تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر؛ او ام پی فینکس

جشنواره تون پلاس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین در پی حفظ فشار فروش توسط فروشندگان بازار، طی هفته میلادی گذشته تقریباً ۳ درصد دیگر کاهش قیمت داشت. البته که با وجود نزول قیمت به زیر سطح قیمت تحقق‌یافته (Realized Price) هولدرهای کوتاه‌مدت در ۶۴,۲۳۰ دلار، فروشندگان فعلاً نتوانسته‌اند این اصلاح را عمیق‌تر کنند. این یعنی که خریداران در تلاش برای حمایت از قیمت تحقق‌یافته هولدرهای کوتاه‌مدت هستند؛ هولدرهایی که بیت کوین را طی ۱۵۵ روز گذشته خریداری کرده‌اند.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر


بر اساس داده‌های پلتفرم فارساید اینوسترز (Farside Investors)، این تضعیف عملکرد بیت کوین تداوم خروج سرمایه و فروش این رمزارز را در بازار ETF های اسپات در پی داشته که از تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد ماه) آغاز شده است. این شرایط نشان از نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد عملکرد قیمت بیت کوین در بازه کوتاه‌مدت دارد.


ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر شناخته‌شده رمزارزها، طی پستی در پلتفرم X نوشت روند بهبود قیمت بیت کوین، احتمالاً زمانی آغاز می‌شود که ماینرهای ضعیف عملکرد خود را متوقف کنند و از شبکه خارج شوند و هش ریت (Hash Rate) بلاک چین بیت کوین مجدداً رشد پیدا کند. در سایکل سال ۲۰۲۰، روند بهبود هش ریت شبکه بیت کوین ۸ روز طول کشید و در سال ۲۰۱۷، این اتفاق ۲۴ روز زمان برد.


این تحلیل‌گر افزود که دوره کاپیتولاسیون (فروش از روی ترس و جلوگیری از ضرر / Capitulation) ماینرها بعد از اجرای هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving)، بیشتر از همیشه طول کشیده که احتمالاً این مسئله به‌دلیل تراکنش‌های اینسکریپشن‌های اردینالز (Ordinals Inscriptions) است که سطح سود ماینرها را تقویت کرده‌اند. اکنون پیش‌بینی می‌شود بهبود قیمت بیت کوین و عبور از ناحیه ۶۴,۶۰۰ دلاری، خریداران زیادی را به بازار برخی آلت کوین‌ها نیز جذب کند که در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی و تحلیل آن‌ها پرداخته‌ایم.


به این ترتیب در واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر ماه، مثل همیشه ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های تون کوین (TON) و پپه (PEPE) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: ترید چیست و چگونه تریدر شویم؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، حمایت ۶۴,۶۰۲ دلار را در تاریخ ۲۱ ژوئن (۱ تیر ماه) از دست داد، اما فروشندگان هنوز نتوانسته‌اند موقعیت‌های خود را تقویت و بیشتر پیش‌روی کنند. این مسئله نشان می‌دهد که فشار فروش بیت کوین در سطوح پایین‌تر قیمت از بین می‌رود. طبق برنامه هر هفته، ابتدا به تحلیل بیت کوین در واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر ماه می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

اکنون خریداران باید جهت به تله انداختن فروشندگان دارای موقعیت‌های اهرم‌دار، قیمت را از میانگین متحرک‌های آن در نمودار عبور دهند. در صورت موفقیت، قیمت بیتکوین می‌تواند شاهد تقویت مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) و تشکیل یک رالی (حرکت صعودی / Rally) ابتدا تا مرز ۷۰,۰۰۰ دلار و سپس تا ۷۲,۰۰۰ دلار باشد. انتظار می‌رود فروشندگان مقاومتی جدی در ناحیه ۷۲,۰۰۰ دلار تا سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری از خود نشان دهند.


اما از طرفی دیگر کاهش قیمت BTC از سطوح فعلی یا میانگین متحرک‌ها، بیان‌گر تداوم جو منفی در بازار بیت کوین و فروش معامله‌گران در رالی‌های قیمت خواهد بود. این شرایط احتمال اصلاح بیشتر قیمت تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار را بیشتر می‌کند.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، ظاهراً خریداران در تلاش جهت بهبود قیمت هستند که البته در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA)، با مقاومت روبرو شده‌اند. حال چنانچه قیمت به حرکت نزولی ادامه دهد، فروشندگان جهت کاهش قیمت به زیر سطح ۶۳,۳۷۹ دلاری مجدداً تلاش می‌کنند و روند نزولی بیت کوین را ادامه خواهند داد. در این صورت، قیمت ممکن است تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار دچار ریزش شود.


اما در شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در این تایم فریم، یک واگرایی مثبت مشاهده می‌شود که می‌تواند نشان‌دهنده کاهش فشار فروش بیت کوین باشد. در صورتی که قیمت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) یک شکست نزولی را رقم زند و کندل ۴ ساعته را بالاتر از آن ببندد، خریداران قدرت بیشتری پیدا خواهند کرد و قیمت بیت کوین پتانسیل رشد ابتدا تا ۶۷,۰۰۰ دلار و سپس تا مرز ۷۰,۰۰۰ دلار را به‌دست می‌آورد.


مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتورها برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر؛ تحلیل تکنیکال تون کوین (TON)

ارز دیجیتال تون کوین در نمودار ۱ روزه، با تلاش خریداران این بازار شاهد کاهش به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۶.۸۳ دلار نبود و ظاهراً خریدهای قابل توجهی در سطوح پایین‌تر قیمت TON صورت گرفته‌اند. در ادامه به تحلیل تون کوین در واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر می‌پردازیم.

تحلیل تون کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل تون کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

اکنون خریداران در تلاشند قیمت را از مقاومت پیش رو در سطح ۷.۶۷ دلار عبور دهند که در صورت موفقیت، تون کوین می‌تواند یک رالی را تا سطح ۸.۲۹ دلار آغاز کند. پیش‌بینی می‌شود این سطح در نقش مقاومتی قدرتمند ظاهر شود اما عبور از آن، قیمت ارز TON را در مسیر رشد تا مرز ۱۰ دلار قرار خواهد داد.


اما در سناریویی دیگر، چنانچه قیمت از سطوح فعلی دچار کاهش شود و سطح ۶.۶۰ دلاری را بشکند، یک الگوی سر و شانه (Head & Shoulders) در تایم فریم روزانه تکمیل خواهد شد. این مسئله می‌تواند منجر به تشکیل یک حرکت نزولی تا هدف این الگو در سطح ۴.۹۱ دلاری شود.

تحلیل تون کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل تون کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته تون کوین، فروشندگان چندین مرتبه قیمت را به زیر خط روند صعودی (Uptrend Line) پایین کشاندند، اما در تشکیل یک حرکت نزولی موفق ظاهر نشدند. چنین عملکردی نشان از خریدهای سنگین در سطوح پایین‌تر قیمت TON دارد. انتظار می‌رود تون کوین در ناحیه بین ۷.۶۷ دلار تا ۸.۲۹ دلار با فشار فروش سنگینی مواجه شود که در صورت غلبه خریداران، قیمت می‌تواند مسیر خود را تا ۱۰ دلار ادامه دهد.


در سناریوی نزولی، نخستین سطح حمایتی مهم میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه محسوب می‌شود. از دست‌دادن این حمایت، ممکن است رنج‌زنی قیمت در ناحیه ۶.۶۰ دلار تا ۷.۶۷ دلار را برای مدتی در پی داشته باشد. چنانچه فروشندگان بتوانند در حمایت ۶.۷۷ دلاری یک شکست نزولی را رقم زنند و کندل ۴ ساعته قیمت تون کوین را پایین‌تر از این سطح ببندند، کنترل این بازار را به‌دست خواهند گرفت.


مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView)

واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر؛ تحلیل تکنیکال پپه (PEPE)

ارز دیجیتال پپه طی چند روز گذشته، شاهد اصلاح قیمت بوده اما جهش صعودی از سطح ۰.۰۰۰۰۱۰ دلاری، نشان‌گر تلاش خریداران این بازار جهت بهبود قیمت است. پپه آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر ماه است.

تحلیل پپه در تایم فریم 1 روزه
تحلیل پپه در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

اکنون خریداران به‌منظور آغاز یک رالی پایدار برای قیمت پپه، باید قیمت را از خط روند نزولی (Downtrend Line) و میانگین متحرک‌ها عبور دهند. در این صورت، قیمت ارز PEPE می‌تواند ابتدا تا ۰.۰۰۰۰۱۴ دلار و سپس ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار رشد پیدا کند.


اما از طرفی دیگر، کاهش قیمت پس از رسیدن به خط روند نزولی یا میانگین متحرک‌ها، نشان‌دهنده تداوم فروش‌ها در حرکات صعودی این رمزارز است. به این ترتیب، شکست نزولی به زیر سطح ۰.۰۰۰۰۱۰ دلاری، مسیر کاهش بیشتر قیمت پپه تا سطح ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار را هموار خواهد کرد.

تحلیل پپه در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل پپه در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پپه در نمودار ۴ ساعته شیب خود را از دست داده و شاخص RSI این رمزارز نیز، در نزدیکی مرز میانی و خنثی خود قرار دارد. به این ترتیب، این اندیکاتورها تعادل میان عرضه و تقاضای پپه را نشان می‌دهند. حال در صورتی که خریداران قیمت PEPE را از خط روند نزولی عبور دهند، این رمزارز می‌تواند تا سطح ۰.۰۰۰۰۱۴ دلاری یک رالی را آغاز کند. این سطح ممکن است در نقش یک مقاومت جزئی ظاهر شود که غلبه بر آن، رالی پپه را ادامه داده و تا سطح ۰.۰۰۰۰۱۶ دلاری پیش می‌برد.


اما شرایط این بازار زمانی به سود فروشندگان تغییر پیدا خواهد کرد که قیمت در خط روند صعودی (Uptrend Line)، یک شکست نزولی ایجاد کند. این حرکت ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت پپه تا ناحیه حمایتی قدرتمند بین سطوح ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار تا ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار شود.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، تون کوین و پپه را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست ارز دیجیتال ۴ تیر
  • واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی دارد؟

    پنج ارز دیجیتال این هفته از نگاه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، رمزارزهای بیت کوین (BTC)، تون کوین (TON)، پپه (PEPE)، کسپا (KAS) و جزمی کوین (JASMY) هستند.

  • چگونه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال را داشته باشیم؟

    برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید ارزهایی را در نظر بگیرید که تحلیل فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته و در آستانه رشد قیمت دیده می‌شوند.

  • الگوی سر و شانه چیست؟

    الگوی سر و شانه زمانی تشکیل می‌شود که قیمت به یک سقف می‌رسد و بعد به نقطه شروع باز می‌گردد. در ادامه، قیمت یک سقف جدید بالاتر از قبلی تشکیل داده که قسمت سر الگو می‌باشد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-4-تیر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا