آموزش ارز دیجیتالوایت پیپر

معرفی جامع وایت پیپر پپه Pepe

پپه (Pepe) یک ارز دیجیتال محبوب در بین مردم است که در دسته میم‌کوین‌ها قرار می‌گیرد. با مطالعه وایت پیپر پپه می‌توانید اطلاعات زیادی درباره کارایی، نحوه عملکرد و اهداف آن به دست آورید. وایت پیپر هر پروژه ارز دیجیتال می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان بازار قرار بدهد. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی بخش‌های مختلف وایت پیپر Pepe می‌پردازیم.

پادکست معرفی جامع وایت پیپر پپه Pepe

بخش معرفی در وایت پیپر پپه

پپه در حال ساخت یک اکوسیستم غیرمتمرکز روی بلاک چین سولانا است. این پروژه هدف اصلی خود را ارائه یک تجربه امن و جذاب برای تمام افراد حاضر در شبکه سولانا معرفی می‌کند. تیم پشتیبانی Pepe روی ساخت صرافی غیرمتمرکز، بازی‌ها و ابزارهای مختلف در شبکه سولانا تمرکز دارد. تیم پروژه پپه به‌طور فعال از طریق رسانه‌های اجتماعی با جامعه در تعامل بوده، رویدادها و مسابقات مختلفی برگزار می‌کند و با بررسی بازخوردها سعی در بهبود پلتفرم خود دارد. هدف اصلی این پروژه، ایجاد یک جامعه قدرت‌مند از افراد با دیدگاه مشابه است که به شبکه سولانا علاقه‌مند هستند و به شکل سرگرم‌کننده و جذاب از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر این ارز در شبکه اتریوم نیز پشتیبانی می‌شود، افرادی که قصد خرید پپه را دارند با مطالعه وایت پیپر این پروژه می‌توانند تصمیمات بهتری در این راستا بگیرند، این ارز در صرافی او ام پی فینکس روی بلاکچین اتریوم قرار دارد.

استاندارد SPL چیست؟

در مطالعه وایت پیپر پپه با عبارت استاندارد توکن SPL یا استاندارد SPL مواجه می‌شوید. واژه SPL مخفف Solana Program Library است و به مجموعه‌ای از برنامه‌ها که برای پشتیبانی از ایجاد و مدیریت توکن‌ها در سولانا طراحی شده، اشاره دارد. توکن‌های SPL مشابه توکن‌های ERC-20 در بلاک چین اتریوم هستند، زیرا از استاندارد خاصی برای ایجاد، انتقال و مدیریت توکن‌های سفارشی پیروی می‌کنند. در واقع می‌توان گفت استاندارد توکن SPL لایه‌ای کاربردی برای میم‌کوین‌های شبکه به همراه می‌آورد.

بازی‌ها در وایت پیپر پپه

اکوسیستم پپه امکانات گسترده‌ای از جمله بازی‌هایی مانند فلیپ ا پپه (Flip a Pepe) و رفل (Raffle) به کاربران ارائه می‌دهد که روی بلاک چین سولانا ساخته شده‌اند و از ارز دیجیتال PEPE به عنوان توکن درون بازی استفاده می‌کنند. این بازی‌ها در جهت تعامل با شبکه سولانا و کسب توکن‌های PEPE ارائه می‌شوند. این تیم همچنین در حال کار روی ایجاد بازی‌های جدیدی است که از آخرین فناوری بلاک چین بهره می‌برند تا تجربه‌ای منحصر به فرد از بازی را برای کاربران به وجود آورند. برای مثال می‌توانیم نحوه عملکرد بازی Flip a Pepe را بررسی کنیم.

Flip A Pepe

Flip a Pepe یک بازی ساده با توکنومیک‌های حمایتی است. این بازی به یک مدل شرط‌بندی شباهت دارد، برای بازی باید شرط خود را روی یک مقدار مشخصی از توکن‌های پپه بگذارید. اگر برنده شوید، توکن‌های شما دو برابر خواهد شد و اگر ببازید:

  • ۵۰ درصد از توکن‌های شرط‌بندی شده می‌سوزند و به این ترتیب میزان کل تامین توکن‌های پپه کاهش پیدا می‌کند.
  • ۲۰ درصد از تمام توکن‌ها به استخر اضافه می‌شوند که برای تامین توسعه بازی و سایر طرح‌های مرتبط با توکن پپه استفاده می‌شود.
  • ۲۵ درصد باقی‌مانده توکن‌ها برای توسعه پروژه اختصاص داده می‌شود.

این سیستم تضمین می‌کند ارزش توکن‌های باقی‌مانده در گردش به طور مداوم افزایش می‌یابد و باعث می‌شود Flip a Pepe به یک بازی مهم برای هر دارنده توکن پپه تبدیل شود. Flip a Pepe یک بازی شانسی با ریسک بالا است، اما برای دریافت پاداش‌های بزرگ پتانسیل زیادی دارد.

ابزارها در وایت پیپر پپه

ابزارها در وایت پیپر پپه

ابزارها در وایت پیپر پپه شامل سه مورد راگ‌چکر (Rug Cheacker)، مینت (Mint) و لانچ‌پد (Launchpad) می‌شود. ابزارها امنیت و ساده‌سازی فرایند سرمایه‌گذاری روی توکن‌ها در شبکه سولانا و راه‌اندازی NFT را فراهم می‌کنند. ساخت توکن‌های جدید و ویرایش ابرداده‌ها به کمک ابزارها امکانات بی‌پایانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Rug Cheacker

Rug cheacker ابزاری ضروری برای اطمینان از یکپارچگی و شفافیت اکوسیستم سولانا است که هشدارهای مهم و کلاهبرداری‌های احتمالی را بررسی می‌کند. در این بخش از وایت پیپر پپه، ویژگی‌های Rug Cheacker و نحوه عملکرد آن در جهت محافظت از جامعه و ارتقای شفافیت را بررسی خواهیم داد.

Lock Cheak LP

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بررسی کنند آیا نقدینگی یک توکن مشخص، قفل شده یا سوزانده شده است که گامی مهم در جلوگیری از دامپینگ و اطمینان از توزیع عادلانه توکن‌ها محسوب می‌شود.

SPL Token Mint Authority Check

این تابع بررسی می‌کند آیا توکن SPL که برای ضرب توکن‌های جدید استفاده می‌شود، صلاحیت انجام این کار را دارد یا خیر. این موضوع مانع از کلاهبرداری‌های احتمالی که در آن یک توسعه‌دهنده توکن‌های جدیدی تولید می‌کند و آن‌ها را به فروش می‌رساند، می‌شود.

بررسی‌کننده توزیع توکن Token Distribution Check

این ویژگی کیف پول‌هایی که درصد زیادی از کل عرضه توکن مشخص شده را در خود نگه داشته باشند، بررسی می‌کند. اگر بیش از ۵ درصد از مبلغ استخر در یک کیف پول قرار بگیرد، با یک هشدار قرمز نشان داده می‌شود که این کیف پول توانایی ایجاد نوسانات قیمت را دارد. اگر یک کیف پول بین ۳ تا ۴ درصد از عرضه را در خود جای دهد، با یک هشدار زرد مشخص می‌شود که نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب است.

بررسی‌کننده توزیع کیف پول Wallet Distribution Checker

این تابع هر گونه الگوی غیرعادی در توزیع توکن‌های مشخص شده بین کیف پول‌های مختلف را بررسی می‌کند. به عنوان مثال اگر یک توسعه‌دهنده در ابتدا درصد زیادی از عرضه را بخرد و سپس توکن‌ها را به کیف پول‌های متعدد بفرستد تا به آرامی شروع به دامپ کند به عنوان یک الگوی غیر عادی شناخته می‌شود.

پامپ و دامپ در ارز دیجیتال چیست؟ چطور در دام آن نیفتیم؟

لانچ‌پد و مینت

یکی از ویژگی‌های کلیدی لانچ پد ساخت NFT است، یعنی به پروژه‌ها اجازه می‌دهد توکن‌های غیرقابل تعویض و منحصربه‌فرد خود را ایجاد کرده و از آن‌ها برای مقاصد مختلف استفاده کنند. NFT در فضای بلاک چین یک روند روبه‌ رشد را طی می‌کند و در آینده می‌تواند تحولات چشمگیری به وجود آورد.

از دیگر ویژگی‌های لانچ‌پد می‌توان به ساخت توکن اشاره کرد که اجازه می‌دهد پروژه‌ها توکن‌های خود را ایجاد کرده، قرارداد هوشمند تنظیم کنند و توکنومیک‌های خود را سفارشی کنند. این ویژگی برای پروژه‌هایی که قصد ایجاد توکن‌های کاربردی، توکن‌های امنیتی یا استیبل‌کوین را دارند، عالی است.

لانچ‌پد همچنین شامل یک فرایند تایید برای اطمینان از صحت و سلامت پروژه‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند. این اطمینان از طریق پر کردن یک فرم و ارائه اطلاعات مرتبط در مورد پروژه مانند Doxxing خصوصی اعضای تیم، چشم‌‌انداز پروژه و کاربردهای آن به وجود می‌آید. لانچ‌پد تضمین می‌کند‌ که فقط پروژه‌های قانونی از آن استفاده می‌کنند و یکپارچگی اکوسیستم سولانا حفظ می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز DEX

صرافی غیرمتمرکز پپه

صرافی غیرمتمرکز ارائه شده توسط پروژه پپه که Pepery DEX نام دارد از استاندارد Solana Token-2022 پیروی می‌کند. این صرافی بر اساس آخرین فناوری و زیرساخت‌های شبکه سولانا ساخته شده است که امکان پردازش تعداد زیادی تراکنش در هر ثانیه با هزینه کم را فراهم می‌کند. تیم توسعه‌دهنده به دنبال ادغام ویژگی‌های دیگر مانند سفارشات محدود، تعیین حد ضرر، معاملات مارجین و پروتکل‌های وام‌دهی و قرض‌گرفتن است.

سواپ SWAP

بخش Swap در صرافی غیرمتمرکز پپه یک رابط کاربری ساده برای تعویض توکن‌های پپه و دیگر توکن‌ها در بلاک چین سولانا فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان، توکن‌ها را به راحتی با یک‌دیگر معامله کنند.

فارم Farm

صرافی همچنین دارای یک سیستم سرمایه‌گذاری داخلی و تامین نقدینگی است که به کاربران امکان می‌دهد با ارائه نقدینگی در استخرها و قرار دادن توکن‌های خود، پاداش کسب کنند. این موضوع ضمن حمایت از نقدینگی و سلامت کلی اکوسیستم، منجر به کسب درآمد غیرفعال به کاربران می‌شود.

تامین کننده نقدینگی Liquidity Provider

صرافی دارای یک برنامه تامین نقدینگی خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد با ارائه نقدینگی به صرافی پاداش دریافت کنند. این برنامه مانند یک مشوق عمل خواهد کرد و به ارائه دهندگان نقدینگی برای مشارکت آن‌ها در این پلتفرم پاداش می‌دهد.

نمودارها Charts

صرافی دارای یک سیستم نمودار داخلی خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد داده‌های بازار را در زمان واقعی مشاهده کنند و تصمیمات معاملاتی آگاهانه‌تری بگیرند. نمودارها دارای شاخص‌ها و ابزارهای مختلفی برای کمک به کاربران در تجزیه و تحلیل بازار و تصمیم گیری آگاهانه خواهند بود.

معامله Trade

هدف نهایی صرافی پپه پیاده‌سازی استاندارد Token 2022 است که امکان می‌‌‌دهد ویژگی‌های جدیدی مانند مالیات، حداکثر کیف پول و حداکثر تراکنش روی توکن‌ها در بلاک چین سولانا اضافه شود تا یک اکوسیستم ایمن و کارامد برای انجام معاملات وجود داشته باشد.

به طور کلی، صرافی فوق یک پلتفرم قدرتمند و کاربرپسند خواهد بود که ویژگی‌های زیادی را برای حمایت از رشد و توسعه اکوسیستم پپه در شبکه سولانا ارائه می‌دهد. صرافی پپه با بهره‌مندی از ابزارهای معاملاتی پیشرفته، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی و تعهد به اجرای آخرین استانداردهای معاملاتی یک مقصد مهم برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در جامعه سولانا خواهد بود.

سخن آخر

وایت پیپر می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره یک پروژه بدهد اما برای خرید یا سرمایه‌گذاری روی یک ارز نباید تنها به مطالعه وایت پیپر آن اکتفا کرد. در این مقاله به صورت جامع بخش‌های مختلف وایت پیپر پپه را مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما به عنوان یک سرمایه‌گذار قصد خرید ارز پپه را دارید با در نظر گرفتن اهداف سرمایه‌گذاری باید این پروژه را از جهت‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

پرسش‌های متداول درباره وایت پیپر پپه

  • ارز دیجیتال پپه چیست؟

    کوین پپه یک میم‌کوین محبوب است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و مدت کوتاهی پس از عرضه عمومی آن در آوریل ۲۰۲۳ به یکی از پرمعامله‌ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

  • وایت پیپر چیست؟

    وایت پیپر یک سند معتبر است که اطلاعات، تجزیه و تحلیل تخصصی و بینش یک سازمان را در مورد یک موضوع یا راه حل برای یک مشکل ارائه می‌دهد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا