تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ تیر

در سی و دومین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ تیر، بررسی اولین روز معاملاتی هفته جدید در بازار کریپتو، معرفی واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال، بررسی تقویم اقتصادی و مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار کریپتو در هفته جاری و نکته معاملاتی هفته در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۵ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته - 5 تیر
وضعیت بازار در روز دوشنبه 5 تیر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ تیر» را به بررسی روند کلی قیمت‌ها و وضعیت بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی بازار جهانی (۵ تیر) اختصاص داده‌ایم. اخبار شکایت SEC از صرافی‌های ارز دیجیتال نوسانات منفی قابل توجهی را در بازار ایجاد کرد و باعث کاهش قیمت بیت کوین تا ۲۴۸۰۰ دلار شد.

در ادامه بیت‌کوین با تشکیل کندل‌های صعودی متوالی، وارد یک چرخه بازیابی قیمتی شد و هفت روز گذشته را با رشد ۱۶ درصدی تا سطح ۳۰۶۸۸ دلار سپری کرد. در حال حاضر ۳ روز است که بیت‌کوین بعد از رسیدن به مقاومت ۳۱۰۰۰ دلار، وارد یک روند تریدینگ رنج شده و نوسان‌های روزانه کوچکی را تجربه می‌کند.

دامیننس بیت‌کوین برای اولین بار در طول دو سال گذشته از محدوده ۵۰ درصد فراتر رفته و در اولین روز معاملاتی هفته عدد ۵۱.۵۱ درصد را نشان می‌دهد. این موضوع نمایانگر آن است که بیش از نیمی از معامله‌گران بازار کریپتو، معامله در بازار بیت‌کوین را به معامله در بازار آلت‌کوین‌ها ترجیح می‌دهند.

مطابق با نظر سنجی پلتفرم Coinglass از کاربران بازار کرپپپتو، ۳۵ درصد از معامله‌گران در ادامه مسیر بیت‌کوین، یک روند نزولی (Bearish) برای آن پیشبینی کرده‌اند. ۱۳ درصد از کاربران نیز معتقدند رمزارز رهبر بازار در این هفته وارد یک روند نزولی شدید (Very Bearish) خواهد شد.

۲۳ درصد از معامله‌گران بر این باورند که بیت‌کوین در هفته جاری به درجا زدن‌های خود ادامه داده و در یک بازه زمانی کوتاه مدت بین محدوده‌های ۳۱۰۰۰ دلار و ۳۱۵۰۰ دلار نوسان خواهد کرد. از سوی دیگر ۱۷ درصد کاربران یک روند صعودی (Bullish) برای بیت‌کوین پیشبینی کرده‌ و ۱۲ درصد تریدرها نیز بر این باورند که بیت‌کوین هم اکنون در یک روند صعودی قوی (Very Bullish) قرار گرفته است.

ارز دیجیتال اتریوم نیز به عنوان دومین دارایی برتر بازار رمزارزها، هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۱۸۹۸ دلار آغاز کرده و در حال دست و پنجه نرم کردن با محدوده مقاومتی ۲۰۰۰ دلار است. عبور قیمت اتریوم از این مقاومت کلیدی، می‌تواند مرحله دوم صعود در نمودار این رمزارز را رقم بزند.

دامیننس تتر نیز نسبت به هفته گذشته حدودا ۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش سهم تتر از معاملات کل بازار نشان می‌دهد معامله‌گران در حال تبدیل کردن ارز دیجیتال تتر به سایر رمزارزها بوده و پوزیشن‌های خرید نسبت به پوزیشن‌های فروش قدرت بیشتری پیدا کرده‌اند.

در این بازار سبز رنگی که تمایلات سرمایه‌گذاران را بهبود بخشیده است، رمزارزهای نیرپروتکل (NEAR)، ایپ‌کوین (APE) و آربیتروم (ARB) بیشترین رشد قیمتی را در اولین روز هفته معاملاتی از آن خود کردند. از سوی دیگر رمزارزهای آوه (AAVE)، کرودائو (CRV) و اکسی اینفینیتی (AXS) روند متفاوتی را پیش گرفتند و در اولین روز معاملاتی هفته جدید، با کاهش قیمت‌ نسبتا قابل توجهی همراه بودند.

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال – ۵ تیر

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال - 5 تیر

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ تیر» را به تحلیل تکنیکال نمودار قیمت ارزهای دیجیتال و معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص می‌دهیم.

 به گزارش واحد ترید و تحلیل او ام پی فینکس، بیت کوین موفق شد در تاریخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر) به سقف جدید ۵۲ هفته‌ای خود در محدوده ۳۱۴۳۰ دلار برسد. رمزارز برتر بازار توانست با رشد ۱۶ درصدی در هفته گذشته، نسبت به شاخص اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500) در بورس نیویورک که با کاهش ۱.۳۹ درصدی همراه بود، عملکرد بهتری داشته باشد. این موضوع غلبه خریداران بر فروشندگان و فعالیت سنگین خریداران را در بازار بیت‌کوین نشان می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که خریداران بیت کوین حتی در ادامه رشدهای قیمت آن، اقدام به سیو سود نکرده و موقعیت‌های خرید خود را همچنان حفظ کرده‌اند.


اما نه تنها بیت کوین، بلکه اتریوم نیز به عنوان دومین دارایی محبوب سرمایه‌گذاران بازار کریپتو، علائمی مبنی بر آغاز یک حرکت صعودی را نشان می‌دهد. داده‌های پلتفرم تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهند که موجودی اتریوم در صرافی‌ها، طی ۳۰ روز اخیر به‌شدت کاهش یافته و به کف ۱۲.۶ درصدی رسیده است. این موضوع به این معناست که افراد ارز دیجیتال اتریوم را خریداری کرده و سپس به کیف پول‌های شخصی خود انتقال داده‌اند. این اتفاق در نوامبر سال ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) نیز افتاد که در پی آن، قیمت اتریوم یک رالی صعودی ۳۳ درصدی را تجربه کرد.

اما لازم است توجه داشته باشید که ممکن است کاهش موجودی این رمزارز در صرافی‌ها به‌دلیل اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) و خروج سرمایه توسط کاربران از این صرافی‌ها باشد. بنابراین بهتر است با هشیاری بیشتری استراتژی معاملاتی خود را بر روی بازار اتریوم پیاده‌سازی کنید و در بهترین موقعیت‌های معاملاتی، خریدهای خود را انجام دهید.


روند بهبود قیمت ارزهای دیجیتال تنها به بیت کوین و اتریوم محدود نشده و برخی آلت کوین‌ها نیز از محدوده کف قیمتی خود رشدهای قابل توجهی تجربه کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران دیدگاه مثبتی نسبت به خرید در محدوده‌های کف قیمتی دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت ذهنیت و تمایلات (Sentiment) نزولی در بازار کمرنگ شده که یک سیگنال صعودی برای کل مارکت است.

با لحاظ کردن تمام موارد گفته شده در پاراگراف‌های قبلی، مطابق با رسم هر هفته در وبلاگ او ام پی فینکس، موقعیت‌های معاملاتی بیت‌کوین، اتریوم و آربیتروم را در تایم فریم‌های روزانه و ۴ ساعته بررسی کرده‌ایم. برای مشاهده توضیحات تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۵ تیر

تقویم اقتصادی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته پیش‌رو

تقویم اقتصادی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته پیش‌رو

سومین و البته مهم‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ تیر» به بررسی عوامل تاثیرگذار بر معاملات در هفته جاری اختصاص دارد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این هفته، یک هفته نسبتا شلوغ به لحاظ داده‌های اقتصاد کلان است که هر یک می‌تواند به نحوی بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال را دستخوش نوسان‌های قابل توجهی بکند. اما چرا و چگونه؟

هر یک از این رویدادهای اقتصادی می‌تواند به صورت مستقیم بر شاخص دلار (DXY) تاثیر بگذارد و منجر به تقویت یا تضعیف دلار در میان سایر ارزهای مهم جهان شود. تقویت دلار عموما اثری منفی بر قیمت بیت‌کوین و کل مارکت کریپتو دارد. از سوی دیگر این شاخص‌های اقتصادی ابزارهایی هستند که وضعیت تورم در اقتصاد ایالات متحده را گزارش می‌دهند.

هدف اصلی ایالات متحده این است که با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، تورم را به ۲ درصد برساند. حال اگر هر یک از این شاخص‌ها رنگ و بوی تورمی داشته باشد، فدرال رزرو نیز در ادامه سال ۲۰۲۳ روند افزایش نرخ بهره را تقویت خواهد کرد که این موضوع می‌تواند انتظارات سرمایه‌گذاری معامله‌گران را تحت تاثیر قرار داده و بازار ارز دیجیتال را در چرخه رکود فرو ببرد. در ادامه سه عامل مهم در معاملات این هفته را بررسی خواهیم کرد:

۱- کندل هفتگی بیت‌کوین در ۳۰,۴۶۲ دلار

بیت‌کوین هفته گذشته را با ۱۶ درصد رشد تا سطح ۳۰,۴۶۲ دلار به پایان رساند. اگر بیت‌کوین بتواند این هفته هم بالای این سطح باقی بماند، مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلار به یک حمایت مهم در نمودار بیت‌کوین تبدیل خواهد شد.

۲- سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا

جروم پاول (Jerome Powell) در روز چهارشنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، در مورد سیاست‌های جدید فدرال رزرو برای رسیدن به تارگت تورم ۲ درصدی در آمریکا سخنانی خواهد داشت. این موضوع به طور حتم بازار ارز دیجیتال را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر پاول در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کند که سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو تا به اینجای کار نتایج مطلوبی در کنترل تورم نداشته است، احتمالا روند افزایش نرخ بهره همچنان تداوم خواهد یافت.

زمانی که معامله‌گران انتظار داشته باشند فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را تغییر می‌دهند و این موضوع تاثیر چندان مطلوبی بر بازارهای مالی از جمله بازار رمزارزها نخواهد داشت.

۳- انتشار شاخص تورمی PCE

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (Personal Consumption Expenditures) که به اختصار شاخص PCE نامیده می‌شود، یکی از معیارهای کلیدی و پر اهمیت برای اندازه‌گیری تورم در اقتصاد آمریکاست که روز جمعه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد. نرخ جدید شاخص PCE تاثیر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو طی ماه‌های گذشته را نشان می‌دهد. در واقع یکی از ملاک‌های اصلی فدرال رزرو برای تغییر یا عدم تغییر نرخ بهره، نرخ جدید شاخص PCE است.

این شاخص مخارج خانوار در یک دوره مشخص را نشان داده و تغییرات قیمت کالاهای مصرفی و خدمات مبادله شده توسط افراد در اقتصاد ایالات متحده آمریکا را اندازه‌گیری می‌کند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که نرخ جدید شاخص PCE در آمریکا بدون تغییر و برابر با مقدار قبلی آن یعنی ۰.۴ درصد خواهد بود. اما اگر نرخ جدید شاخص PCE رنگ و بوی تورمی داشته و عددی بیشتر از مقدار پیش‌بینی شده باشد، فدرال رزرو بر روی افزایش نرخ بهره به منظور کنترل تورم مصمم‌تر شده و این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی بر بازارهای مالی بگذارد.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۵ تیر» به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی اختصاص یافته است.

خطرناک‌ترین عادت در معامله‌گری، زیر پا گذاشتن قوانین‌تان است. شما به بی‌انضباطی و زیر پا گذاشتن قوانین معتاد می‌شوید!

حتما برایتان پیش آمده که در ازای انجام یک کار درست در زمان معامله‌کردن، ضرر کرده باشید. برای مثال فرض کنید وارد یک موقعیت معاملاتی شده‌اید و برای آن معامله حد ضرر هم مشخص کرده‌اید. بازار ابتدا خلاف جهت تحلیل شما حرکت کرده، حد ضرر شما را فعال می‌کند و سپس در جهت تحلیل شما به حرکت خود ادامه می‌دهد.

در چنین شرایطی اولین حرفی که به خود می‌زنید احتمالا این است که «کاش حد ضرر نگذاشته بودم!». این اتفاق باعث می‌شود تا در معاملات بعدی خود تصمیم بگیرید که دیگر حد ضرر نگذارید. در چند معامله بعدی ممکن است که قرار ندادن حد ضرر باعث سودآوری شما شود؛ یعنی شما با انجام ندادن یک «کار درست» به سود می‌رسید. حالا تصمیم می‌گیرید که دیگر هیچ وقت حد ضرر قرار ندهید!

این یعنی شما به یک عادت اشتباه دچار شده‌اید، قانون قرار دادن حد ضرر را پشت‌سر گذاشته‌اید و در معاملات خود بی نظمی کرده‌اید! اما فراموش نکنید که این نتیجه همیشگی نیست. احتمال اینکه بازار هرگز در مسیر پیش‌بینی شما حرکت نکند، بسیار بالاست و در چنین شرایطی اگر حد ضرر نداشته باشید، درگیر ضررهای غیرقابل جبرانی خواهید شد.

در مثال فوق «بسته شدن معامله با فعال شدن حد ضرر» یک کار درست بود که باعث ضرر به شما شد. برعکس «قرار ندادن حد ضرر برای کسب سود از برگشت قیمت» یک کار غلط بود که در چند معامله باعث شد تا شما سود کنید.

فراموش نکنید که این نتیجه یک معامله نیست که برایند حساب شما را مشخص می‌کند؛ بلکه مجموع سود و ضرر تمام معاملات است که موجب رشد یا ریزش موجودی حساب معاملاتی فرد می‌شود. تنها وظیفه شما به عنوان یک تریدر این است که همیشه و در همه شرایط به قوانین معاملاتی خود پایبند باشید؛ حتی اگر این قوانین باعث شد تا یک معامله شما با ضرر بسته شود.

سلب مسئولیت در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 5 تیر

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا