تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین هفته میلادی گذشته را با تقریباً ۴ درصد کاهش به پایان رساند و عملکرد مثبت قیمت طی ۸ هفته اخیر را متوقف کرد. این تضعیف نشان‌گر برداشت سود معامله‌گران بوده، اما هنوز بر روند صعودی قیمت در کوتاه‌مدت اثری نگذاشته است. این پول‌بک (Pullback) در قیمت بیت کوین، حتی می‌تواند حمایت‌ها و کف‌های قیمتی در سطوح فعلی را مستحکم‌تر کند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر


حال انتظار می‌رود با توجه به چشم‌انداز صعودی اقتصادی در سطح کلان و پس از لیکوییدی معاملات و خروج سرمایه‌گذاران ضعیف از بازار، نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین مجدداً وارد بازار شوند. تصمیم‌گیری مقامات آمریکایی برای توفق افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و احتمال کاهش آن در سال ۲۰۲۴، می‌تواند تقاضا را برای خرید ارز دیجیتال بیشتر کند.


البته که بازارها همیشه یک روند مشخص و مستقیم را طی نمی‌کنند و پس از چند رالی (حرکت صعودی / Rally) قوی، معامله‌گران معمولاً اقدام به برداشت سود کرده و ممکن است در دیگر رمزارزهای بازار سرمایه‌گذاری کنند. حال که بیت کوین حرکت صعودی خود را متوقف کرده، این احتمال وجود دارد که توجه معامله‌گران به آلت کوین‌ها معطوف شود. از این رو، سوال این‌جا است که کدام آلت کوین‌ها مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت؟! در این گزارش از واچ لیست ارزهای دیجیتال به معرفی و تحلیل این رمزارزها خواهیم پراخت.


به این ترتیب، در واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر ماه، ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و کازماس (ATOM) را در تایم فریم‌های روزانه و ساعتی پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال چگونه است؟

واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، بین خط روند نزولی (Downtrend Line) مشخص‌شده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۴۱,۳۷۰ دلار، وارد یک محدوده فشرده شده است. چنین شرایطی نشان‌دهنده یک شکست صعودی احتمالی در روزهای آتی است. بیت کوین طبق برنامه هر هفته، نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


اکنون چنانچه قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک مذکور کاهش داشته باشد، فروشندگان بازار موقعیت مناسبی را برای هدایت و کاهش بیشتر قیمت تا حمایت سرسخت ۳۷,۹۸۰ دلاری پیدا خواهند کرد. انتظار می‌رود خریداران از این سطح با قدرت زیادی دفاع کنند که در صورت بازگشت قیمت از ۳۷,۹۸۰ دلار، احتمال فروش مجدد در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و خط روند نزولی وجود خواهد داشت.


اما در صورتی که قیمت به‌سمت بالا حرکت کند و خط روند نزولی را بشکند، به معنی تقویت موقعیت‌های معاملاتی از سوی خریداران خواهد بود. در این سناریو، قیمت بیتکوین می‌تواند مقاومت ۴۴,۷۰۰ دلاری را مجدداً تست کند. در صورت شکست صعودی از این سطح، احتمال رشد قیمت BTC تا ۴۸,۰۰۰ دلار به‌وجود می‌آید.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


میانگین متحرک‌های بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، مسیری نزولی را پیش گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) نیز وارد ناحیه منفی شده است. این اندیکاتورها وضعیت فعلی را به‌سود فروشندگان نشان می‌دهند که به‌منظور تشدید فشار فروش، باید قیمت را به زیر حمایت ۴۰,۰۰۰ دلاری بکشانند.


اما شکست صعودی از خط روند نزولی، نشان از جذب بیت کوین‌های فروخته‌شده توسط خریداران خواهد داشت. در این شرایط، قیمت بیت کوین می‌تواند ابتدا تا ۴۳,۵۰۰ دلار و سپس تا ۴۴,۷۰۰ دلار یک رالی را آغاز کند و انتظار می‌رود در این سطح، نبرد شدیدی میان خریداران و فروشندگان بازار شکل بگیرد.


مطالعه بیشتر: معرفی ۱۰ نمونه از راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

اتریوم در نمودار ۱ روزه پس از شکست صعودی در الگوی مثلث خود، موفق شد تا سقف محلی ۲,۴۰۳ دلاری رشد داشته باشد و پس از آن، یک اصلاح ۶.۳ درصدی تا ۲,۲۵۲ دلار را تجربه کند. در ادامه، به تحلیل اتریوم در واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر ماه می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت اتریوم هم‌اکنون بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه قرار دارد و از این اندیکاتورها سیگنال صعودی دریافت می‌کند. بازگشت قیمت به ناحیه ۲,۲۵۰ دلاری، می‌تواند یک حرکت صعودی به‌سمت مقاومت ۲,۳۰۰ دلار را در پی داشته باشد. قیمت اتریوم در ادامه این مسیر، مهم‌ترین مقاومت را در سطح ۲,۵۳۹ دلار پیش روی خود می‌بیند که در صورت تبدیل آن به حمایت، پتانسیل رشد تا سطح ۲,۹۴۳ دلار و سپس ۳,۰۰۰ دلار را خواهد داشت.


اما در صورتی که قیمت ETH کاهش‌های بیشتری را تجربه کند و پایین‌تر از ۲,۱۵۰ دلار برسد، ممکن است این حرکت نزولی را ابتدا تا حمایت ۲,۱۴۳ دلاری و سپس پایین‌تر از ۲,۱۰۰ دلار ادامه دهد. شکست نزولی از ناحیه حمایتی ۲,۰۳۰ دلاری نیز، می‌تواند منجر به یک ریزش ۱۵ درصدی در قیمت اتریوم تا سطح ۱,۷۲۷ دلار شود.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 ساعته
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ ساعته – TradingView


قیمت اتریوم در نمودار ۱ ساعته، تا کنون نتوانسته بالاتر از مقاومت ۲,۳۰۰ دلاری مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی را حفظ کند و با رسیدن به این ناحیه، دچار کاهش شده است. آلت کوین برتر بازار با کاهش به زیر ناحیه ۲,۲۵۰ دلاری، از سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی نیز پایین‌تر آمده و به یک محدوده معاملاتی با کف ۱,۹۸۰ دلار و سقف ۲,۳۳۰ دلار قرار گرفته است.


اتریوم با عملکرد اخیر خود پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰H SMA) نیز رسیده و شاهد تشکیل یک خط روند نزولی با مقاومت ۲,۲۱۰ دلاری است. در سناریوی صعودی، قیمت ETH مهم‌ترین مقاومت را در سطح ۲,۲۵۰ دلار می‌بیند که عبور از آن، احتمال تداوم این مسیر و رشد تا ۲,۳۳۰ دلار را به‌وجود می‌آورد. سطوح مقاومتی بعدی اتریوم در صورت ادامه مسیر صعودی ۲,۴۰۰ دلار، ۲,۵۵۰ دلار و ۲,۷۵۰ دلار خواهند بود.


اما در آن روی سکه، اگر اتریوم نتواند مقاومت ۲,۲۱۰ دلاری را پشت سر بگذارد، احتمال دارد که حرکتی نزولی را در دستور کار قرار دهد. در این سناریو، اولین حمایت قیمت در نزدیکی ۲,۱۳۵ دلار قرار داد. نخستین حمایت جدی اتریوم ناحیه ۲,۰۸۰ دلاری برآورد شده که شکست نزولی از آن، می‌تواند مرز ۲,۰۰۰ دلار و یک ریزش قابل توجه درصورت شکست آن را در پی داشته باشد.


مطالعه بیشتر: تکنیک واگرایی و همگرایی در تحلیل تکنیکال چیست؟

واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر؛ تحلیل تکنیکال کازماس (ATOM)

کازماس در نمودار ۱ روزه، طی چند روز اخیر وارد یک روند صعودی شده است. این‌طور که پیدا است خریداران کف‌های قیمت در سطح ۱۰.۵۲ دلاری در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را خریده‌اند و تقاضا برای این رمزارز در سطوح پایین، بسیار قوی به نظر می‌رسد. ارز دیجیتال ATOM، آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل کازماس در نمودار 1 روزه
تحلیل کازماس در نمودار ۱ روزه – TradingView


خریداران در تلاش هستند تا قیمت کازماس را از مقاومت پیش رو در ۱۲.۵۰ دلار عبور دهند، اما فروشندگان این بازار نیز دست از فعالیت نکشیده‌اند. البته خطوط میانگین متحرک‌های این تایم فریم رو به بالا شروع به حرکت کرده و شاخص RSI کازماس نیز در ناحیه مثبت قرار دارد که مسیر احتمالی قیمت را صعودی را نشان می‌دهند.


در صورتی که قیمت ATOM از مقاومت ۱۲.۵۰ دلاری عبور کند، می‌تواند یک رالی را ابتدا تا ۱۳ دلار و سپس تا ۱۵ دلار آغاز کند. فروشندگان جهت جلوگیری از این حرکت، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردانند که در صورت موفقیت آن‌ها، قیمت ارز دیجیتال کازماس ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود در ۹.۴۰ دلار کاهش داشته باشد.

تحلیل کازماس در نمودار 4 ساعته
تحلیل کازماس در نمودار ۴ ساعته – TradingView

نمودار ۴ ساعته کازماس نشان می‌دهد که فروشندگان در سطح ۱۲ دلار مقاومتی جدی را تشکیل داده‌اند، اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران با فعالیت‌های خود، مانع از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شده‌اند. حرکت صعودی میانگین متحرک‌ها و عملکرد شاخص قدرت نسبی کازماس، شرایط را به‌سود خریداران نشان می‌دهند.


شکست صعودی قیمت از ۱۲ دلار، یک الگوی سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders) را تکمیل خواهد کرد که هدف این الگوی صعودی، سطح ۱۳.۳۱ دلار برآورد شده است. اما چنانچه قیمت کازماس دچار کاهش به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود، ممکن است این مسیر را تا سطح ۹.۵۰ دلار نیز ادامه دهد.


در واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و کازماس را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۲۷ آذر

چه ارزهایی برای واچ لیست این هفته مناسب هستند؟

در واچ لیست ارز دیجیتال امروز، به تحلیل رمزارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و کازماس (ATOM) پرداختیم که پتانسیل بهتری برای رشد نسبت به دیگر ارزها دارند.

چگونه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال را تهیه کنیم؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال باید رمزارزهایی داشته باشد که از لحاظ فاندامنتال و تکنیکال در وضعیتی صعودی قرار گرفته باشند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی، حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-27-آذر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا