آموزش ارز دیجیتالآموزش بلاکچین

شبکه کانفلاکس چیست؟ هر آنچه باید در مورد CFX بدانید

کانفلاکس (Conflux) یک پلتفرم بلاک چین عمومی با کارایی بالا است که برای ارائه مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی طراحی شده است و در عین حال شبکه‌ای ایمن و سازگار با فعالیت توسعه‌دهندگان است.

پادکست شبکه کانفلاکس چیست؟ هر آنچه باید در مورد CFX بدانید

فناوری بلاک چین طرز تفکر ما در مورد داده‌ها و اعتماد به آنها را متحول کرده‌است، اما استفاده از این صنعت تاکنون بدون چالش نبوده است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که توسعه‌دهندگان بلاک چین با آن روبه‌رو هستند، «سه‌گانه بلاک چین» است. این سه‌گانه نشان می‌دهد که شبکه‌های بلاک چین باید سه اولویت را فراهم کنند: امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی. با این وجود، فراهم کردن هر سه این اولویت‌ها به طور همزمان دشوار است. موضوعی که با شبکه کانفلاکس تا حدودی برطرف شد.

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، تعریف و توضیحی درباره شبکه Conflux ارائه خواهیم کرد. سپس به این موضوع خواهیم پرداخت که این شبکه چه اهدافی را دنبال می‌کند، نحوه کار آن چگونه است و در پایان به معرفی رمزارز CFX، قیمت ارز دیجیتال  Conflux Coin، تیم توسعه‌دهنده پروژه، نقشه راه، نحوه خرید و نگهداری توکن شبکه کانفلاکس و مواردی از این دست می‌پردازیم.

تاریخچه شبکه کانفلاکس

در روزهای اولیه تولد بلاک چین، بیشتر شبکه‌ها به مکانیزمی به نام اثبات کار (PoW) متکی بودند که بسیار ایمن است. این همان  مکانیزمی است که بیت‌ کوین از آن استفاده می‌کند، اما برای بسیاری از رمزارزها سرعت تراکنش‌های این الگوریتم آهسته بود. با این حال، در سال‌های اخیر، مکانیزم اجماع متفاوتی به نام اثبات سهام (PoS) پا به عرصه وجود گذاشته که بسیار سریع‌تر و از نظر انرژی کارآمدتر از اثبات کار است.

کانفلاکس  (CFX) یک پلتفرم بلاک چین عمومی است که با استفاده از یک مکانیسم اجماع ترکیبی، اثبات سهام (PoS) و اثبات کار (PoW) را با هم ادغام می‌کند تا به مشکل سه‌گانه بلاک چین رسیدگی کند. با استفاده از نقاط قوت هر دو مکانیسم، کانفلاکس قادر است به سطوح بالاتری از مقیاس‌پذیری و امنیت دست یابد و در عین حال ماهیت شبکه را به صورت غیرمتمرکز حفظ کند.

بررسی مفهوم کانفلاکس (CFX)چیست؟

بررسی مفهوم کانفلاکس (CFX)چیست؟

کانفلاکس  (CFX) یک بلاک چین است که در آزمایشگاه تحقیقاتی دکتر اندرو یائو (Andrew Yao) دریافت‌کننده جایزه تورینگ در دانشگاه Tsinghua ایجاد شده‌است. پلتفرم این بلاک چین در سال ۲۰۱۸ توسط گروهی از محققان دانشگاه تورنتو به رهبری دکتر فن لانگ (Fan Long) تاسیس شد. آن‌ها از کاستی‌های فناوری‌های بلاک‌چین موجود الهام و سپس تصمیم گرفتند پلتفرمی ایجاد کنند که بتواند به سطوح بالاتری از مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی دست یابد.

 مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید پپه در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

این تیم با معرفی سیستم دفتر کل نوینی به‌نام گراف درختی (Tree-Graph) و پروتکل اجماع GHAST برای تایید تراکنش‌ها، راه‌حلی برای مشکل «سه‌گانه بلاک چین» ارائه کرد که امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی را بهبود می‌بخشد. در سال ۲۰۱۸، بنیاد کانفلاکس تشکیل شد و روند جمع آوری کمک‌های مالی مطابق با مقررات تکمیل گردید تا یک زیرساخت وسیع بر اساس این مکانیسم اجماع ایجاد کند. این بنیاد قصد دارد آموزش و تحقیقات بلاک چین را پیش ببرد.

شبکه کانفلاکس فعالیت‌های جهانی و جامعه خود را با یک تیم متنوع با بیش از ۵۰ عضو در چهار قاره و دفاتری در تورنتو، کانادا، و لاگوس، نیجریه، گسترش داده‌است. رهبری اصلی شبکه Conflux در اختیار محققان مطرح، دانشمندان برجسته و رهبران تجاری با سوابق تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان است.

در سال ۲۰۱۹، کانفلاس شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرد که در سه فاز مختلف توسعه خواهد یافت. به این ترتیب، این شبکه به اولین بلاک چین عمومی در چین تبدیل شد که از مکانیزم اجماع ترکیبی PoW/PoS استفاده می‌کند. از آن زمان، این پلتفرم به رشد خود ادامه داده و از طرف طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران حمایت شده‌است. با وجود این پیشرفت‌ها، Conflux قصد دارد به یک پلتفرم بلاک چین پیشرو برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و موارد استفاده سازمانی تبدیل شود.

شبکه کانفلاکس چگونه کار می‌کند؟

شبکه کانفلاکس چگونه کار می‌کند؟

کانفلاکس از مکانیزم اجماع جدیدی به نام گراف درختی (Tree-Graph) برای بهبود مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی استفاده می‌کند. مکانیسم توافقی Tree-Graph ترکیبی از یک گراف یک‌طرفه و یک بلاک چین مبتنی بر زنجیره است که سه ویژگی کلیدی بلاک چین یعنی مقیاس پذیری، امنیت و عدم تمرکز را بهینه‌تر می‌کند.

در مکانیسم توافقی گراف درختی، هر بلاک توسط یک گراف یکطرفه جهت‌دار نشان داده می‌شود و بلاک‌ها از طریق روابط والد-فرزندی به یکدیگر متصل می‌شوند و ساختاری درخت مانند را تشکیل می‌دهند.

اثبات سهام در کریپتو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شایان ذکر است که شبکه کانفلاکس با ماشین مجازی اتریوم (EVM) نیز سازگار است. به این معنی که امکان استقرار و اجرای قراردادهای هوشمند اتریوم بر بستر شبکه کانفلاکس وجود دارد. استاندارد توکن نویسی در شبکه کانفلاکس CRC-20 و CRC-721 است که کاملا با اتریوم سازگارند. یعنی قراردادهای هوشمند توکن‌های ERC-20 نیز می‌توانند به طور مستقیم برای ساخت توکن CRC-20 در شبکه کانفلاکس مورد استفاده قرار گیرند.

موارد استفاده Conflux

توکن CFX چیست؟

کانفلاکس برای پیشبرد آموزش، تحقیق و توسعه بلاک چین همکاری‌های مختلفی با دولت چین همکاری می‌کند. یکی از مهم‌ترین آنها موسسه تحقیقاتی Tree-Graph است که با مشارکت دولت شانگهای ایجاد شده‌است. این موسسه بر تحقیقات مربوط به زیرساخت‌های اصلی سیستم بلاک چین عمومی Conflux متمرکز است.

علاوه بر این، شبکه کانفلاکس با آزمایشگاه زیرساخت‌ها و برنامه‌های بلاکچین، که توسط دولت هونان پشتیبانی می‌شود، همکاری کرده است. هدف این همکاری کشف فناوری بلاکچین، ترویج صنعت مبتنی بر بلاک چین و پرورش فناوری بلاک چین است.

افزون بر آن، در سال ۲۰۲۱، کانفلاکس با دولت شانگهای برای توسعه یک پلتفرم بلاک چین جدید که می‌تواند برای خدمات اداری شهر مانند صدور گواهینامه‌ها و مدیریت داده‌های مربوط به برنامه‌ریزی شهری، امنیت اجتماعی و غیره مورد استفاده قرار گیرد، همکاری کرد.

این همکاری‌ها با دولت چین نشان‌دهنده تعهد Conflux به ترویج فناوری بلاک چین در چین و تعهد آن به توسعه موارد استفاده عملی برای بلاک چین در خدمات دولتی است. به عنوان مثال، با استفاده از فناوری بلاک چین، موسسات می‌توانند سوابق غیرقابل دستکاری از تراکنش‌ها و تعاملات بین طرف‌های مختلف ایجاد کنند که می‌تواند به جلوگیری از کلاهبرداری، کاهش خطاها و افزایش کارایی کمک کند. همچنین، با استفاده از قراردادهای هوشمند، موسسات می‌توانند بسیاری از فرآیندهای خود را خودکار کنند. به این ترتیب، نیاز به مداخله دستی کاهش یافته و ارائه خدمات تسریع می‌شود.

به طور کلی، با پذیرش فناوری بلاک چین مانند کانفلاکس، موسسات می‌توانند امنیت، شفافیت و کارایی خدمات خود را بهبود بخشند و در عین حال فرصت‌های جدیدی را برای نوآوری و رشد ایجاد کنند.

توکن CFX چیست؟

توکن CFX رمزارز بومی پروتکل Conflux است که برای ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌شود که حداکثر عرضه آن ۲.۶ میلیارد واحد است.

مانند سایر ارزهای رمزپایه مبتنی بر بلاک چین، CFX را می‌توان در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال خرید، فروش و معامله کرد. همچنین می‌توان از آن برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در شبکه Conflux استفاده کرد که معمولا کمتر از سایر شبکه‌های اصلی بلاک چین است.

توکن CFX علاوه بر کاربردهای متنوعی که دارد، در تامین امنیت شبکه Conflux نیز نقش دارد. ماینرها برای تایید تراکنش‌ها و اضافه کردن بلاک‌ها به بلاک چین، با توکن‌های CFX تازه ساخته شده پاداش می‌گیرند. این ماینرها را تشویق می‌کند تا صادقانه کار کرده و به تضمین یکپارچگی و امنیت شبکه کمک کنند.

 مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید فگ در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

توکن CFX همچنین اهداف متعددی را در اکوسیستم Conflux انجام می‌دهد. این مشوق‌هایی را برای کاربران فراهم می‌کند تا در فعالیت‌های اقتصادی شرکت کنند که ارزش ایجاد می‌کند و به دارندگان CFX اجازه می‌دهد تا با رای دادن در مورد تصمیم‌های مهم شبکه در حاکمیت شرکت کنند. علاوه بر این، توکن را می‌توان به اشتراک گذاشت و کاربران برای استیک توکن‌های خود، پاداش‌هایی با نرخ ثابت ۴ درصد دریافت می‌کنند. این پاداش‌ها زمانی که کاربر توکن‌های خود را از استیک خارج می‌کند، به دارایی‌های کاربر اضافه می‌شود.

آیا Conflux سرمایه‌گذاری خوبی است؟

کانفلاکس به دلیل مقیاس‌پذیری بالا و مکانیسم اجماع نوآورانه مورد توجه قرار گرفته و آن را به یک پروژه امیدوارکننده در فضای بلاک چین تبدیل کرده‌است. همکاری‌های آن با دولت چین و شرکت‌های مختلف نیز موارد استفاده واقعی از این پلتفرم را نشان می‌دهد.

الگوریتم اثبات حضور چیست و چه کاربردی دارد؟

با این حال، مانند هر سرمایه‌گذاری، به‌ویژه در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال خطرات و عدم قطعیت‌هایی در این پروژه نیز وجود دارد،. مهم است که خطرات احتمالی را در نظر بگیرید و قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات کاملی انجام دهید. علاوه بر این، موفقیت Conflux به پذیرش گسترده متکی است که ممکن است زمان و تلاش لازم را داشته باشد. در حالی که پروژه نویدبخش است، هنوز کار زیادی برای ایجاد یک پایگاه کاربری قوی و تضمین پایداری طولانی مدت وجود دارد.

نقشه راه پروژه کانفلاکس (فقط همین تیکه قرمزه تغییر ادبیات بدم)

شبکه کانفلاکس در ۳ ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۱ نقشه راهی برای ارتقای قابلیت‌های شبکه ارائه داد که از جمله اقدامات آن می‌توان به اجرای هارد فورک (Hard Fork)، ادغام لایه‌های شبکه با الگوریتم گواه اثبات سهام، تشخیص امضای کیف‌ پول‌های مبتنی با اتریوم، ادغام با متامسک، عرضه کیف پول جدید با قابلیت تعامل با توکن‌های بی‌همتا (NFT)، عرضه نسخه ۲.۰ شاتل فلو با عملکرد بالا اشاره کرد.

چگونه CFX داشته باشیم؟

برای داشتن CFX، می توانید از خدمات یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال استفاده کنید. شروع کنید، و آن را تایید و تامین مالی کنید. سپس شما آماده هستید تا مراحل خرید CFX را طی کنید.

سوالات متداول:

  • شبکه کانفلاکس چیست؟

    کانفلاکس (Conflux) یک پلتفرم بلاک چین عمومی با کارایی بالا است که برای ارائه مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی طراحی شده است و در عین حال شبکه‌ای ایمن و سازگار با فعالیت توسعه‌دهندگان است.

  • شبکه کانفلاکس چگونه کار می‌کند؟

    کانفلاکس از مکانیزم اجماع جدیدی به نام گراف درختی (Tree-Graph) برای بهبود مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی استفاده می‌کند.

  • آیا Conflux سرمایه‌گذاری خوبی است؟

    کانفلاکس به دلیل مقیاس‌پذیری بالا و مکانیسم اجماع نوآورانه مورد توجه قرار گرفته و آن را به یک پروژه امیدوارکننده در فضای بلاک چین تبدیل کرده‌است. همکاری‌های آن با دولت چین و شرکت‌های مختلف نیز موارد استفاده واقعی از این پلتفرم را نشان می‌دهد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا