تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل کاردانو و بررسی روند قیمت؛ امروز ۱۹ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت کاردانو (Cardano / ADA) یا ارز دیجیتال ADA روز گذشته ۰.۲۶ درصد رشد داشت و توانست تا حدی کاهش ۲.۳۰ درصدی پنجشنبه را جبران کند و در انتهای روز به سطح ۰.۳۸۴ دلار برسد. کاردانو علی‌رغم روند صعودی که داشت، برای دومین جلسه معاملاتی متوالی به زیر سطح ۰.۴۰ دلار رسید.

رمزارز ADA پس از رسیدن به سقف روزانه ۰.۳۸۵ دلاری، نتوانست اولین مقاومت مهم (R1) خود در ۰.۳۹۲ دلار را پشت سر بگذارد و پس از پیدا کردن حمایتی قوی (S1) در ۰.۳۷۶ دلار، مجدداً به سطح ۰.۳۸۵ دلار بازگشت. قیمت کاردانو در حال حاضر با ۲٫۳۹ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۰٫۳۸ دلار رسیده‌است.

پادکست تحلیل کاردانو امروز ۱۹ فروردین


در ادامه، بررسی روند و تحلیل کاردانو امروز را ملاحظه می‌کنید:

نمودار 1 روزه قیمت کاردانو
نمودار ۱ روزه قیمت کاردانو – TradingView


گزارش توسعه هفتگی اینپوت اوتپوت هنگ کنگ (IOHK)، کمپانی توسعه‌دهنده بلاکچین کاردانو، در روز جمعه منتشر شد. این گزارش نشان داد که تعداد پروژه‌های راه‌اندازی شده در این شبکه افزایش داشته‌اند و این مسئله موجب تشکیل حمایت برای قیمت ADA شد. انتشار این گزارش برای پروژه کاردانو عاملی مثبت و صعودی بود و در ادامه، ادغام این بلاک چین با پروژه “CHARLi3”، نخستین شبکه اوراکل (Oracle) غیرمتمرکز در کاردانو، نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این رمزارز بود. اوراکل “CHARLi3” در نظر دارد تا سطح تمرکززدایی در جامعه کاردانو را تقویت و تسهیل کند.


اما علی‌رغم رسیدگی‌های بیشتر به بازار کار در ایالات متحده، گزارش مشاغل این کشور در روز جمعه نتوانست یک شکست صعودی را برای بازار رقم بزند. انتشار آمار شاخص‌های اقتصادی آمریکا نظیر دستمزدها و نرخ بیکاری، نشان از سختگیری فدرال رزرو در سیاست‌های پولی آمریکا و پیش‌بینی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در ماه می (اردیبهشت – خرداد) داشت. در همین راستا، بر اساس آمار ابزار فد واچ (CME FedWatch Tool)، احتمال بالارفتن ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره از ۴۹.۲ درصد به ۶۷ درصد افزایش یافت که نشان‌گر موضع سخت‌گیرانه اعضای فدرال رزرو بود.


دسترسی سریع: خرید تتر


در حال حاضر، برای کاردانو گزارشات کمپانی اینپوت اوتپوت از اهمیت بالایی برخوردار هستند که در صورت نبود خبر جدید، مسائل کلی بازار رمزارزها بر عملکرد قیمت این رمزارز تاثیرگذار خواهند بود. همچنین، فعالیت نهادهای قانون‌گذار آمریکا و اخبار پیرامون صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase)، از عوامل محرک در این روزهای دنیای کریپتو به‌شمار می‌آیند.

تحلیل کاردانو با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل کاردانو در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، ارز دیجیتال ADA جهت حرکت به‌سمت نخستین مقاومت جدی (R1) در ۰.۳۸۷ دلار، باید فاصله خود را با نقطه پیوت (Pivot) در ۰.۳۸۲ دلار حفظ کند. عبور ADA از سقف ۰.۳۸۵ دلاری روز جمعه، می‌تواند از تشکیل یک حرکت صعودی برای این رمزارز حمایت کند که البته، خبرهای جدید در مورد عملکرد شبکه کاردانو و کل بازار ارزهای دیجیتال برای پشتیبانی از این حرکت لازم هستند.


در صورتی که ADA بتواند یک شکست صعودی را تشکیل دهد، احتمالاً دومین حمایت مهم (R2) خود در ۰.۳۹۱ دلار را تست خواهد کرد. سومین مقاومت جدی (R3) برای این رمزارز نیز در سطح ۰.۴۰ دلار قرار دارد.


دسترسی سریع: خرید بیت کوین

تحلیل قیمت کاردانو در سناریوی نزولی

در صورت کاهش قیمت کاردانو و عبور از نقطه پیوت (۰.۳۸۲ دلار) به‌سمت پایین، نخستین حمایت مهم (S1) در سطح ۰.۳۷۸ دلار مورد هدف قرار خواهد گرفت. کاردانو برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران خود، باید بتواند سطوح ۰.۳۷۵ دلار و حمایت مهم دوم (S2) در ۰.۳۷۳ دلار را حفظ کند. سومین حمایت جدی (S3) کاردانو، سطح ۰.۳۶۴ دلار است.

نمودار 1 ساعته قیمت کاردانو
نمودار ۱ ساعته قیمت کاردانو – TradingView


بررسی میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت کاردانو در روز جاری، سیگنال‌هایی صعودی را نشان می‌دهند. قیمت فعلی رمزارز ADA بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) واقع در سطح ۰.۳۸۴ دلار قرار دارد. این اندیکاتور از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) فاصله گرفته و همچنین، این میانگین متحرک از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود نیز دور شده است که در مجموع برای قیمت، عاملی صعودی محسوب می‌شوند.

نمودار 4 ساعته قیمت کاردانو
نمودار ۴ ساعته قیمت کاردانو – TradingView


دور شدن قیمت ADA از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۰.۳۸۴ دلار، می‌‌تواند از تشکیل یک حرکت صعودی از نخستین مقاومت جدی (R1) در ۰.۳۸۷ دلار حمایت کند و مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۳۹۱ دلار را مورد هدف قرار دهد. اما در صورت کاهش قیمت از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، حمایت مهم اول (S1) در ۰.۳۷۸ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۰.۳۷۷ دلار مورد هدف قرار خواهند گرفت. به‌طور کل عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، برای قیمت کاردانو یک سیگنال نزولی محسوب می‌شود.


با توجه به سناریو‌های فوق، به نظر شما قیمت کاردانو (ADA) روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب_مسئولیت_تحلیل_کاردانو_19_فروردین

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا