اخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

نتیجه دادگاه ریپل و SEC شاید در این هفته مشخص شود

اخیراً شایعاتی پیرامون نتیجه دادگاه ریپل (Ripple Labs / XRP) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و به‌پایان رسیدن این پرونده در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شود که توجه جامعه رمزارزها به‌شدت به خود جلب کرده است.


بر اساس این شایعات که از ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) و جلسه پرسش و پاسخ با چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو (Cardano / ADA) آغاز شد، این احتمال وجود دارد که نتیجه دادگاه ریپل در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) مشخص شود. وی در این نشست به شایعاتی که پیرامون این موضوع شنیده اشاره کرد و در ادامه اظهار کرد که این صحبت‌ها تنها شایعه است و لزوماً واقعیت ندارند.


در حال حاضر و بر اساس گزارشات موجود، شایعات نتیجه دادگاه ریپل و اتمام پرونده بدون سند و مدرک است؛ اما علی‌رغم این موضوع، صحبت‌های زیادی در رابطه با پیامدهای خاتمه پرونده ریپل برای صنعت ارزهای دیجیتال شنیده می‌شود.


جَن واِکر، کاندیدای سابق کنگره آمریکا، در یک پست توییتری در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) اظهار کرد در صورتی که نتیجه دادگاه ریپل به ضرر این کمپانی رمزارز اعلام شود، برای تمام دنیا و وب ۳ یک شکست بزرگ محسوب خواهد شد.


دیوید گوخِشتاین، بنیان‌گذار کمپانی بلاک چینی گوخشتاین میدیا (Gokhshtein Media)، نیز در رابطه با این مسئله صحبت‌هایی را انجام داد. او در توییتر خود نوشت که ریپل باید پیروز این نبرد قانونی شود و نباید توافقی در این پرونده صورت گیرد. وی توافق دو طرف پرونده را بدترین حالت در نتیجه دادگاه ریپل خواند.


چارلز هاسکینسون نیز در صحبت‌های خود عنوان کرد توافق به هر شکلی بین ریپل و SEC می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری برای صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد.


در این بین جرمی هوگِن که یک وکیل در حوزه کریپتو است، معتقد است نتیجه دادگاه ریپل می‌تواند چندین شکل مختلف داشته باشد. وی در یک ویدیو یوتیوب در تاریخ ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) خطاب به ۱۵۷,۰۰۰ دنبال‌کننده خود گفت: «تصور می‌کنم ریپل ۵۰ درصد شانس پیروزی در این پرونده را داشته باشد، اما به احتمال ۱۱۰.۶ درصد ممکن است در آینده نزدیک اتفاقاتی رخ دهد.»


این وکیل پیش‌بینی کرد در صورت پیروزی ریپل در دادگاه، محتمل‌ترین علت عدم وجود تعهد قانونی این کمپانی در برابر خریداران ارز دیجیتال ریپل (XRP) خواهد بود؛ به بیان دیگر، بدون وجود یک قرارداد سرمایه‌گذاری، امکان عقد قرارداد برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.


وی افزود: «شواهد در پرونده ریپل واضح است و رابطه قانونی بین کمپانی ریپل لبز و خریداران XRP وجود ندارد. هیچ سند و مدرکی موجود نیست و سازمان SEC در رسیدگی به این موضوع شکست خورده است.»


البته جرمی هوگن در انتهای صحبت‌های خود به پیش بینی دادستان سابق فدرال، جیمز فیلان، در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) اشاره کرد. وی پیش بینی کرده بود که نتیجه دادگاه ریپل در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) و یا قبل از آن مشخص خواهد شد. هوگن این پیش بینی را «ابلاغیه از سوی یکی از خدایان قانون» عنوان کرد.


مدیر عامل ریپل، برد گارلینگ‌هوس، طی کنفرانس هفتگی فینتک (Fintech) در تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۸ مهر) خطاب به کارشناسان حاضر بیان کرد که پیش بینی می‌کند نتیجه دادگاه ریپل در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۳ مشخص می‌شود، اما اظهار کرد پیش بینی این موضوع کار دشواری است.


وی در گذشته اعلام کرده بود تنها در صورتی که رمزارز ریپل جزء دسته اوراق بهادار (Securities) محسوب نشود، این کمپانی با سازمان SEC در پرونده به توافق خواهد رسید.

قیمت ریپل بعد از دادگاه چه قدر می شود؟

چنانچه نتیجه دادگاه ریپل به‌سود این کمپانی اعلام شود، طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده قیمت ریپل (XRP) ممکن است تا ۳ دلار و یا حتی بیشتر افزایش پیدا کند.

موضوع دادگاه ریپل چیست؟

سازمان SEC کمپانی ریپل را به فروش رمزارز در قالب اوراق بهادار متهم کرده و معتقد است ریپل در حالی XRP را به سرمایه‌گذاران فروخته که به آن‌ها وعده دریافت سودهای هنگفت داده است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا