تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین هفته گذشته را در یک رنج فشرده سپری کرد و در آستانه تشکیل سومین کندل دوجی (Doji) متوالی در تایم فریم هفتگی است. بازار ارزهای دیجیتال از سوی بازار سهام ایالات متحده نیز حمایتی دریافت نکرد و شاخص‌های این بازار هم هفته خود را در ناحیه منفی بازار به‌پایان رساندند. اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) و نزدک (Nasdaq) به‌ترتیب با ۱.۳ درصد و ۱.۹ درصد کاهش وارد روزهای پایانی هفته شدند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور


این ضعف عملکرد بیت کوین، آلت کوین‌های زیادی را تحت‌الشعاع خود قرار داده و برخی از آن‌ها به کف‌های چند هفته‌ای کاهش قیمت داشتند. این مسئله نشان می‌دهد عملکرد کلی بازار و قیمت ارزهای دیجیتال، تحت کنترل فروشندگان قرار دارند. اکنون خریداران شرایط سختی را سپری می‌کنند و حرکات صعودی قیمت‌ها به‌قدری سریع خنثی می‌شوند که این دسته از فعالان بازار، حتی قادر به بازکردن موقعیت‌های کوتاه‌مدت نیستند. البته، این وضعیت برای سرمایه‌گذاران بلندمدت موقعیت‌های خوبی را به‌وجود آورده است.


به گزارش پلتفرم آماری – تحقیقاتی اَمبردیتا (Amberdata)، ۲۴ درصد از شرکت‌های حوزه مدیریت سرمایه مشغول جذب مدیران ارشد در زمینه دارایی‌های دیجیتال هستند. همچنین، ۱۳ درصد از کمپانی‌ها قصد دارند تا استراتژی معاملات و خرید ارزهای دیجیتال را در برنامه‌های خود پیاده‌سازی کنند. برآیند این گزارش، جدیت رویکرد کمپانی‌ها و حضور پررنگ‌تر سازمان‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.


اکنون باید دید که قیمت بیت کوین شاهد شکست صعودی خواهد بود یا خیر که در صورت موفقیت، برخی آلت کوین‌ها هستند که می‌توانند عملکرد بهتری را نسبت به سایر رقبا در بازار ثبت کنند. این رمزارزها را در واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز مورد بررسی قرار می‌دهیم.


در واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور ماه، در ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های تن کوین (TON)، استلار (XLM) و میکر (MKR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: معرفی ۹ استراتژی معاملاتی برتر برای ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، چند روز اخیر را در نزدیکی سطح ۲۶,۰۰۰ دلار نوسان داشته که نشان‌دهنده رقابت نزدیک بین خریداران و فروشندگان است. ارز دیجیتال برتر دنیا مثل همیشه، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور ماه به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


شیب خطوط میانگین متحرک‌ها شرایط فعلی قیمت بیت کوین را به‌نفع فروشندگان نشان می‌دهد، اما واگرایی (Divergence) مثبت در شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI)، احتمال کاهش فشار فروش را سیگنال می‌دهد. از این رو، نمی‌توان از این اندیکاتورهای بیت کوین، مسیر مشخصی را برای قیمت پیدا کرد یا شرایط فعلی را تحت کنترل خریداران یا فروشندگان دید.


به این ترتیب بهتر است جهت بازکردن معاملات سنگین، ابتدا صبر کرد تا قیمت BTC یا از مقاومت ۲۶,۵۰۰ دلار به‌طور کامل عبور کند و یا به زیر حمایت ۲۴,۸۰۰ دلاری کاهش داشته باشد.


در صورت غلبه خریداران بر سطح ۲۶,۵۰۰ دلار، قیمت بیتکوین می‌تواند تا مقاومت ۲۸,۱۴۳ دلاری رشد پیدا کند. از سویی دیگر، کاهش به زیر ۲۴,۸۰۰ دلار ممکن است ادامه مسیر نزولی را تا مرز ۲۰,۰۰۰ دلار در پی داشته باشد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


قیمت بیت کوین در نمودار ۴ ساعته نزدیک به میانگین متحرک‌های خود رنج می‌زند و تمایلات چندانی را از سوی خریداران یا فروشندگان شاهد نیست. این محدوده معاملاتی فشرده بعید است که برای مدت زیادی پایدار باقی بماند و احتمالاً شاهد گسترش آن طی روزهای آتی خواهیم بود.


در سناریوی صعودی، عبور قیمت از ۲۶,۵۰۰ دلار به این معنی خواهد بود که شرایط به‌سود خریداران تغییر پیدا کرده است. چنین عملکردی می‌تواند یک حرکت صعودی به‌سمت ۲۷,۶۰۰ دلار و سپس ۲۸,۱۴۳ دلار را در پی داشته باشد.


اما در غیر این صورت، شکست نزولی به زیر ۲۵,۳۰۰ دلار ممکن است با تشدید فشار فروش همراه شود و قیمت بیت کوین را به کف روزانه این رمزارز در سطح ۲۵,۱۶۶ دلار برساند.


مطالعه بیشتر: بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو برای معامله ارزهای دیجیتال چیست؟

واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور؛ تحلیل تکنیکال تن کوین (TON)

ارز دیجیتال تلگرام، تن کوین (Toncoin)، در نمودار ۱ روزه تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) خود در سطح ۱.۶۹ دلار پایین آمد. زمانی که قیمت در یک روند صعودی قرار دارد، اصلاح تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عموماً به‌منزله یک نقطه ورود کم‌ریسک در نظر گرفته می‌شود. تن کوین دومین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور به تحلیل و بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل تن کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل تن کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


اکنون انتظار می‌رود این میانگین متحرک در نقش یک حمایت قدرتمند ظاهر شود؛ چنانچه قیمت تن کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌سمت بالا شروع به حرکت کند، به این معنی است که ذهیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران در مورد ارز TON مثبت شده و خریداران در کف‌های قیمت مشغول فعالیت بوده‌اند. به این ترتیب، قیمت ارز TON ممکن است ابتدا تا ۱.۸۹ دلار رشد داشته باشد و سپس یک رالی (حرکت صعودی / Rally) را تا ۲.۰۷ دلار تشکیل دهد.


اما در آن روی سکه، در صورتی که قیمت ارز دیجیتال تن کوین مسیری نزولی را پیش گیرد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش داشته باشد، به معنی خروج احتمالی خریداران از موقعیت‌های خود و بازار است. این شرایط می‌تواند مسیر کاهش قیمت را ابتدا تا ۱.۵۳ دلار و سپس تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۱.۴۵ دلار هموار سازد.

تحلیل تن کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل تن کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


نمودار ۴ ساعته تن کوین نشان می‌دهد فروشندگان در تلاش‌اند قیمت را به زیر نخستین سطح حمایتی در ۱.۷۲ دلار بکشانند، اما خریداران نیز ترک میدان نکرده‌اند. شیب خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در این تایم فریم و قرارگرفتن شاخص RSI در ناحیه منفی، احتمال کاهش قیمت TON را بیشتر می‌کند.


در صورتی که حمایت ۱.۷۲ دلاری شکسته شود، قیمت ممکن است در ابتدا تا ۱.۶۶ دلار و سپس به حمایت مهم ۱.۵۳ دلاری، ریزشی ناگهانی داشته باشد. اما چنانچه خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک‌ها هدایت کنند، احتمال تشکیل یک حرکت صعودی به‌وجود می‌آید که طی آن، قیمت تن کوین در ابتدا به ۱.۹۰ دلار و سپس مرز ۲ دلار رشد خواهد داشت.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور؛ تحلیل تکنیکال استلار (XLM)

قیمت ارز دیجیتال استلار طی چند روز اخیر یک روند بهبود نسبتاً خوبی را در نمودار ۱ روزه آغاز کرده که نشان‌گر تلاش خریداران این رمزارز برای بازگشت به بازار است. در ادامه به تحلیل تکنیکال استلار در واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور ماه می‌پردازیم.

تحلیل استلار در نمودار 1 روزه
تحلیل استلار در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت استلار موفق در ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در سطح ۰.۱۲ دلار را به‌سمت بالا بشکند و طی دو روز بعدی، تلاش فروشندگان جهت کاهش قیمت را خنثی کند. این یعنی که خریداران در تلاش‌اند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را به حمایت تبدیل کنند.


اکنون، استلار به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود نزدیک شده که این سطح در نقش یک مقاومت برای قیمت ظاهر شده است. نکته مثبت برای ارز XLM این‌جا است که خریداران ظاهراً همچنان مشغول فعالیت هستند و عجله‌ای برای برداشت سود و خروج از بازار ندارند. چنانچه قیمت XLM از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شکست صعودی داشته باشد، می‌تواند ابتدا تا ۰.۱۵ دلار و سپس ۰.۱۴ دلار رشد پیدا کند.


این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش داشته باشد.

تحلیل استلار در نمودار 4 ساعته
تحلیل استلار در نمودار ۴ ساعته – TradingView


استلار در نمودار ۴ ساعته شاهد تلاش فروشندگان جهت توقف مسیر صعودی در مقاومت ۰.۱۳ دلاری است، اما خریداران نیز حضور خود را در بازار حفظ کرده‌اند. بازگشت صعودی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که این سطوح قیمتی همچنان خریداران بیشتری را به خود جذب می‌کنند. در صورتی که قیمت ارز XLM بالاتر از مقاومت پیش رو باقی بماند، پتانسیل تشکیل یک حرکت صعودی به‌سمت ۰.۱۵ دلار را پیدا خواهد کرد.


فروشندگان به‌منظور جلوگیری از رشد قیمت، باید هرچه سریع‌تر آن را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. در این صورت، قیمت استلار ممکن است با تشدید فشار فروش روبرو شود و تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش داشته باشد.


مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور؛ تحلیل تکنیکال میکر (MKR)

قیمت میکر در نمودار ۱ روزه، بین میانگین متحرک‌ها باقی مانده که عدم قطعیت میان خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد. نکته مثبت به‌نفع خریداران این‌جا است که قیمت توانسته معاملات خود را بالاتر از خط روند نزولی (Downtrend Line) در نمودار ادامه دهد. میکر آخرین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور ماه است.

تحلیل میکر در نمودار 1 روزه
تحلیل میکر در نمودار ۱ روزه – TradingView


خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه میکر در سطح ۱,۱۱۹ دلار به‌تدریج رو به بالا شروع به حرکت کرده، اما شاخص RSI این رمزارز نزدیک به مرز میانی قرار دارد که بازتاب‌دهنده کمبود شتاب مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی است. خریدارن جهت رشد قیمت میکر تا ۱,۲۲۷ دلار، باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۱,۱۵۷ دلار حفظ کنند.


سناریوی نزولی قیمت MKR در نمودار ۱ روزه با بازگشت به خط روند نزولی نامعتبر خواهد شد و ممکن است در ادامه، مسیر نزولی را تا حمایت قوی ۹۸۰ دلاری پیش ببرد. انتظار می‌رود خریداران میکر در این سطح فعالیت قابل توجهی از خود نشان دهند.

تحلیل میکر در نمودار 4 ساعته
تحلیل میکر در نمودار ۴ ساعته – TradingView


میکر در نمودار ۴ ساعته مدتی است که بین سطوح ۱,۰۸۳ دلار و ۱,۱۷۰ دلار مشغول تثبیت (Consolidation) بوده است. شیب از بین‌رفته خطوط میانگین متحرک‌ها و واردشدن شاخص RSI به ناحیه منفی، شرایط قیمت را تا حدی به‌سود فروشندگان نشان می‌دهد.


ارز دیجیتال میکر در سناریوی نزولی، سطوح ۱,۱۰۲ دلار و ۱,۰۸۳ دلار را به‌عنوان مهم‌ترین حمایت‌های خود دارد. از سویی دیگر، چنانچه قیمت از جایگاه فعلی خود رشد پیدا کند و میانگین متحرک‌ها را بشکند، به این معنی خواهد بود که خریداران این رمزارز به بازار بازگشته‌اند. به این ترتیب، قیمت میکر می‌تواند یک رالی را تا ۱,۱۷۰ دلار تشکیل دهد.


در واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، تن کوین، استلار و میکر را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

پاسخ به مهم‌ترین سوالات از واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چیست؟

واچ لیست امروز متکشل از رمزارزهای بیت کوین، تن کوین، استلار و میکر است که می‌توانند طی هفته جاری عملکرد خوبی در بازار داشته باشند.

پنج ارز دیجیتال این هفته کدام‌اند؟

واچ لیست این هفته و ارزهایی که پتانسیل رشد در بازه کوتاه‌مدت تا میان‌مدت را دارند، BTC، TON، XLM و MKR هستند که در این صفحه به تحلیل تکنیکال آن‌ها پرداخته‌ایم.

واچ لیست چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از دارایی‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

میانگین متحرک چیست؟

میانگین متحرک (Moving Average / MA) یک اندیکاتور در تحلیل تکنیکال است که تغییرات قیمت یک ارز را به‌صورت اصلاح‌شده نمایش داده و جهت احتمالی مسیر بعدی آن را علامت می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-20-شهریور

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا