تیم کاملاً تازه‌وارد در این فضا، احتمالاً تجربه دستیابی به اهداف خود را نداشته و ممکن است با چالش‌های جدی روبه‌رو شود.

جدا از تیم پروژه، به لیست مشارکت‌ها (در صورت وجود) توجه کنید. این موضوع را معمولاً می‌توانید در قسمتی از صفحه پایین وب‌سایت آن پروژه پیدا کنید. گاهی اوقات پروژه‌ها با برندهای معروفی مانند؛ گوگل (GOOG)، آمازون (AMZN)، جی پی مورگان (JPM)، ویزا (V)، آی‌بی‌ام (IBM) و… همکاری خواهند داشت. همچنین مشارکت با دیگر پروژه‌های موفق در دنیای رمزارزها و فناوری سیگنال مثبتی است.

۵. بررسی وضعیت داده‌های بازاری؛ ساده‌ترین ابزار در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

برای بررسی اطلاعات کلی بازار رمزارزها، می‌توانید از سایت‌های تحلیلی و ردیابی داده‌ها از جمله؛ کوین مارکت کپ استفاده کنید. در واقع، چیزی که یک سرمایه‌گذار تازه‌کار را از یک سرمایه‌گذار باتجربه متمایز می‌کند، استفاده از این سه معیار اساسی بازار است:

ارزش بازار: ارزش بازار یک ارز دیجیتال با ضرب قیمت لحظه‌ای آن در تعداد کل کوین (توکن‌)های در گردش آن محاسبه می‌شود. یک قاعده کلی این است که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالا (بیش از ۱ میلیارد دلار یا ۱۰۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار) ایمن‌تر خواهد بود. بااین‌وجود، توجه به این نکته مهم هست که حتی این دسته رمزارزها نیز به طور کامل بی‌خطر نیستند، زیرا در گذشته اتفاق افتاده که برخی از ارزهای دیجیتال با ارزش بازاری بالا مانند؛ ترا کلاسیک با سقوط شدید مواجه شده‌اند. در مقابل، ممکن است رمزارزهایی با ارزش بازار کم وجود داشته باشند که پتانسیل رشد زیادی دارند.

حجم معاملات: شاخص دیگری که در زمان بررسی وضعیت بازاری یک رمزارز باید مراقب آن بود، حجم معاملات است. این معیار نشان می‌دهد که ارز دیجیتال مورد بررسی، در یک بازه زمانی مشخص چقدر معامله می‌شود. حجم معاملات بالا منجر به نقدینگی بیشتر و ثبات قیمتی بیشتر می‌شود. در مقابل، حجم معاملات پایین می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی شدید و نقدشوندگی ضعیف شود.

داده‌های بازاری قیمت ارزهای دیجیتال

معیارهای عرضه: اکثر ارزهای دیجیتال دارای حداکثر عرضه هستند که در اصل به معنای حداکثر تعداد کوین (توکن)هایی است که تابه‌حال یا در آینده می‌توانند وجود داشته باشند. در مقابل برخی رمزارزها وجود دارند که سقف عرضه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و می‌توانند نامحدود عرضه شوند. همچنین معیار عرضه در گردش یک رمزارز نشان می‌دهد که چه تعداد از واحد‌های آن رمزارز در حال حاضر توزیع شده‌اند و معامله یا در کیف‌ پول‌های کاربران نگهداری می‌شوند. از این معیار می‌توان برای درک کمیابی یک رمزارز و تورمی بودن یا نبودن آن استفاده کرد که می‌تواند روی قیمت آن تأثیر بگذارد. همچنین به شما کمک می‌‌کند تا تصمیمات درستی در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید اتخاذ کنید.

۶. مطالعه و بررسی تاریخچه قیمتی؛ اصلی‌ترین معیار در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

علاوه بر آنالیز وضعیت بازار، همیشه باید به تاریخچه قیمت یک ارز دیجیتال توجه داشته باشید. قیمت ارزهای دیجیتال بی‌ثبات هست؛ بنابراین طبیعی است که در دوره‌های کوتاه‌مدت شاهد نوسان‌های زیادی در قیمت اغلب رمزارزها باشید. اما یک رمزارز مناسب برای خرید، لازم است که حداقل در بلندمدت روند قیمتی صعودی داشته باشد. از‌این‌رو، توصیه می‌شود که در زمان انتخاب لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید، روی پروژه‌های که افزایش قیمت تدریجی از زمان راه‌اندازی تا به امروز داشته‌اند، تمرکز کنید.

از ارزهای دیجیتالی که دارای دوره‌های صعود‌ی چند هزار درصدی و به دنبال آن افت‌های شدید ناگهانی در مدت زمانی بسیار کوتاه هستند، اجتناب کنید. زیرا این نوع روندهای حرکتی می‌تواند نشان‌دهنده سناریوهای پامپ و دامپ (Pump-and-Dump) باشد. در برخی مواقع نیز ممکن است به‌خاطر تبلیغات کاذب قیمت‌ها افزایش و بلافاصله برای گرفتن سود از شرکت‌کنندگان تازه‌وارد، ریزش کنند که این موضوع نوعی کلاهبرداری و به‌اصطلاح راگ پول (Rug Pull) نامیده می‌شود.

۷. موارد استفاده و کاربرد رمزارزها؛ بنیادی‌ترین معیار در انتخاب بهترین‌ ارزهای دیجیتال برای خرید

همه ارزهای دیجیتال احتمالاً در وایت پیپرشان موارد استفاده مشخصی در نظر گرفته‌اند، اما در عمل همگی به آن سطح از استفاده و کاربرد، دست نخواهند یافت. درنتیجه در زمان آماده‌سازی لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید، به دنبال رمزارزهایی باشید که در اکوسیستم و صنعت مالی و فناوری امروزه کاربرد دارند. همچنین بررسی کنید که آیا این ارز دیجیتال به دنبال حل مشکل‌های در داخل شبکه خود یا افزایش عملکرد آن هست؟ یا خیر.

به‌عنوان یک نمونه از رمزارزهای برجسته در موارد استفاده و کاربرد، می‌توان به اتریوم اشاره کرد. همان‌طور که ابتدای این مقاله توضیح دادیم؛ بسیاری از قراردادهای هوشمند، پروژه‌های NFT و استارت‌آپ‌های دنیای رمزارزها روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده‌اند و برای بقای خود به فناوری این پروژه وابسته هستند. برخی دیگر مانند؛ بیت کوین، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکزی هستند که برای پرداخت‌های همتا‌به‌همتا و ذخیره‌ ارزش استفاده می‌شوند. انواع دیگری از رمزارزها هستند که در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا فعالیت می‌کنند. برخی نیز از جمله؛ میم‌کوین‌ها صرفاً باهدف سرگرمی به وجود آمده‌اند و توسط طرف‌داران آن‌ها هدایت می‌شوند.

بهترین بلاکچین‌ها برای قراردادهای هوشمند

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

زمان‌بندی خرید ارزهای دیجیتال می‌تواند یک موضوع بسیار چالش‌برانگیز باشد. اما برخی روند‌ها در بازار رمزارزها وجود دارند که نسبتاً رایج‌ هستند و به نظر می‌رسد که به‌صورت دوره‌ای تکرار می‌شوند. طبق این سیکل‌ها‌ی قیمتی، بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال زمانی است که قیمت‌ها در دوره‌ای انباشت یا اشباع فروش قرار دارند. در واقع، بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال هنگامی هست، قیمت‌ها به‌اندازه کافی اصلاح کرده‌اند و در ابتدای یک‌روند صعودی قرار دارند. البته تشخیص دوره‌های انباشت و پایان روند‌های نزولی به‌خودی‌خود کار ساده‌ای نیست و ملزم به تحلیل برخی داده‌های آماری، تکنیکالی، بنیادی، درون‌زنجیره‌ای و… است.

به طور خلاصه می‌توان گفت، وقتی که نسبت به یک رمزارز بیشترین اطلاعات را از جنبه‌های مختلف دارید و تشخیص داده‌اید که موقعیت مناسبی برای خرید آن به وجود آمده، بهترین زمان برای خرید و سرمایه‌گذاری در آن رمزارز محسوب می‌شود. این موضوع بدان مفهوم است که اگر می‌خواهید روی یک رمزارز جدید سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا باید تحقیق کنید و به داده‌های اساسی تکیه کنید. همچنین سعی کنید تحت‌تأثیر هیجان یا فومو (ترس ازدست‌دادن) قرار نگیرید.

سوالات متداول پیرامون بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

  • بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید کدام‌اند؟

    اینکه آیا قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دارید یا بلند‌مدت، ریسک‌پذیر هستید یا ریسک‌گریز و… از جمله مواردی هستند که مشخص می‌کنند چه ارز دیجتالی برای شما مناسب خرید است. اما به‌طور‌کلی بیت‌کوین، اتریوم و تتر سه رمزارز برتر بازار رمزارزها از نظر ارزش بازار هستند که اغلب توصیه می‌شود در سبد سرمایه‌گذاری خود در این نوع دارایی‌ها، این سه گزینه را داشته باشید.

  • چطور بهترین ارزهای دیجیتال را برای خرید انتخاب کنیم؟

    انتخاب یک رمزارز به منظور بهترین ارز دیجیتال برای خرید، ملزم به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و شاخص‌های زیادی است. بررسی سابقه تیم پروژه، کاربردهای آن رمزارز، تاریخچه قیمتی و… مواردی هستند که شما را در این راستا کمک می‌کنند.

  • چگونه بهترین صرافی را برای خرید ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

    صرافی‌های مختلف، قابلیت‌های ویژه‌ای به کاربران خود ارائه می‌دهند. بهترین صرافی، پلتفرمی است که بیشترین امکانات را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین از امنیت بالایی برخوردار باشد.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

  1. خیلی دوست دارم وارد این عرصه شوم یه چیزی در عمق وجود من به من میگه دنیا داره به این سمت میره ارز دیجیتال ولی با همه این وجود می ترسم ویا بهتر بگم بلد نیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا