آموزش NFTآموزش ارز دیجیتالبازی های ارز دیجیتال

بازی‌های NFT بدون سرمایه؛ معرفی ۱۱ بازی کریپتویی بدون نیاز به سرمایه اولیه

بازی‌های رایگان مدت‌ها است که در بین گیمرها محبوب بوده‌اند و بدون هیچ هزینه اولیه‌ای کاربران را سرگرم می‌کردند. با این حال، ظهور بازی‌های که از توکن‌های غیرقابل معاوضه استفاده می‌کنند، مرحله جدیدی از صنعت بازی‌های ویدیویی را معرفی کردند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد داریم تا بهترین بازی‌های NFT بدون سرمایه را نقد و بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

پادکست بازی‌های NFT بدون سرمایه؛ معرفی ۱۱ بازی کریپتویی بدون نیاز به سرمایه اولیه

NFT چیست؟

ان اف تی‌ها با ارائه دارایی‌های منحصر به فرد و غیرمتمرکز ذخیره شده در بلاک چین، صنعت توکن‌های کریپتویی را متحول کردند. این توکن‌های منحصر به فرد قابلیت‌های مختلفی دارند، از بازی گرفته تا املاک و زمین‌های دیجیتال و آثار هنری، همه آن‌ها را می‌توان با استفاده از NFT در شبکه بلاک چین ذخیره کرد. ان اف تی‌ها به عنوان یک اختراع و پیشرفت در تکنولوژی، اصالت و مالکیت را به کاربران ارائه می‌دهند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

اگرچه بازار NFT هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، پتانسیل رشد و سودآوری آن در زمینه بازی‌های ویدیویی قابل توجه است. ان اف تی‌ها تجربیات بازی را به عنوان آیتم‌های قابل مبادله در دسترس بازیکنان قرار می‌دهند و به بازیکن‌ها این امکان را می‌دهند تا از طریق فروش دارایی‌ها یا شرکت در مسابقات بازی، کسب درآمد کنند.

بازی‌های P2E چیست؟

بازی‌های NFT بدون سرمایه

بازی‌های NFT بدون سرمایه که به عنوان بازی‌های کریپتویی نیز شناخته می‌‎شوند، طراحی بازی‌های سنتی را با مکانیسم‌های جدید غیرمتمرکز ترکیب می‌کنند تا به کاربران کنترل بیشتری بر دارایی‌های درون بازی بدهند. همه این ویژگی‌ها به کمک راه‌اندازی NFT بر بلاک چین‌ از طریق ارز دیجیتالی که توسط یک اقتصاد غیرمتمرکز قدرت می‌یابد، ممکن می‌شود.

بازی های کریپتویی بدون نیاز به سرمایه اولیه؛ معرفی ۷ بازی

استانداردهای شبکه بلاک چین کمیابی ان اف تی‌ها را در این شبکه حفظ می‌کند و به طور منحصر به فرد ان اف تی‌ها را از ویژگی‌های آن‌ها شناسایی می‌کند. به این صورت در بازی‌های P2E می‌توانید کنترل کامل دارایی‌هایی که می‌خرید را داشته باشید. در ادامه به بهترین بازی‌های NFT بدون سرمایه نگاهی می‌اندازیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

معرفی بازی‌های NFT بدون سرمایه

چیزی که بازی‌های NFT بدون سرمایه را متمایز می‌کند، مفهوم مالکیت واقعی است. برخلاف بازی‌های سنتی که بازیکنان واقعا مالک آیتم‌های موجود در بازی نیستند، بازی‌های NFT مالکیت و کنترل کامل بر دارایی‌های دیجیتال را به بازیکنان ارائه می‌دهد. در ادامه لیستی از بازی‌های NFT بدون سرمایه را آماده کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

بازی اکسی اینفینیتی با پاداش توکن AXS

بازی‌های NFT بدون سرمایه

Axie Infinity یک بازی محبوب مبتنی بر بلاک چین است که عناصر مبارزه و تجارت را در دنیای مجازی ترکیب می‌کند. بازیکنان در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانند موجوداتی به اسم اکسی را جمع‌آوری کنند که دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی هستند. این اکسی‌ها را می‌توان به عنوان NFT در بازارهای مختلف معامله کرد. اکسی اینفینیتی همچنین یک مدل بازی برای کسب درآمد را معرفی کرده است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با شرکت در بازی، ارز دیجیتال کسب کنند.

بازی کریپتوبلیدز CryptoBlades بر بستر NFT

 بازی‌های NFT بدون سرمایه CryptoBlades

در لیست بازی‌های NFT بدون سرمایه، بازی CryptoBlades از سبک RPG الهام گرفته است. مانند سایر بازی‌های جنگی، این بازی نیز با مبارزه با دشمنان، شکست دادن آن‌ها و کسب توکن‌ به عنوان جایزه، همراه است.

بازیکنان در حین بازی کریپتوبلیدز می‌توانند سلاح تولید کنند و سلاح‌ها را در بازار درون بازی بفروشند. البته، برای شروع باید یک شخصیت بخرند. برای نبردها و بازی هم بازیکنان باید هزینه بسیار کمی پرداخت کنند تا در آینده جوایزی را در قالب توکن دریافت کنند.

بازی Plant vs Undead بازی NFT بدون سرمایه

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Plant vs Undead

بازی Plant vs Undead ساده‌ترین بازی از لیست بازی‌های NFT بدون سرمایه است. این بازی محبوب NFT بر اساس دانه گیاه و توکن PVU کار می‌کند. گیمپلی این بازی اطلاعات بسیاری ندارد و شباهت زیادی به بازی‌های نوستالژیک در همین سبک دارد. برای کسب درآمد از این بازی هم می‌توانید توکن‌های PVU را جمع‌آوری و سپس معامله کنید.

بازی سندباکس؛ خرید و فروش ان اف تی در دنیای متاورس

 بازی‌های NFT بدون سرمایه The Sandbox

تا به حال چیزی درباره متاورس شنیده‌اید؟ Sandbox یک بازی کریپتویی و متاورسیه که درواقع بزرگ‌ترین بازی از لیست بازی‌های NFT بدون سرمایه است. این بازی که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد از نوامبر ۲۰۲۱ مورد توجه کاربران قرار گرفت و همراه با پیدایش متاورس دستاوردهای بسیاری کسب کرد.

بازی Sandbox بازار وسیعی دارد تا بازیکن‌ها بتوانند انواع ان اف تی‌ها را خرید و فروش کنند. بدون شک Sandbox یکی از مطمئن‌ترین بازی‌ها برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت است.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

بازی استار اطلس Star Atlas

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Star Atlas

بازی Star Atlas با فناوری گرافیکی منحصر به فرد خود در بین بازی‌های NFT بدون سرمایه، یکی از بهترین بازی‌های چند نفره است. این بازی که با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده با هدف متحول کردن دنیای بازی‌های کریپتویی توسعه یافته. با این حال، بازی استار اطلس هنوز به طور کامل منتشر نشده و در مرحله بتا قرار داره.

معرفی و آموزش بازی استار اطلس Star Atlas

بازی Illuvium؛ دنیای هیولاهای NFT

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Illuvium

بازی Illuvium یکی دیگر از بازی‌های این لیست است که شامل هیولاها می‌شود. این بازی بیشتر از ۱۰۰ عدد شخصیت و هیولا دارد که با عنوان Illuvials هم شناخته می‌شوند. هیولاهای این بازی به عنوان NFT در شبکه بلاک چین ثبت شده‌اند و بازیکنان می‌توانند علاوه بر مبارزه، آن‌ها را معامله کنند.

بازی ایلوویوم به زمان و انرزی زیادی نیاز دارد. همچنین، رقابت این بازی بسیار تنگاتنگ است پس دقت کنید تا از سایر بازیکنان عقب نمانید.

بازی گادز آنچیند Gods Unchained؛ بازی با کارت‌ها برای کسب NFT

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Gods Unchained

Gods Unchained بدون شک محبوب‌ترین بازی کارتی و کریپتویی در بازار است. این بازی با ترکیب کارت‌ها و عناصر NFT تحولی را در صنعت بازی‌های NFT بدون سرمایه ایجاد کرده. کارت‌‌های بازی گادز آنچیند همانند بازی‌های دیگر ان اف تی هستند و بازیکنان می‌توانند به راحتی آن‌ها را معامله کنند. این بازی یک توکن بومی با عنوان GODS هم دارد که قابل مبادله با ارزهای فیات است.

بازی Gods Unchained؛ ترکیب بازی ویدئویی با بلاک چین

کارت‌های بازی گادز آنچیند را می‌توان در هر بازار کریپتویی معامله کرد. این کارت‌ها انواع مختلفی دارند و ارزش آن‌ها می‌تواند تا چند صدهزار دلار باشد.

بازی اسپلینترلندز Splinterlands

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Splinterlands

یکی دیگر از بازی‌های کریپتویی کارتی اسپلینترلندز است که به ازای بازی کردن به کاربران توکن می‌دهد. این بازی تمام اطلاعات بازیکن‌ها، بازی‌ها و داده‌های داخلی بازی را در بلاک چین ذخیره می‌کند. پس از ثبت نام در بازی Splinterlands یک بسته ۱۰ عددی کارت دریافت می‌کنید. برای پیشرفت سریع‌تر هم می‌توانید بسته‌های بیشتر کارت را از فروشگاه داخل بازی خریداری کنید.

بازی Polygonum در لیست بازی‌های NFT بدون سرمایه

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Polygonum

بازی Polygonum که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد یک شبیه‌ساز هیجانی و چندنفره است که مبادله و خرید و فروش را برای بازیکنان راحت کرده. بازی سه حالت کلی PvP، PvE و کشاورزی را برای بازیکنان در دسترس قرار داده تا همه بتوانند از محیط سه بعدی و پیکسلی بازی لذت ببرند.

در بازی Gold Fever با پیدا کردن طلا کسب درآمد کن

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Gold Fever

بازی Gold Fever یک بازی کریپتویی هیجان انگیز دیگر است. این بازی یک فرصت جذاب برای بازیکنان است تا در مناظر سرسبز جنگلی حرکت کنند و در مسیر خود به دنبال طلا بگردند. همه بازی‌ها از طریق کارت‌ها، ان اف تی‌ها یا خرید ملک به شما پاداش می‌دهند، ولی در بازی Gold Fever کسب ارز دیجیتال پیچیده‌تر است.

نقشه این بازی مسیرهای مختلفی را به بازیکنان ارائه می‌دهد که منابع بسیاری را در دسترس بازیکنان می‌گذارد. البته، انبوه طلا که هدف اصلی بازی است فقط در مناطق خاص بازی پیدا می‌شود.

بازی Sidus Heroes از جدیدترین بازی‌های NFT بدون سرمایه

 بازی‌های NFT بدون سرمایه Sidus Heroes

بازی Sidus Heroes یکی از جدیدترین بازی‌های NFT بدون سرمایه در بازار است. این بازی بر اکتشافات و نبردهای فضایی تمرکز دارد و دارای یک جهان گسترده برای تسخیر است. توکن این بازی که با عنوان SENATE شناخته می‌شود برای خرید زمین در سیارات مختلف متاورس Sidus کاربرد دارد. بازیکنان می‌توانند با خرید زمین و جمع‌آوری منابع یک درآمد ثابت از این بازی ایجاد کنند. این بازی ویژگی‌های دیگری مانند هیولاها، مواد اولیه، زمین و تجهیزات قابل فروش را هم در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد.

بازی‌های NFT بدون سرمایه چگونه به گیمرها کمک می‌کنند؟

وقتی صحبت از ساخت بازی‌های ویدیویی می‌شود،‌ دو مکانیسم اصلی کسب درآمد وجود دارد که هر توسعه دهنده بازی به دنبال آن است. مکانیسم اول یک فرم عالی از تبلیغات است و مکانیسم دوم درآمد حاصل از خرید بازیکنان درون بازی است. متأسفانه، در چند سال اخیر هدف اصلی توسعه دهندگان بزرگ بازی استفاده از روش‌های غیر اخلاقی برای مجبور کردن بازیکنان به خرید‌های درون برنامه است.

مدل بازی کن و پول دربیار می‌تواند به عنوان یک راه برای صلاح هر دو طرف در نظر گرفته شود تا همه برای کاری که انجام می‌دهند، پاداش دریافت کنند. از یک طرف، شرکت‌های بازی‌سازی با پیاده‌سازی این سیستم، پویایی بیشتری در اقتصاد بازی ایجاد می‌کنند که به گیمرها کنترل بیشتری بر فضا و محیط بازی می‌دهد.

سوالات پرتکرار درباره بازی‌های NFT بدون سرمایه

  • بازی‌های NFT بدون سرمایه چگونه کار می‌کنند؟

    بازی‌های NFT بدون سرمایه که به عنوان بازی‌های کریپتویی نیز شناخته می‌‎شوند، طراحی بازی‌های سنتی را با مکانیسم‌های جدید غیرمتمرکز ترکیب می‌کنند تا به کاربران کنترل بیشتری بر دارایی‌های درون بازی بدهند.

  • NFT چیست؟

    NFT یک توکن غیرقابل معاوضه است که هیچ مشابهی ندارد، چراکه هیچ چیز دیگری به ارزش این توکن وجود ندارد.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا