اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

شبکه آزمایشی ترا ۲ را‌ه‌اندازی شد

بر اساس توییت منتشر شده از اوربیتال کامند (Orbital Command)، شبکه آزمایشی (Testnet) ترا ۲ اجرا شد. شبکه اصلی (Mainnet) آن نیز قرار است در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد) راه‌اندازی شود که همراه خود یک ایردراپ (Airdrop) نیز دارد.

اجرای این شبکه آزمایشی و ایردراپ جزء نقشه احیای ترا است که ترافرم لبز (Terraform Labs) و کمک بنیان‌گذار آن، دو کوان، برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند.


توکن بومی شبکه ترا ۲ به نام لونا (LUNA) خواهد بود و چهار گروه از سرمایه‌گذاران برای دریافت آن به‌صورت پاداش واجد شرایط هستند؛ افرادی که رمزارزهای لونا یا UST را قبل از انجام حمله داشته بودند و افرادی که پس از حمله اقدام به خرید لونا یا UST کرده‌اند.


هولدرهای واجد شرایط ۳۰ درصد از ایردراپ را روز ۲۷ می (۶ خرداد) دریافت خواهند کرد و الباقی ارزها طی یک روند دو ساله و حداکثر هر ۵ ماه برای آن‌ها واریز می‌شود.


ترا ۲ یک بلاک چین کاملاً جدید است و در کنار شبکه اصلی ترا که ترا کلاسیک (Terra Classic) نامیده خواهد شد، به کار خود ادامه می‌دهد. رمزارز لونا جدید نیز با استیبل کوین UST همبستگی نخواهد داشت.


اوربیتال کامند یکی اعتبارسنج‌های شبکه ترا است که وظیفه آموزش و آگاهی را در جامعه ترا بر عهده دارد. این نهاد، ترا ۲ را به‌عنوان «غیرمتمرکزترین بلاک چین بزرگ در دنیای رمزارزها» معرفی کرد.

چندین پروژه هم با نام‌های نبیولا (Nebula)، سیگما (Sigma)، پریزم (Prism)، استروپورت (Astroport)، فینکس (Phoenix)، نکسوز (Nexus)، اسپکتروم (Spectrum)، انکور (Anchor)، وان پلنت (One Planet)، رندوم ارث (Random Earth) و کوین‌هال (Coinhall) حضور خود در شبکه ترا ۲ را تایید کردند.


همچنین این نهاد بیان کرد که در بدترین حالت، ترا ۲ در مرکز اکوسیتم بزرگ کازموز (Cosmos) فعالیت خواهد کرد. کاربران شبکه کازموز نیز می‌توانند جهت برخورداری از خدماتی مانند قرض‌دهی و وام‌گیری، دارایی‌های خود را به این شبک جدید انتقال دهند.

آیا ترا ۲ کافی است؟

ایجاد شبکه ترا ۲ حرکتی شجاعانه از سوی سران این پروژه است، اما هنوز برای این که این حرکت جبران‌کننده شکست قبلی خود باشد، بحث و گفت و گوهای زیادی باقی مانده است.

سقوط ترا آسیب جدی به شهرت و سابقه این پروژه وارد کرد و اکنون بسیاری از افراد در مورد این شبکه دچار شک و تردیدهای زیادی هستند. سرمایه‌گذاران شخصی و سازمانی هر دو ضررهای سنگینی را متحمل شدند و حتی کلاهبردارن نیز از این آب گل‌آلود ماهی گرفتند.


البته که هنوز برخی از اعضای این شبکه هستند که رویکردهای مرتبط با احیای شبکه ترا را مشتاقانه حمایت می‌کنند. با توجه به هر آن‌چه که گذشت، کاربران بر این باوراند که شبکه ترا مورد حمله هکرها قرار گرفته و بهتر است که دوباره بازسازی و اجرا شود.


اما با وجود پرونده‌های قضایی، مسدود شدن دارایی‌ها و تحقیقات در حال انجام، زمان لازم است تا این که جامعه رمزارزها شاهد خروج ترا از ابهامات و بازگشت به اوج خود باشد. هفته‌های پیش رو برای روشن شدن آینده اکوسیستم ترا بسیار حائز اهمیت خواهند بود.

درخواست دو کوان از صرافی‌ها برای لیست کردن ترا ۲

با تایید اکثریت آرای جامعه ترا مبنی بر ایجاد یک شبکه بلاک چین جدید همراه با یک توکن بومی، منابع خبری گزارش دادند که دو کوان، مدیرعامل ترافرم لبز، با پنج صرافی بزرگ کره جنوبی تماس گرفته تا لونا ۲ (توکن بومی شبکه ترا ۲) را در لیست ارزهای خود قرار دهند.


بر اساس گزارشی از یک نشریه خبری داخلی به‌نام هرالدکورپ (Heraldcorp)، یکی از کارمندان کمپانی ترافرم لبز که بر این باورند شخص دو کوان بوده است، از صرافی‌ها درخواست کرده که هنگام راه‌اندازی توکن جدید لونا آن را لیست کنند. همچنین در این گزارش آمد که تمام این صرافی‌ها، دارایی‌های دیجیتال خود را با جفت وان (Won) کره (KRW) ارائه می‌دهند.


علاوه بر این‌ها، این منبع خبری بیان کرد که ظاهراً دو کوان پس از انتشار طرح پیشنهادی بازسازی ترا با عنوان «تولد دوباره ترا» (Rebirth of Terra Network) در تالار گفت و گوی این انجمن، ابتدا از طریق تلگرام این با صرافی‌ها ارتباط برقرار کرده است. این طرح شامل راه‌اندازی یک بلاک چین کاملاً جدید در عوض ایجاد فورک در شبکه قبلی بود.


اما یکی از منابع آگاه در رابطه با این اتفاقات معتقد است که صرافی‌های کره، با توجه به اتفاقات اخیر برای لونا و UST، در رابطه با لیست کردن هر توکنی از ترا احتیاط زیادی را به خرج دهند. این پلتفرم‌ها باید آگاه باشند که با توجه به سقوط سنگین و گسترده ترا، تحقیقات پلیس آغاز شده و مقامات مرتبط وارد عمل شده‌اند.


وی خطاب به دو کوان و کمپانی ترا گفت که اگر می‌خواهید توکن شما لیست شود، از کانال‌های رسمی این عملیات اقدام کنید.


به گزارش نشریه EWN، دو کوان جهت شهادت پیرامون وقایع پیش آمده به مجلس دعوت شده است. مقامات قانونی نیز از صرافی‌های داخلی درخواست کردند تا اتمام تحقیقات دارایی‌های مرتبط با بنیاد لونا (LFG) را مسدود کنند.


شایان ذکر است که بر اساس گزارشات غیررسمی، یکی از چهار صرافی بزرگ کره جنوبی به نام آپ‌بیت (Upbit) در رابطه با لیست کردن توکن جدید ترا ۲ و ایردراپ آن حمایت خود را نشان داده است.

منبع: Ethereumworldnews

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا