تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶مرداد

در سی و هفتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶مرداد، بررسی وضعیت کلی مارکت در اولین روز معاملاتی هفته جدید، معرفی واچ لیست هفتگی رمزارزها، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال در هفته پیش‌رو و نکته معاملاتی هفته در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۶مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 16مرداد
وضعیت بازار در اولین روز معاملاتی هفته دوشنبه 16مرداد

در اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ مرداد» وضعیت کلی بازار ارز دیجیتال را در اولین روز معاملاتی هفته جدید (دوشنبه ۱۶ مرداد) بررسی خواهیم کرد.

قیمت بیت کوین تقریبا ۱۴ روز است که حمایت ۲۹۵۰۰ دلار را از دست داده و در همین محدوده در حال رنج زدن است. نکته مثبت ماجرا این است که این رمزارز طی این دو هفته توانست در محدوده حمایتی ۲۸۵۰۰ دلار باقی بماند و نکته منفی نیز آن است که بیت‌کوین هنوز نتوانسته حمایت از دست رفته خود در محدوده ۲۹۵۰۰ دلار را پس بگیرد!

این موضوع منجر به ادامه یافتن روند تریدینگ در نمودار این رمزارز شده است. با این حال رمزارز شماره یک بازار، اولین روز هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۲۹۰۸۸ دلار و با تسلط ۵۰.۳۴ درصدی بر کل مارکت آغاز کرده است.

ارز دیجیتال اتریوم نیز هفته گذشته را با کاهش ۲ درصدی در قیمت به پایان رساند و اولین روز معاملاتی هفته جدید را در قیمت ۱۸۳۰ دلار آغاز کرده است. لازم به ذکر است که این محدوده قیمتی یک حمایت مهم طی ۵۰ روز گذشته در نمودار اتریوم بوده است.

بنابراین با بهبود سنتیمنت کل بازار می‌توانیم انتظار یک نوسان مثبت به سمت مقاومت ۲۰۰۰ دلار را در قیمت اتریوم داشته باشیم. از سوی دیگر اگر این محدوده حمایتی نتواند به خوبی از قیمت اتریوم محافظت کند، دومین رمزارز مجبوب بازار به سمت محدوده ۱۷۳۰ دلار رهسپار خواهد شد.

دامیننس تتر پس از افزایش ۱۰ درصدی طی یک ماه گذشته، در حال حاضر به مقاومت ۷.۵ درصد رسیده و سه روز گذشته را در یک روند کاملا خنثی سپری کرده‌ است. با کاهش جزئی دامیننس تتر از این محدوده می‌توانیم انتظار نوسان‌های مثبت در قیمت ارزهای دیجیتال را داشته باشیم.

مطابق با داده‌های پلتفرم Coinglass، معامله‌گران بازار ارز دیجیتال در حال حاضر به سه دسته نسبتا مساوی تقسیم شده‌اند! ۳۹ درصد کاربران بر این باورند که یک روند صعودی طی هفته پیش‌رو در انتظار بیت‌کوین است. ۳۲ درصد کاربران معتقدند روند خنثی در نمودار بیت‌کوین در این هفته نیز ادامه پیدا می‌کند. در این میان ۲۹ درصد کاربران پیش‌بینی می‌کنند که رهبر بازار کریپتو در این هفته وارد روند نزولی خواهد شد.

همانطور که مشاهده می‌کنید همه چیز در بازار به شکلی نسبتا مساوی تقسیم شده و تا زمانی که قدرت یک گروه از خریداران و فروشندگان نسبت به دیگری بیشتر نشود، نمی‌توانیم انتظار پایان یافتن روند تریدینگ رنج در نمودار بیت‌کوین را داشته باشیم.

در میان این درجا زدن‌های قیمتی خسته کننده در بیت‌کوین، برخی آلت‌کوین‌های بازار اولین روز هفته جدید را با نوسان‌های مثبت و منفی آغاز کرده‌اند. بیت‌کوین‌کش (BCH)، آپتیمیزم (OP) و دیسنترالند (MANA) توانستند به تاپ گینرهای بازار در روز اول هفته تبدیل شوند. از سوی دیگر رمزارزهای شیبا (SHIB)، ایپ‌کوین (APE) و ریپل (XRP) با نوسان‌های قیمتی منفی کار خود را در هفته معاملاتی جدید آغاز کرده‌اند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶مرداد

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 16مرداد

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ مرداد» را به معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص می‌دهیم. روند خنثی در نمودار بیت‌کوین نشان می‌دهد که خریداران و فروشندگان هنوز در مورد مسیر بعدی این رمزارز تصمیم‌گیری نکرده و موقعیت‌های معاملاتی سنگینی را باز نکرده‌اند.

بیت کوین در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت. اما در این میان برخی آلت کوین‌های محبوب بازار با فشار فروش سنگینی مواجه شدند. هم اکنون تثبیت قیمت بیت کوین در تریدینگ رنج فعلی می‌تواند این شرایط را تغییر دهد و فرصت‌های خوبی برای رشد آلت کوین‌ها رقم بزند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که وقتی بازار برای مدت قابل توجهی در یک روند خنثی قرار می‌گیرد، شکست این فاز خنثی عموما با نوسان‌های قابل توجهی همراه می‌گردد؛ یک استراحت طولانی برای یک نوسان بزرگ!

موضوعی که معامله‌گران را به چالش می‌کشد، تشخیص جهت شکست قیمت است. برخی تحلیل‌گران افزایش فعالیت نهنگ‌ها طی روزهای جاری را عاملی مثبت برای کل مارکت می‌بینند.

یکی از تحلیلگران برتر در حوزه آنچین به نام کول گارنِر (Cole Garner) با بررسی تاریخچه قیمت بیت‌کوین دریافته است که با رسیدن به روزهای پایانی تابستان در ماه سپتامبر (شهریور-مهر)، بازار همیشه شاهد رشد در این بازه بوده و شکل‌گیری یک رکود نسبی در بازارهای سنتی می‌تواند یک بازار گاوی در ارز دیجیتال رقم بزند.

ضمن در نظر گرفتن تمام موارد فوق، در چهل و ششمین واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس به تحلیل موقعیت‌های معاملاتی در نمودار رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، شیبا اینو (SHIB) و یونی سواپ (UNI) در تایم‌ فریم‌های روزانه و چهار ساعته پرداخته‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد مراجعه کنید.

سه عامل مهم در معاملات این هفته

همانطور که در پاراگراف‌های قبل نیز اشاره شد، بیت‌کوین هنوز از تریدینگ رنج خسته‌کننده خود خارج نشده و میزان نوسانات قیمت این رمزارز تا حدی کاهش پیدا کرده که شاخص نوسان بیت‌کوین را به پایین‌ترین حد تاریخی خود نزدیک کرده است.

آیا تقویم اقتصادی این هفته می تواند آنچه را که بیت‌کوین برای خروج از این بن بست نیاز دارد، فراهم کند؟ در سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ مرداد» سه عامل مهمی که می‌تواند در هفته پیش‌رو منجر به شکل‌گیری نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال شود را بررسی می‌کنیم.

  • انتشار شاخص بهای مصرف کننده در روز پنج شنبه ۱۹ مرداد

شاخص CPI یکی از معیارهای اندازه‌گیری تورم در اقتصاد آمریکاست که جدیدترین نرخ آن در روز پنج شنبه نوزدهم مرداد ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد. شاخص CPI در طول تاریخ بارها و بارها نقش یک کاتالیزور بالقوه برای ایجاد نوسان در بازارهای مالی را ایفا کرده‌است.

علت نیز در آن است که شاخص CPI منعکس کننده وضعیت تورم در ایالات متحده بوده و افزایش یا کاهش آن می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های بعدی پیرامون نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر بگذارد.

  • کاهش قابل توجه در شاخص نوسانات بیت‌کوین

تریدینگ رنج فعلی در قیمت بیت‌کوین به وضوح نشان می‌دهد که حجم معاملات در بازار بیت‌کوین سرکوب شده و شاخص نوسانات این رمزارز را به نزدیکی پایین‌ترین سطح تاریخی خود بازگردانده است.

بر اساس داده‌های آنچین، آخرین باری که بیت‌کوین چنین رفتاری از خود نشان داده به سه سال گذشته برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که اخبار شیوع ویروس کرونا منجر به سقوط بازارهای مالی شد. این آخرین باری بود که شاخص نوسانات بیت‌کوین تا این حد کاهش پیدا کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بعد از این سقوط سنگین، بیت‌کوین در مارس ۲۰۲۰ وارد یک روند صعودی جدید به سمت سقف تاریخی خود در محدوده ۶۹۰۰۰ دلار شد!

  • انباشت نهنگ‌ها

داده‌های درون شبکه نشان می‌دهد که تعداد کیف پول‌های جدید بیت‌کوین همچنان در حال افزایش بوده و بازار را در مرحله انباشت نهنگ‌ها قرار داده است. این موضوع می‌تواند در بردارنده این مفهوم باشد که سرمایه‌گذاران بزرگ بازار در حال ورود به موقعیت‌های خرید و افزایش موجودی بیت‌کوین خود هستند.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته دوشنبه 16 مرداد

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ مرداد» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی و مهم اختصاص می‌دهیم.

«یک تریدر حرفه‌ای بر اساس ستاپ‌های معاملاتی خودش معامله می‌کند، نه بر اساس تحلیل‌ها»

محتواهای مرتبط با «تحلیل ارز دیجیتال» یکی از موضوعاتی است که همه روزه توسط افراد فعال در بازار کریپتو مورد جستجو قرار می‌گیرد. افراد بسیاری نیز وجود دارند که به تناسب مهارت‌ خود در علم تحلیل تکنیکال، تحلیل و دیدگاهی که نسبت به نمودار قیمت رمزارزهای مختلف دارند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

یکی از اعتراضات همیشگی کاربران به این دسته از محتواها این است که چرا قیمت مطابق با تحلیل پیش نرفت و منجر به ضرر ما شد؟ برای حل این چالش ابتدا باید بدانید که اساسا جایگاه تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمتی در فضای ترید و معامله‌گری چیست؟

تحلیل‌هایی که پیرامون نمودارهای قیمتی ارائه می‌شوند عموما با در نظر گرفتن شرایط فعلی مارکت، حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم قیمت را مشخص می‌کنند. برای مثال ممکن است در یک محتوای تحلیلی به شما بگویند «بیت‌کوین به حمایت ۲۵۰۰۰ دلار رسیده است». اما آیا این جمله به این معنی است که همین حالا بروید و بیت‌کوین بخرید؟ نه!

رسیدن قیمت به یک حمایت نباید ملاک ورود شما به یک معامله خرید باشد؛ بلکه می‌بایست ستاپ معاملاتی که مشاهده می‌کنید، به شما دستور ورود به پوزیشن خرید را بدهد. اما منظور از «ستاپ معاملاتی» چیست؟

به کنار هم چیدن پارامترهای مختلف برای تصمیم به ورود یا خروج از یک موقعیت معاملاتی اصطلاحا ستاپ معاملاتی یا Trading Setup می‌گوییم.

برای مثال شرایطی را تصور کنید که قیمت به یک محدوده حمایتی رسیده، یک الگوی کندل استیک صعودی تشکیل شده و حجم معاملات در حال افزایش است؛ تمام این موارد در کنار یکدیگر به شما سیگنال صعود قیمت می‌دهند و به نوعی سناریو بازگشت قیمت از حمایت را تایید می‌کنند.

ستاپ معاملاتی یک موضوع کاملا شخصی بوده و هر کسی می‌تواند بر اساس تجربیاتی که از معاملات قبلی خود به دست آورده، یک یا چند ستاپ معاملاتی داشته باشد. فایده داشتن ستاپ معاملاتی این است که تعداد قابل توجهی از معاملات بی هدف شما را حذف کرده و شما را به فردی منظم در بازار تبدیل می‌کند.

اگر ستاپ معاملاتی داشته باشید، دیگر با مشاهده تحلیل‌های مختلف سریعا برای ورود یا خروج از معامله تصمیم نمی‌گیرید. بلکه شرط ورود و خروج شما از معامله مشاهده ستاپ مورد نظرتان در نمودار است؛ و نه هیچ چیز دیگری.

برای رسیدن به ستاپ معاملاتی می‌بایست هر روز چارت قیمتی را بررسی کرده و چشمانتان را به حرکات قیمت عادت بدهید! سعی کنید از روزهای مختلف بازار، اتفاقات و اخبار آن روز و واکنش‌هایی که قیمت به آن اخبار نشان می‌دهد نوت برداری کنید. در نهایت نیز می‌بایست مهارت درک شهودی را در خود تقویت کنید.

به این ترتیب می‌توانید عوامل مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید و برای خود یک یا چند ستاپ معاملاتی ایجاد کنید. در مرحله بعد لازم است این ستاپ‌ها را در روزهای دیگر با شرایط مشابه تست کنید. اگر باز هم همان نتیجه قبلی حاصل شد یعنی شما ستاپ معاملاتی مناسبی پیدا کرده‌اید!

در گام آخر کافیست خود را مجاب کنید که تعداد معاملات روزانه را کاهش دهید و فارغ از تمام تحلیل‌هایی که نسبت به قیمت ارائه شده، فقط آن دسته از پوزیشن‌هایی را برگزینید که با ستاپ معاملاتی شما هماهنگ است.

فراموش نکنید که یک معامله‌گر حرفه‌ای بر اساس تحلیل‌ها ترید نمی‌کند، بلکه بر اساس ستاپ‌های معاملاتی خود وارد یک موقعیت خرید یا فروش می‌شود!

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 16مرداد

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا