اخبار بیت کوینتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح خود رسید

هش ریت بیت کوین (Bitcoin Hash Rate) با نمایش یک رشد ۱۰.۸ درصدی در نمودار روزانه خود به یک سقف تاریخی جدید رسید که در نتیجه آن، سطح امنیت شبکه برترین رمزارز دنیا ارتقا یافت.

نمودار روزانه هش ریت بیت کوین – YCharts

افزایش هش ریت بیت کوین از طریق چند عامل صورت می‌گیرد. در درجه اول، میزان هش ریت به قدرت کامپیوتری و محاسباتی ماینر جهت استخراج یک بلوک بستگی دارد. از این رو، هر چه میزان هش ریت شبکه بالاتر باشد، دستگاه ماینر قوی‌تری برای عملیات استخراج ارز دیجیتال و دریافت پاداش نیاز است.


این احتمال وجود دارد که کاهش قیمت کارت‌های گرافیک (GPU) به ماینرها اجازه داده تا هزینه‌های استخراج خود را در بازار خرسی فعلی تا حد زیادی جبران کنند.


به‌علاوه، زمانی که تولیدکنندگان ماینر مانند کمپانی بیت‌مِین (Bitmain) قیمت دستگاه‌های اَنت‌ماینر (Antminer) خود را پایین می‌آورد، ماینرهای بیت کوین می‌توانند هزینه اولیه خود را جبران و کنترل کنند. پایین آمدن قیمت دستگاه‌های ماینر یکی از عوامل اصلی در کسب سود ماینرها است.


لازم به ذکر است به محض این‌که دولت چین جهت حفظ نظام اقتصادی خود استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد، ماینرهای بیت کوین به کشورهایی نظیر قزاقستان، کانادا و آلمان مهاجرت کردند و در نتیجه منجر به تمرکززدایی بیشتر و کاهش وابستگی به چین شدند.


گرچه طبق گزارشی از مرکز امور مالی دانشگاه کمبریج، کشور چین سه ماه پس از اعلام ممنوعیت رمزارزها فعالیت مایننیگ خود را از سر گرفت. افزایش هش ریت بیت کوین پس از این اقدام مسئله‌ای کاملاً واضح بود.


پس از ارتقای مرج اتریوم (Ethereum Merge) که طی آن، الگوریتم اجماع این بلاک چین به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) تغییر پیدا کرد، این شبکه دیگر نیازی به عملیات استخراج و کارت‌های گرافیک ویژه آن ندارد. در نتیجه تغییرات سریع شبکه طی این رویداد، بخشی از ماینرهای اتریوم مجبور شدند به استخراج بیت کوین روی آورند.


بنابراین کاهش قیمت کارت‌های گرافیک، از سرگیری معاملات رمزارزها در چین و ارتقای مرج اتریوم را می‌توان به‌عنوان دلایل اصلی افزایش هش ریت بیت کوین در نظر گرفت.

هش ریت چیست؟

هش ریت (Hash Rate) به میزان نیروی محاسباتی موجود در یک بلاک چین / شبکه رمزارز اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) گفته می‌شود و معیاری برای امنیت و سختی استخراج رمزارز است.

منبع: CoinEdition

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا