تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین هنوز یک شکست صعودی یا نزولی را از رنج فعلی خود آغاز نکرده، اما همچنان ریسک کاهش‌های بیشتر برای رهبر بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. بیت کوین در بحبوحه جو منفی بازار و تمایلات به‌شدت نزولی سرمایه‌گذاران، کندل هفتگی خود را پایین‌تر از ۲۶,۰۰۰ دلار بست.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور


اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در برابر پرونده‌هایی که با کمپانی‌های ریپل (XRP) و کوین‌بیس (Coinbase) دارد و همچنین به تاخیر انداختن اعلام نتایج ETF های اسپات بیت کوین است که شرایط فعلی قیمت ارزهای دیجیتال را رقم زده و شاخص ترس و طمع (Fear & Greed Index) را به محدوده ترس و سطح ۳۵ از ۱۰۰ واحد رسانده است.


تحلیل‌گران معتقدند با وجود فراز و نشیب‌هایی که بیت کوین طی هفته‌های اخیر داشته، ساختار بازار این رمزارز همچنان شکل قبلی خود را حفظ کرده و دچار تحول اساسی نشده است. اما از طرفی دیگر، بیت کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۰۰W MA) خود رسیده که یک سیگنال نزولی فوق‌العاده مهم برای رهبر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. از این رو، سناریوهای صعودی و نزولی متعددی طرح شده‌اند ‌که نشان از ابهام در حرکت بعدی قیمت بیت کوین دارند.


برخی کارشناسان نیز به سرمایه‌گذاران هشدار دادند که علی‌رغم احتمال زیاد رشد قیمت بیت کوین در پی تایید ETF ها، ممکن است این اخبار هیجانات بیش از حدی را میان فعالان بازار تزریق کرده باشد و نباید تضمینی برای رشد قطعی بیت کوین در نظر گرفته شود. به هر حال، در همین شرایط هم برخی آلت کوین‌ها می‌توانند وضعیت بهتری پیدا کنند و شاهد رشد قیمت باشند که در واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.


در واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور ماه علاوه‌بر بیت کوین (BTC)، تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA) و چین لینک (LINK) را در نمودارهای ساعتی، روزانه و هفتگی مورد بررسی قرار می‌دهیم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه پس از یک تلاش ناموفق در عبور از مرز ۳۰,۰۰۰ دلار، طی روزهای جاری به زیر سطح ۲۶,۰۰۰ دلار اصلاح قیمت داشته است. اکنون ۳۰,۰۰۰ دلار به یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین حمایت‌های قیمت بیت کوین جهت شروع بازار صعودی بعدی تبدیل شده است. رمزارز شماره یک بازار مثل همیشه نخستین دارایی است که در واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور ماه، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – Tolberti


همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، پرایس اکشن (رفتار قیمت / Price Action) اخیر بیت کوین تحلیل‌گران را در حاله‌ای از ابهام گذاشته و تشخیص مسیر بعدی قیمت را دشوار کرده است. یکی از تحلیل‌گران شناخته‌شده در پلتفرم تریدینگ‌ویو (TradingView) با نام مستعار تولبِرتی (Tolberti)، معتقد است رشد اخیر قیمت بیت کوین و کاهش در پی آن، ممکن است یک تله گاوی (Bull Trap) بزرگ باشد. وی خاطرنشان کرد نمودار قیمت بیتکوین ظاهراً در حال تشکیل یک الگوی سر و شانه (Head & Shoulders) است که عموماً در پی چنین الگویی، قیمت دچار کاهش خواهد شد.


این الگو هنوز تکمیل نشده و قیمت فعلاً خط گردن (Neckline) الگو را حفظ کرده است، اما در عین حال، پایین‌تر از خط روند موجود به رنگ آبی در نمودار رسیده است. این عملکرد بیت کوین، احتمال کاهش قیمت را بیشتر می‌کند و تغییر روند بیت کوین از صعودی به نزولی، فرصت مناسبی را برای فروشندگان کوتاه‌مدت ایجاد کرده است.


طبق نمودار و الگوی مشخص‌شده، بیت کوین در صورت تکمیل و تایید الگوی سر و شانه ممکن است تا نزدیکی ۲۰,۰۰۰ دلار کاهش قیمت داشته باشد و در صورت بازگشت صعودی از ناحیه ۲۵,۰۰۰ دلاری، سناریوی نزولی و الگوی قیمتی مذکور را نامعتبر می‌کند.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ ساعته – TradingView


بیت کوین در نمودار ۱ ساعته خود، ناحیه ۲۵,۳۵۰ دلار را تست کرد و هم‌اکنون در یک روند بهبود قیمت به‌سر می‌برد. رمزارز برتر جهت آغاز یک حرکت صعودی جدید در کوتاه‌مدت، ابتدا باید مقاومت ۲۶,۲۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد. بیت کوین همچنان در ناحیه نزولی پایین‌تر از مقاومت ۲۷,۰۰۰ دلاری معامله می‌شود و حتی به زیر ۲۶,۰۰۰ دلار نیز کاهش داشته است.


این‌طور که پیدا است، بیت کوین کف کوتاه‌مدت خود را در ۲۵,۳۳۳ دلار تشکیل داده و با عبور از سطح ۲۳.۶ درصدی فیبوناچی بازگشتی، در یک محدوده معاملاتی با سقف ۲۸,۱۵۰ دلار و کف ۲۵,۳۳۳ دلاری قرار گرفته است. نکته مهم این‌جا است که قیمت BTC در نمودار ۱ ساعته، توانسته یک خط روند نزولی مهم راه به‌سمت بالا بشکند که البته، همچنان پایین‌تر از مقاومت ۲۶,۲۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰H SMA) قرار دارد. این دو سطوح نقش مقاومت‌های فعلی بیت کوین را ایفا کرده و نخستین مقاومت مهم، در نزدیکی ۲۶,۷۵۰ دلار و سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی قرار دارد.


در سناریوی صعودی، مقاومت ۲۷,۰۰۰ دلاری رفته رفته قوی‌تر می‌شود که عبور از آن، می‌تواند منجر به رشد قیمت تا ۲۷,۵۰۰ دلار شود. مقاومت مهم بعدی ۲۸,۰۰۰ دلار بوده که عبور از آن، یک حرکت صعودی قابل توجه را برای بیت کوین تا سطح ۲۸,۸۰۰ دلار به‌همراه دارد.


اما در صورتی که بیت کوین نتواند از مقاومت ۲۶,۲۰۰ دلاری عبور کند، ممکن است مسیر نزولی را مجدداً از سر گیرد. در این مسیر، نزدیک‌ترین حمایت سطح ۲۵,۶۵۰ دلار برآورد شده است. حمایت مهم بعدی بیت کوین نزدیک به ۲۵,۳۵۰ دلار قرار دارد که شکست نزولی آن، منجر به کاهش بیشتر برای قیمت بیت کوین تا ۲۴,۸۰۰ دلار شود.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور؛ تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال کاردانو از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون شاهد رشد حجم معاملات بوده و اکنون با افزایش علاقه‌مندی معامله‌گران، شرایط بهتری را پیدا کرده است. پلتفرم تحلیل‌گر سنتیمنت (Santiment) از افزایش سطح استفاده از شبکه و ارز کاردانو خبر داد و احتمال صعود قیمت ADA را پیش‌بینی کرد. از این رو، به تحلیل رمزارز ADA را در واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور می‌پردازیم.

تحلیل کاردانو در نمودار 1 هفته‌ای
تحلیل کاردانو در نمودار ۱ هفته‌ای – TradingView


کاردانو بخش بزرگی از سال ۲۰۲۳ را در ناحیه بین ۰.۲۵ دلار تا ۰.۴۰ دلار نوسان داشته است و اکنون در نمودار ۱ هفته‌ای، در نزدیکی کانال پایینی این محدوده یعنی سطح ۰.۲۵ دلار معامله می‌شود. این رمزارز برای سومین مرتبه در سال میلادی جاری این ناحیه حمایتی بسیار مهم را تست کرد و برخلاف بازار نزولی فعلی ارزهای دیجیتال، قیمت کاردانو توانسته کاهش‌های خود را محدود کند. این عملکرد احتمال تشکیل یک حرکت صعودی را بیشتر می‌کند.


اما چنانچه مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی کاردانو پس از حفظ ناحیه حمایتی ۰.۲۵ دلاری تضعیف شود، احتمال کاهش قیمت ADA طی هفته‌های آتی تا نزدیکی ۰.۱۸ دلار وجود خواهد داشت.


علی‌رغم این سناریو، اکوسیستم دیفای (DeFi) کاردانو از جمله ارزش کل قفل‌شده (TVL) و فعالیت‌های آنچین (Onchain) آن، روند رو به رشدی داشته‌اند و با‌وجود احتمال کاهش قیمت، این عوامل می‌توانند سناریوی صعودی قیمت کاردانو و حرکت به‌سمت سقف‌های قبلی را در پی داشته باشند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ۹ استراتژی معاملاتی برتر در بازار ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور؛ تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK)

قیمت چین لینک توانسته ناحیه حمایتی ۵.۷۵ دلاری خود را حفظ کند که در صورت عبور از ناحیه مقاوتی ۶.۲۵ دلار، می‌تواند یک حرکت صعودی جدید را تشکیل دهد. ارز دیجیتال LINK آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور، به بررسی آن می‌پردازیم.


ارز دیجیتال چین لینک پس از کاهش قابل توجه قیمت در ماه‌های گذشته، حمایت خود را در نزدیکی ۵.۷۵ دلار پیدا کرده و ظاهراً یک کف در ۵.۷۴ دلار تشکیل داده است. این رمزارز اکنون در تلاش است تا یک روند بهبود قیمت را آغاز کند.

تحلیل چین لینک در نمودار 4 ساعته
تحلیل چین لینک در نمودار ۴ ساعته – TradingView


چین لینک در نمودار ۴ ساعته، موفق شد طی روز جاری از سطوح ۵.۸۵ دلار و ۶ دلار به‌راحتی عبور کند و بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ قرار بگیرد. البته، چین لینک در مسیر صعودی موانع زیادی پیش روی خود دارد که اولین آن‌ها، سطح ۶.۱۰ دلار است. این سطح با یک خط روند نزولی در نمودار ۴ ساعته تلاقی پیدا کرده و عملکرد قیمت LINK در این محدوده را بیش از پیش حائز اهمیت نشان می‌دهد.


قیمت چین لینک هم‌اکنون در تلاش برای عبور از این ناحیه قرار دارد که در صورت موفقیت، مقاومت مهم ۶.۲۵ دلاری را پیش رو خواهد داشت. این ناحیه به سطح ۲۳.۶ درصدی فیبوناچی بازگشتی نزدیک بوده و ارز دیجیتال چین لینک را در یک ناحیه با سقف ۷.۹۱ دلار و کف ۵.۷۴ دلار نشان می‌دهد.


در سناریوی صعودی، چنانچه قیمت ارز LINK از ۶.۲۵ دلار عبور کند، پتانسیل ادامه حرکت صعودی را ابتدا تا ۶.۶۵ دلار و سپس ۶.۸۰ دلار را به‌دست خواهد آورد. در ادامه، مقاومت مهم بعدی این رمزارز در سطح ۷.۱۰ دلار قرار دارد که شکست آن، به‌منزله احتمال بازگشت قیمت به ۷.۵۰ دلار است.


اما در آن روی سکه، چنانچه قیمت در عبور از مقاومت ۶.۲۵ دلاری شکست بخورد، چین لینک ممکن است یک حرکت نزولی را آغاز کند و مرز ۶ دلار را به‌عنوان نخستین حمایت خود داشته باشد.


حمایت جدی بعدی LINK در این مسیر، سطح ۵.۷۵ دلار بوده که کاهش به زیر آن، ممکن است منجر به تست (Test) سطح ۵.۶۰ دلار نیز شود. کاهش‌های بیشتر به زیر این سطح، می‌تواند قیمت چین لینک را در کوتاه‌مدت تا ۵.۳۵ دلار پایین بیاورد.


در واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، کاردانو و چین لینک را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم از واچ لیست هفتگی ۱۳ شهریور

در واچ لیست این هفته چه ارزی بخریم؟

طبق تحلیل‌های موجود، چند ارز دیجیتال این هفته که می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشند، بیت کوین (BTC)، کاردانو (ADA) و چین لینک (LINK) هستند.

واچ لیست چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از دارایی‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

الگوی سر و شانه چیست؟

الگوی سر و شانه زمانی تشکیل می‌شود که قیمت به یک سقف می‌رسد و بعد به نقطه شروع باز می‌گردد. در ادامه، قیمت یک سقف جدید بالاتر از قبلی تشکیل داده که قسمت سر الگو می‌باشد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-13-شهریور

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا