تحلیل تکنیکال ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین روند خسته‌کننده خود را در روزهای پایانی هفته میلادی نیز حفظ کرد؛ به این معنی که خریداران و فروشندگان پوزیشن‌های سنگینی را باز نکرده و نمی‌‌توانند تشخیص دهند مسیر بعدی قیمت بیت کوین به چه سمتی است. با این حال معامله‌گران باید دقت کافی را به‌خرج دهند، چرا که یک دوره خنثی و روند تثبیت قیمت (Consolidation)، عموماً افزایش نوسانات را در پی دارد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد


با وجود این‌که تشخیص جهت شکست قیمت بیت کوین دشوار است، برخی تحلیل‌گران افزایش فعالیت نهنگ‌ها طی روزهای جاری را عاملی مثبت برای آن می‌بینند. کول گارنِر، تحلیل‌گر آنچین، معتقد است که با رسیدن به روزهای پایانی تابستان در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) که بازار همیشه شاهد رشد در این بازه بوده و شکل‌گیری یک رکود نسبی در بازارهای سنتی، بازار گاوی در ارز دیجیتال ممکن است آغاز شود.


بیت کوین در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۳ عملکرد قابل توجهی داشت، اما برخی آلت کوین‌های برتر بازار با فشارهای سنگینی مواجه شدند. حال با توجه به تثبیت فعلی بیت کوین، این شرایط می‌تواند تغییر یابد و آلت کوین‌ها فرصت خوبی برای رشد پیدا کنند که امروز در این پست از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.


در واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد ماه، قرار است به تحلیل تکنیکال بیت کوین و آلت کوین‌های شیبا اینو (SHIB) و یونی سواپ (UNI) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته بپردازیم.

واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در تاریخ ۵ آگوست (۱۴ مرداد)، یک الگوی اینساید بار در نمودار ۱ روزه، معروف به اینساید دی (Inside Day) را تشکیل داده که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان تشخیص واضحی از روند فعلی قیمت ندارند. قیمت بیت کوین همچنان در یک محدود فشرده بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) خود در سطح ۲۹,۴۳۰ دلار و خط حمایت افقی ۲۸,۸۶۱ دلاری معامله می‌شود. طبق روال همیشه، بیت کوین نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در ناحیه منفی، شرایط قیمت بیتکوین را تا حدی به‌سود فروشندگان نشان می‌دهد. اکنون، این دسته از فعالان بازار تلاش خواهند کرد که قیمت را تا ناحیه حمایتی ۲۸,۸۶۱ دلار تا ۲۸,۵۸۵ دلار پایین بکشانند. در صورت موفقیت، قیمت بیت کوین ممکن است یک حرکت نزولی را به‌سمت ۲۶,۰۰۰ دلار آغاز کند.


اما چنانچه قیمت از سطح فعلی خود جهش صعودی داشته باشد و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۲۹,۸۴۰ دلار را بشکند، می‌تواند به این معنی باشد که یک روند بهبود قیمت آغاز شده و هدف آن، رشد تا ناحیه مقاومتی بین ۳۱,۸۰۴ دلار و ۳۲,۴۰۰ دلار است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد، خریداران مشغول دفاع از حمایت ۲۸,۸۶۱ دلار هستند، اما نکته منفی این‌جا است که نتوانستند از این سطح یک جهش پرقدرت را رقم زنند. چنین عملکردی به معنی کمبود تقاضا در سطوح بالاتر قیمت است.


در صورتی که خریداران قصد تشکیل یک حرکت صعودی را داشته باشند، باید بتوانند قیمت را از میانگین متحرک‌ها عبور دهند و بالاتر از آن حفظ کنند. به این ترتیب، قیمت پتانسیل رشد تا مقاومت سرسخت ۳۰,۰۰۰ دلاری را خواهد داشت که در صورت عبور و بستن کندل بالاتر از آن، مسیر رشد قیمت بیت کوین تا ۳۱,۰۰۰ دلار هموار خواهد شد.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد؛ تحلیل تکنیکال شیبا اینو (SHIB)

ارز دیجیتال شیبا اینو در نمودار ۱ روزه موفق شد در تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد)، مقاومت ۰.۰۰۰۰۰۸۵ دلاری خود را بشکند و کندل ۱ روزه را بالاتر از این سطح ببندد. این عملکرد نشان‌گر تلاش خریداران این رمزارز جهت تشکیل یک روند صعودی جدید است. شیبا رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد، به تحلیل تکنیکال آن می‌پردازیم.

تحلیل شیبا اینو در نمودار 1 روزه
تحلیل شیبا اینو در نمودار ۱ روزه – TradingView


مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی شیبا در روز بعد شتاب پیدا کرد و قیمت توکن SHIB موفق شد تا سطح ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار رشد پیدا کند. این حرکت صعودی باعث شد شاخص RSI شیبا وارد محدوده اشباع خرید (Overbought) شود که یعنی اکنون، احتمال یک اصلاح یا تثبیت قیمت وجود دارد.


چنانچه خریداران شیبا در سطوح فعلی به فعالیت خود ادامه دهند، به معنی حفظ پوزیشن‌های معاملاتی از سوی آن‌ها است و پیش‌بینی می‌کنند ارز دیجیتال شیبا، یک مرحله دیگر رشد قیمت خواهد داشت. در صورتی که قیمت شیبا در سطح ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار یک شکست صعودی را تشکیل دهد، می‌تواند این مسیر را ابتدا تا ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار و سپس ۰.۰۰۰۰۱۴ دلار ادامه دهد.

تحلیل شیبا اینو در نمودار 4 ساعته
تحلیل شیبا اینو در نمودار ۴ ساعته – TradingView


شیبا اینو در نمودار ۴ ساعته شاهد تلاش خریداران جهت جلوگیری از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. در صورتی که قیمت SHIB از سطح فعلی خود جهشی قوی داشته باشد، خریداران برای هدایت قیمت بالاتر از سطح ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار مجدداً تلاش خواهند کرد. شکست صعودی از این سطح می‌تواند سیگنالی برای ادامه حرکت صعودی این رمزارز باشد.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت و شکست نزولی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشان‌دهنده برداشت سود گسترده از سوی معامله‌گران خواهد بود. شکست نزولی و کاهش قیمت به زیر سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار، ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت شیبا اینو تا سطح ۰.۰۰۰۰۰۸۵ دلار شود.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد؛ تحلیل تکنیکال یونی سواپ (UNI)

ارز دیجیتال یونی سواپ چند روز اخیر را مشغول اصلاح قیمت در نمودار ۱ روزه بوده، اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران در تلاش‌اند تا روند کاهشی را در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶.۰۴ دلار متوقف کنند. یونی سواپ آخرین ارز دیجیتال است که در واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 1 روزه
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۱ روزه – TradingView


چنانچه قیمت یونی سواپ از سطح فعلی خود جهش قدرتمندی داشته باشد، به این معنی است که ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران در مورد این رمزارز مثبت باقی مانده و معامله‌گران در کف‌های قیمتی، اقدام به خرید توکن UNI می‌کنند. در این سناریو، قیمت ارز دیجیتال UNI می‌تواند ابتدا تا ۶.۷۰ دلار رشد داشته باشد و در صورت عبور از این سطح، به‌سمت هدف ۷.۵۰ دلاری مسیر خود را ادامه دهد.


سناریوی دیگر برای یونی سواپ، باقی‌ماندن قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. این وضعیت به معنی پایان‌یافتن حرکت صعودی این رمزارز است که در این صورت، قیمت UNI ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۵.۵۸ دلار کاهش پیدا کند. انتظار می‌رود ارز یونی سواپ در این سطح شاهد افزایش خرید فعالان بازار باشد.


لازم به ذکر است خط صاف میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص RSI در محدوده میانی، شرایط قیمت را به‌سود هیچ‌یک از خریداران یا فروشندگان یونی سواپ نشان نمی‌دهد.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 4 ساعته
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۴ ساعته – TradingView


یونی سواپ در نمودار ۴ ساعته شاهد شیب در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ورود شاخص قدرت نسبی به ناحیه منفی است. در این‌جا، وضعیت فعلی به‌سود فروشندگان است. در صورت تداوم کاهش قیمت و شکست نزولی در سطح ۵.۹۳ دلار، اصلاح بیشتر قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ دور از انتظار نخواهد بود. حمایت بعدی این رمزارز در این سناریوی نزولی، سطح ۵.۶۶ دلار برآورد شده است.


اما در سناریوی صعودی، چنانچه خریداران با تلاش خود قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کنند، به معنی کاهش قدرت فروشندگان خواهد بود. به این ترتیب، قیمت ممکن است ابتدا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رشد پیدا کند و در صورت عبور از آن، قیمت یونی سواپ پتانسیل رشد تا ۶.۷۰ دلار را پیدا می‌کند.


در این پست از واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، شیبا اینو و یونی سواپ را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۱۶ مرداد

در واچ لیست این هفته چه ارزی بخریم؟

پنج ارز دیجیتال این هفته با توجه به واچ لیست کوین تلگراف (CoinTelegraph)، رمزارزهای BTC، SHIB و UNI هستند که پتانسیل رشد در کوتاه‌مدت و میان‌مدت را دارند.

واچ لیست امروز چه ارزهایی دارد؟

در واچ لیست امروز ۱۶ مرداد ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، شیبا اینو و یونی سواپ را در نمودارهای ۱ روزه و ۴ ساعته مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم.

واچ لیست چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از دارایی‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-16-مرداد

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا