تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر

در چهل و چهارمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر، بررسی وضعیت کلی مارکت در اولین روز معاملاتی هفته، واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها در روزهای آتی و نکته معاملاتی هفته در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۳ مهر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 3 مهر
وضعیت کلی بازار در شروع هفته معاملاتی جدید - 3 مهر

طبق روال همیشه در هفته نامه‌های او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر» را به بررسی شرایط کلی بازار در اولین روز هفته جدید یعنی دوشنبه ۳ مهر اختصاص می‌دهیم.

قیمت بیت کوین هفته گذشته توانست تا سطح ۲۷,۴۸۳ دلار افزایش یابد و رشدی ۴ درصدی را تجربه کند. اما این افزایش قیمت پایدار نبود و بیت‌کوین قوت و توان لازم برای تثبیت بالای مقاومت ۲۶,۵۰۰ دلار را نداشت.

در اولین روز هفته جدید، رمزارز شماره یک بازار در قیمت ۲۶,۲۴۸ دلار و با تسلط ۵۰ درصدی بر بازار کار خود را آغاز کرده و به نظر می‌رسد که در حال نزدیک شدن به حمایت ۲۴,۸۰۰ دلار است.

ارز دیجیتال اتریوم نیز به طور کامل از بیت‌کوین تبعیت کرده و با کاهش ۶ درصدی طی پنج روز گذشته به سمت حمایت ۱,۵۵۰ دلار در حرکت است. سطح ۱,۵۳۱ دلار کمترین قیمت اتریوم طی شش ماه اخیر بوده و در صورتی که به سمت پایین شکسته شود، این رمزارز گام نزولی جدیدی را آغاز می‌کند.

دامیننس تتر دو کندل صعودی قابل توجه طی هفت روز گذشته از خود به جای گذاشته و در حال تلاش برای عبور از محدوده مقاومتی ۸ درصد است.

تمامی این موارد گواه این است که کل مارکت کریپتو در یک تریدینگ رنج فشرده قرار گرفته است. واکنش نهایی بیت‌کوین به حمایت ۲۴,۸۰۰ دلار و واکنش نهایی دامیننس تتر به مقاومت ۸ درصد تکلیف این درجا زدن‌های قیمت را معلوم کرده و روند میان مدت بازار را مشخص می‌کند.

عبور دامیننس تتر از محدوده ۸ درصد منجر به وقوع یک دامپ جدید در بازار شده و قیمت بیت‌کوین را تا محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار کاهش می‌دهد. از سوی دیگر بازگشت دامیننس تتر از این مقاومت می‌تواند موتور حرکت قیمت‌ها به سمت هدف‌های بالاتر باشد.

در میان درجا زدن‌های بیت‌کوین، برخی آلت‌کوین‌ها بودند که با نوسان‌های مثبت و منفی قابل توجهی همراه شدند. رمزارزهای اپتوس (APT)، کرودائو (CRV) و اکسی اینفینیتی (AXS) در هفته معاملاتی جدید را با نوسان‌های مثبت همراه شدند و رمزارزهای تن‌کوین (TON)، ریپل (XRP) و کرونوس (CRO) هفته جدید را با نوسان‌های منفی آغاز کردند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 3 مهر

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر» به معرفی واچ لیست هفتگی و معرفی رمزارزهای مستعد رشد اختصاص یافته است.

سهم عرضه بیت‌کوینی که در اختیار هولدرهای کوتاه است، در حال حاضر به پایین‌ترین سطح در ده سال گذشته رسیده و این موضوع نشان دهنده آن است که عرضه این رمزارز به تدریج به حساب نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ بازار وارد خواهد شد.

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد، کل مارکت در یک تریدینگ رنج فشرده قرار گرفته و بی تصمیمی بزرگی در میان معامله‌گران به وجود آمده است. همین موضوع منجر به عملکرد ضعیف قیمت و کاهش نوسان در بازار بیت‌کوین و همچنین آلت‌کوین‌ها شده است. به بیان دیگر این بی تصمیمی در معامله‌گران، کاهش حجم نقدینگی را به دنبال داشته است.

اما بازار رمزارزها در تمام دوره‌های خود، چه صعودی چه نزولی و چه تریدینگ رنج همواره فرصت‌های کسب سود جذابی را به معامله‌گران خود ارائه می‌کند و این درجا زدن‌های قیمتی به معنای عاری شدن بازار از فرصت‌های نوسان‌گیری نیست!

در پنجاه و سومین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، چین لینک (LINK)، میکر (MKR) و آربیتروم (ARB) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته برای شما قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۳ مهر مراجعه کنید.

دو عامل مهم در معاملات این هفته (دوشنبه ۳ مهر)

در سومین و البته مهم‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر» دو مورد از مهم‌ترین عوامل تکنیکال و فاندامنتال در هفته جاری را بررسی خواهیم کرد.

  • تقاطع مرگ در نمودار بیت‌کوین

منظور از تقاطع مرگ یا اصطلاحا Death Cross شرایطی است که در آن میانگین متحرک کوتاه مدت (۵۰MA)، میانگین متحرک بلند مدت (۲۰۰MA) را به سمت پایین قطع کند. تقاطع مرگ یک سیگنال نزولی در بازار بوده و نشان از ادامه کاهش قیمت‌ها دارد. در حال حاضر این تقاطع در نمودار Bitcoin/TetherUS شکل گرفته و یکی از مواردی است که می‌تواند تریدینگ رنج فعلی را با ایجاد یک روند نزولی جدید به پایان برساند.

تقاطع مرگ در نمودار بیت کوین


  • سخنرانی فدرال رزرو مهم‌ترین رویداد اقتصادی هفته

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، روز پنج شنبه همین ششم مهر ماه در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت. در حال حاضر پاول با توجه به جایگاهی که دارد به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مقامات پولی در دنیا محسوب شده و صحبت‌های او پیرامون تصمیمات بانک مرکزی آمریکا می‌تواند منجر به ایجاد نوسان‌های گسترده در بازار شده و به طور آهسته و پیوسته به انتظارات و ابهامات معامله‌گران از روند کوتاه مدت و میان مدت بازار پاسخ دهد.

نکته معاملاتی هفته دوشنبه ۳ مهر

نکته معاملاتی هفته دوشنبه 3 مهر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳ مهر» را با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«اگر مراقب نباشید، بردهای بزرگ می‌توانند شما را برای باخت‌های بزرگ آماده کنند. بازار جای تکبر و غرور نیست! نتیجه آخرین معامله را از ذهنتان بیرون کنید و مطابق با استراتژی شخصی‌تان پیش بروید.»

در هفته نامه‌های قبلی به طور مفصل در مورد تاثیر احساسات منفی حاصل از معاملات ضررده برایتان صحبت کردیم. معاملات بازنده منجر به شکل‌گیری احساس ترس و خشم در ذهن شما شده و شما را به سمت انتقام از بازار سوق می‌دهد. بنابراین بارها و بارها به شما توصیه کردیم که مراقب احساسات منفی پس از ضرر باشد.

اما لازم است بدانید که احساسات و هیجانات مثبت نیز احتیاج به مراقبت دارند! معاملاتی که سود بزرگی به شما می‌رسانند عموما ذهنتان را غرق در احساساتی همچون غرور و طمع می‌کنند. غلبه احساس طمع بر ذهن، شما را مجاب می‌کند تا به امید سود بیشتر، تعداد معاملات و همچنین حجم هر معامله را افزایش دهید و این مترادف است با خروج از استراتژی معاملاتی!

از معاملات برنده و سود آن‌ها محافظت کنید. یادتان باشد که سبک زندگی تریدری در تمام دوران‌ها فقط و فقط نظم بوده است. شما با خروج از این نظم و زیر پا گذاشتن قوانین مدیریت سرمایه خود هیچ دستاوردی از کل مارکت نخواهید داشت.

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 3 مهر

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا