آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل تکنیکالآموزش سرمایه گذاری

بهترین ابزار برای مبتدیان کریپتو؛ استراتژی اسکالپ و ۷ تکنیک آن را بشناسید؟

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت محبوب است که مسیر مناسبی برای مبتدیان کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. در استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال، هدف معامله‌گران کسب سودهای کوچک با استفاده از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت در ارزهای دیجیتال است. اسکالپرها معمولا چندین معامله سریع را در مدت کوتاهی انجام می‌دهند و از تغییرات قیمت لحظه‌ای، سرمایه‌های کوچک کسب می‌کنند.

پادکست آشنایی با استراتژی اسکالپینگ و تکنیک‌های آن

با توجه به نوسانات بسیار زیاد قیمت ارزهای دیجیتال، معاملات اسکالپ می‌تواند محلی برای کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت باشد. با این حال، اسکالپینگ کریپتو به «دانش تجاری وسیع و عمیق» و «مدیریت ریسک بسیار قوی» نیاز دارد. این عوامل اگر به درستی از سوی معامله‌گران صورت نگیرد، باعث می‌شود اسکالپینگ کریپتو منجر به زیان‌های بزرگ برای شما شود، زیرا حرکت‌های کوچک قیمت همراه با کارمزدهای معاملاتی می‌توانند به سرعت معاملاتی را که در سود هستید را به سمت زیان‌آوری سوق دهد.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در مقاله پیش‌رو قصد دارد، استراتژی اسکالپ در ارزهای دیجیتال را با زبان ساده به شما آموزش دهد؛ استراتژی که می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای معاملاتی برای مبتدیان دنیای کریپتو باشد. همچنین پیش‌نیازهای تجارت موفق اسکالپینگ و محبوب‌ترین استراتژی‌های معاملاتی اسکالپ کریپتو را معرفی کرده‌ایم.

استراتژی اسکالپ در کریپتو

استراتژی اسکالپ
نمونه‌ای از موقعیت‌های معاملاتی اسکالپینگ

اسکالپینگ یا اسکالپ تریدینگ، یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت است که به معامله‌گر این امکان را می‌دهد تا از حرکات روزانه و کوچک قیمت یک دارایی، سود کمی به دست آورید. البته باید این موضوع را در نظر داشت که با جمع کردن این سودهای کوچک که از هر معامله به دست می‌آید، تریدرها می‌توانند در طول زمان سودهای قابل توجهی کسب کنند.

با توجه به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، اسکالپینگ یک استراتژی رایج است زیرا اسکالپرها معمولا از اهرم برای انجام معاملات بیشتر و گذاشتن حد ضرر برای مدیریت ریسک خود استفاده می‌کنند.

در اسکالپینگ، عوامل اصلی تعیین‌کننده موفقیت، سرعت و ثبات هستند. معامله‌گران کریپتو از این استراتژی از طریق واکنش سریع به حرکات بازار استفاده می‌کنند. اسکالپرها به جای نگه داشتن یک موقعیت معاملاتی برای روزها، هفته‌ها یا حتی ساعت‌ها، تصمیم خود را در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه اتخاذ می‌کنند.

برای استفاده از استراتژی اسکالپینگ، انتخاب ارز دیجیتال بسیار مهم است. زیرا باید دارای نوسان قابل توجهی باشد تا بتوانید از طریق نوسانات کوتاه‌مدت، کسب سود کنید.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید ای آی دوج از صرافی ارز دیجیتال

چگونه با اسکالپینگ کسب سود کنیم؟

استراتژی اسکالپ

هر معامله‌گر برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال استراتژی و سیستم معاملاتی خاص به خود را دارد تا بالاترین سود ممکن را دریافت کند. البته برخی از معامله‌گران اصول و استراتژی معاملاتی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که استراتژی اسکالپینگ زمانی کار می‌کند که تحلیل تکنیکال به موقع وجود داشته باشد. به طور متوسط، اسکالپرها هر ۵ تا ۱۰ دقیقه موقعیت‌های خود را باز می‌کنند و حتی روزانه ده‌ها یا صدها معامله انجام می‌دهند. اما بهترین بازه زمانی (مدت زمان ورود و خروج) برای معاملات اسکالپ بین ۵ تا ۳۰ دقیقه است.

در اینجا نحوه انجام یک سناریوی معاملاتی اسکالپ اصولی را توضیح می‌دهیم:

۱. ابتدا قیمت‌ها و نمودار ارزهای دیجیتال را مطالعه می‌کنید تا متوجه شوید چه زمانی ممکن است ارزش آنها افزایش یا کاهش یابد. رصد قیمت و نمودارها به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید چه زمانی بخرید یا بفروشید.

۲. وقتی مطمئن شدید که به زودی قیمت یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد، سریعا مقداری از آن را با قیمت پایین‌تری خریداری می‌کنید.

۳. وقتی ارز را در قیمت پایین خریدید، منتظر می‌مانید تا قیمت آن اندکی افزایش یابد و سپس آن را می‌فروشید و سود کمی کسب می‌کنید.

۴. پس از فروش، با جستجوی فرصتی دیگر برای خرید کم و فروش بالا، این روند را تکرار می‌کنید. این روند می‌تواند بارها در طول روز اتفاق بیفتد و به شما این امکان را می‌دهد معاملات زیادی را با سودهای کوچک انجام دهید.

۵. سریع بودن و توجه به قیمت‌ها و روند بازار بسیار مهم است زیرا قیمت‌ها می‌تواند به سرعت تغییر کند.

در حالی که اسکالپ کریپتو ممکن است در تئوری آسان به نظر برسد، اما در عمل می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد و به تجزیه و تحلیل دقیق، تصمیم‌گیری سریع و درک ریسک‌های موجود نیاز دارد.

اگر قبلا هرگز با استراتژی اسکالپ معامله نکرده‌اید، پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از پول واقعی خود با یک حساب آزمایشی (دمو) این استراتژی را امتحان کنید. در حال حاضر بهترین صرافی‌ها از جمله صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قابلیت دمو را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا به صورت آزمایشی معامله کنید و گویی دارای پول واقعی هستید.

معایب و مزایای اسکالپینگ

اسکالپینگ

استراتژی اسکالپ از جمله روش‌های معاملاتی است که می‌تواند سود بالایی برای شما به همراه داشته باشد و مانع تحمیل ضررهای سنگین به شما شود. اما قاعدتا مانند هر روش معاملاتی معایب و مزایای نیز دارد.

اسکالپینگ یک فرصت معاملاتی مناسب برای افرادی است که تمایلی به نگهداری بلندمدت دارایی‌های دیجیتال خود ندارند. از سوی دیگر معامله‌گران مبتدی می‌توانند بعد از کسب دانش لازم درمورد استراتژی اسکالپ و نوسان‌گیری، برای افزایش مهارت و به دست آوردن سودهای کوچک، اسکالپ کردن را انتخاب کنند. همچنین از دیگر مزایای این استراتژی می‌توان به ریسک کم آن اشاره کرد. از آنجایی که زمان معاملات بسیار کوتاه است، ریسک کمتری به همراه دارد.

علاوه بر مزایای بی‌شماری که استراتژی اسکالپینگ دارد، این روش معاملاتی معایبی نیز دارد که معامله‌گران باید در نظر داشته باشند. در گام اول این روش برای افرادی که مهارت ریاضی و سرعت عمل بالایی ندارند، اصلا مناسب نیست و به احتمال زیاد در صورتی که اسکالپ کنند با شکست روبه‌رو می‌شوند.

یکی دیگر از معایب این روش این است که استفاده از استراتژی اسکالپ برای انجام معاملات، استرس بالایی به معامله‌گر وارد می‌کند و باید لحظه‌ای قیمت‌ها را دنبال کند.

تکنیک‌های اسکالپ ارز دیجیتال

اندیکاتورهای استراتژی اسکالپ، اصلی‌ترین ابزار تحلیل تکنیکال است که همیشه مورد توجه معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. با استفاده از اندیکاتورها، راحت‌تر می‌توانید در بازارهای مالی تصمیم‌گیری و از فرصت‌های معاملاتی استفاده کنید.

در ادامه ۷ استراتژی محبوب اسکالپ را معرفی کرده‌ایم که می‌تواند توسط معامله‌گران مبتدی و باتجربه کریپتو مورد استفاده قرار گیرد.

ترید در محدوده حمایت و مقاوت

Range Trading استراتژی مورد استفاده در معاملات اسکالپ کریپتو است که در آن معامله‌گران محدوده قیمت یا الگوهای ادغام را در بازار شناسایی می‌کنند. هنگامی که قیمت یک ارز دیجیتال در یک محدوده قرار دارد، بین سطوح حمایت و مقاومت تعریف شده در نوسان است. هدف اسکالپرها خرید در سطح حمایت و فروش در محدوده مقاوت است. اگر یه معامله‌گر با تجربه هستید، مطمئن شوید که روند بازار را تعیین کرده و مناطق حمایت و مقاومت را با خطوط روند شناسایی کرده‌اید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که قیمت بیت کوین برای چند روز بین ۲۷۲۰۰ تا ۲۷۹۰۰ دلار در حال حرکت بوده است. چنین سناریویی ممکن است زمان خوبی برای به کارگیری استراتژی بازه معاملاتی باشد. زمانی که بیت کوین به سمت سطح حمایت سقوط کرد آن را می‌خرید و زمانی که به سطح مقاومت نزدیک شد بیت کوین خود را بفروشید. تا زمانی که قیمت در کانال قیمتی که مشاهده کردید باقی بماند، این روند را تکرار کنید.

استفاده از آربیتراژ

استراتژی اسکالپ
تصویری از جفت‌های معاملاتی بیت کوین در بایننس. شما می‌توانید اختلاف قیمت قابل توجهی را بین جفت‌های مختلف مشاهده کنید

آربیتراژ یکی از ضروری‌ترین استراتژی‌های اسکالپ است. معامله آربیتراژ به خرید یک ارز دیجیتال با قیمت کمتر در یک صرافی و سپس فروش همان ارز دیجیتال با قیمت بالاتر در یک صرافی دیگر اشاره دارد.

دو نوع آربیتراژ وجود دارد؛ آربیتراژ جغرافیایی و آربیتراژ جفتی. آربیتراژ جغرافیایی به خرید و فروش یک دارایی بر اساس موقعیت جغرافیایی متفاوت اشاره دارد، در حالی که آربیتراژ جفتی به خرید و فروش یک دارایی بین جفت‌های مختلف اشاره دارد. به طور مثال، خرید بیت کوین با USDT و سپس آن را با استفاده از جفت معاملاتی BTC/ETH بفروشید. واکنش به فرصت‌های آربیتراژ باید سریع و قاطع باشد و به کار زیادی برای نظارت بر قیمت‌ها در همه بازارها به طور همزمان نیاز دارد.

گسترش پیشنهاد خرید

استراتژی گسترش پیشنهاد قیمت یکی دیگر از رویکردهای رایج مورد استفاده در معاملات پوست سر است. این روش شامل بهره‌گیری از تفاوت قیمت، میان قیمت پیشنهادی (بالاترین قیمتی که خریدار مایل به پرداخت است) و قیمت درخواستی (پایین‌ترین قیمتی که فروشنده مایل به پذیرش است) در بازار است.

هدف از استراتژی گسترش پیشنهاد قیمت، خرید یک ارز دیجیتال با کمترین قیمت پیشنهادی و سپس فروش آن با حداکثر قیمت درخواستی است. بهترین رمزارزها برای استفاده از این استراتژی، آنهایی هستند که بازارهایی به سرعت در حال تغییر دارند و فرصت‌هایی را برای اسکالپینگ فراهم می‌کنند.

پرایس اکشن

روش پرایس اکشن، بر اساس عوامل اساسی تعریف شده است که بر قیمت یک دارایی کریپتو تأثیر می‌گذارد. بر خلاف سایر استراتژی‌های آربیتراژ، روش پرایس اکشن مشابه خرید کریپتو بدون نیت برای اسکالپینگ است. تنها تفاوت در دوره زمانی کوتاهی است که هنگام استفاده از تحلیل پرایس اکشن برای تجارت پوست سر روی آن تمرکز می‌کنید.

رویکردهای مختلفی برای شناسایی روند قیمت وجود دارد. با توجه به ماهیت پرسرعت تجارت اسکالپ، تحلیل تکنیکال مهمترین نقش را در شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب برای اسکالپ ایفا می‌کند. از آنجایی که هم‌پوشانی قابل توجهی بین استراتژی پرایس اکشن اسکالپ و سرمایه‌گذاری منظم وجود دارد، می‌توانید از شاخص‌های فنی مانند RSI و SMA برای یافتن کریپتوهای صعودی بررسی کنید.

معاملات مارجین

معاملات مارجین به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن اهرمی‌های بزرگتر و با وجوه قرض گرفته شده از صرافی‌ها، حضور خود را در بازارها افزایش دهند. به طور مثال، معاملات پوست سر به طور پیش فرض شامل سود بسیار کمی در حدود ۱.۷ دلار است (با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلاری). با این حال، با استفاده از مارجین و یک اهرم ۵ برابری، همان حرکت قیمت ۸.۵ دلار برای شما سود میاورد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اهرم به دو صورت عمل می‌کند. در صورت حرکت معامله در جهت عکس پیش‌بینی شما، زیان‌ها به اندازه سود بالقوه تقویت می‌شوند. علاوه بر این، استفاده از مارجین هزینه‌ها و کارمزدهای بیشتری را به همراه دارد که می‌تواند برخی معاملات را بی‌سود کند.

اندیکاتور RSI

از جمله اندیکاتورهای مهم در تحلیل تکنیکال، اندیکاتور RSI است که استفاده از آن برای کاربران مبتدی بسیار مناسب است. در صورتی که اندیکاتور RSI بالای ۷۰ باشد، بدان معنی است که دارایی بیش از حد نیاز خریداری شده و در منطقه اشباع خرید قرار دارد و به احتمال زیاد قیمت آن کاهش خواهد یافت. در صورتی که RSI از ۳۰ کمتر باشد، بدان معناست که دارایی مورد نظر بیش از حد فروخته شده باشد. در این صورت است که باید انتظار داشت که قیمت افزایش یابد و این جاست که گفته می شود زمان مناسبی برای خرید است.

مووینگ اوریج (Moving Average)

از دیگر اندیکاتورهای مهمی که می توان از آن برای اسکالپینگ استفاده کرد، مووینگ اوریج است. این اندیکاتور برای کسب داده های خود از قیمت استفاده می کند تا اطلاعات آماری کاربردی در اختیار تریدرها قرار دهد. این شاخص براساس دوره زمانی تعریف می شود که میانگینی از قیمت های گذشته ارز دیجیتال مورد نظر محاسبه شود.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید بایننس کوین از صرافی ارز دیجیتال

چند فاکتور مهم برای معامله اسکالپ کریپتو

استراتژی اسکالپ

برای اجرای صحیح معاملات اسکالپ کریپتو، باید قاطع باشید، پیشینه قوی در تجارت داشته باشید و مهارت‌های مدیریت ریسک قوی داشته باشید. علاوه بر این، شما معمولاً باید مجموعه وسیعی از دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید.

تجزیه و تحلیل بازار: برای شناسایی حرکات کوتاه‌مدت قیمت و فرصت‌های بالقوه برای سودهای سریع، شاخص‌های مختلف بازار، مانند نمودارها، حجم و ارزش ارز موردنظر را تجزیه و تحلیل کنید.

تعیین نقاط ورود و خروج: نقاط ورودی و خروجی خاصی را برای معاملات بر اساس تحلیل آنها تعیین کنید. این نقاط اغلب بر اساس شاخص‌های فنی، سطوح حمایت و مقاومت یا الگوهای موجود در نمودارهای قیمت هستند.

اجرای سریع معامله: به سرعت وارد معاملات شده و از آن خارج شوید تا از تفاوت قیمت‌های کوچک بهره ببرید. از دستورات محدود یا سفارشات بازار برای اجرای سریع معاملات و جلوگیری از دست دادن فرصت‌های سود بالقوه استفاده کنید.

حد ضرر تعیین کنید: برای مدیریت ریسک، دستورات توقف ضرر محکمی را تنظیم کنید. اگر قیمت بر خلاف موقعیت آن‌ها حرکت کند، این سفارش‌ها به‌طور خودکار معامله را می‌بندند.

سودهای کوچک، حجم زیاد: هدف کسب سودهای کوچک در هر معامله است. به دنبال جمع آوری سود با انجام حجم بالایی از معاملات در طول روز باشید.

اهرم: استفاده از اهرم می‌تواند بازده (و زیان) بالقوه را چندین برابر کند و نوسانات کوچک قیمت را به فرصت‌های سرمایه گذاری بسیار سودآور تبدیل کند. به خاطر داشته باشید که هر چه اهرم بالاتر باشد، خطرات نیز بیشتر است.

نظارت مستمر: بازار و موقعیت‌های خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و به دنبال فرصت‌های سریع برای ورود یا خروج از معاملات باشید. برای تصمیم‌گیری آگاهانه از ابزارهای معاملاتی پیشرفته مانند نمودارهای قیمت لحظه‌ای و داده‌های دفتر سفارش استفاده کنید.

متداول ترین پرسش ها

اسکالپ ارز دیجیتال چیست؟

اسکالپینگ یا اسکالپ تریدینگ، یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت است که به معامله‌گر این امکان را می‌دهد تا از حرکات روزانه و کوچک قیمت یک دارایی، سود کمی به دست آورید.

با اسکالپ ارز دیجیتال چگونه کسب درآمد کنیم؟

هر معامله‌گر برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال استراتژی و سیستم معاملاتی خاص به خود را دارد تا بالاترین سود ممکن را دریافت کند.

چه فاکتورهایی برای معامله اسکالپ کریپتو لازم است؟

تجزیه و تحلیل بازار، تعیین نقاط ورود و خروج، اجرای سریع معامله، تعیین حد ضرر، سودهای کوچک به همراه حجم زیاد، اهرم و نظارت مستمر مهمترین فاکتورهایی هستند که در معامله اسکالپ کریپتو باید در نظر داشته باشید.

بهاره چراغی

من بهاره چراغی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری از دانشگاه خبر تهران مرکز هستم. حدود 12 سال است که در زمینه تولید محتوا با مهم‌ترین رسانه‌های مکتوب و آنلاین ایران همکاری دارم. از سال 1398 با بالا گرفتن تب سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به این بازار علاقه‌مند و با گذراندن دوره‌های مختلف وارد دنیای جدیدی از بازارهای مالی شدم. من اینجا کنار شما او‌ام‌پی فینکسی‌های عزیز هستم تا بتوانم تحلیل‌ها، مفاهیم اقتصادی و خبرهای روز دنیای ارزهای دیجیتال را با زبان ساده با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم مسیر امنی برای سرمایه‌گذاری و ترید را تجربه و طی کنیم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا