اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در ایراناخبار بیت کوین

تایید نخستین ETFهای بیت‌‌کوین تا ۶ ماه آینده

مایک نووگراتز مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال، به سهام‌داران گفت: «ما پس از تایید ETFهای بیت کوین، با تمام توان برای کسب سهم بازار می‌جنگیم».

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین تلگراف، نووگراتز مدیرعامل گلکسی دیجیتال طبق اطلاعاتی که از منابع آگاه شرکت‌های بلک راک و اینوسکو داشت، مدعی شد که صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس (ETF) احتمالا قبل از فوریه توسط SEC تایید شود.

پادکست تایید نخستین ETFهای بیت‌‌کوین تا ۶ ماه آینده

مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال تاکید کرد که این یک معامله بسیار بزرگ است. وی طی جلسه‌‌ای که برای ارائه گزارش درآمد سه‌ماهه دوم شرکت گلکسی دیجیتال با سهامداران داشت، از زیان خالص ۴۶ میلیون دلاری این شرکت پرده برداشت. او افزود، طبق تماس‌هایی که این شرکت با Invesco و BlackRock داشته، به نظر می‌رسد که پروسه تایید ETF اسپات بیت کوین تا ۶ ماه دیگر نهایی شود. نووگراتز به طور خاص تصریح کرد که اگر SEC بازی جدیدی را آغاز نکند، این فرآیند احتمالا طی چهار تا ۶ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مشاهده قیمت لحظه ای و فروش و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید، گلکسی دیجیتال یکی از رقبای جدی برای ETF بیت کوین است که در ماه ژوئن به همراه اینوسکو که مدیریت ۱.۵ تریلیون دلار دارایی را بر عهده دارد و به‌عنوان چهارمین صادرکننده بزرگ ETF در ایالات‌متحده شناخته می‌شود، مجددا برای آن درخواست داد.

صندوق قابل معامله اسپات بیت کوین

نووگراتز طی جلسه یاد شده با سهامداران، تصریح کرد که هنوز زمان مورد انتظار تصویب ETF به طور دقیق مشخص نیست چرا که کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده‌است. با این حال، وی معتقد است که پس از تایید این درخواست‌ها، شرکت‌هایی همچون بلک راک و اینوسکو تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذاران و تسلط بر بازار خواهند کرد.

افزون بر آن، کریس فرارو مدیر هیات رییسه شرکت گلکسی دیجیتال، نیز در این جلسه اظهار داشت که به احتمال زیاد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یکی از ETFهای بیت کوین را به منظور رد ادعای «مانع‌تراشی» این سازمان مورد تایید قرار خواهد داد.

درخواست بررسی ETF اسپات بیت‌ کوین بلک‌راک پذیرفته شد!

وی افزود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار یکی از این صندوق‌ها را مورد تایید قرار می‌دهد تا ثابت کند که نهادی ضد کریپتو نیست.  فرارو گفت امیدوار است که پرونده آنان مورد تایید قرار بگیرد.

احتمال تایید ETF بیت کوین زودتر از انتظار

در همین حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که موج تایید ETFهای بیت کوین می تواند زودتر از آنچه انتظار می‌رود به وجود بیاید. البته این موضوع به تصمیم قاضی پرونده مربوط به گری اسکیل علیه SEC بستگی دارد. همانطور که می‌دانید، شرکت گری اسکیل سال گذشته از SEC به دلیل رد درخواست آن برای تبدیل صندوق بیت کوین خود به یک ETF اسپات شکایت کرد. اگر SEC در مقابل گری اسکیل با شکست مواجه شود، مسیر برای ارائه موجی از تاییدیه‌ها همزمان برای همه متقاضیان ETF اسپات بیت‌کوین از جمله Grayscale و هشت پرونده فعال دیگر هموار خواهد شد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا