تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، ارزهای دیجیتال چند روزی است که روند مثبتی را در بازارهای خود شاهد هستند. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) پنجمین هفته متوالی را با رشد پشت سر گذاشت و قیمت بیت کوین طی هفته میلادی اخیر، شاهد رشد ۱۳ درصدی بود که نشان از خرید بی‌پروای فعالان بازار دارد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن


داده‌های بخش تحقیقات پلتفرم بیت‌مکس (BitMEX Research) نشان می‌دهند که در روز ۹ فوریه (۲۰ بهمن)، نزدیک به ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه جدید به ETF های اسپات بیت کوین وارد شده و این در حالی است که خروجی‌ها و فروش‌های ETF کمپانی گری‌اسکیل (GreyScale)، به ۵۱.۸ میلیون دلار کاهش یافته است. اکنون مجموع دارایی‌های تحت مدیریت ETF های اسپات بیت کوین به سقف ۱۰ میلیارد دلاری رسیده است.


رشد ناگهانی و قدرتمند بیت کوین، ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران بازار را بهبود قابل توجهی بخشید، اما کیث اَلِن، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار پلتفرم تحلیل‌گر متریال ایندیکیتورز (Material Indicators)، به فعالان بازار هشدار داده که بیت کوین احتمالاً در نزدیکی ناحیه ۵۰,۰۰۰ دلاری، با مقاومت‌های شدیدی روبرو شود. این عملکرد بیت کوین مثل همیشه باعث شده که برخی آلت کوین‌ها نیز، در شرایط بهتری برای رشد قرار گیرند که در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.


به این ترتیب، در واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن ماه به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA) در نمودارهای روزانه می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

حرکت صعودی اخیر بیت کوین، در نزدیکی سطح ۴۸,۹۷۰ دلار با مقاومتی جدی روبرو شد که احتمالاً میدان نبرد سنگینی میان خریداران و فروشندگان در این بازار باشد. طبق برنامه هر هفته، بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

حرکت رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۴۴,۱۶۴ دلار و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در ناحیه اشباع خرید (Overbought)، نشان می‌دهند که مسیر احتمالی قیمت بیت کوین به‌سمت سطوح مقاومتی پیش رو است. در صورتی که خریداران قیمت بیتکوین را از ۴۸,۹۷۰ دلار عبور دهند، این مسیر می‌تواند تا سطح ۵۲,۰۰۰ دلار ادامه پیدا کند. عبور از این مقاومت، می‌تواند بیت کوین را تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار رشد دهد.


اما چنانچه قیمت از سطوح فعلی دچار کاهشی شدید شود، محتمل‌ترین سناریو برای بیت کوین تثبیت (Consolidation) در محدوده بین ۴۴,۷۰۰ دلار تا ۴۸,۹۷۰ دلار خواهد بود. در صورتی که قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک شکست نزولی را ایجاد کند، احتمالاً روند قیمت BTC در کوتاه‌مدت نزولی شود.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

رالی (حرکت صعودی / Rally) اخیر قیمت باعث شد شاخص قدرت نسبی در نمودار ۴ ساعته بیت کوین به ناحیه اشباع خرید برسد که یعنی اصلاح قریب‌الوقوع قیمت، عملکردی دور از انتظار نخواهد بود. اکنون فروشندگان باید به‌منظور تشکیل یک اصلاح عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA)، قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت از سطوح فعلی یا بازگشت صعودی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشان از خرید در کف فعالان بازار دارد. در این سناریو، قیمت بیت کوین پتانسیل یک شکست صعودی در سطح ۴۸,۹۷۰ دلار را پیدا خواهد کرد که می‌تواند در این حرکت، تا مقاومت مهم بعدی در ۵۲,۰۰۰ دلار رشد داشته باشد.


مطالعه بیشتر: راهنمای کامل استراتژی کپی تریدینگ (Copy Trading)

واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در نمودار ۱ روزه، مدتی است که در یک روند صعودی پایدار قرار گرفته و اکنون پتانسیل رشد تا سقف ناحیه ۲,۷۰۰ دلاری ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) را پیدا کرده است. اتریوم رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن ماه، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

اتریوم در نمودار 1 روزه
عملکرد اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView

شاخص RSI در این تایم فریم به نزدیکی ۶۳ واحد رسیده که یعنی قیمت اتریوم تا رسیدن به ناحیه اشباع خرید، هنوز پتانسیل رشد دارد. مونتوم (قدرت حرکت / Momentum) قیمت در وضعیت خوبی قرار گرفته و اندیکاتور مکدی (MACD) نیز با ستون‌های سبزرنگ خود، نشان از حضور خریداران در این بازار دارد. به این ترتیب، افزایش فشار خرید اتریوم می‌تواند قیمت این رمزارز را تا ناحیه ۲,۸۰۰۰ دلاری بالا ببرد.


اما در صورتی که اتریوم با برداشت سود سرمایه‌گذاران مواجه شود، کاهش قیمت سناریویی احتمالی خواهد بود. مسیر نزولی قیمت اتریوم ممکن است تا ناحیه ۲,۴۰۰ دلاری ادامه پیدا کند، اما سناریوی صعودی مذکور زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت به زیر سطح ۲,۲۸۰ دلار برسد و کندل ۱ روزه را پایین‌تر از آن ببندد.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView

اتریوم در نمودار ۱ روزه و الگوی کنج صعودی تشکیل‌شده، تلاقی خط کف این الگو و سطح ۰.۳۲۸ واحدی فیبوناچی بازگشتی را در سطح ۲,۲۸۰ دلار را به‌عنوان حمایت برای خود دارد. اکنون قیمت ETH چشم‌انداز صعودی تا سطح صفر واحدی فیبوناچی بازگشتی در ناحیه ۲,۷۲۰ دلاری را پیش روی خود می‌بیند که با توجه به نرسیدن به ناحیه اشباع خرید شاخص RSI، سناریویی محتمل به نظر می‌رسد.


اما فروشندگان نیز تلاش خواهند کرد که قیمت را از خط روند صعودی و مقاومت الگوی مذکور پایین بکشانند. چنین عملکردی می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا ناحیه پایینی الگوی کنج شود که در تلاقی با میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) در سطح ۲,۳۴۰ دلار قرار دارد. همچنین، آلت کوین برتر بازار در نزدیکی ۲,۶۲۰ دلار یک مقاومت افقی را شاهد است که می‌تواند قیمت اتریوم را تا سطح ۰.۲۳۶ واحدی فیبوناچی بازگشتی در ۲,۴۴۰ دلار دچار کاهش کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن؛ تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال کاردانو در نمودار ۱ روزه، اخیراً یک شکست صعودی قابل توجه از سطوح مقاومتی داشته و پتانسیل تشکیل یک روند صعودی جدید را پیدا کرده است. کاردانو آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن ماه به تحلیل آن می‌پردازیم.

عملکرد کاردانو در نمودار 1 روزه
عملکرد کاردانو در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت ارز ADA موفق شد مقاومت ۰.۵۱۵ دلاری را پشت سر بگذارد و حال در صورت حفظ این سطح، می‌تواند مسیر پیش رو جهت رشدهای بیشتر را هموار ببیند. چنانچه کاردانو مونتوم فعلی را حفظ و مقاومت مذکور را به یک سطح حمایتی تبدیل کند، می‌تواند مسیر صعودی را تا مقصد بعدی در ۰.۵۸ دلار ادامه دهد. چنین عملکردی می‌تواند منجر به جذب خریداران جدید و تداوم روند صعودی برای کاردانو شود.


اما در سناریوی نزولی، چنانچه قیمت کاردانو نتواند از مقاومت‌های پیش رو عبور کند، احتمال اصلاح و پول‌بک (Pullback) تا حمایت محلی (Local Support) 0.485 دلاری به‌وجود می‌آید. کاهش به زیر این سطح ممکن است دیدگاه معامله‌گران و در نتیجه، روند کوتاه‌مدت قیمت ADA را تغییر دهد. این تغییر روند می‌تواند به یک دوره تثبیت یا در صورت تداوم جو نزولی در بازار و تشدید فشار فروش، به کاهش‌های بیشتر قیمت منتهی شود.

تحلیل کاردانو در نمودار 1 روزه
تحلیل کاردانو در نمودار ۱ روزه – TradingView

اما همان‌طور که در نمودار ۱ روزه کاردانو پیدا است، این رمزارز نوسانات مثبت و منفی متعددی را طی هفته‌های اخیر تجربه کرده و فعلاً، توانسته حمایت ۰.۵۰ دلاری را برای خود حفظ کند و در حال حاضر، شاهد نبرد میان خریداران و فروشندگان در سطوح فعلی است. عدم توازن (Imbalance) در سفارش‌های خرید کاردانو، می‌تواند منجر به تست مقاومت ۰.۵۵ دلاری شود. این سطح اهمیت بالایی داشته، چرا که عبور از آن پتانسیل رشد تا مقاومت بعدی در ناحیه ۰.۶۰ دلار را به‌وجود می‌آورد.


عبور از این سطح مقاومتی یا تثبیت در ناحیه ۰.۶۰ دلاری، از لحاظ روانی برای سرمایه‌گذاران و از دیدگاه تکنیکال برای قیمت ADA بسیار حائز اهمیت خواهد بود و می‌تواند منجر به افزایش فشار خرید و ادامه روند صعودی شود. در این بین، تحولات فاندامنتال مثبت نظیر توسعه فعالیت‌های شبکه و مشارکت‌های این کمپانی، یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در رشد قیمت کاردانو ایفا خواهد کرد.


در واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و کاردانو را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۲۳ بهمن

برای واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی را در نظر بگیریم؟

در واچ لیست امروز، ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA) را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم که پتانسیل رشد خوبی را در نمودارها نشان می‌دهند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

برای ساخت بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که ابتدا از لحاظ فاندمانتال شرایط خوبی داشته باشند و سپس عملکرد تکنیکال آن‌ها در نمودارها نیز، رشد احتمالی قیمت را نشان دهد.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-23-بهمن

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا