آموزش ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

۴ شت کوین انفجاری که باید در واچ لیست سال ۲۰۲۳ خود قرار دهید

به دنبال افزایش کاربران علاقه‌مند به ترید و سرمایه گذاری در شت کوین انفجاری، همه روزه رمزارزهای جدید بسیاری تحت عنوان رمزارزهای انفجاری و با پتانسیل رشد بالا به بازار کریپتوکارنسی معرفی می‌گردد. اما چگونه می‌توان از میان لیست شت کوین های انفجاری، بهترین و باارزش‌ترین آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد؟ نحوه تشخیص شت کوین انفجاری آینده‌دار از پروژه‌های کلاهبرداری چیست؟ چه مقدار سرمایه برای ترید شت‌کوین‌ها لازم است؟ چند درصد از سبد سرمایه‌گذاری خود را می‌توانیم به شت کوین های انفجاری اختصاص دهیم؟ چگونه از ترید شت کوین‌ها به سود برسیم؟ بهترین شت کوین انفجاری در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

شت‌کوین‌ها نوع خاصی از ارزهای دیجیتال هستند که براساس هیجانات مقطعی در بازار ایجاد می‌شوند و بر خلاف پروژه‌های معتبر بلاک‌چینی همچون بیت‌کوین و اتریوم، عموما هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و پشتوانه قابل قبولی ندارند. اما چگونه این دسته از رمزارزها محبوبیت بالایی در میان معامله‌گران کسب کرده‌اند؟

مهم‌ترین ویژگی شت کوین های انفجاری، نوسان‌های گسترده روزانه آن‌ها است که فرصت‌های معاملاتی جذابی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. قیمت بیت‌ کوین اما به عنوان یک دارایی معتبر رمزارزی عموما درگیر این دسته از نوسان‌های قیمتی نمی‌شود و پایداری بیشتری دارد.

در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالاتی که تا اینجا پیرامون شت کوین انفجاری مطرح شد را به صورت مفصل برای شما توضیح دهیم.

پادکست شت کوین انفجاری

چگونه شت کوین انفجاری را پیدا کنیم؟

شت کوین انفجاری 10

آپدیت بودن نسبت به اتفاقات روزانه بازار کریپتوکارنسی اصلی‌ترین موضوعی است که می‌تواند در پیدا کردن شت کوین انفجاری بسیار کمک کننده باشد. بازار رمزارزها همه روزه در حال تجربه کردن اتفاقات و پیشرفت‌های جدید بوده و به تبع قیمت ارزهای دیجیتال نیز هم جهت با این رویدادهای تازه دستخوش تغییرات مثبت و منفیِ گاها گسترده‌ای می‌شود.

بنابراین اگر قصد کسب سود از ترید شت کوین‌ها را دارید می‌بایست به اتفاقات ترند بازار رمزارزها آگاهی داشته باشید. شناسایی شت کوین های انفجاری به راحتی از طریق دنبال کردن هشتگ‌های مربوط به ارز دیجیتال در فضاهای مجازی مخصوصا توییتر (Twitter) و ردیت (Reddit) امکان‌پذیر است.

پلتفرم کوین مارکت کپ نیز به عنوان یکی از وبسایت‌های مرجع ارز دیجیتال، اطلاعات بسیار خوبی پیرامون جدیدترین شت کوین های انفجاری و تغییرات قیمت آن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با مراجعه روزانه به وبسایت کوین مارکت کپ و بررسی ارزهایی که بیشترین رشد و بیشترین ریزش را داشته‌اند (اینجا)، می‌توانید رمزارزهای با بیشترین نوسان‌های قیمتی را مشاهده کنید.

دقت کنید که با این دو روش یعنی دنبال کردن هشتگ‌های مربوط به ارز دیجیتال و مراجعه روزانه به وبسایت کوین مارکت کپ می‌توانید تا حد بسیار خوبی رمزارزهای ترند بازار را شناسایی کنید. اما آیا به محض شناسایی این رمزارزهایی که تحت عنوان شت کوین انفجاری شناخته می‌شوند، می‌بایست وارد معاملات خرید شد؟ در ادامه نحوه صحیح معامله بر روی شت کوین های انفجاری بازار را توضیح خواهیم داد.

آشنایی با نحوه معامله شت کوین انفجاری

شت کوین انفجاری 03

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، شت کوین های انفجاری عموما بر اساس اتفاقات روز بازار نوسان‌های ناگهانی قابل توجهی را تجربه می‌کنند. بنابراین زمانی که از هر طریقی با یک شت کوین انفجاری آشنا شدید بهتر است فارغ از رشد قیمتی چندین ساعت یا چندین روز گذشته، نمودار قیمتی آن را به دقت بررسی کرده و تنها در صورت مناسب بودن شرایط اقدام به خرید کنید.

یکی از روش‌هایی که به شما نشان می‌دهد که آیا رشد قیمتی در این شت کوین انفجاری همچنان ادامه دارد یا نه، بررسی حجم خرید و فروش آن رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته است. روند تغییرات قیمت شت کوین‌‌ها عموما به این صورت که ابتدا حجم‌های خرید گسترده‌ای در آن رمزارز صورت می‌گیرد و پس از پامپ قیمتی ایجاد شده در قیمت، عمده خریداران از معاملات خرید خود خارج شده و اقدام به فروش شت کوین می‌کنند.

بنابراین ورود به معاملات خرید شت کوین انفجاری تنها زمانی با منطق سازگار است که حجم خرید در بازار آن رمزارز بالا باقی مانده باشد. در غیر این صورت اگر زمانی که حجم فروش در حال افزایش است وارد معاملات خرید شوید، شما همان عنصری خواهید شد که دارایی را در سقف قیمتی خریداری می‌کنید و از این طریق با زیان رساندن به خود، موجب تحقق سود سایر افرادی که از قبل آن را خریداری کرده بودند می‌شوید.

مطالعه بیشتر: معرفی ۵ سایت پیش بینی ارز دیجیتال مناسب خرید و فروش

بررسی حجم معاملات خرید و فروش نیز به راحتی از طریق اندیکاتور حجم (Volume) امکان‌پذیر است. کافی است وارد وبسایت تریدینگ ویو شوید، نمودار قیمتی مربوط به شت کوین مورد نظرتان را باز کنید و از قسمت اندیکاتورها (Indicators)، عبارت Volume را جستجو کرده و انتخاب کنید.

شت کوین انفجاری 15

به این ترتیب میله‌هایی در پایین نمودار نمایش داده می‌شود که بیانگر حجم‌های خرید و فروش آن رمزارز هستند. اگر در تایم فریم پایین، حجم فعلی معاملات خرید از میانگین حجم ۱۰ کندل قبلی بیشتر باشد، می‌توانید خود را برای ورود به معاملات خرید و کسب سود از ادامه رشد قیمت آماده کنید.

روش دیگری نیز برای کسب سود از شت کوین های انفجاری وجود دارد و آن ورود به معاملات معکوس است. اما چگونه؟ همانطور که می‌دانید یک شت کوین انفجاری عموما بعد از یک پامپ قیمتی گسترده و خروج سرمایه‌گذاران از معاملات خرید، یک دامپ قیمتی را نیز به خود خواهد دید.

در چنین شرایطی می‌توانید نمودار قیمتی را به صورت دقیق بررسی کرده، مقاومت‌های مهم آن را شناسایی کنید و در این محدوده‌های مقاومتی وارد معاملات فروش شوید. دقت کنید که این روش کسب سود تنها در بازارهایی امکان‌پذیر است که از معاملات دو طرفه (Long/Short) پشتیبانی می‌کنند.

مطالعه بیشتر: پامپ و دامپ در ارز دیجیتال چیست؟ چطور در دام آن نیفتیم؟

مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال، معرفی روش ها و ابزار ها

بهترین شت کوین انفجاری در سال ۲۰۲۳

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) اولین شت‌کوین یا اصطلاحا میم‌کوینی بود که با حمایت ایلان ماسک در جایگاه یکی از تاثیرگذارترین افراد بر بازار رمزارزها، پامپ‌های قیمتی قابل توجهی را تجربه کرد و به محبوب‌ترین میم کوین بازار کریپتوکارنسی تبدیل شد. پس از دوج‌کوین نوبت به توکن شیبا اینو (SHIB) رسید که با دو پامپ قیمتی متوالی فوق‌العاده در اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی، سودهای کلانی را نصیب هولدرهای خود کرد!

پس از دوج کوین و شیبا شت کوین‌های متعددی به بازار معرفی شدند و معامله‌گران بسیاری با این دیدگاه که این شت‌کوین‌ها نیز سرنوشتی همچون دوج کوین و شیبا خواهند داشت، مبلغی از سرمایه خود را به خرید این رمزارزها اختصاص دادند. اما نزدیک به ۹۰ درصد این شت کوین‌ها در نهایت به صفر رسیدند و از بین رفتند. در ادامه ۴ مورد از بهترین شت کوین های انفجاری ۲۰۲۳ را به شما معرفی خواهیم کرد.

دوج کوین (DOGE)؛ اولین و محبوب‌ترین شت کوین انفجاری

شت کوین انفجاری 10

اولین و محبوب‌ترین شت کوین انفجاری بازار کریپتوکارنسی ارز دیجیتال دوج کوین با نماد DOGE است که در زمان نگارش این مقاله با ارزش بازار نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار در جایگاه نهم از میان برترین رمزارزهای بازار کریپتو قرار گرفته و در قیمت ۰.۰۸ دلار معامله می‌شود.

رمزارز دوج کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای ایلان ماسک (Elon Musk) نیز بوده و در پی حمایت‌های ماسک از این رمزارز، قیمت دوج کوین عموما نوسان‌های مثبت گسترده‌ای را تجربه می‌کند. یک نظریه عمومی در بازار کریپتو وجود دارد که شت کوین‌های انفجاری برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب نیستند اما داستان دوج‌ کوین با سایر شت‌کوین‌ها کمی متفاوت است. بنابراین اگر شخصیت ریسک پذیری دارید می‌توانید درصدی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به خرید دوج کوین اختصاص دهید.

شیبا اینو (SHIB)؛ شت کوین آینده دار

شت کوین انفجاری 13

کاربران بازار ارز دیجیتال، توکن شیبا اینو با نماد SHIB را به عنوان جایگزین دوج کوین می‌شناسند و طرفداران این رمزارز معتقدند که شیبا در آینده‌ای نه چندان دور یک رقیب جدی برای دوج کوین خواهد بود. توکن شیبا بر بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده و در زمان نگارش این مقاله با ارزش بازار ۷ میلیارد دلار، جایگاه چهاردهم از میان لیست برترین رمزارزهای بازار را به خود اختصاص داده و در قیمت ۰.۰۰۰۰۱۲۴۳ دلار معامله می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که طرفداران جامعه این رمزارز، شیبا ۱ دلاری را در ذهن خود دارند! قیمت شیبا نیز همچون دوج کوین توسط اتفاقات روز بازار و حمایت افراد تاثیرگذار بر بازار از این رمزارز تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

بیبی دوج کوین (BABYDOGE)؛ شت کوینی با نوسانات انفجاری

شت کوین انفجاری 06

سومین شت کوین انفجاری که باز هم از رمزارزهای مورد علاقه ایلان ماسک است، بیبی دوج (BABYDOGE) نام دارد. این توکن در اواسط سال ۲۰۲۱ به بازار کریپتو معرفی شد و در عرض کمتر از یک سال توانست جایگاه بسیار مطلوبی را در میان میم‌کوین‌های بازار به خود اختصاص دهد.

قیمت بیبی دوج کوین نیز تاکنون چندین بار با توییت‌های حمایتی ایلان ماسک، نوسان‌های گسترده‌ای را تجربه کرده و پیش‌بینی می‌شود که با آغاز روند صعودی جدید در بازار رمزارزها، بازار این میم‌کوین محبوب نیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد!

فلوکی اینو (FLOKI)؛ شت کوینی که جای ایلان ماسک نشست  

شت کوین انفجاری 09

ارز دیجیتال فلوکی اینو با نماد FLOKI یکی از شت کوین های انفجاری ۲۰۲۲ بود که طی چند هفته اخیر معامله‌گران را شگفت‌زده کرد. ایلان ماسک در مقام مالکیت پلتفرم توییتر (Twitter)، طی سه توییت متفاوت از سگ فلوکی به عنوان مدیر عامل جدید توییتر رونمایی کرد و همین موضوع باعث شد تا قیمت فلوکی طی تنها ۲ روز رشدی ۲۰۰ درصدی را تجربه کند. این رشد قیمتی در فصل زمستان ارز دیجیتال تنها در بازار یک شت کوین انفجاری امکان‌پذیر است!

نحوه تشخیص شت کوین آینده دار از پروژه های اسکم

شت کوین انفجاری 04

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، ۹۰ درصد رمزارزهایی که با عنوان شت کوین انفجاری به بازار معرفی می‌شوند، با وقوع کوچک‌ترین بحران در بازار از بین می‌روند و ارزش آن‌ها به صفر خواهد رسید. بنابراین اگر علاقه‌مند به فعالیت در ترید این دسته از رمزارزها هستید لازم است تا نکاتی را جهت شناسایی شت کوین های آینده دار از پروژه‌های اسکم و کلاهبرداری در نظر داشته باشید.

نکته اول

قبل از خرید هر نوع رمزارز ابتدا می‌بایست اطلاعات مربوط به آن را در وبسایت مرجع کوین مارکت کپ بررسی کنید. اگر اطلاعات شت کوین مورد نظر شما در این پلتفرم ثبت نشده باشد، با احتمال ۹۹ درصد با یک پروژه اسکم مواجه هستید و بهتر است تحت هیچ شرایطی سرمایه خود را به این رمزارز اختصاص ندهید.

نکته دوم

بسیاری از شت کوین های انفجاری وجود دارند که قیمت آن‌ها در یک بازه زمانی، فارغ از وضعیت کلی حاکم بر بازار رمزارزها همه روزه در حال افزایش بوده و از این طریق توجه افراد را به خود جلب می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است به واقعی بودن این پروژه مشکوک شوید و تراکنش‌های آن را مورد بررسی قرار دهید.

مطالعه بیشتر: آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و معرفی رمزارزهای آینده دار

شت کوین انفجاری 14

کافی است نام یا نماد رمزارز مورد نظر خود را در وبسایت کوین مارکت کپ جستجو کنید و روی لینک قرارداد (Contracts) مربوط به آن کلیک کنید. به این ترتیب وارد مرورگر بلاک‌چین (Blockchain Explorer) خواهید شد و می‌توانید تراکنش‌های خرید و فروش آن را بررسی کنید.

شت کوین انفجاری 12

اگر تمام تراکنش‌های این رمزارز خرید (Buy) باشد، بهتر است کمی در مورد صحت آن پروژه شک کنید! چرا که این موضوع بدین معناست که اساسا امکان فروش آن وجود نداشته و هیچ کاربری تاکنون موفق به فروش آن نشده‌است. نمونه این نوع از کلاهبرداری شت کوین اسکوئید گیم است که پس از هیاهوی این سریال در سطح جهان به وجود آمد و افراد بسیاری به خرید این توکن پرداختند و در نهایت دارایی‌شان قفل شد و امکان فروش آن وجود نداشت.

نکته سوم

تحت هیچ شرایطی در فضاهایی با نام «کانال معرفی شت کوین های انفجاری»، «کانال پامپ شت کوین» و یا عناوینی مشابه این موارد عضو نشوید. همانطور که در ابتدای مطلب توضیح داده شد، برای شناسایی جدیدترین شت کوین های انفجاری می‌توانید از اطلاعات موجود در پلتفرم کوین مارکت کپ و همچنین دنبال کردن هشتگ‌های مربوط به بازار کریپتو استفاده کنید.

همواره به خاطر داشته باشید که با عضویت در چنین فضاها و کانال‌های تلگرامی شما به همان عنصری تبدیل خواهید شد که با خرید یک دارایی در سقف قیمتی، سود افرادی که از قبل آن توکن را خریداری کرده‌اند را برایشان محقق می‌کنید.

ضرب المثل معروف «پنیر مفت تو تله موشه» بهترین مصداق برای این دسته اقدامات است. اگر علاقه‌‎مند به کسب سود از نوسان قیمت شت کوین های انفجاری هستید، تنها و تنها روش این است که از طریق منابع معتبر همچون پلتفرم کوین مارکت کپ اطلاعات مربوط به آن را بررسی کنید و در موقعیت معاملاتی مناسب، وارد معاملات خرید یا فروش آن شوید. هر زمان با پیام‌های تبلیغاتی در حوزه معرفی شت کوین‌های انفجاری مواجه شدید، قبل از هر گونه اقدامی از خود بپرسید چه دلیلی دارد که یک فرد یا گروه انقدر راحت و بدون هیچ هزینه‌ای حاضر شوند یک سود قطعی به دیگران برساند!؟

نکته چهارم

اگر با نحوه خرید یک شت کوین انفجاری در پلتفرم خاصی آشنایی ندارید، لزومی نیست که حتما آن را خریداری کنید! به تناسب افزایش استقبال افراد در بازار کریپتو در سطح جهان، پلتفرم‌های معاملاتی بسیاری نیز با خدمات گوناگون ارائه شده‌اند. گاهی اوقات ممکن است با دستور العمل‌هایی مواجه شوید که نحوه خرید یک شت کوین جدید در یک پلتفرم را توضیح داده‌اند؛ اگر در حین اجرای آن دستورالعمل‌ها نمی‌دانید که در حال انجام دادن چه کاری هستید، چه گزینه‌هایی را فعال یا غیرفعال می‌کنید، چه دسترسی‌هایی را به پلتفرم می‌دهید یا نمی‌دهید، به هیچ عنوان آن دستور العمل‌ها را اجرا نکنید!

نکته پنجم

کسب سود از نوسان شت کوین انفجاری در عین حالت که جذابیت بالایی دارد، ممکن است گاهی موجب وارد شدن ضررهای سنگین به معامله‌گران نیز بشود. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، شت کوین های انفجاری عموما پشتوانه‌ای نداشته و بر اساس هیجان‌های مقطعی در بازار ایجاد می‌شود. حال اگر این هیجانات مقطعی جنبه منفی داشته باشند، ضررهای سنگینی از بابت سرمایه‌گذاری در این دسته از رمزارزها به حساب کاربری شما وارد خواهد شد.

شت کوین‌ها به علت نوسان‌های قیمتی بالایی که دارند عموما برای ترید روزانه در تایم فریم‌های پایین مناسب هستند. بنابراین برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال بهتر است بخش عمده سبد سرمایه‌گذاری خود را به رمزارزهای معتبر یعنی بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های با ارزش بازار بالا اختصاص دهید. فراموش نکنید که شما مجاز هستید تا حداکثر ۵ درصد از کل سرمایه خود را میان شت‌کوین‌های مختلف تقسیم کنید.

نحوه خرید شت کوین انفجاری

خرید و فروش شت کوین‌ها نیز همچون سایر ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های رمزارزی امکان‌پذیر است. کافی است در یک صرافی معتبر ایرانی که از این دسته از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند ثبت نام کرده و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توانید حساب کاربری خود را شارژ کرده و به خرید و فروش شت کوین‌ها بپردازید.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ایرانی در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال است که بستری امن و سریع با ابزارهای نوین برای ترید بیت‌کوین و برترین آلت‌کوین‌ها و شت‌کوین‌های بازار فراهم کرده‌است.

رمزارزهای دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB)، دوج ایلان مارس (ELON)، بیبی دوج کوین (BABYDOGE)، ایپ کوین (APE)، کیشو اینو (KISHU)، فلوکی اینو (FLOKI)، کاو (CAW)، دوج چین (DC) و بانک توکن (BONK) جز محبوب‌ترین شت‌کوین‌هایی هستند که خرید و فروش آن‌ها بر پایه تومان و تتر در پلتفرم او ام پی فینکس فراهم شده‌است.

بیشترین سوالات کاربران در مورد شت کوین انفجاری

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

با بررسی روزانه وبسایت کوین مارکت کپ و دنبال کردن هشتگ‌های مربوط به ارز دیجیتال می‌توانید شت کوین انفجاری و رمزارزهای ترند بازار کریپتو را شناسایی کنید.

شت کوین های انفجاری ۲۰۲۳ کدامند؟

دوج کوین (DOGE)، شیبا (SHIB)، بیبی دوج کوین (BABYDOGE) و فلوکی (FLOKI) برترین شت کوین‌های انفجاری در سال ۲۰۲۳ هستند.

کدام صرافی برای خرید شت کوین مناسب است؟

بهترین صرافی برای خرید شت کوین می‌بایست ضمن پشتیبانی از شت‌کوین‌های مختلف، از امنیت، اعتبار و حجم معاملات بالا نیز برخوردار باشد.

شت کوین انفجاری 11

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا