تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۹ بهمن؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین طی روزهای پایانی هفته میلادی گذشته به‌تدریج یک مسیر رشد را پیش گرفت که نشان از تقاضای خریداران داشت. طبق آمار ارائه‌شده توسط جیمز سِیفارت، تحلیل‌گر ETF ها در بلومبرگ، دارایی‌های تحت مدیریت ETF اسپات کمپانی بلک‌راک (BlackRock) تحت عنوان «آی‌شرز بیت‌کوین تراست» (iShares Bitcoin Trust / IBIT)، در روز ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ماه) از مرز ۲ میلیارد دلار فراتر رفت.


توقف اصلاح اخیر بیت کوین به‌دلیل خریدهای قابل توجه این رمزارز در سطوح پایین‌تر قیمت بود، اما ظاهراً برای یک بازار گاوی جدید همچنان به زمان بیشتری نیاز دارد. در حال حاضر معامله‌گران توجه خود را بر جریان ورود سرمایه به ETF های اسپات بیت کوین گذاشته‌اند و منتظر هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در ماه آوریل (اردیبهشت) هستند و از این رو، پادشاه کوین‌ها احتمالاً طی این بازه به تثبیت رشدهای اخیر خود بپردازد.


چنانچه بیت کوین روندی خنثی را پیش گیرد و مشغول رنج‌زنی شود، نشانه مثبتی خواهد بود، زیرا به این معنی است که معامله‌گران عجله‌ای برای برداشت سود نداشته و پیش‌بینی آن‌ها از عملکرد آینده قیمت، یک روند صعودی است. این مسئله می‌تواند برای برخی آلت کوین‌ها هم خبر خوبی باشد و منجر به جذب سرمایه‌گذاران جدید و از سرگیری روند صعودی آن‌ها شود.


در واچ لیست هفتگی ۹ بهمن ماه، طبق برنامه هر هفته ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX) و رندر توکن (RNDR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: چگونه یک آلت سیزن را تشخیص دهیم؟

واچ لیست هفتگی ۹ بهمن؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۴۱,۹۵۹ دلار عبور کرد که نشان از کاهش فشار فروش‌های اخیر داشت. بیت کوین نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۹ بهمن ماه به تحلیل و بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

خطوط میانگین متحرک‌های بیت کوین در نمودار ۱ روزه شیب خود را از دست داده و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) این رمزارز نیز، به محدوده میانی نزدیک شده است که در مجموع، تعادل بین عرضه و تقاضا برای رمز ارز BTC را نشان می‌دهند. از این رو، قیمت بیتکوین ممکن است مدتی را بین محدوده ۴۴,۷۰۰ دلار و ۳۷,۹۸۰ دلار رنج بزند.


در صورتی که قیمت کندل ۱ روزه را بالاتر از سطح ۴۴,۷۰۰ دلار ببندد، می‌تواند به‌عنوان اولین نشانه از سلطه خریداران بر بازار بیت کوین تلقی شود. چنین عملکردی می‌تواند منجر به رشد قیمت تا سقف محلی (Local High) 48,970 دلار شود. اما از سویی دیگر، کاهش قیمت BTC به زیر ۳۷,۹۸۰ دلار ممکن است اصلاحی عمیق‌تر به‌سمت ۳۴,۸۰۰ دلار را در پی داشته باشد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

میانگین متحرک‌های بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، یک تقاطع صعودی (Bullish Crossover) را تشکیل داده و شاخص RSI به محدوده اشباع خرید (Overbought) نزدیک شده است که نشان از بازگشت خریداران به بازار دارند. به این ترتیب، قیمت پتانسیل تشکیل یک رالی (حرکت صعودی / Rally) را ابتدا تا ۴۳,۵۰۰ دلار و سپس تا ۴۴,۷۰۰ دلار را پیدا کرده است.


در آن روی سکه، انتظار می‌رود که میانگین متحرک‌ها در نقش حمایت‌هایی قوی برای قیمت ظاهر شوند. شکست نزولی از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) ممکن است شرایط را به سود فروشندگان تغییر دهد که در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند ابتدا تا ۳۹,۵۰۰ دلار و سپس ۳۷,۹۸۰ دلار کاهش پیدا کند.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

واچ لیست هفتگی ۹ بهمن؛ تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

قیمت سولانا در نمودار ۱ روزه، موفق شد در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) از میانگین متحرک‌های خود عبور کند و اکنون در تلاش است تا بالاتر از خط نزولی (Downtrend Line) ایجادشده باقی بماند. سولانا رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۹ بهمن ماه به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل سولانا در نمودار 1 روزه
تحلیل سولانا در نمودار ۱ روزه – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۹۳ دلار، شیب خود را از دست داده و شاخص قدرت نسبی سولانا نیز کمی بالاتر از مرز میانی قرار گرفته است که تعادلی نسبی میان خریداران و فروشندگان این رمزارز را نشان می‌دهند. حال چنانچه قیمت SOL خط روند نزولی را حفظ کند، می‌تواند برای آغاز یک رالی جدید جهت رشد تا سطوح ۱۰۷ دلار و ۱۱۷ دلار تلاش کند.


در صورتی که فروشندگان قصد جلوگیری از چنین عملکردی را دارند، باید هرچه سریع‌تر قیمت را به زیر میانگین متحرک‌ها بازگردانند. این مسئله خریداران را به تله انداخته و مسیر نزولی جهت تست مجدد حمایت ۷۹ دلاری را هموار می‌سازد.

تحلیل سولانا در نمودار 4 ساعته
تحلیل سولانا در نمودار ۴ ساعته – TradingView

قیمت سولانا در نمودار ۴ ساعته، از خط روند نزولی عبور کرده توانسته الگوی مثلث نزولی (Descending Triangle) تشکیل‌شده در این تایم فریم را نامعتبر کند. از بین‌رفتن این الگوی نزولی می‌تواند منجر به ورود خریداران جدید و خروج خریداران از بازار سولانا شود.


چنانچه خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند، پتانسیل رشد ابتدا تا سطح ۱۰۷ دلار و سپس ۱۱۷ دلار وجود خواهد داشت. این سناریوی صعودی زمانی در کوتاه‌مدت نامعتبر می‌شود که قیمت سولانا یک حرکت نزولی را آغاز کند و به زیر سطح ۸۵ دلار برسد.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله معکوس (Reversal Trading)

واچ لیست هفتگی ۹ بهمن؛ تحلیل تکنیکال آوالانچ (AVAX)

ارز دیجیتال آوالانچ در نمودار ۱ روزه، مدتی است که در یک کانال نزولی معامله می‌شود. خریدان این رمزارزها با رسیدن قیمت AVAX به خط حمایت کانال نزولی (Support Line of Descending Triangle) در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) شروع به فعالیت کرده و موفق شدند قیمت را در روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن)، از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۴ دلار عبور دهند. در ادامه به تحلیل تکنیکال آوالانچ در واچ لیست هفتگی ۹ بهمن می‌پردازیم.

تحلیل آوالانچ در نمودار 1 روزه
تحلیل آوالانچ در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون فروشندان تلاش خواهند کرد روند بهبود قیمت آوالانچ را متوقف کنند. چنانچه قیمت با رسیدن به مقاومت پیش رو بازگشتی نزولی داشته باشد، نشان می‌دهد که خریداران فعالیت پررنگ‌تری در این بازار دارند. به این ترتیب، آوالانچ ممکن است مدت بیشتری را در این کانال باقی بماند.


اما اگر قیمت مقاومت اول را پشت سر بگذارد، به این معنی خواهد بود که خریداران موقعیت‌های خود را تقویت کرده‌اند. به این ترتیب، مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) قیمت می‌تواند شتاب پیدا کند و یک رالی ابتدا تا ۴۴ دلار و سپس تا سطح روانی (Psychological Level) 50 دلاری آغاز شود.

تحلیل آوالانچ در نمودار 4 ساعته
تحلیل آوالانچ در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آوالانچ در نمودار ۴ ساعته، رو به بالا شروع به حرکت کرده و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی ناحیه اشباع خرید است که یعنی، خریداران فعالیت خوبی در این بازار داشته‌اند. فروشندگان تا کنون سه مرتبه در خط روند نزولی (Downtrend Line) مشخص‌شده در نمودار مقاومت خوبی نشان داده‌اند و انتظار می‌رود که این عملکرد را تکرار کنند.


حال چنانچه قیمت AVAX از خط روند نزولی کاهش داشته باشد اما با رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشتی صعودی را رقم زند، به این معنی خواهد بود که خریداران کف‌های قیمتی را موقعیت مناسبی برای ورود به بازار می‌بینند. چنین شرایطی احتمال آغاز یک رالی بالاتر از کانال مذکور را بیشتر می‌کند و آوالانچ می‌تواند تا ۴۴ دلار رشد پیدا کند.


اما از طرفی دیگر، کاهش قیمت و شکست نزولی از میانگین متحرک‌ها نشان از مقاومت شدید فروشندگان در قیمت‌های بالاتر دارد که در این صورت، احتمال باقی‌ماندن قیمت آوالانچ برای مدتی طولانی‌تر در کانال، سناریوی احتمالی خواهد بود.


مطالعه بیشتر: معرفی پنج اندیکاتور کاربردی برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۹ بهمن؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

ارز دیجیتال رندر توکن طی چند روز گذشته، پس از یک پول‌بک (Pullback) در محدوده‌ای با کف ۳.۵۶ دلار و سقف ۴.۴۰ دلار مشغول تثبیت (Consolidation) بوده است. رندر توکن آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۹ بهمن مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView

خطوط میانگین متحرک‌های رندر در نمودار ۱ روزه شیب خود را از دست داده و شاخص RSI کمی بالاتر از مرز میانی قرار دارد که یعنی، میان خریداران و فروشندگان این رمزارز تعادل برقرار شده است. در صورتی که قیمت رندر توکن از سطح ۴.۴۰ دلار شروع به کاهش کند و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۴ دلار را بشکند، قیمت ممکن است برای مدت بیشتری به رنج‌زنی خود ادامه دهد.


اما اگر قیمت ارز RNDR از ۴.۴۰ دلار به‌سمت بالا عبور کند، نشان می‌دهد که خریداران نسبت به فروشندگان برتری پیدا کرده‌اند. به این ترتیب، قیمت ارز دیجیتال رندر می‌تواند یک رالی را تا سطح ۵.۰۷ دلار تشکیل دهد و در نهایت به ۵.۲۸ دلار برسد. شکست صعودی از این سطح، به منزله ادامه روند صعودی برای رندر توکن خواهد بود.

تحلیل رندر توکن در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر توکن در نمودار ۴ ساعته – TradingView

رندر توکن در نمودار ۴ ساعته، یک الگوی مثلث متقارن (Symmetrical Triangle) را تشکیل داده که یعنی خریداران و فروشندگان به یک تصمیم قطعی در مورد عملکرد قیمت نرسیده‌اند. حال خریداران تلاش خواهند کرد قیمت رندر را از این الگو خارج کنند و کنترل بازار را به‌دست گیرند که در صورت موفقیت، رندر توکن می‌تواند ابتدا تا ۴.۴۰ دلار و سپس ۴.۷۱ دلار رشد داشته باشد.


خلاف این سناریو زمانی است که قیمت به کاهش‌های خود ادامه دهد و در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک شکست نزولی را رقم زند؛ این یعنی که فروشندگان با تمام قوا در خط روند نزولی مقاومت نشان می‌دهند. در این صورت، قیمت رندر توکن ممکن است تا خط حمایت (Support Line) الگوی مذکور کاهش پیدا کند.


در واچ لیست هفتگی ۹ بهمن ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، سولانا، آوالانچ و رندر توکن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۹ بهمن

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چیست؟

پنج ارز دیجیتال این هفته در واچ لیست امروز، بیت کوین (BTC)، سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX)، رندر توکن (RNDR) و سویی (SUI) هستند که پتانسیل بالاتری برای رشد دارند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

برای ساخت بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که ابتدا از لحاظ فاندمانتال شرایط خوبی داشته باشند و سپس عملکرد تکنیکال آن‌ها در نمودارها نیز، رشد احتمالی قیمت را نشان دهد.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ابتدا بیت کوین (BTC) و سپس رمزارزهایی هستند که مشابه با بیت کوین، از حجم معاملات بالا و مارکت کپ بالایی برخوردار هستند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-9-بهمن

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا