اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ریپل برنده پرونده سازمان SEC می شود و گنسلر استعفا می دهد

کمپانی ریپل (Ripple Labs / XRP) در سال ۲۰۲۳ پیروز پرونده ۱.۳ میلیارد دلاری خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یعنی سازمان SEC خواهد شد و جالب‌تر این‌جا است که گری گنسلر از سمت ریاست این سازمان نیز کناره‌گیری می‌کند.


این جملات پیش‌بینی بن آرم‌استرانگ، تحلیل‌گر شناخته‌شده ارزهای دیجیتال در کانال یوتویب وی پیرامون دادگاه ریپل با سازمان SEC بود.


اکنون بیش از دو سال است که از پرونده ریپل، کمپانی رمزارز ارائه‌دهنده پرداخت‌های کریپتویی، با سازمان SEC می‌گذرد. دادگاه ریپل لبز با سازمان SEC در حال نزدیک‌شدن به روزهای پایانی خود است و بسیاری از اشخاص در جامعه رمزارزها معتقدند که این کمپانی حوزه بلاکچین پیروز این دادگاه خواهد شد.

در این راستا بن آرم‌استرانگ که یک یوتیوبر معروف با نام مستعار بیت‌بوی کریپتو (BitBoy Crypto) و دارای ۱.۴۵ میلیون دنبال‌کننده است، اظهار کرد نتیجه دادگاه ریپل در سال ۲۰۲۳ مشخص خواهد شد و این «طلسم» برای ریپل از بین خواهد رفت.


سازمان SEC در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) کمپانی ریپل لبز را به فروش ۱.۳ میلیارد دلار اوراق بهادار (Securities) ثبت‌نشده طی یک رویداد جذب سرمایه متهم کرده است. جدال قانونی ریپل و سازمان SEC بر سر این مسئله است که آیا ارز دیجیتال XRP تست هاوی (Howey Test) را گذارنده است یا خیر؟!

تست هاوی که در سال ۱۹۴۶ طرح شد، احتمال فروش یک دارایی در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری در چهارچوب قانون اساسی فدرال آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قاضی دادگاه ریپل قرار است به‌زودی تصمیم خود را مبنی بر احتمال فروش ارز XRP در قالب اوراق بهادار بدون مجوز اعلام کند. نتیجه پرونده ریپل با سازمان SEC، بر میلیاردها دلار سرمایه در بازارهای ارز دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود.


بیت‌بوی پیش‌بینی کرده که ریپل پیروز این دادگاه اعلام می‌شود و در ادامه صحبت‌های خود از عملکرد گری گنسلر در پی نتیجه این پرونده گفت.


سازمان SEC مدت زیادی است که به‌دلیل عدم شفافیت در اتهامات خود علیه ریپل و ارائه مدارک معتبر در اثبات ادعای خود، مورد انتقاد بسیاری از افراد و سازمان‌ها قرار گرفته است. همچنین این سازمان با رویکرد خود در برابر ارز دیجیتال اتریوم (ETH)، دومین رمزارز برتر بازار، جامعه رمزارزها را متحیر کرد.


یکی از مدیران ارشد سازمان SEC در سال ۲۰۱۸ طی سخنرانی خود اعلام کرد ارز دیجیتال اتریوم به‌علت «تمرکززدایی کافی» جزء دسته اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. این در حالی است که رئیس فعلی سازمان SEC، گری گنسلر، بارها تکرار کرده است که اکثر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و تنها بیت کوین (BTC) یک کالا (Commodity) محسوب می‌شود.


بن آرم‌استرانگ مانند بسیار از دیگر حامیان ریپل خواستار خروج گنسلر از SEC است و پیش‌بینی کرد که پس از پیروزی ریپل در دادگاه، وی مجبور به کناره‌گیری از ریاست این سازمان می‌شود.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا