آموزش Web3آموزش ارز دیجیتالآموزش استخراج ارز دیجیتالآموزش بلاکچینآموزش سرمایه گذاری

با ۳ روش استخراج ارز های دیجیتال آشنا شوید

به لطف ظهور ارز های دیجیتال روش های درآمدزایی زیادی هم به وجود آمده اند؛ یکی از بهترین این روش ها استخراج ارز های دیجیتال است. از همان ابتدا که بیت کوین به عنوان پادشاه ارز های دیجیتال به وجود آمد، روش های مختلفی برای استخراج این ارز وجود داشتند. اما رفته و با پیشرفتی که در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد شد، کاربران استخراج آن را جدی تر گرفتند و روش ها نیز بیشتر شدند.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال به چه معنا است؟
استخراج ارزهای دیجیتال به چه معنا است؟

به فرایند تولید و به دست آوردن ارز های دیجیتال استخراج گفته می شود. در این روش درآمدزایی از دستگاه های ماینر و یا حتی از روش های نرم افزاری استفاده می کنند. همچنین اصطلاحا به فرایند استخراج ارز های دیجیتال ماینینگ هم گفته می شود. معمولا برای ماینینگ ارز های دیجیتال از پردازنده های مرکزی، پردازنده های گرافیکی و یا ای سیک ها استفاده می کنند.

ماینر های ارز های دیجیتال از رمزگشایی برای استخراج استفاده می کنند؛ به این صورت که تراکنش ها قبل از ثبت شدن در بلاک چین، از دستگاه های ماینر تاییدیه می گیرند. سپس ماینر کارمزدی را دریافت و سپس تراکنش را در استخر های بلاک چین ثبت می کند. در واقع این رویه اصلی ارائه ارز دیجیتال و سود به کاربران است.

روش های مختلف استخراج ارز های دیجیتال

روش های استخراج ارزهای دیجیتال
روش های استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارز های دیجیتال با استفاده از روش های مختلفی امکان‌پذیر است. در هر روش شما باید هزینه هایی را پرداخت کنید که این هزینه ها شامل انرژی برق، مالی و حتی زمان می باشند. ابتدا باید امکانات و بودجه خود را در نظر بگیرید؛ سپس یکی از روش های مناسب با شرایط را انتخاب کنید. به طور کلی می توان با سه روش مختلف اقدام به ماینینگ ارز های دیجیتال کرد. در ادامه به بررسی هر سه روش می پردازیم.

استخراج با استفاده از CPU

 اولین روش استخراج ارز های دیجیتال با استفاده از CPU امکان پذیر است. اگر به دنبال استخراج ارز دیجیتال با استفاده از لپ تاپ هستید، ما این روش را به شما پیشنهاد می کنیم. در این روش که عموما هم به صرفه نیست، از قدرت پردازش CPU برای انجام تعداد تراکنش های زیاد و در نهایت استخراج استفاده می شود.

بسیاری از افراد دیگر از این روش به دلیل زمان بر بودن آن استفاده نمی کنند. البته کسانی که دارای تعداد زیادی لپ تاپ یا کامپیوتر با سی پی یو های قوی هستند، همچنان این را مسیری عالی برای استخراج می دانند. اما دقت داشته باشید که برای استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ یا کامپیوتر در این روش، باید از برق رایگان و یا کم هزینه استفاده کنید؛ در غیر این صورت باید هزینه زیادی پرداخت شود.

استخراج با استفاده از GPU

دومین روش استخراج ارز های دیجیتال را می توان استفاده از GPU دانست. اگر به دنبال استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک هستید، ما این روش را به شما پیشنهاد می کنیم. در استخراج ارز دیجیتال با GPU به جای این که از پردازنده سیستم خود استفاده کنید، سراغ کارت گرافیک می روید. در همین ابتدا بهتر است بدانید که این روش نسبت به روش قبلی از لحاظ هزینه، انرژی و حتی خروجی ماینینگ هم برتری دارد.

ولی دقت داشته باشید که برای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک باید دارای یک GPU عالی باشید. به طور مثال کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 Ti و یا حتی AMD RX 580 می تواند گزینه خوبی باشد. حتی از این روش استخراج ارز های دیجیتال می توانید در کنار روش قبلی هم استفاده کنید.

استخراج با استفاده از ASIC

سومین روش استخراج ارز های دیجیتال استفاده از ASIC است. در این روش شما اقدام به خرید دستگاه های ماینینگ می کنید. در واقع دیگر نیاز نیست سراغ استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر بروید؛ چرا که دستگاه های ماینر خود دارای CPU و GPU مناسب می باشند. این دسته ها با سرعت بسیار بیشتری تراکش های بر روی بلاک چین را کشف و رمز گشایی می کنند.

لذا می توان سریع تر استخراج ارز های دیجیتال را با استفاده از ماینر ها انجام داد. دستگاه های ماینر از قیمت بالایی برخوردارند؛ به همین خاطر باید دستگاهی را بخرید که میزان استخراج آن بهینه باشد و سریع تر اصل سرمایه پرداخت شده به شما برگردد. همچنین دستگاه های ماینر هم برق زیادی را مصرف می کنند. به طور کلی می توان گفت که این روش استخراج ارز دیجیتال از لحاظ اقتصادی بسیار بهتر است.

 

کدام روش استخراج ارز دیجیتال بهتر است؟

استخراج ابری ارزهای دیجیتال

 

به سه روش کلی استخراج ارز های دیجیتال پرداختیم؛ اما نمی توان گفت که بهترین روش کدام است؛ چرا که هر روش مختص شرایط متفاوتی می باشد. اگر عجله ای برای به دست آوردن ارز دیجیتال از طریق استخراج ندارید و همچنین بودجه زیادی را هم برای آن در نظر نگرفته اید، می توانید از استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ و یا کامپیوتر خود استفاده کنید.

اما اگر از بودجه خوبی برخوردار هستید، ما به شما استخراج ارز های دیجیتال با استفاده از دستگاه ماینر را پیشنهاد می کنیم. البته که برای هر کدام از روش ها، به فکر فراهم آوری برق رایگان و یا کم هزینه باید باشید.

معرفی محبوب ترین ارزدیجیتال برای سرمایه گذاری

 

آموزش استخراج ارز های دیجیتال با نرم افزار

بهترین روش استخراج ارزهای دیجیتال

برای این که بتوانید استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر یا لپ تاپ را انجام دهید، باید از نرم‌افزار های مربوطه استفاده کنید. البته که خیلی از نرم‌افزار های به وجود آمده در این زمینه تصمینی نیستند؛ ولی ما در ادامه می خواهیم تعدادی از بهترین های آن ها را برای استخراج ارز دیجیتال معرفی کنیم.

نرم افزار CGMiner

اولین نرم‌افزار برای استخراج ارز های دیجیتال CGMiner است. این برنامه حدود ۶ سال است که تحت زبان برنامه نویسی c به وجود آمده و در هر سیستم عاملی هم اجرا می شود. در این نرم‌افزار برای استخراج ارز دیجیتال از دستور های متنی استفاده می شود. همچنین از آن می توانید در سیستم های مختلفی به صورت مشترک استفاده کنید.

نکته مهم این است که از CGMiner می توانید برای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک یا همان GPU هم استفاده کنید. پس از اولین ورود به این برنامه نام کاربری و پسورد از شما دریافت می شود؛ سپس CGMiner به صورت خودکار سخت‌افزار های کامپیوتر را تشخیص می شود.

نرم افزار Bitminter

اگر به دنبال یک نرم‌افزار قدیمی و معتبر برای استخراج ارز های دیجیتال می گردید، ما به شما Bitminter را پیشنهاد می کنیم. با استفاده از این نرم‌افزار می توان اقدام به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین کرد. جدا از cpu، شما می توانید از Bitminter برای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک هم استفاده کنید. همچنین استخراج ارز های دیجیتال در این نرم‌افزار تنها با زدن گزینه Engin Start شروع می شود.

نرم افزار BFGMiner

آخرین نرم افزاری که برای استخراج ارز های دیجیتال می خواهیم به شما معرفی کنیم، BFGMiner است. این نرم‌افزار هم با زبان c ساخته شده است و از آن می توانید برای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک استفاده کنید. در برنامه BFGMiner قابلیت اورکلاک وجود دارد؛ به این معنی که می تواند عملکرد پردازنده را افزایش دهد. ارز دیجیتالی که BFGMiner استخراج می کند بیت کوین است.

سخن نهایی درباره استخراج ارز های دیجیتال

 

سعی کنید در کنار روش هایی نظیر ترید و سرمایه گذاری، از استخراج ارز های دیجیتال هم برای درآمدزایی استفاده کنید. همان طور که می‌دانید ارز های دیجیتال آینده بسیار خوبی را دارند و استخراج آن ها می تواند نوعی سرمایه گذاری محسوب شود. امیدواریم این بلاگ برای شما مفید بوده باشد.

منابع: freemanlaw, investopedia

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا