تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بازار رمزارزها علی‌رغم وجود نشانه‌هایی مبنی بر اصلاح قیمت‌ها پس از یک مرحله صعود، ماه مارس را با قدرت آغاز کرده و قیمت بیت کوین نیز در روز جاری به ناحیه ۶۴,۰۰۰ دلاری بازگشت داشته است. این عملکرد بیت کوین نشان از ثبات روند فعلی قیمت در بحبوحه ذهنیت و تمایلات (Sentiment) ضد و نقیض فعالان بازار دارد.


در راستای این روند مثبت کلی در بازار ارز دیجیتال، مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) کل این بازار ارز مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد که نسبت به آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) تا کنون، بی‌سابقه بوده است. رشد پادشاه کوین‌ها و به‌طور کل بازار رمزارزها، باعث شد چندین شاخص مرتبط با بازارهای گاوی ارز دیجیتال همزمان با نزدیک‌ شدن به هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) احیا شوند که یکی از آن‌ها، توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به موقعیت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر و ورود به بازار آلت کوین‌ها و میم کوین‌ها است.


داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) نیز نشان می‌دهند میزان جست‌و‌جوی عبارت بیت کوین و ارز دیجیتال شاهد رشد بوده و طی یک هفته اخیر، از ۲۹ واحد به ۱۰۰ رسیده است. در همین راستا، موجودی بیت کوین در صرافی‌ها روندی نزولی را سپری می‌کند و در عین حال، سرمایه‌گذاران جدید در حال ورود به بازار هستند. عملکرد قوی فعلی بیت کوین باعث شده آلت کوین‌های بازار نیز به‌پیروی از رهبر ارزهای دیجیتال درآیند و چشم‌انداز مثبتی را برای هفته‌ها و ماه‌های آتی به تصویر بکشند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این آلت کوین‌ها برای واچ لیست ارزهای دیجیتال این هفته می‌پردازیم.


در واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند، مثل همیشه ابتدا تحلیل بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) را در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه پس از ثبت بیشترین رشد طی یک هفته، موفق شد یک رالی (حرکت صعودی / Rally) جدید را مجدداً تا مرز ۶۴,۰۰۰ دلار تشکیل دهد و فاصله خود با سقف تاریخی قیمت را به ۸ درصد برساند. طبق برنامه هر هفته، بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی است که در واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند، به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت بیت کوین در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) 50 روزه و ۲۰۰ روزه قرار دارد و این اندیکاتورها، برای رمزارز برتر سیگنال صعودی ارسال می‌کنند. به این ترتیب در صورت تداوم فعالیت خریداران و حفظ فشار خرید بیت کوین، قیمت پتانسیل تشکیل شکست صعودی در سقف ۶۴,۲۰۲ دلاری روز جاری را پیدا می‌کند. در پی این حرکت، قیمت BTC می‌تواند تا سقف تاریخی خود در ۶۹,۲۷۶ دلار شاهد رشد باشد.


از طرفی دیگر، چنانچه بیت کوین شاهد برداشت سود معامله‌گران و انتشار اخبار منفی در بازار باشد، قیمت ممکن است دچار کاهش تا ناحیه ۶۲,۰۰۰ دلاری شود که تداوم این شرایط و شکست نزولی از ناحیه مذکور، قیمت بیتکوین را وارد یک مسیر نزولی به‌سمت نخستین حمایت مهم در سطح ۵۹,۱۷۶ دلار قرار می‌دهد. چنانچه جوی منفی بر بازار رمزارز برتر حاکم شود، قیمت پتانسیل کاهش‌های بیشتر ابتدا تا حمایت ناحیه ۵۷,۰۰۰ دلاری و سپس تا ۵۳,۰۰۰ دلار را پیدا خواهد کرد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، در روز جاری توانست طی یک رشد ۰.۶۲ درصدی به سطح ۶۳,۵۳۵ دلاری برسد. در حال حاضر در این تایم فریم، بیت کوین یک نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۶۳,۲۵۶ دلاری دارد که حفظ این سطح می‌تواند رشد بیشتر قیمت را در پی داشته باشد. به این ترتیب در سناریوی صعودی، ارز دیجیتال بیت کوین مقاومت‌های پیش رو را به‌ترتیب در سطوح ۶۴,۲۵۵ دلار، ۶۵,۲۰۴ دلار و ۶۶,۳۶۲ دلار می‌بیند که با عبور از آن‌ها، می‌تواند به‌سمت سقف تاریخی در ناحیه ۶۹,۰۰۰ دلاری حرکت کند.


اما در سناریوی نزولی بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته، سطوح حمایتی قیمت به‌ترتیب ۶۱,۶۰۰ دلار، ۶۰,۳۷۷ دلار و ۵۸,۸۶۴ دلار معرفی شده‌اند که می‌توانند مانع از کاهش قیمت شوند. اندیکاتورهای تکنیکال بیت کوین در این نمودار، سیگنال‌هایی ضد و نقیض ارسال می‌کنند؛ شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) به سطح ۷۲ واحدی رسیده که نشان می‌دهد بیت کوین در حال ورود به ناحیه اشباع خرید (Overbought) است.


اندیکاتور مکدی (MACD) اما رو به رشد بوده که نشان از احتمال تقویت مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) صعودی قیمت BTC دارد. نکته مهم این‌جا است که بیت کوین در روز جاری، در یک الگوی مثلث صعودی (Ascending Triangle) شکست رو به بالا داشته و به سطح ۶۳,۲۵۰ دلار رسیده است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) در این تایم فریم، در سطح ۵۸,۸۱۴ دلار قرار داشته و نقش حمایت را برای قیمت بیت کوین ایفا می‌کند و چشم‌اندازی صعودی برای پادشاه کوین‌ها در کوتاه‌مدت به تصویر کشیده است.


مطالعه بیشتر: معاملات اسپات چیست و چگونه می‌توان از آن کسب سود کرد؟

واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در نمودار ۱ هفته‌ای، پس از یک جهش صعودی از سطح روانی (Psychological Level) 2,000 دلاری در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ماه)، اکنون از سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۲,۶۸۴ دلار نیز عبور کرده است و شرایطی مثبتی در بازارها دارد. در ادامه به تحلیل تکنیکال اتریوم در واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند ماه می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در نمودار هفتگی
تحلیل اتریوم در نمودار هفتگی – TradingView

مومنتوم قیمت ETH در حال افزایش بوده و پتانسیل غلبه بر مقاومت ۳,۶۰۲ دلاری را به آلت کوین برتر بازار داده است. اتریوم پس از عبور از این سطح، می‌تواند طی هفته‌های آتی تا سقف محلی (Local Top) 4,485 دلاری نیز رشد داشته باشد و به این ترتیب جهت تایید این سناریوی صعودی، ابتدا باید کندل هفتگی خود را بالاتر از سطح ۳,۶۰۲ دلار ببندد.


قیمت اتریوم در بهترین حالت، می‌تواند این رشدهای خود را تا سقف محدوده معاملاتی در سطح ۴,۸۶۸ دلار ادامه دهد که نسبت به سطوح فعلی قیمت، یک رشد ۳۰ درصدی برای این رمزارز محسوب می‌شود. ستون‌های بلند و سبزرنگ اسیلاتور آسام (Awesome Oscillator / AO) اتریوم در این تایم فریم، نشان از تداوم حضور پررنگ خریداران در این بازار دارد و علی‌رغم اشباع خرید بیش از احد این رمزارز، وضعیت قیمت همچنان صعودی دیده می‌شود.


اما در آن روی سکه، چنانچه ۳,۶۰۲ دلار در نقش یک سطح مقاومتی در تایم فریم هفتگی باقی بماند، قیمت اتریوم ممکن است طی هفته‌های آتی تا مرز میانی محدوده فعلی در ۲,۶۸۴ دلار دچار کاهش شود. شکست نزولی در این سطح، سناریوهای صعودی قیمت را نامعتبر کرده و منجر به کاهش بیشتر برای آلت کوین شماره یک بازار می‌شود.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 ساعته
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ ساعته – TradingView

قیمت اتریوم در نمودار ۱ ساعته، ظاهراً کف خود را در سطح ۳,۳۵۰ دلاری تشکیل داده و آماده برای رشدهای بیشتر بوده و مقاومت ۳,۴۰۰ دلاری را نیز پشت سر گذاشته است. این رمزارز با عبور از سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی پس از یک اصلاح نزولی، وارد یک محدوده معاملاتی با سقف ۳,۵۱۹ دلار و کف ۳,۳۰۵ دلاری شده است. خریداران اتریوم بالاتر از سطح ۳,۴۲۰ دلاری همچنان مشغول فعالیت هستند و یک خط روند صعودی قدرتمند با حمایت ۳,۴۲۰ دلاری، در نمودار ۱ ساعته اتریوم شکل گرفته است.


اتریوم در سناریوی صعودی، نخستین مقاومت خود را در ناحیه ۳,۵۰۰ دلاری می‌بیند. مقاومت مهم بعدی قیمت در سطح ۳,۵۵۰ دلار قرار داشته که با عبور از آن، مومنتوم صعودی قیمت تقویت می‌شود و قیمت ETH احتمالاً تا سطح ۳,۶۵۰ دلار رشد پیدا می‌کند. عبور از این سطوح، می‌تواند منجر به رشدهای بیشتر برای اتریوم ابتدا تا ۳,۷۲۰ دلار و سپس تا ۳,۸۰۰ دلار شود.


اما چنانچه این رمزارز نتواند مقاومت ۳,۵۲۰ دلاری را پشت سر بگذارد، احتمال اصلاح قیمت به‌وجود می‌آید که حمایت‌های قیمت در این سناریو، ابتدا سطح ۳,۴۲۰ دلار و سپس خط روند صعودی خواهند بود. اولین حمایت مهم اتریوم ناحیه ۳,۴۰۰ دلاری یا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰H SMA) است. در مرحله بعدی، اتریوم حمایت خود را در ناحیه ۳,۳۵۰ دلاری دارد که کاهش به زیر آن، ممکن است قیمت اتریوم را دچار کاهش‌های بیشتر ابتدا تا ۳,۳۲۰ دلار و سپس تا ۳,۱۵۰ دلار کند.


مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند؛ تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

قیمت ریپل در نمودار ۱ روزه، وارد یک روند صعودی شده و در روز گذشته به سقف سالانه جدیدی در ۰.۶۵ دلار رسید. اکنون انتظار می‌رود ریپل به این حرکت صعودی تا مرز ۰.۷۰ دلار ادامه دهد. ارز دیجیتال ریپل آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند ماه است.

تحلیل ریپل در نمودار 1 روزه
تحلیل ریپل در نمودار ۱ روزه – TradingView

البته ریپل جهت رشد تا سقف ۰.۷۰ دلاری دسامبر ۲۰۲۳ (آبان ماه)، ابتدا باید کندل ۱ روزه را بالاتر از مقاومت ۰.۶۵ دلاری ببندد و این مقاومت را به یک سطح حمایتی برای خود تبدیل کند. اندیکاتور مکدی (MACD) و اسیلاتور آسام (AO) ریپل در تایم فریم ۱ روزه، از این سناریوی صعودی و قیمت XRP حمایت می‌کنند. همچنین، ریپل میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه خود را حفظ کرده و از این اندیکاتورها نیز، سیگنال صعودی دریافت می‌کند.


اما چنانچه قیمت از سطوح فعلی دچار کاهش شود، در مرحله اول سطح ۷۸.۶ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۰.۶۱۴۸ دلار را به‌عنوان حمایت دارد. در صورتی که ریپل کندل ۱ روزه را پایین‌تر از این سطح ببند، احتمالاً قیمت شاهد کاهش‌های بیشتر ابتدا تا ناحیه ۰.۶۰ دلاری و سپس تا ۰.۵۸ دلار خواهد بود.

تحلیل ریپل در نمودار 4 ساعته
تحلیل ریپل در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته ریپل نیز، قیمت بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود و از این رو، سناریوهای صعودی کوتاه‌مدت محتمل‌تر دیده می‌شوند. به این ترتیب در صورت تداوم شرایط مثبت در این بازار، قیمت XRP می‌تواند در مقاومت ۰.۶۳۵۴ دلاری یک شکست صعودی را رقم زند و در ادامه، می‌تواند این حرکت را تا مقاومت بعدی در سطح ۰.۷۰۴۷ دلار نیز ادامه دهد.


اما در صورت توقف روند صعودی و افزایش فعالیت فروشندگان در این بازار، قیمت ممکن است دچار کاهش شود. این شرایط می‌تواند منجر به پایین آمدن ریپل به زیر حمایت ۰.۶۲ دلاری شود و در ادامه، این حرکت نزولی ممکن است تا حمایت بعدی قیمت ریپل در سطح ۰.۵۸۳۵ دلار پیش‌روی کند. ریپل در سطوح پایین‌تر، حمایت‌های خود را در نواحی ۰.۵۶ دلار و ۰.۵۴ دلاری می‌بیند.


در واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و ریپل را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم از واچ لیست هفتگی ۱۴ اسفند ماه

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چیست؟

در واچ لیست امروز، ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم که در نمودارهای آن‌ها، پتانسیل خوبی برای رشد دیده می‌شود.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

شما برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته و رمزارز مربوطه را در وضعیتی رو به رشد نشان دهند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بزرگ بوده و حجم معاملات روزانه قابل توجهی را در پلتفرم‌های معاملاتی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-14-اسفند

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا