تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ۲۱ تیر ۱۴۰۱

سرمایه گذاری و معامله نیاز به درک روشنی از جنبه های مختلف دارایی دارد که قصد خرید آن را دارید. شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید بدانید که یک دارایی چه ارزشی را ارائه می‌دهد و پتانسیل آینده آن به چه صورت است. در دنیای ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های محبوب برای پیش‌بینی عملکرد قیمتی رمزارزها، عموماً در بازه‌های زمانی کوتاه است.

تحلیل تکنیکال روشی برای تحلیل آینده قیمتی یک رمزارز با استفاده از شاخص‌های ریاضی و با توجه به رفتار قیمتی دارایی مد نظر در گذشته است. اصول کلی تحلیل تکنیکال شامل شناسایی روندها و الگوها در نمودار یک دارایی است.

تحلیل تکنیکال ۲۱ تیر ۱۴۰۱ – بیت کوین (BTC)

بیت کوین تا روز ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر)، چندین مرتبه با عدم موفقیت در عبور از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای (۲۰۰ SMA) خود روبرو شده است که نشان‌دهنده ضعف در قیمت بیت کوین است.

نمودار روزانه بیت کوین (BTC) – FXStreet

بسته شدن کندل روزانه بیت کوین پایین‌تر از محدوده تقاضا ۲۰,۷۲۶ دلار تا ۱۹,۲۸۴ دلار، ممکن است با ادامه یک روند نزولی تا سطح ۱۷,۵۹۱ دلار همراه باشد.

در صورت بازگشت قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای و سطح ۲۲,۵۵۹ دلاری، پتانسیل رشد این رمزارز تا مرز ۲۵,۰۰۰ دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال ۲۱ تیر ۱۴۰۱ – اتریوم (ETH)

اتریوم در پی عدم موفقیت در عبور از سطح مقاومتی ۱,۲۸۴ دلاری، اکنون به‌دنبال یک کف حمایتی مناسب می‌گردد. از این رو، به نظر می‌رسد نقطه میانی محدوده ۸۷۸ تا ۱,۲۸۴ دلار یعنی ۱,۰۸۱ دلار، سطحی کلیدی است که احتمال ورود خریداران در آن وجود دارد.

نمودار روزانه معاملات آتی اتریوم (ETH) – FXStreet

در صورت تحقق چنین موقعیتی، انتظار می‌رود که اتریوم مجدداً برای شکست مقاومت ۱,۲۸۴ دلاری تلاش کند. در صورت موفقیت، سطوح مقاومتی بعدی برای اتریوم ابتدا ۱,۵۴۳ دلار و سپس ۱,۶۹۷ دلار خواهند بود.

تحلیل تکنیکال ۲۱ تیر ۱۴۰۱ – کاردانو (ADA)

این‌طور که پیدا است، حامیان کاردانو در حال تلاش برای حفظ کف قیمتی ADA در محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت آن هستند. اما اندیکاتورهای تکنیکال خیلی متقاعدکننده نشان نداده و اندیکاتور اِستوکاستیک (Stochastic)، هم اکنون در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است که نشان از اتمام قدرت خریداران دارد.

در نمودار ADA، اگر ادامه حرکت اوسیلاتور نزولی باشد و میانگین‌های متحرک تقاطع نزولی خود را تکمیل کنند، جفت‌ارز ADA/USD ممکن است دوباره فشار فروش را روی خود احساس کند.

تحلیل تکنیکال کاردانو
نمودار ۴ ساعته کاردانو (ADA) – BabyPips

شکست محدوده حمایتی نیز می‌تواند حجمه‌ای از فروش به اندازه همان محدوده حمایتی در پی داشته باشد؛ از این رو، معامله‌گران باید کاملاً هشیار باشند.

در آن روی سکه، اگر این محدوده حمایتی حفظ شود و قیمت این جفت‌ارز به میانه راه خود یعنی ۰.۵۵ دلار برسد، می‌تواند مسیر خود را تا سقف این محدوده ادامه دهد.

هاردفورک قریب‌الوقوع وسیل (Vasil Hard Fork) می‌تواند سطح خرید کاردانو را افزایش دهد و به‌عنوان یک عامل صعودی برای آن عمل کند؛ اما ادامه تاخیرها در اجرای این هاردفورک، می‌تواند منجر به کاهش‌های بیشتر در قیمت این رمزارز شود.

منابع: FXStreet, BabyPips, Investing

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا