اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

NFT در بلاک چین ریپل هدیه جشن ۱۰ سالگی

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل (Ripple / XRP)، پس از چند روز از دهمین سالگرد تاسیس این کمپانی، روز گذشته بهانه‌ای بهتر برای جشن‌گرفتن به حامیان و هولدرهای ارز دیجیتال ریپل داد.


کمپانی ریپل که در حوزه فینتک (Fintech) فعالیت دارد و با به‌کارگیری فناوری بلاک چین به سازمان‌های مالی دنیا، کسب و کارها، دولت‌ها و توسعه‌دهندگان قابلیت توکن‌سازی ارزش‌ها را داده، در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) دهمین سالگرد خود را جشن گرفت.


بلاک چین ریپل با عنوان “XRP Ledger” توسط دیوید شوارتز، جِد مک‌کِیلِب و آرتور بریتو در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد و رمزارز بومی این شبکه بلاک چین با نماد XRP شناخته می‌شود.

دیوید شوارتز طی مصاحبه خود با تحلیل‌گر بلاک چین و گزارشگر نشریه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) در نوامبر سال گذشته (آبان ۱۴۰۰)، پیرامون قابلیت ساخت NFT در بلاک چین ریپل اظهار کرد هدف آن‌ها تولید NFT بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای است تا اثرات مخرب زیست‌محیطی نداشته باشند و مردم به استفاده از فناوری‌های دوست‌دار آب و هوا و محیط زیست تشویق شوند.

وی افزود شاید کمی دیر به این بخش از بازار ورود کرده باشند، اما در صورت موفقیت پروژه یعنی که هنوز دیر نشده است. در حال حاضر آن‌ها انعطاف بلاک چین اتریوم را برای پیاده‌سازی و توسعه پروژه‌های مختلف ندارند، اما قابلیت مینت NFT در بلاک چین ریپل وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند از طریق صرافی غیرمتمرکز (DEX) این شبکه، اقدام به ساخت توکن‌های خود کنند.


ریپل با انتشار یک پست در بلاگ رسمی خود در تاریخ ۶ جولای (۱۵ تیر) بخشی از مصاحبه رِینارد کِیت با مونیکا لانک، مدیر کل ریپل، پیرامون طرح پیشنهادی XLS-20 جهت پیاده‌سازی NFT های بومی بلاک چین ریپل را منتشر کرد.

لانگ در این مصاحبه عنوان کرد اجرای NFT در بلاک چین ریپل می‌تواند در صنایع بسیار زیادی توسعه یابد، اما هدف اصلی تعیین مالکیت است. وی در مورد طرح XLS-20 که هم‌اکنون در مرحله تایید اعتبارسنج‌های شبکه قرار دارد، اظهار کرد اجرای این طرح باعث شده عملیات ساخت NFT در بلاک چین ریپل به‌صورت فشرده و بهینه باشد و برای شبکه پیامدهای منفی نداشته و از تراکم آن جلوگیری می‌کند.

او در ادامه گفت طبق این طرح، توسعه‌دهندگان در ساخت NFT ها درگیر ریسک‌ها و پیچیدگی‌های امنیتی نمی‌شوند و درصد خطای آن‌ها پایین می‌آید، چرا که بلاک چین ریپل برای انجام این عملیات از قراردادهای هوشمند استفاده نکرده و تمام عملیات توسط XLS-20 تسهیل شده‌اند.


دیوید شوارتز روز گذشته در توییتر خود از تیم توسعه‌دهنده ریپل قدردانی کرد و از فعالیت XLS-20 در شبکه اصلی (Mainnet) و ساخت اولین نمونه‌های بومی NFT در بلاک چین ریپل خبر داد. وی XLS-20 را یک استاندارد برای NFT های ریپل معرفی کرد و از قابلیت توسعه‌دهندگان در استفاده از آن جهت تولید پروژه‌های NFT و اپلیکیشن‌ها به‌صورت امن و مقرون به‌صرفه (بدون استفاده از قراردادهای هوشمند) خبر داد.

NFT چیست؟

NFT به‌معنای یک توکن غیرمثلی یا غیرقابل تعویض بوده و یک دارایی دیجیتال است که به‌عنوان یک رمزارز و همچنین یک قطعه هنری یا فرهنگی دارای ارزش است.

منبع: CryptoGlobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۳ دیدگاه‌ها

    1. زمانی که شاردینگ اتریوم در سال ۲۰۲۳ انجام بشه، احتمالاً کارمزدهای شبکه و گس هم پایین‌تر بیاد. یکی از اهداف اصلی ارتقای مرج همین مسئله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا