تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین پس از رشد ۸۰ درصدی طی سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۳، در سه ماه سوم دچار کاهش ۱۱ درصدی تا پایان ماه سپتامبر شد. البته، خریداران بازار یک روزنه امید دارند و آن هم، بستن کندل ماهانه سپتامبر در ناحیه مثبت بود که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ تا کنون اتفاق افتاد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر


اکنون با توجه به این عملکرد بیت کوین، خریداران تلاش خواهند کرد تا به رشد قیمت در ماه اکتبر (مهر-آبان) ادامه دهند که از لحاظ تاریخی نیز، این ماه برای بیت کوین صعودی بوده است. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل‌گر کوین‌گلس (CoinGlass)، از ۲۰۱۳ تا سال میلادی جاری، بیت کوین تنها در اکتبر سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ عملکردی منفی را به‌ثبت رسانده است. گرچه تضمینی مبنی بر تکرار تاریخ وجود ندارد، اما این آمارها می‌توانند در طرح استراتژی معاملاتی سرمایه‌گذاران مفید واقع شوند.


افزایش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، منجر به رشد قیمت برخی آلت کوین‌ها نیز شده است و این تعداد مشخص از آلت کوین‌ها، هم‌اکنون در تلاش‌اند تا سطوح مقاومتی پیش روی خود را پشت سر بگذارند. در مجموع، این شرایط نشانه‌هایی از احتمال آغاز یک روند بهبود کلی در بازار ارزهای دیجیتال دارد که در صورت بازگشت بیت کوین به سطح ۲۸,۰۰۰ دلار، احتمال رشد مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی برای کل بازار به‌وجود می‌آید. در پست واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز، آلت کوین‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که در صورت برقراری شرایط مذکور، احتمالاً رشد بیشتری نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند.


در واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های میکر (MKR) و آوه (AAVE) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، از ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) تا کنون بالاتر از میانگین متحرک‌ها (Moving Averages) معامله شده که یک نکته مثبت برای پادشاه کوین‌ها است. چنین عملکردی به این معنی است که شرایط به‌تدریج در حال تغییر به‌سود خریداران بازار است. بیت کوین طبق روال هر هفته، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


فروشندگان بیت کوین در تلاش‌اند حرکت صعودی قیمت را در سطح ۲۷,۵۰۰ دلار متوقف کنند، اما خریداران نیز ترک میدان نکرده‌اند؛ این یعنی که در هر اصلاح قیمت بیت کوین خرید انجام می‌دهند. این شرایط، احتمال شکست صعودی و عبور از ۲۷,۵۰۰ دلار را بیشتر می‌کند که در این صورت، بیت کوین می‌تواند مقاومت ۲۸,۱۴۳ دلاری پیش روی خود را مجدداً آزمایش (Retest) کند. انتظار می‌رود فروشندگان از این سطح با قدرت دفاع کنند.


چنانچه قیمت بیتکوین پس از رسیدن به ۲۸,۱۴۳ دلار دچار کاهشی ناگهانی شود، ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۲۶,۶۳۰ دلار کاهش داشته باشد. در صورتی که قیمت بیت کوین با رسیدن به این سطح جهشی صعودی را رقم زند، احتمالاً در عبور از مقاومت ۲۸,۱۴۳ دلاری مشکلی نداشته باشد. در ادامه، رمزارز برتر می‌تواند مسیر صعودی را تا بالاتر از مرز ۳۰,۰۰۰ دلار ادامه دهد. این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر خواهد شد که قیمت دچار کاهشی سنگین به زیر حمایت سرسخت ۲۶,۰۰۰ دلاری شود.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


بیت کوین در نمودار ۴ ساعته شاهد تشکیل حمایت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است و این یعنی که خریداران در تلاش برای به‌دست گرفتن کنترل شرایط هستند. البته که فروشندگان نیز تسلیم نشده و تلاش می‌کنند رشد قیمت را در ناحیه بین ۲۷,۳۰۰ دلار تا ۲۷,۵۰۰ دلار متوقف کنند. به این ترتیب، فروشندگان برای در دست‌گرفتن شرایط بازار، باید قیمت BTC را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند.


اما در غیر این صورت، چنانچه قیمت مقاومت ۲۷,۵۰۰ دلاری را بشکند، می‌تواند یک رالی (حرکت صعودی / Rally) را تا مقاومت بعدی یعنی ۲۸,۱۴۳ دلار آغاز کند. انتظار می‌رود این سطح قیمت بیت کوین نبردگاه بزرگی میان خریداران و فروشندگان باشد.


مطالعه بیشتر: بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو برای تحلیل تکنیکال


واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر؛ تحلیل تکنیکال میکر (MKR)

ارز دیجیتال میکر موفق شد در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر)، کندل نمودار ۱ روزه را بالاتر از ۱,۳۷۰ دلار ببندد و سیگنالی برای آغاز یک روند صعودی ارسال کند. زمانی که رمزارزی وارد یک روند صعودی می‌شود، خریداران معمولاً در هر کف قیمتی اقدام به خرید می‌کنند. میکر رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل میکر در نمودار 1 روزه
تحلیل میکر در نمودار ۱ روزه – TradingView


فروشندگان میکر تلاش کردند این حرکت صعودی را در مرز ۱,۶۰۰ دلار متوقف کنند، اما در ادامه با حمایت خریداران در سطح ۱,۴۳۲ دلار مواجه شدند. این مسئله نشان می‌دهد ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران در برابر ارز MKR مثبت باقی مانده و سطوح پایین‌تر قیمت میکر، خریداران را به خود جذب می‌کند. در صورتی که قیمت از ۱,۶۰۰ دلار عبور کند، میکر می‌تواند یک رالی را ابتدا با هدف ۱,۷۶۰ دلار و سپس ۱,۹۰۹ دلار آغاز کند.


خلاف این سناریو زمانی است که قیمت ارز میکر کاهشی شدید داشته باشد و به زیر ۱,۴۳۲ دلار برسد که در ادامه، می‌تواند منجر به تست سطح شکست ۱,۳۷۰ دلاری شود. فروشندگان به‌منظور پایان‌دادن به روند صعودی میکر، باید قیمت را به زیر این سطح حمایتی بکشانند.

تحلیل میکر در نمودار 4 ساعته
تحلیل میکر در نمودار ۴ ساعته – TradingView


نمودار ۴ ساعته قیمت Maker نشان می‌دهد فروشندگان با تمام قوا از مقاومت ۱,۶۰۰ دلاری دفاع می‌کنند. به این ترتیب، در صورتی که خریداران قصد تداوم روند صعودی را دارند، باید کف‌های قیمتی نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را خریداری کنند.


چنانچه قیمت با رسیدن به این میانگین متحرک بازگشتی صعودی داشته باشد، خریداران برای غلبه بر ۱,۶۰۰ دلار مجدداً تلاش خواهند کرد و در صورت موفقیت آن‌ها، مرحله دوم روند صعودی آغاز خواهد شد. اما اگر قیمت میکر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش داشته باشد، ممکن است مسیر نزولی را ابتدا تا ۱,۴۳۲ دلار و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) خود ادامه دهد.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر؛ تحلیل تکنیکال آوه (AAVE)

رمزارز آوه در نمودار ۱ روزه، در تلاش است خط روند نزولی (Downtrend Line) بلندمدت خود را بشکند و این شرایط، احتمال تغییر روند را برای این ارز دیجیتال بیشتر می‌کند. بازگشت صعودی قیمت آوه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶۲.۴۲ دلار، نشان از تغییر ذهنیت سرمایه‌گذاران از فروش در حرکات صعودی به خرید در کف‌های قیمتی دارد. ارز دیجیتال آوه آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر ماه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل آوه در نمودار 1 روزه
تحلیل آوه در نمودار ۱ روزه – TradingView


اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد روند بهبود قیمت را در خط روند نزولی متوقف کنند، اما چنانچه خریداران مانع از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شوند، احتمال تشکیل شکست صعودی از خط روند بیشتر می‌شود. به این ترتیب، قیمت ارز AAVE می‌تواند یک حرکت صعودی جدید را به‌سمت ۸۸ دلار آغاز کند.


در سناریوی نزولی آوه، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حمایت مهمی محسوب می‌شود. شکست این سطح به‌منزله فعالیت پررنگ‌تر فروشندگان در سطوح بالاتر قیمت است که می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۵۸.۸۲ دلار شود.

تحلیل آوه در نمودار 4 ساعته
تحلیل آوه در نمودار ۴ ساعته – TradingView


آوه در نمودار ۴ ساعته، حرکت صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در ناحیه مثبت را دارد. این اندیکاتور ها نشان می‌دهند وضعیت قیمت تحت کنترل خریداران است. رالی قیمت AAVE ممکن است پس از رسیدن به خط روند نزولی با مقاومت مواجه شود، اما خریداران نیز برای جلوگیری از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تلاش خواهند کرد.


بازگشت صعودی قدرتمند قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، مسیر رشد تا خط روند نزولی را هموار می‌کند و قیمت می‌تواند ابتدا تا ۷۵ دلار و سپس ۸۰ دلار یک رالی را رقم زند. فروشندگان نیز برای شکست این روند، باید قیمت آوه را به زیر میانگین متحرک مذکور بکشانند و پایین‌تر از آن حفظ کنند.


در واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، میکر و آوه را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۱۰ مهر

واچ لیست چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از رمزارزهایی گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال با بررسی عوامل فاندامنتال و تکنیکال رمزارزهایی به‌دست می‌آید که تحلیل آن‌ها مشخص می‌کند این رمزارزها در آستانه رشد و صعود قیمت قرار دارند.

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که پتانسیل رشد بیشتری نسبت به سایر رمزارزهای بازار دارند بیت کوین (BTC)، میکر (MKR)، آوه (AAVE)، ثور چین (RUNE) و اینجکتیو پروتکل (INJ) هستند.

میانگین متحرک چیست؟

میانگین متحرک (Moving Average / MA) یک اندیکاتور تحلیل تکنیکال است که تغییرات قیمت یک ارز را به‌صورت اصلاح‌شده نمایش داده و مسیر احتمالی آینده آن را علامت می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-10-مهر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا