آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکس

ربات اینفینیتی گرید در صرافی او ام پی فینکس چیست و چگونه می‌توان با آن معامله کرد؟

ربات اینفینیتی گرید یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای معاملاتی در بازارهای صعودی است که فرایند سیو سود و خرید در اصلاح قیمتی را بسیار ساده کرده است. امکان استفاده از ربات اینفینیتی گرید به صورت کاملا رایگان برای تمام کاربران در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس وجود دارد. برای آشنایی با نحوه عملکرد و مراحل فعالسازی ربات اینفینیتی گرید در پلتفرم او ام پی فینکس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پادکست آموزش ربات اینفینیتی گرید

ربات اینفینیتی گرید چیست؟

معامله‌گران حرفه‌ای برای نوسان‌گیری از قیمت‌ها عموما تمام زمان خود را برای نشستن پای چارت صرف نمی‌کنند؛ بلکه در هر یک از شرایط صعود، نزول یا رنج زدن قیمت یک استراتژی معاملاتی دارند و تمام تمرکزشان بر این است که به بهترین شکل آن را اجرا کنند.

ربات‌های معامله‌گر یکی از ابزارهایی هستند که تریدرها می‌توانند با دادن یک سری تنظیمات به آن‌ها، مدیریت سرمایه بهینه‌تری داشته باشند، ریسک معاملات خود را به بهترین شکل کنترل کنند و از همه مهم‌تر استراتژی معاملاتی خود را بدون نشستن مداوم پای چارت، در دقیق‌ترین حالت پیاده‌سازی کنند.

ربات اینفینیتی گرید ابزاری بسیار کاربردی برای مدیریت سرمایه در روندهای صعودی بوده و در بهترین زمان اقدام به سیو سود معاملات قبل و همچنین خرید در اصلاحات قیمتی می‌کند. این ربات به یک کف قیمتی و گریدهایی که بر اساس درصد مشخص شده‌اند، نیاز دارد تا بتواند به طور خودکار در سطوح پایین خرید انجام دهد و در سطوح بالاتر نیز معامله فروش ثبت کند. در تمام این معاملات خرید و فروش هم هدف اصلی ربات فقط این است که ارزش اولیه دارایی را حفظ کند.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام در او ام پی فینکس

نحوه فعالسازی ربات اینفینیتی گرید در صرافی او ام پی فینکس

در مرحله اول می‌بایست وارد حساب کاربری خود شوید و در صفحه داشبورد، قسمت بالای صفحه سمت راست بر روی گزینه «ربات‌های معامله‌گر» کلیک کنید.

آموزش ربات اینفینیتی گرید

به این ترتیب وارد داشبورد مدیریت ربات‌های معامله‌گر در او ام پی فینکس خواهید شد و می‌بایست از قسمت سمت راست صفحه، بر روی عبارت «گرید بی‌نهایت» کلیک کرده و گزینه «ساخت ربات» را انتخاب کنید.

ربات اینفینیتی گرید

در این صفحه می‌توانید ربات اینفینیتی گرید مورد نظرتان را در هر بازاری که تمایل دارید، فعال کنید. پلتفرم او ام پی فینکس قابلیتی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به دو روش «پیشنهاد خودکار» و «شخصی‌سازی» ربات اینفینیتی گرید دلخواه خود را ایجاد کنند.

مطالعه بیشتر
  • ساخت ربات اینفینیتی گرید به روش پیشنهاد خودکار

همانطور که در پاراگراف قبل توضیح داده شد، ربات اینفینیتی گرید برای فعالیت به یک محدوده «کف قیمتی» و همچنین «درصد سود هر گرید» نیاز دارد. با ساخت ربات اینفینیتی گرید به روش پیشنهاد خودکار، کف قیمتی و همچنین درصد سود هر گرید توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی مشخص شده و نیازی به تعیین آن از سمت کاربر نیست.

ساخت ربات اینفینیتی گرید به روش پیشنهاد خودکار

کافیست بازار مورد نظرتان را انتخاب کرده و پس از تعیین مبلغ سرمایه‌گذاری در ربات، بر روی دکمه «ساخت ربات گرید بی‌نهایت» بزنید. در صورت تمایل می‌توانید از قسمت تنظیمات پیشرفته، برای ربات مورد نظرتان حد سود و حد ضرر نیز مشخص کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، گریدها و سطوح قیمتی حد سود و حد ضرر در نمودار قیمت به شما نمایش داده می‌شود. با شروع فعالیت ربات، مبلغ مشخصی از سرمایه همان ابتدای کار به دارایی رمزارزی تبدیل شده و ربات با رسیدن قیمت به سطوح بالاتر اقدام به ثبت معامله فروش و در سطوح پایین‌تر نیز اقدام به ثبت معامله خرید می‌کند.

برای مثال اگر در بازار «آربیتروم-تومان» سود هر گرید ۵ درصد، کمترین قیمت ۳۷,۱۸۲ تومان، حد سود ۶۲,۰۰۰ تومان و حد ضرر ۳۴,۰۰۰ تومان مشخص شده باشد و ارزش اولیه دارایی ربات در زمان شروع به کار برابر با X باشد، فعالیت ربات به این صورت است:

زمانی که قیمت نسبت به قیمت فعلی ۵ درصد افزایش یابد، دارایی رمزارزی شما مقدار X+5% ارزش خواهد داشت. در این حالت ربات اینفینیتی گرید، سود حاصل از این افزایش قیمت را به فروش رسانده و ارزش دارایی ربات را به مقدار ارزش اولیه دارایی در زمان ساخت ربات یعنی همان X می‌رساند و به این ترتیب برای شما سیو سود انجام می‌دهد.

حال اگر قیمت ۵ درصد کاهش یابد و به سطوح پایین‌تر برسد، ارزش دارایی به X-5% می‌رسد و از ارزش اولیه دارایی ربات کمتر خواهد بود. ربات در این شرایط معامله خرید ثبت می‌کند تا ارزش دارایی را مجددا به ارزش اولیه دارایی در زمان ساخت ربات یعنی همان X برساند.

این معاملات خرید و فروش به همین ترتیب ادامه می‌یابد و ربات در گریدهای بالاتر با ثبت سفارش جدید برای شما سیو سود انجام داده و در گریدهای پایین‌تر نیز معامله خرید ثبت می‌کند تا هم در شرایط صعود و هم در شرایط نزول قیمت، ارزش اولیه دارایی شما را حفظ کند.

  • ساخت ربات اینفینیتی گرید به روش شخصی‌سازی

در روش شخصی‌سازی تمام تنظیمات مربوط به نحوه فعالیت ربات توسط خود شما مشخص می‌شود. ابتدا لازم است بازار مورد نظرتان را انتخاب کنید، کمترین قیمت و درصد سود هر گرید را مشخص کرده و در نهایت پس از تعیین مبلغ سرمایه‌گذاری ربات، بر روی دکمه «ساخت ربات گرید بی‌نهایت» بزنید. امکان تعیین حد سود و حد ضرر در این روش نیز وجود دارد.

ساخت ربات اینفینیتی گرید به روش شخصی سازی

مثال فوق را در نظر بگیرید؛ این ربات در بازار «آربیتروم-تومان» ساخته شده و تا زمانی که قیمت بالاتر از ۳۸,۰۰۰ تومان است، در ازای هر ۲ درصد تغییر قیمت اقدام به ثبت سفارش خرید یا فروش می‌کند تا از طریق سیو سود در گریدهای بالاتر و یا خرید در گریدهای پایین‌تر، ارزش اولیه دارایی ربات را تحت هر شرایطی حفظ کند.

زمانی که قیمت رمزارز به کمترین قیمتی که در تنظیمات ربات مشخص شده برسد، عملکرد ربات متوقف شده و تا زمانی که قیمت دوباره به سطحی بالاتر از کمترین قیمتی نرسد، ربات هیچ سفارش خرید یا فروش جدیدی ثبت نمی‌کند.

با رسیدن قیمت رمزارز به حد سود یا حد ضرر نیز تمامی سفارش‌هایی بازی که توسط ربات ثبت شده‌اند، لغو می‌شوند و کل دارایی در همان لحظه به ارز پایه که در این مثال «تومان» است تبدیل می‌شود.

پس از ساخت ربات نیز می‌توانید در قسمت «ربات‌های من» به جزئیات عملکرد ربات، سفارش‌های باز و همچنین تاریخچه سفارش‌ها دسترسی داشته باشید.

مشاهده وضعیت ربات اینفینیتی گرید

برای مشاهده سود و زیان ربات‌هایی که به سبک اینفینیتی گرید در حساب کاربری‌تان ایجاد شده‌اند نیز می‌توانید به قسمت مربوط به «سود و زیان» مراجعه کرده و جزئیات هر یک را به طور دقیق مشاهده کنید.

سود و زیان ربات اینفینیتی گرید

در قسمت «رده‌بندی» نیز می‌توانید ربات‌هایی که توسط سایر کاربران در او ام پی فینکس به روش گرید بی‌نهایت ایجاد شده‌اند را به ترتیب جزئیات سود هر یک مشاهده کرده و در صورت تمایل، تنظیمات آن را برای ایجاد رباتی مشابه در حساب کاربری خود کپی کنید.

رده بندی ربات اینفینیتی گرید

در صورت وجود هر گونه سوال دیگر پیرامون نحوه عملکرد و مراحل فعالسازی ربات اینفینیتی گرید در وبسایت و اپلیکیشن او ام پی فینکس می‌توانید به صورت بیست و چهار ساعته و در تمام روزهای هفته از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و همچنین تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با واحد پشتیبانی در ارتباط باشید.

مطالعه بیشتر: نحوه فعالسازی ربات اسپات گرید در صرافی او ام پی فینکس

بیشترین سوالات کاربران در مورد ربات اینفینیتی گرید او ام پی فینکس

آیا استفاده از ربات اینفینیتی گرید او ام پی فینکس هزینه دارد؟

خیر. استفاده از ربات اینفینیتی گرید برای تمام کاربران او ام پی فینکس رایگان می‌باشد.

کارمزد معاملات ربات اینفینیتی گرید در صرافی او ام پی فینکس چقدر است؟

در ازای معاملاتی که با استفاده از ربات اینفینیتی گرید ثبت می‌شوند کارمزدی معادل ۰.۱ درصد کسر می‌شود.

در صورتی که قیمت رمز ارز از کف قیمتی مشخص شده پایین‌تر رود، ربات اینفینیتی گرید چگونه عمل می‌کند؟

در صورتی که قیمت از کمترین قیمت پایین‌تر رود، سفارشات قبل در حالت فروش باقی خواهد ماند و تا زمانی که قیمت مجددا به بالاتر از کمترین قیمت نرسد، ربات هیچ سفارش جدیدی ثبت نمی‌کند.

در صورت فعال شدن حد سود یا حد ضرر، ربات اینفینیتی گرید چگونه عمل می‌کند؟

عملکرد ربات به طور کامل متوقف شده، تمام سفارش‌های باز ربات لغو می‌گردد و دارایی رمزارزی نیز به ارز پایه تبدیل می‌شود.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بسیار عالی ؛ اینطوری دیگه اگر روند صعودی رو تشخیص بدیم و کف قیمتی رو یک حمایت قوی در نظر بگیریم ، می تونیم از تمام اصلاحات اون روند صعودی هم نوسان بگیریم.

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      بله دقیقا همینطوره.
      ربات گرید بی‌نهایت برای معامله در بازارهای صعودی یکی از بهترین استراتژی‌هاست …

  2. خیلی متشکرم از سایت خوبتون. کارمزد های ربات از کارمزد معاملات هم کمتر است. البته در کل کارمزد زیادی نمی گیرید اما شرایط خوبی برای استفاده از این قابلیت عالی فراهم کردید. ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر باشه.
      بله کاملا درست میفرمایین.
      کارمزد معاملات ربات برای تمام کاربرها فقط ۰.۱ درصده.

    2. سلام . زمانی که به کار ربات پایان میدیم در حالت خودکار مثال ربات بی نهایت ، رمز ارزهای خریداری شده به ارز پایه تومان و تتر تبدیل می‌شود؟ یا نه اون مقدار ارز خریداری شده به صورت رمز ارز به کیف پول انتقال میابد ؟

  3. سلام
    تمامی عوامل صرافی عرض خسته نباشید میگم وبابت گذاشتن امکانات نظیر این رباتهای معامله گر تشکر وخسته نباشید عرض میکنم…..
    درادامه راه هم موفق باشید

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      ممنون از شما بابت فیدبک خوبی که برامون ارسال کردین.
      موفق و پرسود باشین همیشه 🙂

  4. با سلام و خسته نباشید به تیم قوی شما و ممنون از این ابزار معاملاتی کم نظیر که در اختیار کاربرانتون قرار دادین. یک سوالی که از خدمتتون دارم اینه که اگر ربات رو در حین کار خاموش کنیم سرمایه ما به چه شکل بسته میشه؟ یعنی اگر در سود هستیم یا ضرر با همون سود یا ضرر بسته میشه یا فقط اصل سرمایه برگشت داده میشه ؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      ممنون از پیام و انرژی مثبتی که برامون ارسال کردین.
      اگر ربات رو غیر فعال کنین، دارایی‌ با همان مقدار سود و ضرر به ارز پایه تبدیل میشه.

  5. سلام و خسته نباشید خدمت شما من تازه وارد بازار رمزارز شدم چطور میتونم اطلاعاتمو در این زمینه بالا ببرم و آیا با مقدار دارایی اولیه خودم که ۶۰ هزار تومانه میتونم از ربات بی نهایت استفاده کنم یا باید حسابمو شارژ کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      حداقل حجم معاملات در او ام پی فینکس ۱۰۰ هزار تومانه.
      بنابراین برای سرمایه‌گذاری در ربات‌ها با توجه به اینکه ربات قراره برای ثبت چندین سفارش موجودی داشته باشه، مبلغ سرمایه‌گذاری با توجه به نوع بازار انتخابی قطعا بالای ۱۰۰ هزار تومان میشه.
      برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص سرمایه‌گذاری در ربات‌ها می‌تونین از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن او ام پی فینکس و یا تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با پشتیبانی در ارتباط باشین.

  6. سلام خسته نباشید
    تو ربات بی نهایت بر فرض مثال اگر شخصی ده میلیون پول واریز کنه و این ربات رو برای یک رمز ارز فعال کنه ممکنه ده تومنش بشه نه میلیون تومن و شخص متضرر بشه یا اینجوری نیست و ربات با خرید و فروش هایی که انجام میده اجازه ی ضرر کردن رو نمیده ؟

    1. سلام وقت بخیر. در ربات اینفینیتی گرید ارزش دارایی شما حفظ می‌شود، اما به‌شرطی که بازار از کف قیمتی که تعیین کردید پایین‌تر نرود. زیرا این ربات متعلق به بازارها و روندهای صعودی هستش و راه‌کار مدیریت سرمایه‌تون برای جلوگیری از زیان، تعیین یک حد ضرر در پایین‌تر از کف قیمت مشخص‌شده است. در صورتی که باز هم در مورد عملکرد ربات‌ها ابهام یا سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

  7. سلام مجدد
    امکانش هست که برای انجام معامله با ربات ها با حداقل ده میلیون تومن پول غیر واقعی ی حالت آزمایشی رو ایجاد کنید که شخص با اون ده میلیون اعتبار غیر واقعی با این ربات ها به صورت آزمایشی کار کنه تا آشنا بشه با محیط کاربری و ترسش یکم بریزه

    1. سلام. شما در بازار دموی او ام پی فینکس ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه مجازی و غیرواقعی دارید که ویژه آزمون و خطای استراتژی‌های معاملاتی و تست نحوه عملکرد ربات‌ها و سایر قابلیت‌ها در او ام پی فینکس هست. اما بخش ربات‌ها در بازار دمو هنوز به‌طور کامل راه‌اندازی نشدن و امکان تست کردن اون‌ها هنوز وجود نداره که به‌زودی این شرایط هم برای شما فراهم میشه. لطف کنید هفته آتی این مسئله رو از واحد پشتیبانی پیگیری کنید. ممنون از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا