تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین در هفته میلادی گذشته برای بهبود قیمت تلاش کرد، اما در سطح ۶۷,۰۰۰ دلاری با فشار فروش سنگینی مواجه شد. رهبر ارزهای دیجیتال هفته معاملاتی خود را با کاهشی تقریباً ۲ درصدی به پایان رساند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت


رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیل‌گر محبوب رمزارزها، معتقد است بیت کوین وارد «محدوده خطر بعد از هاوینگ» شده و قیمت را در معرض کاهش‌های بیشتر طی دو هفته آتی قرار داده است. یکی دیگر از نکات منفی متوجه قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت، تداوم جریان خروج سرمایه از ETF های اسپات این رمزارز است. طبق گزارش منتشرشده از سوی پلتفرم فارساید اینوسترز (Farside Investors)، ETF های اسپات بیت کوین در روز ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) شاهد ۲۱۸ میلیون دلار خروجی بودند و در روز قبل از این تاریخ نیز، ۱۲۰ میلیون دلار خروجی را ثبت کرده‌اند.


هنگامی که قیمت در یک محدوده وسیع در حال معامله است، پیش‌بینی جهت شکست‌های آن دشوار می‌شود. به این ترتیب، معامله‌گران تلاش می‌کنند در نزدیکی سطوح حمایتی اقدام به خرید و در مقاومت‌ها فروش داشته باشند و یا به‌طور کل تا مشخص‌شدن مسیر بعدی قیمت، در بازارها فعالیت نداشته باشند. حال سوال این‌جا است که آیا بیت کوین و برخی آلت کوین‌ها، می‌توانند سطوح حمایتی را حفظ و یک رالی (حرکت صعودی / Rally) را آغاز کنند؟ در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به بررسی رمزارزهایی می‌پردازیم که این پتانسیل را دارند.


به این ترتیب در واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت ماه، ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های نیر پروتکل (NEAR) و بانک (BONK) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ اندیکاتور آسان برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، طی چند روز اخیر محدوده معاملاتی بین ۵۹,۶۰۰ دلار تا ۷۳,۷۷۷ دلار را برای رنج‌زنی انتخاب کرده که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان در مورد مسیر بعدی قیمت، به تصمیمی قطعی نرسیده‌اند. مثل همیشه، بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، معامله‌گران در چنین شرایطی به خرید در سطوح حمایتی و فروش در مقاومت‌ها می‌پردازند. از این رو، انتظار می‌رود خریداران از سطح ۵۹,۶۰۰ دلاری به‌خوبی حمایت کنند و مانع از شکست آن شوند، چرا که از دست‌رفتن این حمایت به‌منزله کاهش بیشتر قیمت بیت کوین تا سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۵۴,۲۹۸ دلار خواهد بود. چنین عملکردی، ادامه روند صعودی بیت کوین را به تعویق می‌اندازد.


از طرفی دیگر، در صورتی که قیمت بیتکوین از سطوح فعلی یا حمایت ۵۹,۶۰۰ دلاری شاهد رشد باشد، به این معنی است که خریداران در سطوح پایین قیمت فعالیت بیشتری دارند. به این ترتیب، قیمت BTC می‌تواند ابتدا تا سطح ۶۷,۲۵۰ دلار جهشی صعودی داشته باشد و سپس به‌سمت مقاومت ۷۳,۷۷۷ دلاری به حرکت خود ادامه دهد. شکست صعودی و بستن کندل ۱ روزه بالاتر از این سطح، احتمالاً منجر به آغاز مرحله دوم روند صعودی بیت کوین تا سطح ۸۴,۰۰۰ دلاری شود.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، خطوط میانگین متحرک‌ها شیب خود را از دست داده‌اند و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در مرز میانی قرار دارد که یعنی بین عرضه و تقاضای این رمزارز، تعادل برقرار شده است. نخستین نشانه تقویت قیمت بیت کوین، شکست صعودی و بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از خط روند نزولی (Downtrend Line) مشخص‌شده در نمودار خواهد بود که می‌تواند منجر به رشد قیمت ابتدا تا ۶۸,۰۰۰ دلار و سپس تا ۷۱,۵۰۰ دلار شود.


در آن روی سکه، در صورتی که قیمت از سطوح فعلی یا خط روند نزولی دچار کاهش شود و به زیر سطح ۶۲,۳۰۰ دلار برسد، به این معنی است که فروشندگان کنترل بازار را به‌دست گرفته‌اند. در این صورت، قیمت بیت کوین ممکن است تا حمایت ۵۹,۶۰۰ دلاری کاهش پیدا کند که انتظار می‌رود توسط خریداران حمایت شود.


مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال نیر پروتکل (NEAR)

ارز دیجیتال نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه، موفق شد در تاریخ ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) کندل ۱ روزه را بالاتر از کانال نزولی خود ببندد و اکنون این احتمال وجود دارد که روند نزولی این رمزارز به پایان رسیده باشد. در ادامه به تحلیل نیر پروتکل در واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت می‌پردازیم.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 1 روزه
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه – TradingView

اما با توجه به این موضوع، فروشندگان در این بازار ترک میدان نکرده و در مقاومت ۷.۷۰ دلاری، در حال فروش هستند. حال چنانچه قیمت نیر پروتکل مجدداً به داخل کانال نزولی بازگردد، به این معنی خواهد بود که شکست صعودی اخیر این رمزارز یک تله گاوی (Bull Trap) بوده است. این مسئله می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت NEAR تا سطح ۵.۹۰ دلاری شود.


به این ترتیب غلبه قیمت بر مقاومت ۷.۷۰ دلاری، نشان از بازپس‌گیری کنترل بازار توسط خریداران دارد. در این سناریو، قیمت ارز نیر پروتکل می‌تواند یک رالی را تا مرز ۹ دلار آغاز کند که انتظار می‌رود فروشندگان در این سطح، مقاومتی جدی از خود نشان دهند.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 4 ساعته
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته قیمت نیر پروتکل، میانگین متحرک‌ها یک حرکت صعودی را آغاز کرده و شاخص RSI نیز وارد ناحیه مثبت خود شده است. از این رو، انتظار می‌رود خریداران در ناحیه بین سطوح ۷.۷۰ دلار تا ۸.۱۰ دلار با مقاومت مواجه شوند؛ اما در صورت عبور از این ناحیه، قیمت می‌تواند تا مرز ۹ دلار به حرکت ادامه دهد.


این سناریوی صعودی کوتاه‌مدت، زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت دچار کاهش به زیر سطح ۶.۶۰ دلاری شود. چنین حرکتی نشان از فروش‌های سنگین در رالی‌های قیمت دارد و می‌تواند کاهش بیشتر قیمت نیر پروتکل تا سطح ۵.۹۰ دلار را در پی داشته باشد.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ استراتژی خروج در ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بانک (BONK)

ارز دیجیتال بانک BONK در نمودار ۱ روزه، از میانگین متحرک‌های خود در تاریخ ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) عبور کرد که این حرکت، نشان از احتمال اتمام دوره نزولی قیمت این رمزارز دارد. توکن بانک آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبشهت ماه است.

تحلیل ارز بونک در نمودار 1 روزه
تحلیل بانک کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

فروشندگان در این بازار تلاش کردند قیمت بانک را به زیر میانگین متحرک‌ها برگردانند، اما با حمایت خریداران در این حرکت شکست خوردند. این یعنی که خریداران در تلاش هستند تا میانگین متحرک‌ها را به سطوح حمایتی تبدیل کنند. حال در صورتی که قیمت از سطوح فعلی یک جهش صعودی را رقم زند و مقاومت ۰.۰۰۰۰۳۰ دلاری را بشکند، یک الگوی سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders) در نمودار ۱ روزه تکمیل خواهد شد که می‌تواند این توکن را تا هدف ۰.۰۰۰۰۴۸ دلاری رشد دهد.


اما فروشندگان هم در این سناریو بیکار ننشسته و احتمالاً برای کاهش قیمت بانک کوین به زیر میانگین متحرک‌ها و کنترل این بازار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت این دسته از سرمایه‌گذاران، قیمت BONK ممکن است ابتدا تا ۰.۰۰۰۰۱۹ دلار و سپس تا ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار دچار کاهش شود.

تحلیل ارز بونک در نمودار 4 ساعته
تحلیل بانک کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته ارز بانک BONK، خریداران در سطح ۰.۰۰۰۰۳۰ دلاری با مقاومت روبرو شده‌اند. حال فروشندگان به‌منظور تقویت عملکرد خود، برای کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک‌ها تلاش خواهند کرد که در صورت موفقیت، یک الگوی سر و شانه (Head & Shoulders) برای این توکن تکمیل خواهد شد که می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا هدف این الگو در سطح ۰.۰۰۰۰۱۹ دلاری شود.


اما از طرفی دیگر، در صورتی که قیمت BONK از سطوح فعلی یا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) رشد داشته باشد، به این معنی است که خریداران در کف‌های قیمتی مشغول خرید هستند. به این ترتیب شکست صعودی و بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از سطح ۰.۰۰۰۰۳۰ دلاری، نخستین نشانه تقویت عملکرد قیمت ارز بانک خواهد بود و می‌تواند این حرکت را تا سطح ۰.۰۰۰۰۳۶ دلاری ادامه دهد.


در واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، نیر پروتکل و بانک کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۱۰ اردیبهشت

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی دارد؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که باید آن‌ها را زیر نظر داشته باشید، رمزارزهای بیت کوین (BTC)، نیر پروتکل (NEAR)، بانک کوین (BONK)، آرویو (AR) و کور (CORE) هستند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، بیت کوین و رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بالا بوده و همچنین حجم معاملات خوبی در بازه روزانه دارند.

الگوی سر و شانه چیست؟

الگوی سر و شانه زمانی تشکیل می‌شود که قیمت به یک سقف می‌رسد و بعد به نقطه شروع باز می‌گردد. در ادامه، قیمت یک سقف جدید بالاتر از قبلی تشکیل داده که قسمت سر الگو می‌باشد.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-10-اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا