تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل سولانا، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل های تکنیکال SOL

تحلیل سولانا برای تریدرهای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و ورود به معاملات SOL امری ضروری است. پلتفرم سولانا و رمزارز بومی آن با مزیت‌های بی‌شماری که دارد، موفق شده در زمان کوتاه به محبوبیت زیادی دست یابد و در نتیجه نظر تریدرهای زیادی را به خود جلب کند. به‌عنوان مثال، سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه سولانا بسیار بالا است و مشکل مقیاس‌پذیری در این شبکه تا حد زیادی حل شده است. همچنین، کارمزد پایین، قابلیت استیکینگ و دریافت پاداش، امنیت بالا وحمایت از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده توکن‌های NFT از جمله مزایایی است که سولانا به جامعه خود ارائه می‌دهد.

البته همانطور که می‌دانید، بازار رمزارز با نوسانات بالا و سودهای قابل توجه خود بین سرمایه‌گذاران مشهور است. قیمت سولانا نیز به عنوان یک رمزارز، از این قائله مستثنی نیست. سولانا نیز همچون سایر رمزارزها تحت تاثیر عوامل متعددی همچون اخبار، انتشار داده‌های اقتصادی،  احساسات و عوامل تکنیکال قرار دارد. بنابراین ضروری است که برای سرمایه‌گذاری و معامله این ارز دیجیتال رخدادها و تحلیل‌های مختلف را با دقت زیر نظر داشت.

بنابراین، با توجه به ضرورت تحلیل و بررسی لحظه‌ای نمودارها و اخبار، صرافی او ام  فینکس صفحه‌ای را به تحلیل سولانا اختصاص داده‌است. صفحه‌ای که در آن، به‌صورت روزانه تحلیل‌های تکنیکال، آنچین و فاندامنتال اتریوم را به همراه واکاوی داده‌های کلان اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت این رمزار ارائه می‌دهد.

تحلیل سولانا امروز ۱۴ آذر

با وجود اصلاحات قیمت، سولانا بالاتر از حمایت مهم خود یعنی ۵۹ دلار است. تحلیلگران انتظار دارند که SOL به سرعت افزایش یابد و به بالای ۷۰ دلار برسد.

پادکست تحلیل سولانا امروز ۱۴ آذر

در حالی که بازار گسترده‌تر رمزارز با تثبیت ملایمی مواجه است، رقیب اتریوم یعنی سولانا (SOL) امروز وارد اصلاح قیمت شدیدی شده‌است. در زمان انتشار این گزارش، قیمت سولانا (SOL) با ۷ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته در  قیمت ۶۰٫۳۲ دلار با سقف بازار ۲۵٫۵ میلیارد دلار معامله می‌شود.

نمودار روند قیمت سولانا در تایم فریم یک روزه
نمودار روند قیمت سولانا در تایم فریم یک روزه

چرا قیمت سولانا کاهش یافته‌است؟

به گزارش صرافی او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coingape، سولانا طی ماه گذشته شاهد افزایش قیمت زیادی بوده‌ و به جایگاه ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار رسیده‌است. کاهش اخیر قیمت SOL همزمان با انتقال حجم گسترده‌ای از دارایی‌ها رخ داد که از طریق یک کیف پول سرد FTX انجام شد.

طبق داده‌های ارائه شده توسط وب‌سایت لوک‌آنچین، آدرسی که ارتباط نزدیکی با کیف پول سرد FTX دارد و با نام ۴Axqyo…HswTAh شناخته می‌شود، امروز در ساعت ۷:۵۵ به وقت جهانی، مبلغ قابل توجهی شامل ۱.۵ میلیون SOL معادل تقریبا ۹۰ میلیون دلار را آزاد کرد.

کل این مبلغ بلافاصله به آدرس ۳vxheE5…۵mgkom منتقل شد. به گفته این وب‌سایت، گمانه زنی‌هایی وجود دارد که آدرس دریافت کننده، ممکن است به آدرس داخلی صرافی ارز دیجیتال کوین بیس مرتبط باشد.

همانطور که می‌دانید، صرافی کریپتویی FTX قبل از تشکیل پرونده ورشکستگی در هفته گذشته، مقدار زیادی سولانا را در اختیار داشته‌است. اکنون صرافی برای بازپرداخت طلبکاران اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌است. با این حال، این امر سرمایه‌گذاران سولانا را از خرید و شروع صعودی قیمت منصرف نکرده‌است.

نگاهی به روند قیمت سولانا و TVL بخش دیفای  

طبق آخرین به روز رسانی بازار، سولانا در حال حاضر ۶۰.۱۰ دلار است که در ۲۴ ساعت گذشته ۶.۸۷ درصد کاهش داشته‌است. علی‌رغم این شکست جزئی، SOL انعطاف‌پذیری زیادی داشته و افزایش ۱۲.۲۳ درصدی در طول هفته و افزایش چشمگیر ۴۶.۸۴ درصدی را در ۳۰ روز گذشته نشان داده‌است.

نوسانات اخیر بازار نشان می‌دهد که SOL تلاش‌های ناموفقی برای عبور از مرز ۶۵.۳ دلار داشته‌است. علاوه بر این، دارایی یاد شده اخیرا به زیر سطح حمایت مهم ۶۲.۵ دلار سقوط کرده‌است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در صورت عبور موفقیت‌آمیز قیمت به بالای ۶۳.۴ دلار، سناریوی صعودی بالقوه می‌تواند تحقق یابد و راه را برای آزمایش مجدد سطح مقاومت ۶۵.۳ دلار هموار کند.

در صورت صعود، ناظران بازار یک صعود بالقوه به سمت سطح ۷۹.۱ دلار را پیش‌بینی می‌کنند. در مقابل، سقوط به زیر سطح ۵۹ دلار می‌تواند نشان دهنده آغاز یک مسیر نزولی باشد و به طور بالقوه سطح حمایت ۵۶.۴ دلار را وارد بازی می‌کند. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران با دقت این سطوح کلیدی را برای تغییرات احتمالی بازار زیر نظر دارند.

علاوه بر این، سولانا که به دلیل توان عملیاتی بالا و مقیاس‌پذیری استثنایی خود مشهور است، در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) موج ایجاد می کند. افزایش اخیر TVL به ۶۵۵ میلیون دلار نشانگر نفوذ چشمگیر و اعتماد رو به رشد سولانا در بخش DeFi است.

این نقطه عطف نه تنها منعکس کننده موفقیت سولانا از نظر مالی است، بلکه ظهور سولانا به عنوان یک بازیگر برجسته در امور مالی غیرمتمرکز را نیز برجسته می‌کند. در حالی که آمار مربوط به ماه اکتبر منتشر شده در دیفای لاما TVLسولانا را در حدود ۳۲۶ میلیون دلار تخمین زده بود.

به‌روزرسانی اخیر نشان می‌دهد که این میزان دو برابر شده و به بیش از ۶۵۵ میلیون دلار رسیده است که بالاترین TVL در بیش از یک سال را نشان می‌دهد. این نشان‌دهنده رشد قوی و پایدار شبکه سولانا است.

تحلیل سولانا امروز ۱۵ مهر

سولانا از ابتدای سال تا به امروز ۱۰۰ درصد آپ‌تایم را به‌ثبت رسانده‌است. همچنین، ارزش کل قفل شده (TVL)، سرعت دیفای و تراکنش‌ها نشان دهنده یک شبکه سالم هستند که چشم‌انداز این رمزارز را روشن می‌کند. شایان ذکر است که این رمزارز طی هفت روز گذشته با ۱۶.۰۷ درصد افزایش در حال حاضر با قیمت ۲۳.۵ دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از ambcrypto ، سولانا در چند وقت اخیر با موانع متعددی در مسیر خود مقابله کرد تا در نهایت موفق شد به عنوان یکی از شبکه‌های بلاکچینی پر مخاطب مورد توجه قرار گیرد.

در حالی که عملکرد قیمت توکن بومی این پلتفرم چشمگیر نبوده‌است، شبکه اثبات سهام (PoS) از بازار نزولی برای بهبود فناوری زیربنایی خود استفاده و مشارکت‌های مهمی با شرکت‌های مطرح در اکوسیستم مالی سنتی ایجاد کرد.

سولانا قطعی شبکه را پشت سر گذاشت

شرکت تجزیه و تحلیل آن‌چین نانسن گزارشی را منتشر کرد که در آن به دستاوردها، خطرات و چشم‌اندازهای رشد اکوسیستم سولانا پرداخته بود.

قبل از هر چیز، باید گفت که نقاط قوت سولانا مقرون به صرفه بودن و سرعت بالای آن بود که به آن لقب «قاتل اتریوم» را داد. در واقع، تراکنش‌های پردازش شده در هر ثانیه (TPS) در این شبکه بیش از ۳۰۰۰ بوده که تقریبا ۳۰ برابر بیشتر از اتریوم [ETH] است.

چنین مزایای شبکه‌ای در جذب برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در حوزه‌های مختلف مانند امور مالی، بازی و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کمک زیادی می‌کند. با این حال، چیزی که این قدرت را تضعیف کرد، لیست طولانی مشکلات خرابی و توقف شبکه بود.

با این اوصاف، سولانا در سال ۲۰۲۳ پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه انجام داد. به ویژه، طبق این گزارش، ۱۰۰ درصد آپتایم از ابتدای سال تا به امروز را حفظ کرده‌است.

بررسی شاخص‌های آنچین سولانا

تغییر قابل‌توجه در ثبات شبکه شروع به تاثیر مثبت بر نقدینگی زنجیره کرد. مجموع ارزش قفل شده (TVL) بر حسب سولانا در حال حاضر ۲۷.۱۲ میلیون توکن است که بیش از دو برابر رقم ابتدای سال است.

ارزش کل قفل شده
ارزش کل قفل شده

در حالی که TVL یک شاخص مهم برای سنجش پذیرش بلاک چین است اما بدون در نظر گرفتن فعالیت کاربر این تجزیه و تحلیل ناقص خواهد بود. متریک سرعت DeFi ، یا حجم به ازای هر دلار TVL، میزان معامله انجام شده را اندازه می‌گیرد. سولانا به عنوان فعال‌ترین شبکه در هفته گذشته با سرعت دیفای  0.71 ظاهر شد. قابل ذکر است، برخی از زنجیره‌ها با TVL بالاتر از سولانا، سرعت دیفای کمتری را ثبت کردند.

علاوه بر این، تراکنش‌های ماهانه در شبکه پایدار بودند و سهم بیشتری از تراکنش‌های رای را به خود اختصاص دادند. برای افراد ناآشنا، تراکنش‌های رای به حساب رای‌گیری که متعلق به اعتبارسنجی است، مرتبط می‌شود. از سوی دیگر، تراکنش غیر رای، نشانگر انتقالی از سولانا است که درون شبکه پخش و در بلوک‌ها جمع‌آوری می‌شود.

نانسن خاطرنشان کرد که رشد روزافزون TVL و فعالیت‌های آنچین برای رشد آتی سولانا چشم‌انداز روشنی را ترسیم می‌کند.

دستاوردهای مهم سولانا در ماه‌های اخیر

شایان ذکر است که اصول و مبانی محکم سولانا، اخیرا نقش بزرگی در تحکیم مشارکت‌های مهم ایفا کرده‌است. مهمترین آنها توافق با غول پرداخت ویزا بود که شامل گسترش قابلیت‌های تسویه پایاپای با زنجیره سولانا می‌شد. در واقع، ویزا ضمن اعلام همکاری، مزایای سولانا را تایید کرد.

جدای از این، معرفی Solana Pay به عنوان یک سیستم پرداخت جدید در شرکت تجارت الکترونیک محبوب Shopify، مهر تایید دیگری از نفوذ این شبکه در دنیای Web2 بود.

مهارت فنی سولانا توسط همتایان جامعه Web3 نیز تایید شد. در همین زمینه، میکر دائو، یک پروتکل پیشرو در انتشار استیبل‌کوین، استفاده از سولانا را به جای اتریوم برای بلاک چین مستقل آینده خود در نظر گرفت.

نگاهی به موانع پیش روی سولانا

با وجود اینکه همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما چالش‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند تاثیر منفی بر اکوسیستم سولانا بگذارد. نانسن طرح لیکویید آتی FTX را که می‌تواند بازار توکن‌های SOL را با چالشی جدی مواجه کند را به عنوان بزرگترین آزمایش سولانا در روزهای آینده رتبه‌بندی کرد. سولانا  بیشتر از ۷۱.۸ میلیون توکن در صرافی FTX دارد که تقریبا ۱۷ درصد از عرضه در گردش سولانا را تشکیل می‌دهد.

نانسن هشدار داد که اگر کل دارایی‌های SOL موجود در این صرافی در بازار تخلیه شود، قیمت این رمزارز ممکن است به پایین‌ترین سطح خود پس از فروپاشی سال گذشته سقوط کند.

علاوه بر این، در حالی که سولانا همانطور که قبلا اشاره شد، ۱۰۰ درصد آپتایم را در ۲۰۲۳ حفظ کرد، هر نمونه دیگر از قطع شبکه آسیب زیادی به اعتبار این پلتفرم در بازار وارد می‌کن

تحلیل سولانا امروز ۲۰ شهریور

طبق تحلیل سولانا (SOL)، این رمزارز در حال رسیدن به قیمت زیر ۲۰ دلار است. SOL تحت فشار شدید قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که تا ۱۶٫۵۰ دلار یا حتی ۱۵٫۰۰ دلار کاهش یابد. به عبارت دیگر، نشانه‌هایی از حرکت نزولی زیر ۲۰.۰۰ دلار و ۲۰.۵۰ دلار را در برابر دلار آمریکا نشان می‌دهد.

پادکست تحلیل سولانا و بررسی روند قیمت امروز، ۲۰ شهریور

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت newsbtc، این رمزارز در حال حاضر و در تایم فریم ۴ ساعته، زیر ۲۰ دلار و میانگین متحرک ساده معامله می‌شود.

با نگاهی به نمودار زیر مشاهده می‌کنید که طبق نمودار ۴ ساعته جفت SOL/USD، یک خط روند نزولی مهم نزدیک مقاومت ۱۹.۲۰ دلار در حال شکل گیری است. طبق شواهد یاد شده، اگر ارزش سولانا زیر سطح حمایت ۱۷.۸۰ دلار بسته شود، احتمال ادامه روند نزولی برای این جفت بیشتر می‌شود.

تحلیل تکنیکال سولانا و واکاوی دلیل کاهش شدید قیمت

در چند روز گذشته، قیمت سولانا چند تلاش برای عبور از مقاومت ۲۲.۰۰ دلاری انجام داد. با این حال، این رمزارز قدرت کافی برای صعود نداشت و بنابراین، نتوانست به سطوح بالاتر از ۲۲.۰۰ دلار دست یابد. در نتیجه، یک حرکت نزولی جدید به سمت زیر سطح حمایت ۲۱.۲۰ دلار مانند بیت کوین و اتریوم ایجاد شد. نکته قابل ملاحظه این است که، اخبار FTX در مورد فروش احتمالی سولانا نیز فشار زیادی را بر گاوها وارد می‌کند. این خبر باعث شد که قیمت SOL شتاب نزولی پیدا کند و بنابراین، زیر سطح حمایت ۲۰.۰۰ دلار معامله شد.

در نهایت اما این رمزارز نزدیک به سطح ۱۷.۸۰ دلار با حمایت مواجه شد. به این ترتیب، کف قیمتی نزدیک به ۱۷.۷۸ دلار تشکیل شده‌است. سولانا اکنون زیر ۲۰ دلار و میانگین متحرک ساده معامله می‌شود.

علاوه بر این، همانطور که در بالا نیز اشاره شد، در نمودار ۴ ساعته جفت SOL/USD، یک خط روند نزولی مهم نزدیک مقاومت ۱۹.۲۰ دلار در حال شکل گیری است. در سناریوی صعودی، اولین سطح مقاومتی ۱۸.۵ دلار است که هم پوشانی با سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی دارد. در روند نزولی نیز ۱۷.۷۸ دلار اولین محدوده حمایتی است.

نمودار روند سولانا در تایم فریم 4 ساعته
نمودار روند سولانا در تایم فریم ۴ ساعته

ادامه روند نزولی برای سولانا؟

اگر سولانا نتواند از مقاومت ۱۹.۲۰ دلاری عبور کند، احتمالا حرکت نزولی ادامه خواهد یافت. حمایت بعدی در سناریوی نزولی نزدیک به سطح ۱۷.۸۰ دلار است. اولین حمایت اصلی نزدیک به سطح ۱۷.۲۰ دلار است. اگر قیمت زیر سطح حمایت ۱۷.۲۰ دلار باقی بماند، احتمالا شاهد کاهش ارزش تا سطح حمایت بعدی یعنی قیمت ۱۶.۵۰ دلار خواهیم بود. در کوتاه مدت برای سولانا، احتمال ادامه روند نزولی به سمت حمایت ۱۵.۰۰ دلاری بیشتر است.

نگاهی به دیگر شاخص‌های فنی در تحلیل سولانا

اندیکاتور مکدی در تایم فریم ۴ ساعته برای SOL/USD در منطقه نزولی در حال افزایش است. RSI نیز در همین تایم فریم برای این جفت ارز زیر سطح ۵۰ قرار دارد. سطوح حمایت اصلی برای سولانا ۱۷.۸۰ دلار و سپس ۱۷.۲۰ دلار است. سطوح مقاومت اصلی نیز ۱۹.۲۰ دلار، ۲۰.۰۰ دلار و ۲۲.۰۰ دلار هستند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا