اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در ایراناخبار او ام پی فینکس

کاربرد بلاکچین در کسب‌وکارهای سنتی

چند سال اخیر به ویژه از سال ۲۰۲۰ به بعد، حتی به بزرگترین منتقدان ثابت شده که تجارت باید دیجیتالی شود. امروزه زندگی ما وابستگی زیادی به فضای اینترنت و پرداخت‌های مبتنی بر این شبکه جهانی دارد. از این رو، کسب‌وکارهایی در ارائه محصولات و خدماتشان شانس موفقیت دارند که خود را با تکنولوژی به‌روز این فضا وفق دهند و راه‌های پرداخت و ارتباط با مشتری را آپدیت نگه‌ دارند.

دسترسی سریع: خرید تتر در بهترین قیمت

از این رو، تغییر تا حدودی اجباری در این مسیر، شرکت‌ها را به سمت استفاده از فناوری‌های مختلفی سوق می‌دهد که حتی ممکن است قبلاً از آن‌ها بی‌اطلاع بوده باشند. در همین راستا است که کاربردهای بلاک‌چین و صنعت رمزارزها در تجارت و دیگر کسب‌وکارهای سنتی شناخته می‌شوند. با وجود اینکه مدت زیادی از ظهور این فناوری نمی‌گذرد، اما کسب‌وکارهای زیادی در سطح جهان امروزه به استفاده از رمزارزها و این صنعت روی آورده‌اند. البته با توجه به فرصت‌هایی که امروزه وجود دارند، روند پذیرش فناوری بلاکچین و رمزارزها در چند سال آینده می‌تواند گسترده‌تر نیز شود و جایگاه این صنعت در کسب‌وکارها محکم‌تر شود.

پادکست کاربرد بلاکچین در کسب‌وکارهای سنتی

علی شریعتی مقدم؛ کارآفرین و بنیان‌گذار گروه نوین زعفران در پنل گفتگوی سمینار ارز دیجیتال INVESTOBASE از لزوم استفاده از فناوری‌های مبتنی بر بلاکچین و رمزارزها در فضای کسب‌وکار گفت:

«من، امروز به این نتیجه رسیده‌ام که روش‌هایی که در طی ۳۰ سال گذشته موفق بوده‌اند، در صادرات مدال‌آور شده‌اند و بزرگترین واحد‌های صنعتی در سطح بین‌الملل را توسعه داده‌اند، دیگر با همان سیستم قدیمی موفق نمی‌شوند. بلکه باید به فضای رمزارزها و بلاکچین و استفاده از این تکنولوژی ملحق شوند.»

مطالعه بیشتر: بهترین موارد استفاده رمزارزها؛ معرفی ۱۰ کاربرد ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳!

این کارآفرین و مدیرعامل باتجربه در پایان صحبت‌های خود گفت لازم است کسب‌وکارهای امروزی به سمت راه‌حل‌های پرداخت و انتقال وجه با رمزارزها روی بیاورند و در نهایت موفقیت یک کسب‌وکار و استارتاپ امروزی را در عبارت «با اعتبار و آبرو کارکردن» خلاصه کرد. ویدیوی جزئیات کامل سخنان شریعتی مقدم در فایل بارگذاری شده در ابتدای متن وجود دارد.

شما تا چه میزان به روش‌های پرداخت مبتنی بر رمزارزها و بلاکچین اعتقاد دارید؟

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا